Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Bekijk resultaten poll: Springen, dressuur of western
western 5 7.81%
dressuur 12 18.75%
springen 2 3.13%
western en dressuur 3 4.69%
western en springen 2 3.13%
dressuur en springen 19 29.69%
western, dressuur en springen 4 6.25%
geen van drieen 8 12.50%
iets anders, namelijk 9 14.06%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2005, 14:34
Donald Duck
Donald Duck is offline
Welke tak van het paardrijden zou jij doen als je iets mocht kiezen en waarom.

Ik doe zelf nu dressuur maar mij lijkt western rijden ook wel leuk.
Oud 12-03-2005, 15:03
Verwijderd
Geen van drieen. Ik vind niet dat een dier gebruikt hoort als vermaaksobject voor mensen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 16:24
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 15:03 :
Geen van drieen. Ik vind niet dat een dier gebruikt hoort als vermaaksobject voor mensen
daar gaat dit topic nou even niet over, up dat topic over dierenmishandeling maar weer als je daar over wil zeuren.

Ontopic. Ik doe het alle 3. Omdat voordat ik op mijn verzorgpaard reed werd zij ook wester gereden en dat zadel ligt er dus ook nog steeds. Ik heb ooit een paar westernlessen gevolgd en zo af en toe doen we dat ook. Maar meestal rijd ik was losse dressuur oefeningen in de bak en sluit af met een sprongetje of ik ga lekker een buitenritje maken.
Oud 12-03-2005, 16:52
Mexx_M
Mexx_M is offline
Uuhm.. ik heb dressuur gekozen.

Maar ik rijd zelf hoe noem je het.. recreatief dressuur
Ik wil wel wat bereiken met m'n paard maar niet gaan starten met d'r ofzo!

De ene week rijd ik de hele week intensief dressuur gericht en de andere week ga ik alleen maar naar buiten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 20:02
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Mexx_M schreef op 12-03-2005 @ 17:52 :
Uuhm.. ik heb dressuur gekozen.

Maar ik rijd zelf hoe noem je het.. recreatief dressuur
Ik wil wel wat bereiken met m'n paard maar niet gaan starten met d'r ofzo!

De ene week rijd ik de hele week intensief dressuur gericht en de andere week ga ik alleen maar naar buiten.
Afgezien van t feit dat ik nu alleen nog maar naar buiten ga of heel rustig rondjes hobbel in de bak, m'n paardje moet over 1,5 maand veulenen en ze barst zo ongeveer uit elkaar...

En k rijd nog een paardje voor iemand anders, en die rijd in principe dressuur, maar ze heeft long en rug problemen dus die mag alleen stappen en rustig draven.

Springen vind k gewoon eng en western lijkt me niet echt leuk...
Oud 13-03-2005, 09:01
11568
11568 is offline
Geen van allen echt, laat mij maar crossen door het bos, geen poespas. Al is springen wel leuk maar niet geweldig.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:01
heavyukkie
heavyukkie is offline
het liefst zou ik endurance willen doen. ik doe nu recreatief rijden in de bossen maar ook recreatief dressuur.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 12-03-2005 @ 17:24 :
daar gaat dit topic nou even niet over, up dat topic over dierenmishandeling maar weer als je daar over wil zeuren.

Ontopic. Ik doe het alle 3. Omdat voordat ik op mijn verzorgpaard reed werd zij ook wester gereden en dat zadel ligt er dus ook nog steeds. Ik heb ooit een paar westernlessen gevolgd en zo af en toe doen we dat ook. Maar meestal rijd ik was losse dressuur oefeningen in de bak en sluit af met een sprongetje of ik ga lekker een buitenritje maken.
Er stond gewoon de optie: 'geen van drieen' tussen hoor. Dus dan mag ik die ook kiezen en die keuze onderbouwen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:49
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 13-03-2005 @ 10:28 :
Er stond gewoon de optie: 'geen van drieen' tussen hoor. Dus dan mag ik die ook kiezen en die keuze onderbouwen.
Dit topic is (denk ik hoor) bedoeld voor mensen die wél paardrijden en dat die optie staat voor buitenrijden, vrijheidsdressuur, mennen en wat al niet meer. Maar als jij het zo hebt geinterpreteerd dan is dat ook prima.
Oud 13-03-2005, 14:29
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Ik reed voorheen altijd engels en dan dressuur en springen. Ik vond er al een tijd niks meer aan en mijn pony ook niet echt (springen wel, dressuur niet). Dus toen heb ik besloten om te gaan western rijden. Mijn pony vind het geweldig. Ze doet ook veel beter haar best. Verder rijden we lekker buiten en we springen ook nog wel eens wat. Dus ik heb western en springen ingevult.
Oud 13-03-2005, 16:59
flutterby
flutterby is offline
Ikzelf heb gekozen voor dressuur. Tijdens een springwedstrijd ben ik wel eens eraf gevallen en in het ziekenhuis beland, dus dat doe ik niet meer.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:26
Roosje
Roosje is offline
Ik rijd dressuur en springen, hoewel alleen op de manege.

In de les rijden we gewoon actief dressuur, zeg maar. Zijgangen, aan de teugel etc., gewoon dat soort dingetjes. Ongeveer één keer per vier weken springen we, aangezien ik twee keer per week rijd heb ik altijd twee springlessen achter elkaar. Da's leuk.
Oud 14-03-2005, 01:53
Verwijderd
Alles heeft als basis gewoon dressuurprincipes, dus dan doelt je hier natuurlijk wel op de middel- en zware klassen?

'k heb 10 jaar manegelessen gehad waarvan 2 jaar prive (groepje van 3), en dat was natuurlijk 60% dress en 40% spring. Ben daarna op eigen houtje, met eigen paarden, doorgegaan met dressuur en recreatief springen. Western wilde ik ooit mee beginnen, maar dat is er nooit van gekomen. Ik zou niet door willen gaan onder springen, dressuur noch western. Geef mij maar Endurance, wat overigens ook mn doel is binnen nu en 8 jaar.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:06
Mariekje*
Mariekje* is offline
Momenteel rijd ik voornamelijk dressuur (nationaal) starten nu in de B, maar beheersen alle Z(2) oefeningen. Vanaf volgend jaar zou ik eigelijk samengesteld willen starten. De laatste tijd krijg ik aardig wat paardjes van andere paardeneigenaren aangeboden, om bij te rijden. Hier zat ook een westernpaardje bij, erg leuk.. en zou ik ook graag eens willen leren (recreatief). Ik heb zelf een grote Kwpn'er, en die wil ik volgend jaar ook nog voor de kar beleren, waarschijnlijk recreatief maar misschien ook ooit nog voor de wedstrijdsport. Endurance is eigelijk de enigste tak van de paardensport die me absoluut niet trekt, verder heb ik alles al gedaan, op samengesteld na dan, lijkt me wel een uitdaging, eng wel
Oud 14-03-2005, 16:34
swolha
swolha is offline
Ik doe springen, dressuur, voltige.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:09
Eend
Eend is offline
Ik rij aktief dressuur op een manege. En nee, geen manege dressuur Niet van: "Kijk, mijn paard loopt aan de teugel!" en dan loopt ie alleen maar op de voorhand en zo

We hebben laatst de galopswissel geoefend, maar de meeste paarden hadden echt zoiets van: "Dat vraag je toch niet!"
Die van mij deed het wel met behulp van een gebrokenlijn 5 meter Ik hou van dat beessie.
Ik mag vaak een beetje voor mezelf rijden, omdat mn beessie (Iwan) een hoger tempo heeft. Heel leuk ook om dan appuyeren te oefenen en zo.
Laatst reed ik op een eigen paard en ik was gewoon verbaasd dat ik maar zo weinig hoefde te doen. Dat was erg gunstig voor m'n houding
Oud 14-03-2005, 18:36
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik rij endurance
Oud 14-03-2005, 19:21
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb ze allemaal geprobeerd, western lag mij het beste.
Oud 14-03-2005, 20:02
terror4life
terror4life is offline
Dressuur, gaat nu heel goed met mijn Haflinger van net 4. Ik wil binnenkort ook wat anders met hem gaan proberen en hem voor de kar zetten, maar dat is later.
Oud 15-03-2005, 19:02
Saarah
Saarah is offline
Ik spring het liefste
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:03
one.
one. is offline
Een paard is niet gemaakt om op te rijden.

Alles is wel gemaakt om te eten, though.
Oud 16-03-2005, 20:10
Stefanie
Stefanie is offline
dressuur
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:27
Roxy
Roxy is offline
Ik heb voor dressuur en springen gekozen. Maar doe het beide nog niet echt enorm fanatiek. Ik heb tot afgelopen december alleen manegepaarden gereden en dan zijn er gewoon grenzen aan wat je kunt doen. Met z'n 8en in een bak en met de hoeveelheid aadacht die je krijgt kun je volgens mij niet tot een hoog niveau van iets komen. Dus heb ik me toegelegd op het inrijden van jonge pony's en paarden en het corrigeren als ze raar deden enzovoort. Sinds kort heb ik een van die paarden die ik heb ingereden gekocht nadat ie een jaar in de wei stil heeft gestaan en we zijn nog aan het opbouwen, ik kan totaal niet zeggen welke kant we op gaan. Ik rijd op een vrij dressuurgerichte manege en ik zelf heb ook altijd meer dressuurmatig gereden maar begin het idee te krijgen dat hij in wat sprongetjes meer lol ziet.
Oud 18-03-2005, 10:28
Henkje
Henkje is offline
ik heb maar voor de laatste gekozen (iets anders dus) omdat ik het leukste vind om buiten te rijden, bos of strand.... vooral dat laatste
maar western lijkt me opzich ook wel leuk voor een keertje.
Oud 18-03-2005, 18:15
Verwijderd
Dressuur. Springen vind ik nog steeds beetje eng en western tja.. Ik hou t bij dressuur
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2005, 19:32
ikke1990
ikke1990 is offline
Western moet je zeker eens proberen!!! is zoooo relaxed rijden!! Ik rij nu bijna 3 jaar western en het bevalt me goed hoor
Groetjes Evelyn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 23:38
Roxy
Roxy is offline
als ik ergens een keer een westernlesje zou kunnen krijgen zou me dat ook wle leuk lijken om te proberen, maar ga het met mijn paard niet doen. maar zou zo niet weten waar bij mij in de omgeving..
Oud 19-03-2005, 09:00
kroepoekje
kroepoekje is offline
ik dressuur
maar heel af en toe ook wel n sprongetje. Vroeger sprong ik veel meer, maar laatste tijd is de focus toch vooral op dressuur.
Oud 19-03-2005, 12:45
Angel82
Angel82 is offline
toen ik paard reed deed ik dressuur en springen en cross (natuurlijk spring parcours zeg maar) maar springen vondt ik t leukst, de dressuur deed ik r bij omdat dat wel een basis is als je goed wil leren spingen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:15
-(L)-
Dressuur.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 21:07
Nona
Nona is offline
Western, ik heb afgesproken dat van de zomer eens te gaan doen in Friesland.
Dressuur heb ik zes jaar lang gedaan, maar op een zeker moment had ik het zó gehad met dat hele reefteef gedoe... Het was ook vooral de sfeer op die manege wel, maar de associatie van domme make-up tutjes met rijke ouders en dressuur zit er bij mij wel in.
Springen heb ik ook weleens gedaan, maar dat vond ik niets. Zeker niet in wedstrijdverband. Te eenzijdig en niet leuk als je geen eigen pony hebt.
Oud 20-03-2005, 09:03
sieltjuh
sieltjuh is offline
Geen van drieën, ik ben een echte buitenritliefhebber. Geef mij een strand en een bos en ik ben gelukkig
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 04:21
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Dressuur en springen.
en dan vooral springen ben ik wat beter in
Oud 27-03-2005, 16:04
Skilly
Skilly is offline
Dressuur en springen.
Waarom? Ik weet niet ik vind dressuur lekker rustig. En Springen vindt ik weer wat uitdagender.
Echt mijn dingen maar ik ben het best in dressuur. Springen gaat wel. (Het paardje waar ik op rijdt op de manege haat springen dus we springen erg vaag.)
Oud 28-03-2005, 14:34
triesieja
triesieja is offline
Ik zit op les en we doen dressuur en springen maar springen vin ik niet zo leuk en de pony waar ik op rijd al helemaal niet!
MAar westernrijden lijkt me ecgt heel erg leuk alleen wij doen dat nie
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:58
Flo0rell
Flo0rell is offline
ik heb voor Dressuur gekozen!
ik vind het echt héél leuk!
zeker als t dan beter gaat en ook galopwissels kan doen enzo!
en appuyeren vind ik ook heel leuk!!
maar dan ook echt actief dressuur niet alleen een paar rondjes door de bak draven en dan van hand veranderen!
af en toe spring ik ook weleens in uitjes enzo gewoon om effe iets anders te doen! is ook leuker voor het paard dan he!
of balkjes/cavalettie lopen.
ikheb nu sinds 2 maanden een nieuw paard! daar heb ik pas 2 wedstrijden mee gereden.. hebben 4 winspunten nou in het B
en ik hoop dat het deze zomer een leuk buitenseizoen word!!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:14
Hippo
Hippo is offline
op het moment ben ik een pony aan het inrijden, echt heel leuk. met mijn verzorgpony doe ik echt van alles.
Over mijn lessen kan ik niet echt zeggen omdat ik in centred riding les heb, valt onder dressuur denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:02
biep
biep is offline
Ik doe M2 dressuur, maar ik zou liever M springen.
(Ben L springen geweest maar mn pony kreeg spat dus mocht niet meer springen)
komt ooit nog wel met mijn nieuwe paardje.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 07:57
coopergirl
coopergirl is offline
Geen van drieën, ik heb een aversie tegen paarden
Oud 16-04-2005, 19:01
Verwijderd
'k doe m1 dressuur en B springen, waarom? omdat ie er goed in is
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:02
Qimm
Qimm is offline