Advertentie | |
|
![]() |
|
dus eigenlijk met andere woorden is niemand echt te vertrouwen in deze wereld?
is dat dan gewoon omdat deze wereld zo verziekt is tegenwoordig dat niemand nog iemand vertrouwd of dit altijd zo geweest? want ik denk dat bijna iedreen wel eens iemand heeft meegemaakt die je heeft verraden dus echte vriendschap bestaat eigenlijk niet op deze wereld of is deze stelling niet juist? kan iemand echt je vriend zijn als hij/zij niet 100% te vertrouwen is? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat je er niet teveel over na moet denken, want dan hou je voor jezelf niet veel vrienden over :/
onder echte vriendschap versta ik begrip, elkaar kennen, ook weten wat er is als je zwijgt.. umm ook lol kunnen hebben, kunnen praten, altijd voor elkaar klaarstaan..
|
![]() |
hmm, ik geloof niet meer in echte vriendschap, dat er iemand is, die je alles kan vertellen, die je voor 100 % kan vertrouwen, die er altijd voor je is als er iets kuts is gebeurt, maar waar je ook lol mee kan hebben enz enz
ik ben een paar keer keihard genaaid, door mensen waarvan ik dacht dat ze super goede vrienden van mij waren.. niet dus.. ik heb hierdoor wel heel erg het idee gekregen dat "echte" vriendschap niet bestaat... |
![]() |
|
dus nu vraag ik me af, wat zien jullie als vriendschap?
Iets wat ontzettend zeldzaam is, ECHTE vriendschap bedoel ik, maar zowiets waaraan je vanalles kan vertellen, idd 100% kunt vertrouwen, en iemand die er altijd voor je is... Door dik en dun (ja dit is cliché maar toch) wat betekend vriendschap in jullie leven? Op het moment veel, ja ik kan nog maar vaag zeggen wat ik vrienden kan noemen en wat niet, maar ik heb 3 beste vrienden (daar kan ik echt ALLES tegen zeggen) en een paar van school... dat is zeg maar iets van: ja gezellig... en kan je iemand ooit 100% vertrouwen?? Ik vertrouw dus mijn 3 beste vrienden 100% Ik kan ze alles vertellen zonder dat ze het "doorvertellen" of zowiets maar tjah, dat geeft me wel een vertrouwd gevoel en dat heb ik nodig, dat vind ik ben hen!
||
Citaat:
|
![]() |
Ik weet eigenlijk niet echt wat ik over vriendschap denk. Ik heb nu een goede vriendin, maar ook haar hou ik een beetje op een afstand.
Ben vaak genoeg, nu nog, door mensen gebruikt en dan weer hard laten vallen. Of dan heb je ook nog van die mensen, die denken dat je dom bent. Van die mensen die je weten te vinden op de momenten dat ze bij niemand anders meer terecht kunnen. Mjah en eigenlijk ben ik dan ook dom bezig, omdat ik weet hoe 't afloopt... Ik geloof wel dat er van die vrienden zijn die je alles kunt vertellen en die altijd voor je klaar staan, maar zulke mensen ben ik nog niet tegengekomen... |
![]() |
|
![]() |
ik heb 1 echte goede vriendin
hoe ik weet dat ik haar kan vertrouwen? ze kent me al lang en is me blijven steunen in de tijd dat ik groote problemen had. ik ftelde haar dingen die niemand anders ooit te horen kreeg en ze heeft het nooit doorftelt. ik bespreek alles met haar en zij met mij en we steunen elkaar dus ook als het slecht gaat maar er kan natuurlijk ooit verandering in komen |
![]() |
||
Citaat:
Mijn vrienden betekenen heel erg veel voor mij, maar ik durf mezelf nooit helemaal te laten zien.. ![]() is een stom probleempje denk ik. vriendschap... kvind t altijd al moeilijk om mensen te vertrouwen, kzal iemand ook nooit 100% kunnen vertrouwen, al zou ik het willen..
|
Ik durf niemand van mn vrienden 100% in vertrouwen te nemen. Dat komt omdat veel "vrienden" mij de rug hebben toegekeert op momenten dat ik vrienden nodig had. Men is uiteindelijk niet wat men zich heeft voorgedaan. Gisteren ben ik er weer achtergekomen dat een vriendin ontiegelijk achterbaks is geweest tegenover mij. Zo gaat dat nou de hele tijd.
En het is echt niet zo dat ik van kleine dingen grote problemen maak ofzo. En ik trap er iedere keer weer in. ![]() |
![]() |
|
![]() |
iemand kennen vertrouwe? dat is heeeeel errrug moeilijk idd, want de laatste keer dat ik iemand in vertrouwe nam, heb dat heel veel problemen veroorzaakt, met gevolg van ruzie en een kut gevoel, wat ik nou nog heb....
Maar, als je een vriend heb, betekend ook niet dat je hem ken vertrouwen....... ![]()
|
![]() |
echte vriendschap.
dat is wanneer je je helemaal jezelf voelt bij iemand. en wanneer je kan lachen en huilen. dat heb je bijna met niemand. ik heb een vriendengroep van 5 vriendinnen 5 'echte' vriendinnen. en dta meen ik alleen als ik met hun ben ben ik mezelf we hebben al zo veel meegemaakt er zijn veel problemen geweest alleen niet met elkaar. nog nooit ruzie met allemaal heb ik wel iets speciaals, iets wat ik niet met de ander heb sommige vertel ik andere dingen ik denk dat we alles van elkaar weten als ik 1 iemand iets vertel, doe ik dat ook aan de andere we zijn een team en zo redden we het. als er iets is heb ik 5 goede adviezen dan heb ik 5 schouders om op te huilen lachen doen we met zijn allen ik voel me alleen goed als ik bij hun ben. nergens anders vriendjes gaan eigenlijk altijd fout bij ons omdat ik nooit zoveel kwijt kan aan hem omdat hij het altijd af moet leggen tegen hun ik zeg ja. echte vriendschap bestaat. misschien niet elke seconde van de dag. maar ikw eet dat ze me nooit zullen laten vallen en er altijd voor me zullen zijn. misschien ben ik naief, maar ik vertrouw ze voor 100%. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap? JustTalk | 33 | 14-05-2014 19:13 | |
Psychologie |
vriendschap over ikbener | 3 | 12-07-2009 22:35 | |
Liefde & Relatie |
vriendschap? HelpMePlease | 7 | 07-08-2003 22:09 | |
Liefde & Relatie |
Vriendschap vs relatie apresskier | 14 | 11-07-2002 20:10 | |
Verhalen & Gedichten |
vriendschap? bestaat niet rickert | 6 | 06-09-2001 18:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Vriendschap FiXato | 3 | 30-08-2001 19:41 |