Oud 11-01-2005, 11:59
-bambi-
-bambi- is offline
Ik weet niet zeker of het hier hoort of bij psygologie anders moeten jullie hem maar ff verplaatsen.
Maar ik heb dus de laatste tijd dat als het soms ff tegen zit en dat kan ook om hele kleine dingetjes gaan dat ik een enorme woede aanval ofzo krijg.
Ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven maar echt zo'n golf van woede wat over me heen komt dat ik het liefst alles om mij heen kapot wil gooien. Dat gevoel heeft dan echt de macht over mij.
Nu gebruik ik dus al meer dan een half jaar prednison en ik heb gehoord dat je daar depressief van kunt worden als je het voor langere tijd gebruikt. Ik weet niet of wat ik heb depressie aanvallen zijn, maar voordat ik prednison slikte heb ik me nooit zo gevoeld.

Weet iemand hier misschien meer van?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:11
ExVaal
ExVaal is offline
Ik gebruik ook Prednison, maar pas een week. Het is voor mij niet herkenbaar, maar ik kan er wel íets over zeggen.

Het lijkt me dat je woede/depressie aanvallen niet geheel te wijden zijn aan de medicatie die je voorgeschreven krijgt. Er kan ook een andere oorzaak zijn, zoals de reden waarom je die medicijnen voorgeschreven krijgt.

Wat waarschijnlijk helpt, bij mij iig, is praten met de mensen waarop je boos wordt, over je ziekte en over de gevolgen.

Zo weet je dat ze het begrijpen, en is het voor jou makkelijker je emoties onder controle te houden.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:59
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Vaal schreef op 11-01-2005 @ 13:11 :
Ik gebruik ook Prednison, maar pas een week. Het is voor mij niet herkenbaar, maar ik kan er wel íets over zeggen.

Het lijkt me dat je woede/depressie aanvallen niet geheel te wijden zijn aan de medicatie die je voorgeschreven krijgt. Er kan ook een andere oorzaak zijn, zoals de reden waarom je die medicijnen voorgeschreven krijgt.

Wat waarschijnlijk helpt, bij mij iig, is praten met de mensen waarop je boos wordt, over je ziekte en over de gevolgen.

Zo weet je dat ze het begrijpen, en is het voor jou makkelijker je emoties onder controle te houden.

Succes!
Nee het is bij mij ook pas later gekomen sinds een paar maanden.
En ik weet niet of het echt depri aanvallen zijn.
Ik heb wel veel gehoord over dat je door prednison depri kan worden.
Maar ik slik prednison omdat ik colitus ulcerosa heb dat is een soort ziekte van chron.

De rede waarom ik bijvoorbeeld zo'n aanval heb is meestal om iets heel stoms en kleins, vaak ook door mijzelf.
Als ik haast heb en er achter kom dat ik iets vergeten ben bijvoorbeeld echt heel raar, het duurt ook meestal niet echt lang en ik kan mezelf wel in bedwang houden.
Of mijn moeder die nog steeds elke dag als ik van huis wegga mij moet naroepen of ik mijn sleutels wel bij me heb (dat doet ze dus altijd en laatst toen ze dat deed voelde ik weer die hele erge woede/agressie opkomen terwijl ik dat normaal hoogestens irritant vind..
Maar dat gevoel.. die golf van woede wat ik ineens krijg kan ik gewoon niet echt bevatten.
Heel raar want ik ben een heel rustig meisje en helemaal niet snel kwaad..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 13:22
nienke85
nienke85 is offline
ik gebruik ook prednison en heb daar ook wel eens last van... Dat ineens mn stemming kan omslaan van een onbenulligheidje.. DAn kan ik helemaal van slag van zijn (op een boze manier)
Ik weet niet of het te maken heeft met de prednison of met t feit dat ik me nog niet helemaal heb neergelegd bij t idee dat ik voor altijd crohn heb...
Maar van prednison is wel bekend dat je er stemmingswisselingen van kan hebben dus....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 13:34
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
nienke85 schreef op 11-01-2005 @ 14:22 :
ik gebruik ook prednison en heb daar ook wel eens last van... Dat ineens mn stemming kan omslaan van een onbenulligheidje.. DAn kan ik helemaal van slag van zijn (op een boze manier)
Ik weet niet of het te maken heeft met de prednison of met t feit dat ik me nog niet helemaal heb neergelegd bij t idee dat ik voor altijd crohn heb...
Maar van prednison is wel bekend dat je er stemmingswisselingen van kan hebben dus....
Oke thanks
Ik heb het inderdaad ook weleens dat ik zeg maar boos ben op mijn ziekte
(wat jij zei: misschien nog niet helemaal geaccepteerd)
Raar maar waar
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 13:43
nienke85
nienke85 is offline
ja het is toch iets dat je op een gegeven moment zal moeten accepteren.. Je hebt t voor je hele leven,colitus ook Meestal gaat het bij wel goed, maar soms door kleine dingetjes kan ik helemaal van slag raken.... dan zie ik het ook echt niet meer zitten en ben ik er erg boos en verdrietig over.. Gelukkig is mn vriend er dan die me er weer boven op helpt. tis zon lieverd!!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 14:01
Sennah
Sennah is offline
WOW!
ik wist niet dat er zoveel jeugdigen zijn die prednison slikken...
mijn vader gebruikt het ook, maar is nu aan het afbouwen, hij wil het niet meer hebben... er zitten zo vreselijk veel nadelen aan!
Ik weet natuurlijk niet waarom jullie het gebruiken en voor hoelang dat bedoeld is, maar slechts een waarschuwing van de dochter van een al zeker anderhalf jaar prednison slikker: bekijk de lijst van bijwerkingen en ga er vanuit dat zeker de helft daarvan jou (nog) te wachten staat..
succes!
Oud 11-01-2005, 14:57
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Sennah schreef op 11-01-2005 @ 15:01 :
WOW!
ik wist niet dat er zoveel jeugdigen zijn die prednison slikken...
mijn vader gebruikt het ook, maar is nu aan het afbouwen, hij wil het niet meer hebben... er zitten zo vreselijk veel nadelen aan!
Ik weet natuurlijk niet waarom jullie het gebruiken en voor hoelang dat bedoeld is, maar slechts een waarschuwing van de dochter van een al zeker anderhalf jaar prednison slikker: bekijk de lijst van bijwerkingen en ga er vanuit dat zeker de helft daarvan jou (nog) te wachten staat..
succes!
Inderdaad, prednison is een paardenmiddel met heel veel bijwerkingen.
Ik weet niet of ik het voor altijd moet blijven slikken, maar steeds als ik een paar miligram afbouw wordt ik weer ziek
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:14
X
X is offline
ik heb ook prednison geslikt. ongeveer 2 jaar steeds 2 weken en dan 4 of 6 weken niet an dan weer 2 weken enz. als ik prednison slikte werd het echt heel erg, daarom kreeg ik er ook anti-depresiva voor. ik werd er ook heel onzeker an enzo. mja het is echt een rotmedicijn want nu zijn mijn heupen versleten
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:41
nienke85
nienke85 is offline
Nog maals... we slikken het niet voor onze lol!! Degene die het nu slikken zullen er een goede reden voor hebben, dus als we ermee stoppen.. krijgen we weer andere dingen die blijkbaar erger zijn als de bijwerkingen!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 11:40
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
X schreef op 11-01-2005 @ 17:14 :
ik heb ook prednison geslikt. ongeveer 2 jaar steeds 2 weken en dan 4 of 6 weken niet an dan weer 2 weken enz. als ik prednison slikte werd het echt heel erg, daarom kreeg ik er ook anti-depresiva voor. ik werd er ook heel onzeker an enzo. mja het is echt een rotmedicijn want nu zijn mijn heupen versleten
Nouja.. iniedergeval een opluchting dat ik weet waar die rare aanvallen vandaan komen.
Dat van je heup komt zeker door botontkalking?
Geloof dat dat ook een bijwerking is.

Inderdaad echt vervelend
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 15:25
X
X is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 12-01-2005 @ 12:40 :
Nouja.. iniedergeval een opluchting dat ik weet waar die rare aanvallen vandaan komen.
Dat van je heup komt zeker door botontkalking?
Geloof dat dat ook een bijwerking is.

Inderdaad echt vervelend
ja klopt, maar dat was prednison + een ander medicijn. iig veel suc6 ermee en als het echt heel erg wordt (die bijwerkingen) zou ik wel naar de huisarts gaan hoor, want anders is het ook geen leven.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:46
jet
jet is offline
depressief zijn staat in de bijsluiter he.. tenminste bij mij dan

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten