Oud 28-01-2005, 22:13
raziel
raziel is offline
welke firewall zal ik gebruiken? die van windows mijn router of alletwee?
Oud 28-01-2005, 22:52
Verwijderd
Ik vind de windows firewall alleen maar irritant. Gebruik zelf de NAT firewall van mijn router en Zonealarm. Werkt goed samen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 08:12
freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 28-01-2005 @ 23:52 :
Ik vind de windows firewall alleen maar irritant. Gebruik zelf de NAT firewall van mijn router en Zonealarm. Werkt goed samen.
Same here.
Oud 29-01-2005, 08:18
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
opzich is alleen van je router goed genoeg, mits je alle nutteloze poorten dicht gooit.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 09:46
Engadin
Engadin is offline
NAT door mijn router en ZA voor der programcontrol.
Oud 29-01-2005, 10:52
M@rco
M@rco is offline
Je router is alles wat je nodig hebt. ZoneAlarm is sowieso een vreselijk wanprogrammeersel, maar als je al een router met NAT hebt is het gewoon niet nodig.
Oud 29-01-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Engadin schreef op 29-01-2005 @ 10:46 :
NAT door mijn router en ZA voor der programcontrol.
idd ZA voor program control.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:02
raziel
raziel is offline
hoe weet ik of ik nat heb?
Oud 29-01-2005, 14:01
ekki
ekki is offline
Ik zou geloof ik niet vertrouwen op de firewall van Microsoft (die bijgeleverd zit bij WinXP).

Dus ik zou ervoor kiezen om idd een andere te installeren. En ik weet niet wat voor router je hebt (niet dat ik daar verstand van heb)? Het lijkt me handig om op de router een firewall te zetten, zodat alle andere pc's die erachter hangen daar ook van kunnen profiteren.
Oud 29-01-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
raziel schreef op 29-01-2005 @ 14:02 :
hoe weet ik of ik nat heb?
Dat staat meestal op de doos van je router.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 16:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je router zorgt ervoor dat je niet benaderbaar bent vanaf internet, dat heeft verder niets te maken met een eventuele firewall in je router overigens. Hierdoor ben je veilig voor de veiligheidslekken in windows.

Als je wilt dat je controle hebt over wat programma's op jouw computer naar het internet versturen, kun je een application-level firewall installeren zoals Zonealarm of Kerio Personal Firewall. Ik raad KPF 2.1.5 aan, licht en effectief. Bovendien gratis.

Een Application-level firewall kan voorkomen dat spyware en trojans geen informatie kunnen versturen. Als je voorzichtig omspringt met je computer heb je in principe geen firewall en virusscanner nodig.
Oud 29-01-2005, 23:10
phoxetis
phoxetis is offline
firewall weggooien als je niet weet hoe het werkt en je een computerdebiel bent. op NAT kun je vertrouwen.
Oud 30-01-2005, 03:19
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 30-01-2005 @ 00:10 :
firewall weggooien als je niet weet hoe het werkt en je een computerdebiel bent. op NAT kun je vertrouwen.
Yup, op NAT kan je bouwen

aan de andere kant, is het best handig controle te hebben over de uitgaande "post"
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een gateway kan je niet helpen tegen uitgaande shit, zoals trojans, virussen en spyware.

NAT heeft overigens niet direct iets te maken met de veiligheid van een gateway.
Oud 30-01-2005, 15:32
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-01-2005 @ 11:12 :
Een gateway kan je niet helpen tegen uitgaande shit, zoals trojans, virussen en spyware.
Tja, daar ben je zelf bij. Als je gewoon een beetje uit je doppen kijkt dan heb je van al die dingen geen last (maar goed, da's natuurljik niet voor iedereen weggelegd).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten