Advertentie | |
|
![]() |
||
Even voor je verbeterd
Citaat:
Je rijm klinkt nogal geforceerd, het meeste in ieder geval. Je taalgebruik en woordkeuze is niet echt bijzonder of mooi. "Hippe" woorden zoals sweety zou ik niet gebruiken in gedichten, daar krijg ik zo'n breezer-gevoel van. Je moet wat minder uitroeptekens gebruiken. De boodschap komt zonder die dingen ook wel over, uitroeptekens maken het meer overdreven dan sterker. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind de wending het sterkste punt van het gedicht. Dat is goed gedaan. Maar het taalgebruik is voor mij gewoon iets wat je hier heel vaak ziet bij nieuwe DoPpers, en dat telkens (terecht) negatieve reacties krijgt. hetzelfde geldt voor de uitroeptekens. Wat maakt dat dit wel goed is? Is het niet een verlangen NAAR electronen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ga de eerstvolgende herdruk kopen ^^ Dichterlijke vrijheid... ja, daar kan ik niks tegenin brengen ![]() Maar dan nog heb je daar nog niet mee verklaard waarom de vorm zo bijzonder is, of waarom de taal zo geweldig is, terwijl deze taal bij vorige gedichten altijd werd afgekeurd. En leg eens uit hoe je dat doet, het lezen alsof je het zelf geschreven hebt. En wat dat voor invloed heeft op je beoordeling. Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 20:34. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
hier op ( Dit topic staat het vervolg!!!
||
Citaat:
![]() @Sketch Het lezen alsof ik het zelf zou schrijven, maakt dat ik het serieuzer lees en serieuzer beoordeel. Als je met een bepaalde taal leeft en bent groot gebracht, waarom zou je die dan moeten verloochenen als je gaat dichten? Waarom vertellen wij beginnende dichters dat ze het maar beter bij het Nederlands moeten houden, maar mogen zij vervolgens niet hun eigen taal gebruiken? Ik bedoel nu niet dat je de taalregels moet negeren, maar een minder krampachtige houding is misschien wel belangrijk. Natuurlijk kan ook Ilsuuuh een en ander verbeteren en is de uitvoering niet perfect. Het is echt een gedicht in de taal van deze tijd. De vorm van het traditionele sonnet is zo symmetrisch mogelijk. Door het hippe taalgebruik, past zo'n vrije vorm er nu ook bij. Moet elk gedicht je aan het huilen maken? Ik denk het niet. Naar mijn idee beschrijft ze het nog vrij luchtig. De sfeer die er vanaf komt symboliseert nu precies hoe de jeugd nu denkt (ben zelf al 18). Gisteren werd ik er bijzonder door geraakt. Wat niet wil zeggen dat ze nog wat kan verbeteren. @Re3m 14 regels, 14 zinnen. eigenlijk vind ik het een beetje mierenneuken. De webpagina is gewoon niet breed genoeg, maar je kunt je vast wel indenken dat het op 1 regel moet. @Ilsuuuh hoe meer meningen hoe beter ![]()
|
hey halogeen zou je een HIER willen kijken en je mening geven?
||
Citaat:
Zoals jij al zegt, het is de taal van de jeugd. Maar het is niet mijn taal. Ik praat niet zo. Voor mij is het de taal van de gemiddelde derdeklasser (niks tegen derdeklassers verder). Deze taal associeer ik met 'kinderen', die zich deze taal aanleren, omdat het cool is (bestaat dat woord nog?). Bovendien heb ik een hekel aan de Engelse woorden die te pas en te onpas worden gebruikt. Nu is dat hier misschien niet zo, maar het woord sweety herinnert me er aan, en geeft me een slecht gevoel. Je zegt dat het vrij luchtig beschreven is. Ik vraag me af of het ook echt Ilsuuuh's bedoeling was om luchtig over te komen. Ik zie er toch wel passages in die me niet als luchtig bedoeld voor komen. Hoewel ik het gevoel van luchtigheid wel deel, maar bij mij is dat denk ik meer omdat de rijm me te geforceerd is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |