Oud 21-05-2005, 16:41
Magere Marmot
Magere Marmot is offline
Ik kan het niet anders omschrijven, en ik twijfelde ook of dit bij L&A, Psych of Mystiek moest maar ik heb dit al heel lang af en toe, maar meestal als ik in me bed lig, en nu had ik gister paddo's gegeten, kreeg ik het 2 keer, met een 10 seconde interval ofzo...

Het is een gevoel, alsof binnen misschien 200 ms (0.2 seconden) al me gedachten even op 0 gaan, en weer terug naar de werkelijkheid schieten. Het is een beklemmend beängstigend gevoel, ik zie geen beelden ofzo, ik zie geen kleur, geen licht, niks, alleen een gevoel alsof er even een schakelaar heen en weer wordt gezet in me hoofd, hoe moeilijk het is om te beschrijven, zal het nog moeilijker zijn om te verklaren, maar ik bedacht me gister dat ik het nog aan niemand verteld heb, en het toch even kwijt moet, al denk ik niet dat mensen et begrijpen ofwel herkennen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2005, 16:48
I love stars
I love stars is offline
sorry, ik snap niet wat je bedoelt.
Oud 21-05-2005, 16:49
HC4L
HC4L is offline
Ik wel.

Kun je ook krijgen na een overdosis MDMA (xtc).
Gebruik je geen Xtc ofzo toevallig?
Oud 21-05-2005, 17:35
Magere Marmot
Magere Marmot is offline
Ik heb 2 keer pure mdma genomen met een lange tussenpoos, en verder nooit iets van speed ofzo, wel al meerdere keren paddo's (ook met grote tussenperiodes gedaan) maar tis niet specifiek nadat ik paddo's heb genomen ofzo, hoewel ik het toevallig dus gister wel 2 keer heb gehad achter elkaar.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
euh.. wat dacht je van Drugs & Alcohol?

Die heb je niet eens overwogen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:15
ecrivaine
ecrivaine is offline
Hm, ik heb geen verstand van drugs, dus als het echt daarvan komt, heb ik geen idee. Maar die verschijnselen vind ik wel een beetje klinken als epilepsie. Bij epilepsie is er ook sprake van kortsluitinkjes in de hersenen. Die kunnen ook heel erg kort zijn, zoals jij beschreef. Informeer er eens naar.
Oud 21-05-2005, 18:59
HC4L
HC4L is offline
Citaat:
Magere Marmot schreef op 21-05-2005 @ 18:35 :
Ik heb 2 keer pure mdma genomen met een lange tussenpoos, en verder nooit iets van speed ofzo, wel al meerdere keren paddo's (ook met grote tussenperiodes gedaan) maar tis niet specifiek nadat ik paddo's heb genomen ofzo, hoewel ik het toevallig dus gister wel 2 keer heb gehad achter elkaar.
misschien dat je al een soort van aanleg voor epilepsie had en het daardoor erger is geworden door mdma gebruik.
maar dat lijkt me niet want dan was het denk ik alwel eerder gebeurd.
Ja de paddo's, lijkt me niet dat het daarvan komt, vrij onwaarschijnlijk.
Misschien overbelasting/ oververmoeidheid/ stress zoiets in combinatie met epilepsie?

Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:18
Magere Marmot
Magere Marmot is offline
Citaat:
HC4L schreef op 21-05-2005 @ 19:59 :
misschien dat je al een soort van aanleg voor epilepsie had en het daardoor erger is geworden door mdma gebruik.
maar dat lijkt me niet want dan was het denk ik alwel eerder gebeurd.
Ja de paddo's, lijkt me niet dat het daarvan komt, vrij onwaarschijnlijk.
Misschien overbelasting/ oververmoeidheid/ stress zoiets in combinatie met epilepsie?
Hmmm het lijkt erop dat het idd epilepsie kan zijn, ik heb dit maar ik me kan herinneren misschien een jaar of 2. Het kan ook door het blowen komen, nahja daar ga ik zoiezo bijna helemaal mee kappen.
Het gebeurd echt niet vaak, en het is altijd heel kort, en een gevoel alsof me hersenen even vacuum worden gezogen en weer terug, binnen een paar milisecondes, ik denk niet eens dat iemand er erg van zou hebben, maar ik beeld et me niet in, tis daar een te vaag gevoel voor.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:19
Magere Marmot
Magere Marmot is offline
En aan me slaap/leef ritme's kan ook best wel aan gewerkt worden ja
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:38
Verwijderd
-> d&a
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:40
zeehond23
zeehond23 is offline
ik denk dat je dood gaat
Oud 21-05-2005, 22:00
Magere Marmot
Magere Marmot is offline
ik snap niet waarom ie op D&A moet Leonoor, het is niet eens zeker of dit wel drugs of alcohol gerelateerd is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Magere Marmot schreef op 21-05-2005 @ 23:00 :
ik snap niet waarom ie op D&A moet Leonoor, het is niet eens zeker of dit wel drugs of alcohol gerelateerd is.
Als je met zekerheid wilt weten wat het is, dan moet je langs je huisarts gaan, dan moet je niet op een scholierenforum zijn.

