Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 18:39
Verwijderd
Ik ga misschien deze vakantie naar Marokko of Egypte in augustus en dan is het dan rond de 40 graden dacht ik. En dus vroeg ik mij af of dat te doen is; hoe warm was jouw warmste vakantie en wat vind je daarvan?
Advertentie
Oud 02-03-2005, 22:02
Ieke
Ieke is offline
Dat is goed te doen, alleen je moet je leven er wel op aanpassen. Dus dingen bezoeken moet je s'morgens optijd doen en tussen de middag rust houden en uit de zon blijven. Ook als het aan het eind van de dag weer wat afkoelt kan je ook dingen ondernemen, maar persoonlijk vind ik s'morgens fijner en als het te warm wordt terug naar het hotel/camping oid.

Het allerwarmste wat ik gehad heb op vakantie was iets van een graad of 50 in death valley (VS) Daar hebben we niet geslapen, we zijn er alleen overdag doorheen gereden en wat gekeken. Maar wat was dat verschrikkelijk heet. (Lang leve de auto met airco en niet teveel buiten lopen. Maar ja, toen hadden we de auto aan de kook )
Het warmste daarna was met ongeveer 45 graden in Athene. (was met zo'n hittegolf) Dus dat was s'morgens heel optijd de acropolis op en zodra het echt te heet werd terug naar de camping en daar in de schaduw lezen, spelletjes spelen etc. Maar NIET in de zon zwemmen ofzo, de zon is veel te sterk en dat is niet echt gezond.
Verder heb ik het in de zomer veel vaker echt heel heet gehad, maar dit was zo'n beetje het ergste en wat je moet oen komt wel zo'n beetje daarop neer. Maar het is absoluut goed te doen als je je hieraan houd.
Oud 03-03-2005, 09:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
44 graden in Kos, op onze aankomstdag nota bene. Dat was best een grote omschakeling: 19 graden in Nederland, 44 daar.
Oud 03-03-2005, 10:25
Thee
Thee is offline
over de 50 graden, dat aws ook in death valley.

We waren op rondreis met n gehuurde auto en die had gelukkig airco, totdat de motor begon te stotteren doordat ie oververhit was dus toen moesten we de airco uitzetten.
Er stonden ook overal waarschuwingsborden dat je de airco beter uit kon laten.
Dus toen draaide ik t raampje maar open, maar die kon ik beter dicht laten want de wind was nog heter dan n fohn.
Toen we ergens stopte en ik uitstapte viel ik ook bijna om van de hitte, dat was egt neit normaal.
Daarna zijn we n paar dagen in Las Vegas gebleven en dat was bijna net zo erg, dan blijf je egt aan een stuk door drinken.
Oud 03-03-2005, 11:07
Maharani
Maharani is offline
in Palm Springs en Las Vegas, zelfde verhaal als Ieke en Tay.
je voelt gewoon de hitte van de straatstenen opstijgen.
Oud 03-03-2005, 11:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zaara schreef op 03-03-2005 @ 12:07 :
in Palm Springs en Las Vegas, zelfde verhaal als Ieke en Tay.
je voelt gewoon de hitte van de straatstenen opstijgen.
Palm springs was ook erg ja... Net als Phoenix. Dan doe je echt niks meer.

Wat ook heel belangrijk is is voldoende drinken, aangezien je veel vocht verliest. Ook is het goed om wat chips te eten als je je wat slap voelt, door het weten verlies je ook zout (Maar vooral ok als je iets zouts eet goed drinken)
Oud 03-03-2005, 12:52
Maharani
Maharani is offline
ja Phoenix ook, maar daar bleven we maar een dagje en toen gingen we rondhangen in een mall, lekker koel
Oud 03-03-2005, 14:08
Breg
Breg is offline
ik ben niet zo van de superwarme vakanties, maar afgelopen zomer was het in Rome wel ontzettend warm, zeker als je een lange broek en bedekte schouders moet hebben omdat je anders de St. Pieter niet in mag.
Oud 03-03-2005, 14:31
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zaara schreef op 03-03-2005 @ 13:52 :
ja Phoenix ook, maar daar bleven we maar een dagje en toen gingen we rondhangen in een mall, lekker koel
Jullie ook al. Grappig, kokende auto's in death valley, de mall invluchten omdat het zo warm is...

Citaat:
Breg schreef op 03-03-2005 @ 15:08 :
ik ben niet zo van de superwarme vakanties, maar afgelopen zomer was het in Rome wel ontzettend warm, zeker als je een lange broek en bedekte schouders moet hebben omdat je anders de St. Pieter niet in mag.
Dat is opzich niet zo heel erg. Al die woestijnmensen gaan ook in lange gewaden. Het is belangrijker om op de kleur te letten. Lichte kleuren zijn koeler dan donkere, dus is het slim om lichte kleuren te dragen. Maar het is zoizo wel goed je wat te beschermen voor de zon.
Lange broeken zijn wel minder, wat een beter idee is zijn ritsenbroeken (kan je als je naar binnen wil aanritsen, wel de pijpen meenemen dan ) Maar wat voor vrouwen ook handig is is iets van een wikkelrok meenemen. Die kan je dan als je naar binnen wil omdoen en weer af als je weer buiten bent.
Ook helemaal handig als je naar islamitsche landen gaat zijn die dingen. Aangezien je als vrouw dan helemaal bedekt moet zijn als je een moskee oid in wil. Neem je er 2 mee. Een voor om je middel zodat je benen bedekt zijn en de ander om je hoofd en schouders en gedeelte van je armen (hangt van de grote van dat ding af) zodat je naar binnen kan.
Oud 03-03-2005, 19:28
Ieke
Ieke is offline
Na onderling overleg tussen de fb's is besloten dat het toch beter op het algemene gedeelte past. Het is wel zo dat extreme hitte meer buiten europa voorkomt, maar het kan ook heel goed binnen europa. Ook omdat het topic meer gaat over de warmte zelf dan over landen.
---> R&V
Oud 04-03-2005, 22:23
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Breg schreef op 03-03-2005 @ 15:08 :
Ik was twee jaar terug in de meivakantie in Rome, toen vond ik het ook al heel erg warm... en ik liep de hele week in lange broeken en niet zwemmen, dat was best heftig Heel veel water drinken, dan red je het wel. En je goed insmeren
Verder heb ik op de fiets heuvels beklommen in Frankrijk en Zwitserland toen daar een minofmeerhittegolf was, ook erg warm. Vroeg weggaan en veel water drinken helpt ook daar
Oud 05-03-2005, 09:48
Parabola
Parabola is offline
Mijn warmste vakantie was denk ik Turkije, rond de 40 graden. Vooral eind van de middag/'s avonds gingen we dingen ondernemen (als we geen excursie oid hadden), omdat we het overdag te warm vonden om iets te doen, om bijvoorbeeld te shoppen. We kochten ook van die grote 5 liter kannen en daar deden we ongeveer 1,5 dag mee.
Oud 05-03-2005, 15:14
snoopy
snoopy is offline
Dat was in Las Vegas in de zomer. Death Valley enzo. Ik heb geen idee hoe warm het was, maar ìk hield het iig niet uit buiten. Ik vluchtte steeds stomme winkels in alleen maar omdat ze airco hadden
Oud 05-03-2005, 17:28
thunder110
thunder110 is offline
@Ieke: het is niet per definitie beter om lichte kleuren te dragen, hoor. Het schijnt juist dat donkere, wijde gewaden koeler zijn dan lichte gewaden.
Oud 06-03-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 02-03-2005 @ 23:02 :
Dat is goed te doen, alleen je moet je leven er wel op aanpassen. Dus dingen bezoeken moet je s'morgens optijd doen en tussen de middag rust houden en uit de zon blijven. Ook als het aan het eind van de dag weer wat afkoelt kan je ook dingen ondernemen, maar persoonlijk vind ik s'morgens fijner en als het te warm wordt terug naar het hotel/camping oid.
Ja, goed advies maar het is een groepsvakantie. Dus ik denk dat ik niet de hele tijd kan bepalen wat we gaan doen
Maar op zich kan ik wel goed tegen warmte, dus dan zou het te doen moeten zijn toch?
Oud 06-03-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 05-03-2005 @ 18:28 :
@Ieke: het is niet per definitie beter om lichte kleuren te dragen, hoor. Het schijnt juist dat donkere, wijde gewaden koeler zijn dan lichte gewaden.
Ja, dat vind ik ook nog zoiets vreemd. Nomaden enzo dragen toch altijd donkere gewaden, maar wij doen dan weer lichte kleren aan omdat zwart meer de zon aantrekt?
Oud 06-03-2005, 22:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 05-03-2005 @ 18:28 :
Ik merk zelf echt wel dat als ik een zwart t-shirt aan heb dat ik het echt warmer heb als ik in de zon loop. Maar dat zijn natuurlijk wel strakke t-shirts. Nomanden enzo dragen veel losse wijde kleren, dus die krijgen daardoor een soort van isolatielaag door de lucht. Misschien dat dan donker weer beter werkt.

Citaat:
doezel schreef op 06-03-2005 @ 12:22 :
Ja, goed advies maar het is een groepsvakantie. Dus ik denk dat ik niet de hele tijd kan bepalen wat we gaan doen
Maar op zich kan ik wel goed tegen warmte, dus dan zou het te doen moeten zijn toch?
Dat is waar, maar je kan het toch wel wat aanpassen. Probeer het iig wel een beetje. Maar het allerbelangrijkste is toch vooral dat je voldoende blijft drinken. (moet je toch in flessen kopen) Bezuinig daar iig niet op. Je kan echt ziek worden als je niet voldoende drinkt.
Oud 06-03-2005, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 06-03-2005 @ 23:41 :
Ik merk zelf echt wel dat als ik een zwart t-shirt aan heb dat ik het echt warmer heb als ik in de zon loop. Maar dat zijn natuurlijk wel strakke t-shirts. Nomanden enzo dragen veel losse wijde kleren, dus die krijgen daardoor een soort van isolatielaag door de lucht. Misschien dat dan donker weer beter werkt.
Bij een donker, wijd kledingstuk wordt, doordat de buitenkant warmer is dan de binnenkant, aan de onderkant (koele) lucht aangezogen en daarom zijn donkere gewaden koeler dan lichte kleren. Bovendien dragen nomaden vaak wollen kleding en wol isoleert enorm goed, waardoor de hitte in het kledingstuk blijft en niet op de huid va nde nomade komt.

Zoets was het in ieder geval.
Oud 07-03-2005, 23:27
Verwijderd
Mijn warmste ik denk graad of 40 in Barcelona Spanje. Nja opzich vreselijk natuurlijk in een stad. Maar doordat we daar in de trein goede airco hadden goed uit te houden en in het hotel het zwembad of de zee maar gelijk in.
Oud 08-03-2005, 16:52
perfectme
perfectme is offline
49 graden in de schaduw in de Algarve.

Wat ik heb gedaan? Gezwommen, gezwommen en nog eens gezwommen. Het was te warm om uit het water te komen.
Oud 11-03-2005, 21:35
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ja op sardinie, zo'n 40 graden in de schaduw, ik vond t zelf niet echt makkelijk te doen
wat ik gedaan heb? middagdutjes gedaan
(t was zoiezo saai, bij mn oom en tante op bezoek in klein dorp waar niks te doen was)
Oud 11-03-2005, 21:46
Verwijderd
Iets van 45 graden Celcius in de Grand Canyon en in Las Vegas...
Oud 16-03-2005, 19:05
Balance
Balance is offline
48 graden met een hittegolf op Turkije.
's Ochtends op tijd op om lekker te zwemmen of dingen te doen.
12.00 tot 14.00 uit de zon: even gaan slapen of gewoon op de kamer verkoeling zoeken
's Middags: zwembad in, zwembad uit, zwembad in, zwembad uit, enz...
's Avonds: dingen gaan doen

We zijn één keer overdag wat gaan doen en dat raad ik je ten sterkste af. met 5 minuten lopen in die brandende zon ben je bek af. Maar op zich was de temperatuur niet erg hoor. Als je maar niet in de zon gaat zitten/lopen en je vaak genoeg verkoeling zoekt.
Oud 18-03-2005, 17:45
Guissie
Guissie is offline
Las Vegas en Phoenix waren toch wel het warmste, bijna 50 graden.
Oud 18-03-2005, 18:18
MH
MH is offline
Ik heb in Turkije 48 graden meegemaakt. Tip: laat je cd's op de kamer, want die smelten serieus weg! Blijf zoveel mogelijk in de schaduw en trek luchtige kleding aan. Ik had een nogal dichte blouse, dus na 2 minuten stond zelfs 's nachts het zweet op de rug.
Zorg iig dat je in de buurt van airco bent en dat je standaard minimaal 2 tot 3 liter water (zo koel mogelijk) op zak hebt.
Advertentie
Oud 19-03-2005, 13:11
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
MH schreef op 18-03-2005 @ 19:18 :
Zorg iig dat je in de buurt van airco bent en dat je standaard minimaal 2 tot 3 liter water (zo koel mogelijk) op zak hebt.
daar loop je dan met je jerrycan in een koelbox......

ontopic:

iets van 40 graden op curacao, als je er eenmaal aan gewend bent valt het eigenlijk best mee, gewoon alles relaxt doen.
Oud 19-03-2005, 17:32
MH
MH is offline
Ik heb dat water altijd in mijn rugtas. En ach, ik was eerste lichting Studiehuis, dus ben wel gewend tassen van 8 a 10 kg te dragen.
Oud 22-03-2005, 07:34
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
warmte in het buitenland is wel te doen, de lucht is daar ook anders dan in NL, voor de rest ja flesjes water kun je daar wel kopen, neem petje mee, niet te lang in de zon, en ga een beetje schaars gekleed, en doe rustig aan
Oud 22-03-2005, 13:25
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Warmste was zuid afrika hitte golf was zo rond de 49 a 50 graden maar na een tijdje raak je dr wel aan gewend. gewoon veel relaxen en veel het water op zoeken
Oud 28-03-2005, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zo'n 40 graden twee jaar geleden tijdens een hittegolf in Italie. Ik stond rond een uur of negen op en dan gingen we zwemmen ofzo tot de middag en tussen de middag ging ik slapen (dat was bloedheet maar als je stil lag ging het wel) en dan 's middags weer zwemmen of ergens heen ofzo (stad bekijken oid) en vooral heel lang opblijven 's avonds. Ik vond het ook zo raar dat kleine kindjes daar om twaalf uur echt nog op waren enzo maar eerder was het toch te warm om te slapen.
Oud 29-03-2005, 00:20
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-03-2005 @ 22:16 :
Ik vond het ook zo raar dat kleine kindjes daar om twaalf uur echt nog op waren enzo maar eerder was het toch te warm om te slapen.
Is erg normaal in landen zoals italie en spanje.
De meeste mensen eten ook daar pas rond middernacht.
En ht is gewoon veel te warm om savonds vroeg te gaan slapen daar
Oud 29-03-2005, 16:03
Gambokkur
Gambokkur is offline
in augustus 2003 in frankrijk,zo'n 40° C schat ik. Je zag hier en daar asfalt smelten. Erg lastig om in slaap te geraken wanneer het nog +30° C is.
in 1993 geloof ik is het ooit hier in België 42 ° geweest (volgens onze thermometer )
Oud 20-04-2005, 19:54
reizer
reizer is offline
35 graden in Kroatie en verder in Sri Lanka ongeveer 40 graden of nog wel meer... toen was ik 10 dus weet k niet meer zo goed... maar wel allebei ontzettende aanraders als vakanties alleen in kroatie is het eten niet lkkr nja boeiund verder
Oud 23-04-2005, 12:57
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
iets van 35 graden in Spanje geloof ik, dit vond ik echt klote, we konden niet eens een partijtje voetballen met de vriendenclub
Oud 24-04-2005, 11:51
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 23-04-2005 @ 13:57 :
iets van 35 graden in Spanje geloof ik, dit vond ik echt klote, we konden niet eens een partijtje voetballen met de vriendenclub
35 is toch niet zoveel???

Ontopic: Ik was in Libanon, 't was zo'n 43 graden, heledag in de bus rondgereden, echt verschrikkelijk, zelfs met airco was 't warm. Ik heb toen wel echt vééél gedronken, ook al in Nederland schijnt te helpen als je daar hier al mee begint. Ik heb dus helemaal geen last gehad van buikloop ofzo. We zijn toen naar een viool concert geweest midden in de nacht, was echt cool en koel .
Oud 24-04-2005, 12:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 24-04-2005 @ 12:51 :
35 is toch niet zoveel???

Ontopic: Ik was in Libanon, 't was zo'n 43 graden, heledag in de bus rondgereden, echt verschrikkelijk, zelfs met airco was 't warm. Ik heb toen wel echt vééél gedronken, ook al in Nederland schijnt te helpen als je daar hier al mee begint. Ik heb dus helemaal geen last gehad van buikloop ofzo. We zijn toen naar een viool concert geweest midden in de nacht, was echt cool en koel .
Het verschilt ook met luchtvochtigheid en het verschilt natuurlijk per persoon.
Oud 30-04-2005, 20:49
the tourist
the tourist is offline
Wat het warmste was weet ik niet precies meer, maar vorig jaar juli was het voor mij toch echt te warm in Kreta. Dat was iets van 35 graden. Ik kan niet goed tegen hitte, ik heb constant hoofdpijn gehad.
Oud 01-05-2005, 02:07
P&C
P&C is offline
Kreta in 2003 geloof ik (kan ook 2002)
in de zomer iig, 45 graden ofzo, en dan met die warme woestijnwind uit afrika erbij (wat ook nog is allemaal sahara zand deed overwaaien)

Oud 02-05-2005, 11:39
TRXD
TRXD is offline
Warmste zal een graad of 40 zijn geweest denk ik, jaren terug in Zwitserland (hittegolf). Ik kan er heel slecht tegen en heb liever dat de temperatuur niet veel hoger komt dan 22 graden ofzo.
Oud 02-05-2005, 11:50
JCG
JCG is offline
Citaat:
reizer schreef op 20-04-2005 @ 20:54 :
35 graden in Kroatie en verder in Sri Lanka ongeveer 40 graden of nog wel meer... toen was ik 10 dus weet k niet meer zo goed... maar wel allebei ontzettende aanraders als vakanties alleen in kroatie is het eten niet lkkr nja boeiund verder
het eten is kroatie is geweldig, en mijn record daar is 38.5 graden
Oud 02-05-2005, 17:49
Kapee
Kapee is offline
Zo'n 45 graden in Noord-Spanje. Ik zat daar toen voor mijn studie, dus ik moest de hele dag, van 8.30 tot 16.30 rondsjokken in het veld, zonder schaduw, zonder airco, met (te) weinig water en je moet ook nog echt helder blijven nadenken... We liepen daar gemiddeld zo'n 10 km per dag berg op en berg af dus het was behoorlijk zwaar.
Oud 03-05-2005, 10:06
Verwijderd
Zuid-Frankrijk, dus wat zal dat zijn geweest, 35 graden? Het was destijds ook daar wel warmer dan gemiddeld. Ik heb het niet zo op warmte, je beperkt de mogelijkheden dan enorm, je voelt je altijd vies en kunt geen actieve dingen doen.
Oud 03-05-2005, 16:42
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2005 @ 11:06 :
Ik heb het niet zo op warmte, je beperkt de mogelijkheden dan enorm, je voelt je altijd vies en kunt geen actieve dingen doen.
Inderdaad, en bovendien kun je je er maar tot in kleine mate aan aanpassen. Kou kan je je echt aan aanpassen en op kleden en zo, bij warmte kan dat niet (boven een bepaalde temperatuur en luchtvochtigheidsgraad)...
Oud 04-05-2005, 12:17
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Bij mij zo rond de 35 graden. Maar ik vind dat heerlijk. Hoe heter, hoe beter. Nouja, ik ben dan ook een koukleum
Oud 04-05-2005, 23:52
Ramble On
Ramble On is offline
Zo'n 40 graden in Hongarije een paar zomers geleden. Ik lag de hele dag in het Balatonmeer daar.
Voor de rest gingen we in mei naar 'warme landen' dus dan viel de hitte nogal mee.
Oud 06-05-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 16-03-2005 @ 20:05 :
48 graden met een hittegolf op Turkije.
's Ochtends op tijd op om lekker te zwemmen of dingen te doen.
12.00 tot 14.00 uit de zon: even gaan slapen of gewoon op de kamer verkoeling zoeken
's Middags: zwembad in, zwembad uit, zwembad in, zwembad uit, enz...
's Avonds: dingen gaan doen

Oud 07-05-2005, 21:17
Ralf
Ralf is offline
45C op Kreta.
Oud 08-05-2005, 08:11
770
770 is offline
Denk, denk...

Dat moet in Zwitserland zijn geweest.

Soms is het daar een graad of 5, en andere dagen weer ruim 30. Wisselt heel sterk. 's Avonds koelt het ook verschrikkelijk snel af, als de zon achter de bergen verdwijnt, wel 15 a 20 graden in een uurtje.

Zelf heb ik het liefst zo'n 25 graden.
Oud 08-05-2005, 12:51
Jochem12
Jochem12 is offline
Frankrijk 43C
Oud 17-05-2005, 13:43
****Alicia****
****Alicia**** is offline
Mexico... rond de 40 graden...

Die excursies worden altijd gehouden wanneer het, het heetste van de dag is en de plaatselijke bevolking ligt te slapen... Ze zullen ook wel denken wat een stelletje maffe toeristen... Ben toen nog net niet flauw gevallen... maar was toen wel erg duizelig...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten