Mijn vader lag ongeveer anderhalf jaar geleden in het ziekenhuis. Hij was eerst een week ziek, maar het ging steeds slechter tot hij constant kermde van de pijn en ellendig op de bank of het bed lag weggedoken.
Dus toen ik thuiskwam van school op een dag had mijn moeder mijn vader naar het ziekenhuis gebracht, omdat het gewoon niet meer ging zo. Ook al wilde die dokter hem gewoon aan de paracetamol houden

.
Bleek dat hij hersenvliesontsteking gecombineerd met een longontsteking had. Daarnaast waren zijn longen er dramatisch slecht aan toe. Het was dus nog maar de vraag of hij het zou halen.
Het klinkt misschien raar vanuit jullie oogpunt, maar ik was blij dat hij in het ziekenhuis lag en niet meer thuis was. Ik vond het namelijk veel stressvoller om hem zo thuis te zien liggen, dan wanneer hij weg was in het ziekenhuis.
Overigens was ik er wel zeker van dat hij niet zomaar dood zou gaan en dat hij wel thuis zou komen. Nu zie ik in dat het niet zo vanzelfsprekend was.
Maar ik ben gewoon doorgegaan met mijn leventje, ook al hoorde ik dat mijn vader nooit meer helemaal 100% gezond zal zijn en dat hij longproblemen zal blijven houden.
Je kunt wel constant stil staan bij het feit dat je moeder in het ziekenhuis ligt, maar daar maak je jezelf alleen maar ongelukkig van.
Ik klink misschien bot, op de manier waarop ik het uitleg, maar het heeft mij geholpen.
Sterkte