Ik denk dat je topic beter op D&A past en anders eerder op L&G dan op psych. (Ik wil best even overleggen met de fb's van D&A hoe zij er over denken.)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 22:09
Magere Marmot
Magere Marmot is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2005 @ 23:05 :
Als je met zekerheid wilt weten wat het is, dan moet je langs je huisarts gaan, dan moet je niet op een scholierenforum zijn.

Ik denk dat je topic beter op D&A past en anders eerder op L&G dan op psych. (Ik wil best even overleggen met de fb's van D&A hoe zij er over denken.)
Liever op L&A of psych, want op reacties zoals die van zeehond zit ik niet echt te wachten, of van die suffe reacties zoals

'ajahhh Mannn dat komt door et blowwuhh als ik een sticky op steek wo ik helemaal wausss"

Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 22:50
Verwijderd
Wordt het zwart voor je ogen?

Ik denk van wel. Waarschijnlijk is het gewoon zuurstoftekort in de hersenen. Dat heb ik ook wel eens. Je kunt het krijgen als je bijv. lang zit en dan opstaat.

Niks aan de hand verder.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 23:44
HC4L
HC4L is offline
Hmmm nee dit gaat duidelijk wel verder.
Hij heeft het dus over een soort van 'kortsluiting in je hersenen'.
Is wel meer als een soort van zwart voor je ogen worden volgens mij
Oud 22-05-2005, 08:04
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Magere Marmot schreef op 21-05-2005 @ 23:09 :

'ajahhh Mannn dat komt door et blowwuhh als ik een sticky op steek wo ik helemaal wausss"

...en bedankt voor het vertrouwen dat je in ons hebt. ik weet hoe het komt (gehad met biologische psychologie...ja, sommige mensen hier leren ook nog wel ns wat ) maar ik zeg het lekker niet. biedt eerst maar ns je excuses aan voor je domme opmerking en zeg dat iedereen hier erg leuk enzo is

(hoe kinderachtig voor iemand van 23...maar wel leuk)
Oud 22-05-2005, 10:18
pascal7
pascal7 is offline
Ik heb ook geen verstand van drugs maar kun je er niet beter mee naar de dokter gaan.
Oud 22-05-2005, 10:40
wann
wann is offline
Citaat:
little nemo schreef op 22-05-2005 @ 09:04 :
...en bedankt voor het vertrouwen dat je in ons hebt. ik weet hoe het komt (gehad met biologische psychologie...ja, sommige mensen hier leren ook nog wel ns wat ) maar ik zeg het lekker niet. biedt eerst maar ns je excuses aan voor je domme opmerking en zeg dat iedereen hier erg leuk enzo is

<3
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:50
Footprint
Footprint is offline
Citaat:

Oud 22-05-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Magere Marmot schreef op 21-05-2005 @ 23:09 :
Liever op L&A of psych, want op reacties zoals die van zeehond zit ik niet echt te wachten, of van die suffe reacties zoals

Wat een belachelijke houding, als er mensen iets weten over bepaalde effecten van drugs op het lichaam, dan zitten ze wel hier. EN daarbij, de meesten typen hier beter AN dan ik op andere fora heb gezien, dus die 'stoner'taal die je probeert na te doen, zul je hier bijzonder weinig van de regulars/ervaren mensen tegen komen.
Schande!

En Little Nemo, vertel het maar, ik heb geen biologische psychologie gehad en ik ken het fenomeen ook niet. Dat mensen een bepaalde houding tov ons aannemen hoeft niet te betekenen dat we ons daar ook zo moeten naar gedragen. Ik voel me daar toch een beetje te goed voor.

De rest, ophouden met kutten, we weten het onderhand wel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:53
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mutant schreef op 22-05-2005 @ 13:07 :

En Little Nemo, vertel het maar, ik heb geen biologische psychologie gehad en ik ken het fenomeen ook niet. Dat mensen een bepaalde houding tov ons aannemen hoeft niet te betekenen dat we ons daar ook zo moeten naar gedragen. Ik voel me daar toch een beetje te goed voor.

De rest, ophouden met kutten, we weten het onderhand wel.
ok, ok...moet ik nog wel de volgende dingen van TS weten:
- wanneer had je het voor het eerst? welke drugs had je toen al eens gebruikt?
- voel je het enigszins aankomen of totaal niet?
- weet je of je in die hele korte tijd dat je het hebt dingen kan voelen? ..niet geestelijk, maar gewoon iets als pijn ofzo
Oud 22-05-2005, 19:16
Magere Marmot
Magere Marmot is offline
- Ik denk een jaartje ofzo, ik kan het me echt niet herinneren, blowen, salvia 1 keer, pure mdma nog niet, paddo's wel, ephedera wel.

- Ik voel het soms aankomen ja, heel raar, dan weer niet, maar ik voel het echt aankomen net voor ik het effect merk. Het is niet een zuurstofgebrek, maar echt een licht schokje in me hoofd ofzo.
- voel geen pijn nee

En mutant, als me topic hier wordt gezet, en meteen komt er een bs reactie van zeehond, dan moet je et mij niet kwalijk nemen dat ik een bepaalde houding aanneem.

En ik blijf erbij dat ik het meer een L&G topic vind dan een D&A topic, en ik heb zelf genoeg gelezen over iedere drug voor ik em tot me nam.

maarja haal me hele topic maar weg
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 19:19
Type
Type is offline
zeehond moet je ook niet serieus nemen.
Oud 22-05-2005, 19:24
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Type schreef op 22-05-2005 @ 20:19 :
Daar waren we al langer achter.

Ik heb het ook wel eens. Niet alleen als ik een paar jointjes heb gerookt maar ook gewoon. Gister nog dat was echt wazig. Ik fietste met een vriend van me naar huis en er viel een stilte. Er schoten allerlei dingen door m'n hoofd en ineens was er niets meer. Alleen maar: ja wat nu... Hetgene wat ik er nog het meest vreemd aan vond was dat m'n maat op precies hetzelfde moment precies hetzelfde had. Ik heb me er nooit druk om gemaakt en vind het ook niet lastig ofzo maar ik ben nu wel benieuwd geworden hoe het kan.
Oud 23-05-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 22-05-2005 @ 20:19 :
echt wel, vroeg of laat zul je er wel achter komen wat voor een bijdrage hij levert aan de situatie
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 15:04
zeehond23
zeehond23 is offline
yes my young padawan
Oud 24-05-2005, 07:37
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Oud 24-05-2005, 12:34
Zink
Zink is offline
Ik had ditzelfde vroeger ook na een tijdje xtc gebruikt te hebben. Schijnt vaker voor te komen met xtc, en gaat na een tijdje ook vanzelf weg. Dit was een soort flash in me hoofd. Mss is het dit wat je bedoelt of mss bedoel je wel de headrush die je soms krijgt als je na lang stilzitten weer rechtstaat, en dan zie je alles heel ff zwart worden voor je ogen.

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 14:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Magere Marmot schreef op 22-05-2005 @ 20:16 :
- Ik denk een jaartje ofzo, ik kan het me echt niet herinneren, blowen, salvia 1 keer, pure mdma nog niet, paddo's wel, ephedera wel.

- Ik voel het soms aankomen ja, heel raar, dan weer niet, maar ik voel het echt aankomen net voor ik het effect merk. Het is niet een zuurstofgebrek, maar echt een licht schokje in me hoofd ofzo.
- voel geen pijn nee

En mutant, als me topic hier wordt gezet, en meteen komt er een bs reactie van zeehond, dan moet je et mij niet kwalijk nemen dat ik een bepaalde houding aanneem.

En ik blijf erbij dat ik het meer een L&G topic vind dan een D&A topic, en ik heb zelf genoeg gelezen over iedere drug voor ik em tot me nam.
idd, 1 reactie zal wel represenatief zijn voor alle andere mensen die hier komen

iig, om je vraag te beantwoorden... drugs verstoren de balans van neurotransmitters in je hersens (oh well, ik neem aan dat je weet wat dat zijn, bekende voorbeelden zijn serotonine, dopamine en adrenaline). Neurotransmitters zorgen oa voor de perceptie van de omgeving; de verbinding tussen je zintuigen en je hersens gaat door je zenuwstelsel en in je zenuwstelsel hebben neurotransmitters een belangrijke rol.

Nadat je drugs gebruikt hebt, probeert je lichaam de verstoorde balans weer normaal te krijgen, zodat je dingen weer normaal ziet en voelt enzo. sommige drugs (vooral paddo's, maar andere drugs kunnen dit ook veroorzaken) kunnen voor blijvende storingen zorgen, zoals bij sommige mensen die maanden nadat ze paddo's gegeten hebben soms nog verstoringen van de werkelijkheid zien, horen of voelen.

Bij jou is dit ook het geval, alleen weet je lichaam het op te vangen. Op sommige momenten (ik vermoed momenten waarin de invloed van activerende neurotransmitters afneemt en die van neurotransmitters als GABA toeneemt, als je gaat slapen dus) lukt dit niet doordat er dan vrij veel veranderingen plaatsvinden en als een soort noodrem stopt je lichaam dan alle processen, om erger te voorkomen. wat je kunt doen (als het blifjt, vaak lost het probleem vanzelf op) is naar een dokter gaan, ik denk dat hij je doorverwijst naar een psychiater want tegen de meeste van dit soort dingen bestaat een redelijke behandeling

...maar nàh ga ik mesjelf weer nar de kankâh sjmokèh
Oud 24-05-2005, 19:43
Verwijderd
Dit moet ik uitprinten, want dan win ik ook een discussie.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:46
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lilith schreef op 24-05-2005 @ 20:43 :
Dit moet ik uitprinten, want dan win ik ook een discussie.
Net alsof je hier vaak discusie over gaat hebben...
Oud 24-05-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-05-2005 @ 20:46 :
Net alsof je hier vaak discusie over gaat hebben...
Vaker dan jij denkt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:50
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lilith schreef op 24-05-2005 @ 20:47 :
Vaker dan jij denkt.
Dat zal best ja. Ik denk... eeehhhm zegmaar nooit.
Oud 01-06-2005, 17:56
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
little nemo schreef op 24-05-2005 @ 15:13 :
Nadat je drugs gebruikt hebt, probeert je lichaam de verstoorde balans weer normaal te krijgen, zodat je dingen weer normaal ziet en voelt enzo. sommige drugs (vooral paddo's, maar andere drugs kunnen dit ook veroorzaken) kunnen voor blijvende storingen zorgen, zoals bij sommige mensen die maanden nadat ze paddo's gegeten hebben soms nog verstoringen van de werkelijkheid zien, horen of voelen.
Dus paddos zijn toch schadelijk?
Oud 01-06-2005, 18:38
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 01-06-2005 @ 18:56 :
Dus paddos zijn toch schadelijk?
oh goh
Oud 01-06-2005, 21:30
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 01-06-2005 @ 19:38 :
oh goh
Er was tot voor kort weinig reden om aan te nemen dat paddos schadelijk waren, voor zover mij bekend. En ik heb heel wat informatiebronnen afgestruind..
Oud 02-06-2005, 13:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 01-06-2005 @ 22:30 :
Er was tot voor kort weinig reden om aan te nemen dat paddos schadelijk waren, voor zover mij bekend. En ik heb heel wat informatiebronnen afgestruind..
http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2000/40/5.shtml Aldus NRC-handelsblad.

http://www.trimbos.nl/default646.html Trimbos instituut..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten