Oud 04-06-2002, 19:01
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik was overlaatst aan het nadenken wat vriendschap juist was.
Want je weet eigenlijk nooit wat de andere persoon over je denkt en voor je voelt.
Volgens mij kan je de ene dag in iemands armen liggen uithuilen, terwijl zij/hij je de volgende dag de rug toekeert, omdat hij geen begrip heeft om iets

dus nu vraag ik me af, wat zien jullie als vriendschap?
wat betekend vriendschap in jullie leven?
en kan je iemand ooit 100% vertrouwen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2002, 19:14
lady_x
lady_x is offline
Vriendschap is een ruim begrip maar ik denk dat echte vriendschap toch niet veel voorkomt.
Ik kan niemand van mijn vrienden 100% vertrouwen, daar ben ik bijna zeker van. Ik dacht van wel, ik had een goeie vriendin maar toen ik een echt probleem had, dan was ze er niet voor mij.
Zeg nooit te vlug van iemand dat hij/zij een goeie vriend van je is, want dan verraad je jezelf.
Oud 04-06-2002, 19:18
Verwijderd
een perfect mens bestaat niet. een goede relatie is als je van elkaar de beste dingen kunt zien, en zo dus ook veel risico te nemen zeg maar... nja, ik kan heb niet zow goed omschrijven...
100% vertrouwen komt denk ik echt nooit voor... omdat iedereen een mens is en fouten maakt.
hmmmz, dis denkk een beetje vaagjes en onbegrijpelijk. sorry.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 19:31
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik denk dat vriendschap nooit helemaal 100% kan zijn, maar ik denk ook niet dat je dat werkelijk nodig hebt. Volgens mij is 95% ook wel voldoende..
Oud 04-06-2002, 19:37
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
Ik denk dat vriendschap nooit helemaal 100% kan zijn, maar ik denk ook niet dat je dat werkelijk nodig hebt. Volgens mij is 95% ook wel voldoende..
ja, dat idee heb ik ook wel. 95 %
Oud 04-06-2002, 19:54
Miracle
Miracle is offline
K heb 1 goeie vriendin, met haar kan ik veel bespreken, maar niet alles. Ik vertrouw haar wel en k weet ook zeker dat ze nooit iets door zou lulle maar toch vertel ik sommige dingen niet aan haar.

Een andere vriendin vertrouw ik minder goed, maar haar vertel ik wel alles, ze is een soort uitlaatklep voor me. Ze zal nix door lulle ofzow, maar een echte goeie vriendin is ze niet.

Beetje vaag eigenlijk, maar ik denk dat je sommige mensen wel echt kunt vertrouwen

Kuzzz
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:04
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
ik heb 1 vriendin waar ik werkelijk alles mee kan bespreken. We kennen elkaar dan ook al 9 jaar, misschien is dat het. Dat is de enige die ik echt vertrouw. Verder vertrouw ik helemaal niemand op deze wereld.
Oud 04-06-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:

ja, dat idee heb ik ook wel. 95 %
zou kunnen hoor, 95%
alleen heb ik ook geen vriendschappen van 95% zeg maar.

Ik heb niet echt het idee dat ik de vriendinnen die ik heb echt goed kan vertrouwen.
Jah ze zullen wel nix doorvertellen ofzo, maar toch...

Heb de laatste tijd ook het idee dat me vriendinnen
ach laat maar....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:20
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
dat je vriendinnen je... ?

wat?
dat ze je in de steek laten?
Oud 05-06-2002, 08:31
BlackMystery
BlackMystery is offline
dus eigenlijk met andere woorden is niemand echt te vertrouwen in deze wereld?
is dat dan gewoon omdat deze wereld zo verziekt is tegenwoordig dat niemand nog iemand vertrouwd
of dit altijd zo geweest?
want ik denk dat bijna iedreen wel eens iemand heeft meegemaakt die je heeft verraden
dus echte vriendschap bestaat eigenlijk niet op deze wereld of is deze stelling niet juist?
kan iemand echt je vriend zijn als hij/zij niet 100% te vertrouwen is?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 09:18
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
dus eigenlijk met andere woorden is niemand echt te vertrouwen in deze wereld?
is dat dan gewoon omdat deze wereld zo verziekt is tegenwoordig dat niemand nog iemand vertrouwd
of dit altijd zo geweest?

Is altijd zo geweest denk ik, elk mens is egoistisch en denkt eerst aan zich zelf dus ja niemand is perfect, maar of deze wereld verziekt is zou ook kunnen..
want ik denk dat bijna iedreen wel eens iemand heeft meegemaakt die je heeft verraden
dus echte vriendschap bestaat eigenlijk niet op deze wereld of is deze stelling niet juist?
kan iemand echt je vriend zijn als hij/zij niet 100% te vertrouwen is?

Je kan nooit weten of iemand echt te vertrouwen is, de ene dag wel, de andere dag niet. Ikzelf denk ook altijd eerst aan mezelf, onbewust is het zo bij iedereen dus niemand kan mij 100% vertrouwen en ook andersom niet. Ik ken een meisje en ik noem ze een echte vriendin omdat we enerzijds elkaar zo lang kennen en anderzijds we zoveel gedeeld hebben en ik veel aan haar kwijt kan maar ook zij heeft negatieve karaktertrekken waar ik een hekel aan heb. Dus als je het hebt over 100% vriendschap of liefde, dan neen, denk ik dat het niet bestaat, zo is deze wereld.
Oud 07-06-2002, 10:08
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
dreen schreef:
K heb 1 goeie vriendin, met haar kan ik veel bespreken, maar niet alles. Ik vertrouw haar wel en k weet ook zeker dat ze nooit iets door zou lulle maar toch vertel ik sommige dingen niet aan haar.

Een andere vriendin vertrouw ik minder goed, maar haar vertel ik wel alles, ze is een soort uitlaatklep voor me. Ze zal nix door lulle ofzow, maar een echte goeie vriendin is ze niet.

Beetje vaag eigenlijk, maar ik denk dat je sommige mensen wel echt kunt vertrouwen

Kuzzz
Ik denk juist omdat je met die ene minder close bent meer aan haar kunt vertellen, dat het dat niet zo persoonlijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 10:09
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb een vriendin die ik echt vertrouw en ik heb ook heel wat vrienden waar ik wel goed mee omga maar waarvan ik gewoon weet dat ik ze niet kan vertrouwen, en niet op ze kan rekenen als er iets is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:03
cerys
cerys is offline
ik denk dat je er niet teveel over na moet denken, want dan hou je voor jezelf niet veel vrienden over :/
onder echte vriendschap versta ik begrip, elkaar kennen, ook weten wat er is als je zwijgt.. umm ook lol kunnen hebben, kunnen praten, altijd voor elkaar klaarstaan..
Oud 07-06-2002, 22:44
WinterQueen
WinterQueen is offline
hmm, ik geloof niet meer in echte vriendschap, dat er iemand is, die je alles kan vertellen, die je voor 100 % kan vertrouwen, die er altijd voor je is als er iets kuts is gebeurt, maar waar je ook lol mee kan hebben enz enz

ik ben een paar keer keihard genaaid, door mensen waarvan ik dacht dat ze super goede vrienden van mij waren.. niet dus..
ik heb hierdoor wel heel erg het idee gekregen dat "echte" vriendschap niet bestaat...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 12:45
Cinamon
Cinamon is offline
Iets wat ontzettend zeldzaam is, ECHTE vriendschap bedoel ik,
maar zowiets waaraan je vanalles kan vertellen, idd 100% kunt vertrouwen, en iemand die er altijd voor je is... Door dik en dun (ja dit is cliché maar toch)
wat betekend vriendschap in jullie leven? Op het moment veel, ja ik kan nog maar vaag zeggen wat ik vrienden kan noemen en wat niet, maar ik heb 3 beste vrienden (daar kan ik echt ALLES tegen zeggen) en een paar van school... dat is zeg maar iets van: ja gezellig...
Ik vertrouw dus mijn 3 beste vrienden 100%
Ik kan ze alles vertellen zonder dat ze het "doorvertellen" of zowiets maar tjah, dat geeft me wel een vertrouwd gevoel en
dat heb ik nodig, dat vind ik ben hen!
Oud 08-06-2002, 13:35
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
WinterQueen schreef:
hmm, ik geloof niet meer in echte vriendschap, dat er iemand is, die je alles kan vertellen, die je voor 100 % kan vertrouwen, die er altijd voor je is als er iets kuts is gebeurt, maar waar je ook lol mee kan hebben enz enz

ik ben een paar keer keihard genaaid, door mensen waarvan ik dacht dat ze super goede vrienden van mij waren.. niet dus..
ik heb hierdoor wel heel erg het idee gekregen dat "echte" vriendschap niet bestaat...
idem bij mij
Oud 08-06-2002, 15:11
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Ik weet eigenlijk niet echt wat ik over vriendschap denk. Ik heb nu een goede vriendin, maar ook haar hou ik een beetje op een afstand.
Ben vaak genoeg, nu nog, door mensen gebruikt en dan weer hard laten vallen.
Of dan heb je ook nog van die mensen, die denken dat je dom bent. Van die mensen die je weten te vinden op de momenten dat ze bij niemand anders meer terecht kunnen. Mjah en eigenlijk ben ik dan ook dom bezig, omdat ik weet hoe 't afloopt...
Ik geloof wel dat er van die vrienden zijn die je alles kunt vertellen en die altijd voor je klaar staan, maar zulke mensen ben ik nog niet tegengekomen...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:04
smilegirl
smilegirl is offline
ik heb 1 echte goede vriendin
hoe ik weet dat ik haar kan vertrouwen?
ze kent me al lang en is me blijven steunen in de tijd dat ik groote problemen had.
ik ftelde haar dingen die niemand anders ooit te horen kreeg en ze heeft het nooit doorftelt.
ik bespreek alles met haar en zij met mij en we steunen elkaar dus ook als het slecht gaat maar er kan natuurlijk ooit verandering in komen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:58
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
ik was overlaatst aan het nadenken wat vriendschap juist was.
Want je weet eigenlijk nooit wat de andere persoon over je denkt en voor je voelt.
Volgens mij kan je de ene dag in iemands armen liggen uithuilen, terwijl zij/hij je de volgende dag de rug toekeert, omdat hij geen begrip heeft om iets

wat betekend vriendschap in jullie leven?
Vriendschap is iets wat je nodig hebt denk ik, ik iniedergeval wel.
Mijn vrienden betekenen heel erg veel voor mij, maar ik durf mezelf nooit helemaal te laten zien..
is een stom probleempje denk ik.

vriendschap...
kvind t altijd al moeilijk om mensen te vertrouwen, kzal iemand ook nooit 100% kunnen vertrouwen, al zou ik het willen..
Oud 08-06-2002, 19:39
zeep007
zeep007 is offline
Ik durf niemand van mn vrienden 100% in vertrouwen te nemen. Dat komt omdat veel "vrienden" mij de rug hebben toegekeert op momenten dat ik vrienden nodig had. Men is uiteindelijk niet wat men zich heeft voorgedaan. Gisteren ben ik er weer achtergekomen dat een vriendin ontiegelijk achterbaks is geweest tegenover mij. Zo gaat dat nou de hele tijd.
En het is echt niet zo dat ik van kleine dingen grote problemen maak ofzo. En ik trap er iedere keer weer in.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 14:35
pantzermench
pantzermench is offline
iemand kennen vertrouwe? dat is heeeeel errrug moeilijk idd, want de laatste keer dat ik iemand in vertrouwe nam, heb dat heel veel problemen veroorzaakt, met gevolg van ruzie en een kut gevoel, wat ik nou nog heb....
Maar, als je een vriend heb, betekend ook niet dat je hem ken vertrouwen.......
Oud 16-06-2002, 18:34
lieve ikke
lieve ikke is offline
echte vriendschap.
dat is wanneer je je helemaal jezelf voelt bij iemand.
en wanneer je kan lachen en huilen.
dat heb je bijna met niemand.
ik heb een vriendengroep van 5 vriendinnen
5 'echte' vriendinnen.
en dta meen ik
alleen als ik met hun ben ben ik mezelf
we hebben al zo veel meegemaakt
er zijn veel problemen geweest
alleen niet met elkaar.
nog nooit ruzie
met allemaal heb ik wel iets speciaals, iets wat ik niet met de ander heb
sommige vertel ik andere dingen
ik denk dat we alles van elkaar weten
als ik 1 iemand iets vertel, doe ik dat ook aan de andere
we zijn een team
en zo redden we het.
als er iets is heb ik 5 goede adviezen
dan heb ik 5 schouders om op te huilen
lachen doen we met zijn allen
ik voel me alleen goed als ik bij hun ben.
nergens anders
vriendjes gaan eigenlijk altijd fout bij ons
omdat ik nooit zoveel kwijt kan aan hem
omdat hij het altijd af moet leggen tegen hun
ik zeg ja. echte vriendschap bestaat.
misschien niet elke seconde van de dag.
maar ikw eet dat ze me nooit zullen laten vallen en er altijd voor me zullen zijn.
misschien ben ik naief, maar ik vertrouw ze voor 100%.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten