Oud 17-05-2005, 17:49
hansolo
hansolo is offline
Ok.. ik zit met een beetje een vervelende kwestie waar ik nog nooit eerder in terecht ben gekomen.

Dit weekend met de studie naar Parijs geweest en ik ben de hele tijd met twee vriendinnen opgetrokken. Was allemaal super gezellig, leuk creatief gekookt op de hotel kamer drankjes gedronken etc.etc.

Nu is het probleem dat ik heb ontdekt dat ik een beetje een oogje heb laten vallen op één van hun, alleen heeft ze al een vriend .
Af entoe heeft ze het wel eens over hem tegen mij, en ik heb haar eigenlijk nooit een keer positief horen zijn over hem, nu vraag ik me af of ik dit nou moet zien als signaal dat ze wat met mij zou willen proberen, of dat ze mij gewoon als goede vriend ziet en haar ei aan mij kwijt wil.

Ze is 21 jaar en wel een meisje waarvoor 30 jongens in de rij staan om d'r uiterlijk, maar ikzelf waardeer juist enorm d'r innerlijk omdat ze gewoon onwijs lief is.
Oud 17-05-2005, 17:51
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Als het waar is dat jullie zo goed met elkaar kunnen praten zou ik als ik jou was je gevoelens aan haar bloot stellen.
Het is moelijk maar dan weet zij hoe jij je voelt en misschien als zij hetzelfde voelt kan er nog wel wat uit voort komen.

Zoals je al aangaf zijn er 2 opties waarom ze zo tegen jou over haar vriend praat. 1. ze vind jou leuk.
2. ze ziet je als een goede vriend

Probeer er met haar over te praten.
Oud 17-05-2005, 17:59
filia dei
filia dei is offline
Als je het zegt heb je wel de kans dat die vriendschap kapot is zeg maar. Maar dat moet je zelf inschatten. Ik weet niet hoe dat meisje dat oppikt en hoe ze er mee omgaat.

Wel denk ik dat het feit dat ze altijd negatief is over haar vriend tegen jou niet direct betekend dat ze jou dan liever als vriend wilt. Ik klaag ook welleens over mijn vader tegen een vriend maar dat betekend niet dat ik die vriend als vader wil dan. En voor mij is 't 'welleens' klagen. Maar voor die vriend lijkt het alsof ik me vader dus totaal niet mag omdat ik juist altijd als ik tegen hem over me vader praat negatief ben. Maar dat is juist omdat ik hem vertrouw.

Maar goed. Als jullie relatie écht zo goed is en jullie fijn kunnen praten moet je er vooral voor gaan en het proberen.
Oud 17-05-2005, 18:04
Optima
Optima is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 17-05-2005 @ 18:51 :
A

Zoals je al aangaf zijn er 2 opties waarom ze zo tegen jou over haar vriend praat. 1. ze vind jou leuk.
2. ze ziet je als een goede vriend

Probeer er met haar over te praten.
3) meisje praten nu eenmaal niet positief over hun vriend tegenover andere mannen om ze niet klein te laten voelen, of om op te scheppen
Oud 17-05-2005, 18:28
WolterB
WolterB is offline
Niets doen zolang ze een vriend heeft.

Van bezette mensen blijf je af
Oud 17-05-2005, 18:30
hansolo
hansolo is offline
Citaat:
filia dei schreef op 17-05-2005 @ 18:59 :
Als je het zegt heb je wel de kans dat die vriendschap kapot is zeg maar. Maar dat moet je zelf inschatten. Ik weet niet hoe dat meisje dat oppikt en hoe ze er mee omgaat.

tja.. daar ben ik dus wel bang voor zeg maar.

Optima, puntje 3 wat je gegeven hebt is wel vrij nieuw voor mij opzich. niet positief praten over je vriend om op te scheppen? dat is mij niet helemaal duidelijk.
Oud 17-05-2005, 18:35
Verwijderd
ik ken ook geen enkel meisje dat altijd negatief over haar vriend praat alleen omdat andere jongens zich anders misschien wel eens op hun teentjes getrapt zouden kunnen voelen...

Als hun relatie echt zo slecht is, dan gaat het vanzelf wel uit, en als je haar tegen die tijd nog steeds leuk vindt, kun je dan je slag slaan. Als ze om een rare reden negatief over haar vriend praat maar eigenlijk hebben ze een goede relatie, dan zul je ze niet op een beleefde manier uit elkaar kunnen krijgen, en waarschijnlijk ook niet op een brute manier.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:37
Fruitcake
Fruitcake is offline
Citaat:
hansolo schreef op 17-05-2005 @ 19:30 :
tja.. daar ben ik dus wel bang voor zeg maar.

Optima, puntje 3 wat je gegeven hebt is wel vrij nieuw voor mij opzich. niet positief praten over je vriend om op te scheppen? dat is mij niet helemaal duidelijk.

Ik denk dat het zoiets is als: je gaat op reis je komt iets ergs tegen, maar maakt ook heel wat naars mee. Dan vertel ook veel sneller al hetgeen mis is gegaan. En dat wil daarom niet meteen zeggen dat alles mis is gegaan of slecht was. Snap je?

Verder denk ik: ze is bezet, laat haar dan maar met rust en bouw liever verder een goede vriendschap op
Oud 17-05-2005, 19:44
hansolo
hansolo is offline
met rust laten is vrij lastig aangezien ze zelf vrij vaak naast me komt zitten, het is niet alleen tijdens dat reisje dat ze negatief was over haar vriend, maar ook gewoon als ze tijdens college naast me zit. Verder verteld ze me vrij intieme zaken die ze tegen niemand anders zou zeggen, behalve haar beste vriendin en huidige vriend dan.

maarja.. mischien moet ik er niet teveel vaart achter zetten en het zijn beloop gaan, al vind ik het erg moeilijk niet aan haar te denken.
Oud 17-05-2005, 19:49
little nemo
little nemo is offline
je kan t altijd proberen toch, als je zo goed met dr bevriend ben kan je vast makkelijk wat met dr afspreken ... en als het dan echt heel gezellig is en jullie wat gedronken hebben, wie weet wat er gebeurt

maar ik zou er niet teveel op rekenen (zie optima's punt 3)
Oud 17-05-2005, 20:14
yapo
yapo is offline
Ik denk ook dat ze gewoon d'r ei even kwijt wil en daar verder niet zoveel mee bedoeld. Tis toch heerlijk om gewoon iemand te hebben om mee over je relatie te kunnen praten in een open sfeertje? Misschien probeert ze wat verbeterpunten te zoeken om de relatie wat leuker te maken ofzo, maar ik denk niet dat je er zoveel achter moet zoeken.
Oud 17-05-2005, 20:20
Verwijderd
Ik denk idd dat ze het er gewoon even met iemand over wil hebben, en dat ze jou daarvoor vertrouwd.
Verder zou ik gewoon gezellig contact met haar houden, en als het niet goed zit tussen haar en haar vriend, dan komt ze daar waarschijnlijk zelf wel achter.
Ik haar toch een beetje uit je hoofd proberen te zetten, en gewoon als goede vrienden met elkaar omgaan.

En als het echte liefde is tussen jullie... dan komt het allemaal nog
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 21:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Geloof me vrij uit ervaring: dat ze alleen maar negatief over haar vriendje praat wil absoluut nog niet zeggen dat je dit als een teken moet zien en het hoeft ook helemaal niet te betekenen dat ze het op korte termijn met hem uitmaakt. Vrouwen zijn soms raar.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:12
little nemo
little nemo is offline
nouja, ik heb dus wel een paar keer gehad dat een meisje het er veel met mij over had wat er niet goed was aan haar vriendje. en uiteindelijk ging het idd uit en kregen wij wat.

maar ik denk toch dat de situatie die hierboven veel beschreven is, vaker voorkomt. alleen het hoeft niet per se zo te zijn en er is maar één manier om daar achter te komen right ... alleen ik zou het wel voorzichtig aanpakken, het zou zonde zijn als je daardoor ook je vriendschap met haar zou verpesten.
Oud 18-05-2005, 00:43
Shitonya
Shitonya is offline
Gewoon vragen of ze iets in jou ziet. Zo niet: forget it
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 00:53
bamiPoep
bamiPoep is offline
gewoon proberen te regelen. als het mee zit maakt ze het uit met hr vriend en als het niet mee zit, dan niet. wat heb je te verliezen?
Oud 18-05-2005, 09:53
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
WolterB schreef op 17-05-2005 @ 19:28 :

Oud 18-05-2005, 10:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
WolterB schreef op 17-05-2005 @ 19:28 :

waarom?
Oud 18-05-2005, 11:18
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-05-2005 @ 11:06 :
waarom?
Omdat die gene bezet is.
Als die gene toe is aan een andere relatie moet ze eerst het fatsoen op brengen om het met de eerdere vriend(in) uit te maken.
Anders is het (imho) gewoon 'not done'.
Oud 18-05-2005, 12:02
someone17
someone17 is offline
Ik praat ook vaak met een jongen over mijn vriend. Ook niet altijd positief. Meestal gewoon om mijn verhaal te vertellen. Als hij morgen zou aankomen met het verhaal gevoelens voor mij te hebben, zou ik absoluut niets meer tegen hem vertellen. Ik voel niks voor hem. Kan wel goed met hem praten, maar daar blijft het dan ook bij.
Oud 18-05-2005, 12:16
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
roekoek schreef op 18-05-2005 @ 13:02 :
Ik praat ook vaak met een jongen over mijn vriend. Ook niet altijd positief. Meestal gewoon om mijn verhaal te vertellen. Als hij morgen zou aankomen met het verhaal gevoelens voor mij te hebben, zou ik absoluut niets meer tegen hem vertellen. Ik voel niks voor hem. Kan wel goed met hem praten, maar daar blijft het dan ook bij.
Zolang dit ook bij je 'luisterend oor' duidelijk is, is er natuurlijk niets aan het handje
Oud 18-05-2005, 12:16
snoopy
snoopy is offline
Ik zou noooit negatief praten over m'n vriend, alleen om andere jongens niet te kwetsen. Eerder andersom: ik praat liever niet negatief over m'n vriend, terwijl ik soms wel iets negatiefs kwijt wil, omdat ze er misschien wat van denken
dat ten eerste.

Ten tweede kun je hier nu niet zoveel mee. Aangezien zij een vriend heeft moet de eerste stap van haar komen (liefst dat ze het uitmaakt, natuurlijk )
Oud 18-05-2005, 12:30
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-05-2005 @ 11:06 :
waarom?
Moet ik de plaat voor je hoofd weghalen of doe jij het zelf?
Oud 18-05-2005, 13:08
hansolo
hansolo is offline
Tja... mischien inderdaad het beste dat ik er niet teveel achter ga zoeken en mijzelf gek maken. Helaas vind ik 't echt een wereldmeid! Maargoed ik kan beter rationeel zijn en zal het initiatief maar aan haar over laten. En zolang ze het nog heeft met 'r vriend ga ik door kleine signaaltjes laten zien dat ik beter voor haar zou kunnen zijn dan hem, als ze weer negatief is over hem natuurlijk.

Gewoon zeggen dat die vriend zich ontzettend gelukkig zou moeten voelen met een meisje zoals zij en dat ik 't wel zou weten .. zoiets denk ik
Oud 18-05-2005, 15:09
saturday
saturday is offline
Citaat:
hansolo schreef op 18-05-2005 @ 14:08 :
Tja... mischien inderdaad het beste dat ik er niet teveel achter ga zoeken en mijzelf gek maken. Helaas vind ik 't echt een wereldmeid! Maargoed ik kan beter rationeel zijn en zal het initiatief maar aan haar over laten. En zolang ze het nog heeft met 'r vriend ga ik door kleine signaaltjes laten zien dat ik beter voor haar zou kunnen zijn dan hem, als ze weer negatief is over hem natuurlijk.

Gewoon zeggen dat die vriend zich ontzettend gelukkig zou moeten voelen met een meisje zoals zij en dat ik 't wel zou weten .. zoiets denk ik
Ik heb dat ook eens gehad, dat een jongen zo bij mij deed. Dat is echt verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2005, 15:09
saturday
saturday is offline
ik bedoel dus van 'ik zou het wel weten blabla'
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:14
Loezzel
Loezzel is offline
Ik denk niet dat ze jou leuk vindt, eerlijk gezegd.
Ze vertelt jou die dingen over haar vriend, omdat ze jou vertrouwt.
Ik zou ook geen signalen af gaan geven dat je haar leuk vindt, want dat kan de vriendschap alleen maar verpesten. Zolang ze met die jongen gaat, moet je jouw gevoelens voor haar voor je houden.
Mocht het binnenkort uitgaan, dan kun je natuurlijk altijd de stap wagen.
Oud 18-05-2005, 21:31
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ze heeft een vriend, als ze meer met je wilt vind ik dat ze het fatsoen moet hebben om het eerst met haar vriend uit te maken. Als ze niks doet laat je haar met rust, hoe leuk je haar ook eventueel vind. Ze is bezet.
Oud 19-05-2005, 08:06
Larsman
Larsman is offline
Ik zou in dit geval geheel eerlijk zijn tegen haar, dus ik zou aan haar vragen waar je aan toe bent en haar vertellen wat je hierboven hebt opgeschreven.
Oud 19-05-2005, 08:36
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 18-05-2005 @ 12:18 :
Omdat die gene bezet is.
Als die gene toe is aan een andere relatie moet ze eerst het fatsoen op brengen om het met de eerdere vriend(in) uit te maken.
Anders is het (imho) gewoon 'not done'.
...volgens mij als je iemand echt heel leuk vindt kan je daar best een beetje mee helpen. maar jij zal wel aardiger zijn dan ik
Oud 19-05-2005, 10:04
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-05-2005 @ 22:51 :
Geloof me vrij uit ervaring: dat ze alleen maar negatief over haar vriendje praat wil absoluut nog niet zeggen dat je dit als een teken moet zien en het hoeft ook helemaal niet te betekenen dat ze het op korte termijn met hem uitmaakt. Vrouwen zijn soms raar.
soms?
Oud 19-05-2005, 10:45
deurbel
deurbel is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-05-2005 @ 22:51 :
Als je veel om je vriend geeft ga je toch niet negatief over hem praten tegen andere mensen? In een goeie relatie praat je er met elkaar over als je iets dwars zit.. Tenminste dat vind ik dan

Wat betreft dat meisje: je zou haar kunnen vertellen over je gevoelens, maar zeg er dan wel bij dat je haar relatie met haar vriend respecteert (ik neem aan dat je dat doet) en verder niks van haar verwacht. Dan kan ze zelf bepalen wat ze er verder mee wil.
Dingen proberen lijkt me niet verstandig, dat is respectloos tegenover haar vriend en als ze iets met je wil neemt ze zelf wel initiatief.
Oud 21-05-2005, 18:12
Nienna*
Nienna* is offline
Zijn jullie erg close met elkaar?
Want stel dat je al echt beste vrienden bent, dan zou je het wel kunnen vertellen. Maar als jullie "gewoon" vrienden zijn, zou ik er even mee wachten.
Misschien kun je gewoon haar beste vriend blijven. Als zij echt haar vriend niet zo geweldig vindt, gaat het vanzelf uit.

Zelf zou ik het wel vertellen, maar zoals Koeii al zei: wel erbij zeggen dat je haar relatie respecteert (als je dat echt doet natuurlijk).

Vertel even hoe het is afgelopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten