Oud 10-01-2005, 18:29
Verwijderd
Dag,

Probeer bij een huisgenoot van me internet werkend te krijgen.
Opzich lukt het wel, maar om onverklaarbare reden is z'n verbinding zo traag als dikke stront en geeft om de haverklaps time outs.

T'is een gloednieuw systeem met een Epox mobo (EP-9NDA3+) waarop een geintegreerd nicje zit (Nforce). We hangen direct aan een alcatel speedtouch 510 (multiuser). Windows xp + sp2 en nieuwste mobo (en dus netwerk) drivers zijn geinstalleerd.

Maar ik heb het vermoeden dat het al bij z'n eigen pc fout gaat, want zelfs pingen naar de router geeft @ random time outs.

Verder zit ik hier gewoon op volle snelheid [2048/464(ofzo) -planet comfort] gebruik te maken van dezefdle speedtouch en maakt het helemaal geen verschil of ik wél dan niet aan het modem hang. Ook aan de utp kabel ligt het niet; mijn sowieso goed werkende kabel bij hem aansluiten geeft exact hetzelfde probleem.

Half duplex 10mbit forceren heb ik ook al geprobeerd, bod ook geen soulaas.

Ik zit echt helemaal vast, iemand die me kan helpen?

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 18:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2005, 12:37
phoxetis
phoxetis is offline
sommige NICs hebben ontwerpfouten (benedenbuur heeft zo'n ding). Probeer eens een andere kaart ernaast te zetten. Of koop de allergoedkoopste Realtek of wat voor hashi-bashi-merk je dan ook vinden kunt
Oud 11-01-2005, 16:42
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 11-01-2005 @ 13:37 :
sommige NICs hebben ontwerpfouten (benedenbuur heeft zo'n ding). Probeer eens een andere kaart ernaast te zetten. Of koop de allergoedkoopste Realtek of wat voor hashi-bashi-merk je dan ook vinden kunt
gewoon ff op je school vragen bij systeembeheer, die gasten hebben in 9 van de 10 gevallen nog 10/100 3com kaarten liggen die ze niet meer gebruiken. Het leukste is nog: dat die kaarten veel beter zijn dan de onboard troep die ze nu gebruiken .
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 18:38
Verwijderd
Ja, ondertussen ff een ander nicje d'r ingegooid en nu werkt het.
Maar het blijft vrij absurd dat een onboard nic van een niet bepaald goedkoop moederbord blijkbaar gewoon níet werkt.

Beetje paardenmiddel zo.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 18:53
phoxetis
phoxetis is offline
stort u hart uit bij Sister of Mercy...
Oud 12-01-2005, 19:54
Engadin
Engadin is offline
Eerst werkte mijn onboard nic. na windows er opnieuw op te hebben gegooit niet meer. Andere nic erin gegooit. Netwerk werkt, maar via gateway op inet komen niet. Windows 3 keer opnieuw geinstaleerd. Daarna werkte mijn onboard nic weer, en inet gewoon goed.
Oud 12-01-2005, 22:40
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Engadin schreef op 12-01-2005 @ 20:54 :
Eerst werkte mijn onboard nic. na windows er opnieuw op te hebben gegooit niet meer. Andere nic erin gegooit. Netwerk werkt, maar via gateway op inet komen niet. Windows 3 keer opnieuw geinstaleerd. Daarna werkte mijn onboard nic weer, en inet gewoon goed.
eh.... ja.... eh... dus ?
probleem toch opgelost?
Oud 13-01-2005, 16:06
Engadin
Engadin is offline
Was meer een mededeling. Maar mischien werkt het na een reinstall wel. Kun je met windows nooit weten
Oud 16-01-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Engadin schreef op 13-01-2005 @ 17:06 :
Was meer een mededeling. Maar mischien werkt het na een reinstall wel. Kun je met windows nooit weten
Een reinstall had ik al geprobeerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten