Oud 08-12-2004, 17:08
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
ik zat me nu ff te bedenken! ik ben pas gestopt met werken omdat ik nar het huiswerk instituut moest nota bene mijn eigen schuld! maar nu zit ik dus mooi iedere weekend in geld nood
krijg 150 euro van ouders plus benzine en telefoonkosten en ten slot nog een scharrele 55 euro ofzo studie financiering! nou hier kan ik dus echt nooit van rond komen! miss omdat ik eerst meer te besteden had doordat ik nog zon 250 euro in de maand bij verdiende... maakt samen 450 euro nu moet ik van 200 euro in de maand gaan stappen ik zelf vind het te weinig en zoek nu een makkelijker manier om wat geld bij te verdienen! niet iets dat ik vast zit aan dat ik perse moet werken maar gewoon dat als ik la ng op huiswerk instituut moet blijven ik gewoon nog naar die tijd aan de gang kan! iemand een id? of iemand het zelfde probleem en hoe los je dit op?

Mvdg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2004, 17:33
Lente
Lente is offline
verkoop je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:45
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
nee die verhuur ik al... ff serieus graag!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:53
Balance
Balance is offline
Ik zou eerder kijken naar hoe je minder geld uit kan geven.

Ik ga d'r vanuit dat je nog thuis woont tenminste... hoe kan het dan dat je niet rond kan komen met 450 euro?!!

200 euro aan uitgaan is veel, terwijl jij dat weinig vindt. Misschien kun je daar iets aan gaan doen? Ga voortaan elke week 1x uit en neem 50 euro mee. van 50 euro kun je behoorlijk wat biertjes kopen! Neem niet meer mee dan op de planning staat: dan kun je het ook niet extra uitgeven.
En dan de overige 250 euro, waaraan gaat dat op? Benzine? Zijn er niet dingen die je vroeger altijd op de fiets deed en waar je nu onzinnig de auto voor pakt? Bespaar op dat soort ritjes.
Oud 08-12-2004, 17:56
Verwijderd
Mensen die 200 euro per maand alleen voor stappen te weinig vinden mogen van mij de tering krijgen. Met alle respect hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:58
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-12-2004 @ 18:56 :
Mensen die 200 euro per maand alleen voor stappen te weinig vinden mogen van mij de tering krijgen. Met alle respect hoor.
We komen niet allemaal in de studentenkroegen waar bier slechts 50 eurocent kost.
Oud 08-12-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 08-12-2004 @ 18:58 :
We komen niet allemaal in de studentenkroegen waar bier slechts 50 eurocent kost.
Er zijn ook wel 'gewone' kroegen waar het bier maar 1 euro 20 is. Maarja, als je per se van die stoere mixshit wilt drinken die 5 euro per fles kost...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:01
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-12-2004 @ 19:00 :
Er zijn ook wel 'gewone' kroegen waar het bier maar 1 euro 20 is. Maarja, als je per se van die stoere mixshit wilt drinken die 5 euro per fles kost...
Dan kom je al snel aan de 200 euro () per maand.
Oud 08-12-2004, 18:03
Verwijderd
Ja, dan wel. Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen. Zelfs met twee avonden in de week echt goed uitgaan kom ik nog niet eens boven de 35 euro uit en dat is inclusief eten happen na de kroeg.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:12
TopDrop
TopDrop is offline
200 euro aan uitgaan das echt serieus veel, niet doen bezuinig inderdaad gewoon op de zinloze dingen, dan moet het wel lukken..

ja of gewoon de loterij winnen...
Oud 08-12-2004, 18:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-12-2004 @ 18:56 :
En mensen die voor 100 tot 150 euro per maand gaan stappen? In die "klasse" zit ik namelijk... of ja, onder anderen stappen, onder dat bedrag zitten ook dingen als een bioscoopje en zo. Wat over dat bier betreft: in mijn stamkroegje bijvoorbeeld kost het bier € 2 en er zijn nog maar weinig (gezellige) tenten waar ik uitga waar het bier goedkoper is dan € 1,50. En alleen maar bier drinken is ook nix dus ja... Zeker niet als kritiek bedoeld, maar dit alleen ff om aan te geven dat je al tot een vrij hoog bedrag komt als je iedere week minimaal 1 avond per week iets leuks gaat doen / gaat stappen. Maar € 200 zou ik zelf ook veel te hoog vinden.

Maar goed, daarentegen let ik wel goed op mijn centen. Totaal geen financiële problemen, dus kan het me (tot nu toe) permitteren.

@ TS (tikmaarwat): 4 woorden ---> Bespaar geld op uitgaan.
Oud 08-12-2004, 18:25
Verwijderd
MAAR 200 euro hebben aan stap-geld per maand noem ik geen probleem, ik noem dat welvaart..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:03
Jarahh
Jarahh is offline
Jeetje wat zou ik kunnen stappen met 200 oiro.... *droomt verder.
Oud 08-12-2004, 19:06
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ik kan 4 maanden leven van 200 euro(inc stappen af en toe)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:06
Verwijderd
Ga maar lenen bij de IB.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 08-12-2004 @ 19:20 :
En mensen die voor 100 tot 150 euro per maand gaan stappen? In die "klasse" zit ik namelijk...
zolang je het geld hebt kun je d'r mee doen wat je wil.
Maar zodra je geldproblemen krijgt zoals de TS dan zul je toch echt flink moeten (kunnen) minderen.
Oud 08-12-2004, 19:47
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
200 euro... mm ik denk dat hij misschien naar menig ID-T/Q-dance feest gaat wat al gauw 80-100 euro een avondje kost inclusief kaartje (die los al rond de 50 euro kosten) en dan 2 weekenden gewoon wat drinkt in een kroeg ofzo.

Erg duur. Je kan ook een paar keer niet uit gaan, dan is het leuker als dat je iedere week gaat. Ikzelf ben denk ik 80-100 euro per maand kwijt aan stappen ofzo. Verschilt heel erg, ik heb nogal een drang om echt te sparen dus ik blijf net zo goed thuis een weekend
Oud 08-12-2004, 19:58
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 08-12-2004 @ 20:03 :
Oud 08-12-2004, 21:48
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Hmm nja ik ga vrijdags en zaterdag stappen en ik heb geen 450 euro meert te besteden dat had ik aangezien ik nu ben gestopt met werken! en nu dus niet meer rond kan komen! en bezuinigen op uit gaan no way kosten benzine kan ik niet op bezuinigen! lening ib tja wil me zel fniet in de schulden werken! en bier voor 50 euro cent dat ken ik niet! hier kost het bier altijd 1.5 of meer! was het maar 50 euro cent! dan kon ik er cker wle van rond komen! en ik drink niet van die mix shit! denk dat ik dan toch maar moet overleggen dat ik weer mag gaan werken alleen in het weekend... of meer zakgeld mja dat lukt toch niet maar hoeveel geld zijn jullie gemiddeld kwijt dan en wat kosten drankje hoevaak gaan jullie uberhout stappen als je met 100 euro rond kan komen

Mvdg
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 22:01
Verwijderd
minder drinken, letten op profiteurs dat helpt al vrij veel.

Maar ik denk dat ik ook zo'n 200 euro per maand uitgeef aan uitgaan. Dat is 50 euro per week en 25 euro per avond... dat valt best mee. Ik betaal 2,40 voor een palm, voor bier geloof ik 1,60.

Maar zit het bij jou echt in uitgaan? Of meer in ook iets vooraf/achteraf eten?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 22:11
Flærynn
Flærynn is offline
Ik ga ongeveer 2/3 keer per week uit, maar houd me in qua drinken. Van mijn stufie van 270 per maand kan ik goed rondkomen, en dan betaal ik alles (behalve kamerhuur, maar daar heb jij niet mee te maken), ook de telefoonkosten, zelf.
Ik schat dat ik per maand ongeveer 40 euro kwijt ben aan uitgaan, inclusief entree. Maar ik krijg dan ook een hoop drankjes vergoed.. dat scheelt zeker.
Oud 08-12-2004, 22:14
Energie
Energie is offline
vooraf indrinken een optie? 200 euro
Oud 08-12-2004, 22:24
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ga werk zoeken en hou op met zeiken.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 23:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ehm wat geef ik uit.
Vrijdags +/- 20 euro
Zaterdags eens in de maand ofzo naar de stad en anders bij vrienden biuer zuipen en dvd's kijken enzo bespaart een hoop geld, zeg 2 keer per maand naar de stad 35 euro. is
20x 4 = 80 euro
35x 2 = 70 euro
------------------------
150 euro

Wat kost het bier? in me stam kroeg 1,80(vrijdag); in de stad tussen de 1,60 en 2,20 meestal

Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 08-12-2004 @ 23:24 :
Ga werk zoeken en hou op met zeiken.
dat mag die dus niet meer
Oud 08-12-2004, 23:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 08-12-2004 @ 22:48 :
Hmm nja ik ga vrijdags en zaterdag stappen en ik heb geen 450 euro meert te besteden dat had ik aangezien ik nu ben gestopt met werken! en nu dus niet meer rond kan komen! en bezuinigen op uit gaan no way kosten benzine kan ik niet op bezuinigen! lening ib tja wil me zel fniet in de schulden werken! en bier voor 50 euro cent dat ken ik niet! hier kost het bier altijd 1.5 of meer! was het maar 50 euro cent! dan kon ik er cker wle van rond komen! en ik drink niet van die mix shit! denk dat ik dan toch maar moet overleggen dat ik weer mag gaan werken alleen in het weekend... of meer zakgeld mja dat lukt toch niet maar hoeveel geld zijn jullie gemiddeld kwijt dan en wat kosten drankje hoevaak gaan jullie uberhout stappen als je met 100 euro rond kan komen

Mvdg
dan ga je voortaan toch 1x minder per week stappen? Van alleen de vrijdag of alleen de zaterdag stappen ga je echt niet dood. 8x in de week lijkt me ook tamelijk overdreven. Zeker als je al problemen hebt met je huiswerk...
En 200 euro: stel, 50 euro betaal je aan toegangsgeld. Dan hou je nog 150 euro over. Bij 2 euro per biertje zijn dat 75 biertjes!! Elke week een stuk of 18, lijkt me toch een aantal dat groot zat is?
Kijk, als je geldproblemen hebt moet je ook WILLEN rondkomen. Je kan wel heel hard overal 'no way' oproepen, maar je moet ook wat ingeven wat je eigenlijk niet zou doen. Life sucks.
Oud 09-12-2004, 07:49
PowerFlower
PowerFlower is offline
Ga bij McDonald's werken... héél variabele werktijden
Oud 09-12-2004, 07:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
je wilt niet bezuinigen op uitgaan, ook niet op benzine, werken alleen als het jou uitkomt, en lenen bij de ib zie je al helemaal niet zitten. Cnclusie: schraap je laatste centen bij elkaar, koop een staatslot en houd je vingers gekruist.
Oud 09-12-2004, 07:59
ikuh
ikuh is offline
Citaat:
en bezuinigen op uit gaan no way
Mvdg
Als er je er niets aan wild oen(je geldprobleem)danmaar eenslotje
Oud 09-12-2004, 09:19
Vice
Vice is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 08-12-2004 @ 18:45 :
nee die verhuur ik al... ff serieus graag!
Als er iemand serieus moet zijn dan ben jij het wel.
Oud 09-12-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 09-12-2004 @ 10:19 :
Als er iemand serieus moet zijn dan ben jij het wel.
Dat ben ik het met je eens. Als je niet meer mag werken omdat je anders te weinig aan school doet (aan school, nota bene) dan heb je twee keuzes: accepteren dat je nu van 250 minder rond moet komen en dus minder uitgaan. (Ik vind het zowiezo al een beetje sneu dat dat je grootste probleem is)
Of je kunt stoppen met school en gewoon fulltime gaan werken. Dan kun je veel uit.

Ik zou het wel weten, en jij?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 08-12-2004 @ 18:53 :
Ik zou eerder kijken naar hoe je minder geld uit kan geven.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:04
Misery
Misery is offline
Gewoon minder uitgeven ja.
Ik heb ook ernstige geld-tekorten, en ik probeer gewoon OVERAL op te bezuinigen.

Niet in kledingwinkels/cdwinkels gaan kijken, overal heen op de fiets (ook al heb je helemaal geen zin om 25 km in de kou te gaan fietsen), geen rondjes meer geven, en als je dat niet durft alleen rondjes geven als je 'toevallig' net met maar 2 of 3 man zit, waarvan je weet dat het stoere bierdrinkers zijn en geen mixmietjes.
Een (hoe strategisch!) lijn-programma inroosteren.
Etcetera.

En hard zoeken naar werk natuurlijk. Ook al is dat potverdorie nergens te vinden..
Oud 09-12-2004, 16:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:

Mvdg
Dat betekent dus dat je ongeveer 55 euro per avond uitgeeft aan het stappen. Dat zijn dus 39 0,2l biertjes voor 1,50... Met een simpele rekensom kom ik dan op 0,39 liter alcohol. Een alcoholmeting zal je (als je net zo zwaar als ik ben) op zo'n 7 promille brengen. En zal ik je eens wat zeggen...? Dan ben je dood.

Kortom, ik zou iets minder drinken, dan ben je er ook nog bij als mensen je portemonnee proberen te jatten.
Oud 09-12-2004, 16:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
maar hoeveel geld zijn jullie gemiddeld kwijt dan en wat kosten drankje hoevaak gaan jullie uberhout stappen als je met 100 euro rond kan komen

Mvdg
Ligt eraan. Ik ga elke zaterdag op stap, per avond is dat gemiddeld 30 tot 35 euro. Hangt er van af waar ik heenga, naar een discotheek bijvoorbeeld is al met entree erbij. Zeg dus 4 zaterdagen per maand en dat is 120 euro. En dan soms een heel enkele vrijdag. Zeg per maand 1 of 2 keer op vrijdag, maar op vrijdagen ga ik maar een paar uurtjes de stad in en drink ik ook veel minder, dus zeg dat dat gemiddeld per maand 15 tot 20 euro is. Soms ook helemaal niets als ik niet op vrijdag uit ga in een maand. Hangt van anderen af of die gaan. Het schommelt bij mij dus tussen de 120 en 140 euro. Net pakte ik iets grotere grenzen (100 tot 150 euro).

Maar hoezo kun je dan niet besparen op uitgaan? Is dat dan zó moeilijk? Denk erom wat belangrijker / verstandiger is: een financieel redelijk goed prentje hebben of je geld dat je hard nodig hebt voor andere dingen verdoen aan zuipen / uitgaan.

De keuze is uiteindelijk aan jou he... zelf zou ik als jou was en je per se geen geld wil besparen op uitgaan maar dan weer gaan werken.
Oud 09-12-2004, 17:01
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
iedereen die zegt dat ik werk moet gaan zoeken zoals al eerder eengegeven ik kan dit niet omdat ik op het huiswerk instituut zit en nooit een rondje geven dat is toch ook zo dom! dan wordt je zelf een profiteur! dus mja ga dan maar op vrijdag wat minder uit,.... moet toch wat he! en iedereen die zegt dat ik niet op benzine wil bezuiniogen hoe doe ik dat? als ik dat niet zelf betaal maar toch bedankt allemaal

mvdg
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 09-12-2004 @ 18:01 :
iedereen die zegt dat ik werk moet gaan zoeken zoals al eerder eengegeven ik kan dit niet omdat ik op het huiswerk instituut zit
Daar zit je 5 dagen per week na schooltijd tot 22.00u en de hele zaterdag en zondag?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:22
Verwijderd
dingen schrappen, niet meer elk weekend uitgaan, maar twee keer in de maand bijvoorbeeld, minder dure dingen kopen... probeer een bijbaantje te vinden...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:35
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2004 @ 18:12 :
Daar zit je 5 dagen per week na schooltijd tot 22.00u en de hele zaterdag en zondag?

Nee tot 6 uur moet ik naar huis heen ben ik rond kwart over 6 thuis... moet ik eten is het vaak 7 uur en om dan nog te gaan werken... waar? meeste winkels sluiten om 6 uur en andere bedrijven om 5 uur... zaterdags zit ik soms dat ik moet nablijven want zo is dat bij ons op school geregeld...

Mvdg
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 09-12-2004 @ 21:35 :
Nee tot 6 uur moet ik naar huis heen ben ik rond kwart over 6 thuis... moet ik eten is het vaak 7 uur en om dan nog te gaan werken... waar? meeste winkels sluiten om 6 uur en andere bedrijven om 5 uur... zaterdags zit ik soms dat ik moet nablijven want zo is dat bij ons op school geregeld...

Mvdg
rond die tijd beginnen precies de vulploegen!

en ik snap echt niet dat het lastig is om maar 4x per maand uit te gaan ipv 8x...

je moet het geld dat je te besteden hebt niet aanpassen aan je gedrag maar andersom. Dat is nou hoe mensen in de schulden raken: die blijven vast houden aan hun (bestedings)gedrag, terwijl ze minder binnen krijgen dan toen dat gedrag werd gecreërd. Dan geef je elke maand meer uit dan er binnen komt en dat hou je niet lang vol...
Oud 09-12-2004, 20:49
Verwijderd
Ik neem aan dat je een geniale oplossing verwacht, komt ie:

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 21:00
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:

Mvdg
Mac en wat is het probleem met nooit een rondje geven
Oud 09-12-2004, 21:12
Chaucus
Chaucus is offline
Tjah, het schijnt in Nederland raar te zijn dat er ook minder leuke dingen zijn...alles moet tegenwoordig maar leuk zijn enzo...

Maar ga gewoon lekker bezuinigen
Oud 10-12-2004, 08:28
Verwijderd
of je gaat in de horeca werken, bij voorkeur een kroeg.
Voordeel1: je kan geen geld uitgeven (of weinig)
Voordeel2: je loopt hier niet te mekkeren dat je geen geld hebt
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:50
Konijn
Konijn is offline
Jij hebt echt een luxe-probleem zeg. Ik wou dat ik zoveel te besteden had als jij..
En als je geen rondjes meer geeft, neem je ook gewoon lekker geen biertjes meer aan als iemand een rondje geeft. Je betallt gewoon alleen je eigen drinken, je geeft niks, je neemt niks.
Kun je ook nog eens fijn zelf bepalen hoeveel je drinkt op een avond.
Oud 10-12-2004, 15:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:

Mvdg
Horeca
Oud 10-12-2004, 15:19
PV
PV is offline
Als je echt wil kun je idd gemakkelijk bezuinigen, 1 / 2 keer in de maand uitgaan bespaart meteen al 150 euro ofzo. Als je daarbij nog een klein baantje vindt voor een paar uur per week 's avonds ben je al uit de problemen. Of je leent geld, maar dat wil je niet dus dan zit er weinig anders op
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind dat je pappie en mammie al super lief voor je zijn met het bedrag wat jij van ze krijgt op deze leeftijd. Ik krijg geen extra's meer. ze betalen mn studie en mn boeken en daar ben ik al onwijs blij mee!

dus je staat voor een keuze: of gewoon weer gaan werken, of simpelweg minder uitgeven als je gaat stappen. want dat kan mákkelijk, niet zeuren. gewoon niet ieder weekend dronken/flink aangeschoten worden.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik wou dat ik geld kreeg van mn ouders. t moet wel heel ernstig zijn voordat die bij willen schieten.

en ff serieus : ga minder uit, had je dat eerder gedaan had je nu nog kunnen werken omdat je dan meer tijd aan school had besteed in plaats van dronken achter het stuur te stappen. (je klinkt als iemand die niet met de taxi of de bus stappen gaat.)
en als je dan gaat stappen, geef dan wat minder uit. als je nu niet met geld om kan gaan kun je dat ook niet wanneer t er op aan komt. lullig hoor, als jij bent wezen stappen en je je kindjes droog brood mee moet geven naar school.

en leer alsjeblieft normaal nederlands, en lees eens iets over interpunctie. da's komma's en punten, en das heel handig. kunnen andere mensen oo knog ee ns le ze n watje nou eigenlijk in godsnaam bedoelt zonder zinnen tienk eer te moeten lezen omdat we nou ja niet weten waar je het nou eign elijk ove r hebt en zo en dat is heel vervelend begrijp je wat ik bedoel ? (spel- en typefouten intended).
Oud 10-12-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-12-2004 @ 17:20 :
en leer alsjeblieft normaal nederlands, en lees eens iets over interpunctie. da's komma's en punten, en das heel handig. kunnen andere mensen oo knog ee ns le ze n watje nou eigenlijk in godsnaam bedoelt zonder zinnen tienk eer te moeten lezen omdat we nou ja niet weten waar je het nou eign elijk ove r hebt en zo en dat is heel vervelend begrijp je wat ik bedoel ? (spel- en typefouten intended).
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:09
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
200 euro moet echt meer dan genoeg zijn om uit te gaan, punt.
Je hebt een gemiddelde van 50 euro per weekend, zeg 25 euro per avond (als je altijd 2 keer gaat). Ligt er een beetje aan waar je zit in Nederland, maar daar heb je normaal gesproken (dus geen studententarieven) tussen de 12 en 16 bier voor. Als je dit echt niet genoeg vindt, koop je met drie vrienden een krat bier voor 8 euro, heb je 6 flesjes (=9 glazen) gehad en nog 23 euro over voor de rest van de avond (11 tot 15 glazen). Als jij beweert dat je hier gemiddeld niet genoeg aan hebt, dus per se meer nodig hebt, zou ik me even na laten kijken.

En als je geen bier drinkt, dan ligt daar je probleem..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten