Oud 27-05-2005, 19:02
TIGEK
TIGEK is offline
Ik ben opzoek naar een goede DVD player software (Voor het afspelen van DVD) bij voor keur freeware.

Welke wordt mij aangeraden?
Oud 27-05-2005, 19:49
freyk
freyk is offline
Freeware? nee, ik heb je geen zin om freeware te geven waar spyware/adware in kan zitten.

Ik ga gewoon voor open source, en media player classic
(xp/ 98/me) is een uitstekende keus.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 21:37
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
freyk schreef op 27-05-2005 @ 20:49 :
Freeware? nee, ik heb je geen zin om freeware te geven waar spyware/adware in kan zitten.
Nee klopt moest ook open source zijn
Oud 28-05-2005, 11:26
Manuzhai
Manuzhai is offline
VLC kan het ook, maar is niet ideaal.
Oud 28-05-2005, 15:05
M@rco
M@rco is offline
Ik gebruik gewoon WMP10...
Oud 28-05-2005, 15:14
Verwijderd
Dat werkt. VLC Media Player is ongelooflijk clunky en moet je eigen vermijden. Het beste werkt een programma als Cyberlink PowerDVD of Intervideo WinDVD, maar dat is niet gratis (tenzij het bij jouw videokaart zat oid).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:47
Verwijderd
http://www.download.com/3120-20_4-0....search=+Go%21+
Ik kan niet geloven dat daar geen goede freeware dvd player bij zit
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 17:28
freyk
freyk is offline
Offtopic: Tuurlijk zitten daar wel een paar goede bij.
Maar de meeste hebben daar een free-to-try licentie.
Oftewel je kan het maar een paar keer/dagen gebruiken.

In die lijst staan ook een paar programma's onder de free-licentie.
Maar als je de user-comments weer leest, merk je op dat ze onder de adware zitten.

Laatst gewijzigd op 28-05-2005 om 17:30.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 28-05-2005 @ 18:28 :
Offtopic: Tuurlijk zitten daar wel een paar goede bij.
Maar de meeste hebben daar een free-to-try licentie.
Oftewel je kan het maar een paar keer/dagen gebruiken.

In die lijst staan ook een paar programma's onder de free-licentie.
Maar als je de user-comments weer leest, merk je op dat ze onder de adware zitten.
Hm oke, maar de All-in-One DVD Player zou toch geen 4,5 ster krijgen als hij spy-/adware bevat
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 22:00
freyk
freyk is offline
Offtopic: Nou, dan zou ik toch ff de usercomments ff doorlezen, mrboot
Oftewel het bevat wel rotzooi.

Dus als je iets download, probeer altijd op zoek te gaan naar het commentaar van de gebruikers en niet de makers.

De laatste tijd is freeware niet meer "gratis".
Oud 28-05-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 28-05-2005 @ 23:00 :
Offtopic: Nou, dan zou ik toch ff de usercomments ff doorlezen, mrboot
Oftewel het bevat wel rotzooi.

Dus als je iets download, probeer altijd op zoek te gaan naar het commentaar van de gebruikers en niet de makers.

De laatste tijd is freeware niet meer "gratis".
Ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang was
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 22:05
Verwijderd
Hoe zit dat eigenlijk, TS? Heb je al wat gevonden?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 23:22
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
mrboot schreef op 28-05-2005 @ 23:05 :
Hoe zit dat eigenlijk, TS? Heb je al wat gevonden?
Op zich werkt 1 ding goed alleen is nog wel erg basic.

Ik heb er altijd een bij mijn notebook gekreen alleen hij veroorzaakte bij instaleren een errror...
Oud 29-05-2005, 15:59
ILUsion
ILUsion is offline
WMP kan géén, ik herhaal géén dvd's afspelen. Die gebruikt gewoon PowerDVD/WinDVD als je dat geïnstalleerd hebt staan (wat waarschijnlijk dus niet het geval zal zijn).

VLC is ook wat ik de meeste mensen aanraad (als het gratis/legaal moet blijven) omdat die de meeste formaten wel (min of meer) aankan. Ik vind het programma echter wat afschrikkend van gebruik (zeg ik er liefst wel bij, maar de meesten hebben er geen slechte ervaringen mee). Ik weet enkel niet of deze ook CSS aankan (wat bij de meeste dvd's gebruikt wordt, dus zonder heb je er niet veel aan).

Als ik me niet vergis bestaat er voor WMP ook wel een gratis dvd decoder (die bij oude versies van AutoPatcher nog te vinden is, bij de nieuwste versie niet meer, dacht ik), maar ik weet niet in hoeverre die alle dvd's ondersteunt (kwestie van CSS-beveiliging). Op internet moet hij ook apart te vinden zijn, maar dat is altijd wel wat zoekwerk geweest (lees: simpeler om op AutoPatcher (oude versie!!) te zoeken, te downloaden en bij het installeren de dingen te deselecteren die je niet wilt).
Oud 29-05-2005, 16:02
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 29-05-2005 @ 16:59 :
WMP kan géén, ik herhaal géén dvd's afspelen. Die gebruikt gewoon PowerDVD/WinDVD als je dat geïnstalleerd hebt staan (wat waarschijnlijk dus niet het geval zal zijn).
Dat is dus gewoon niet waar, WMP kan prima DVD's afspelen.
Oud 29-05-2005, 16:47
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
M@rco schreef op 29-05-2005 @ 17:02 :
Dat is dus gewoon niet waar, WMP kan prima DVD's afspelen.
Bekijk dat maar eens op een verse installatie van Windows, dan zul je het wel merken, hoor. Hoe het voor WMP10 zit weet ik niet, maar ik gok dat dat hetzelfde zal zijn als voor WMP8 (XP) en WMP9.

Na eventjes wat onderzoek te verrichten, kan ik op de Microsoft-site nog steeds niet vinden welke formaten WMP10 ondersteunt (mooi gedaan van MS dus!), maar op de Franstalige site http://www.windows-media.net/wmp/dvd/ vind ik het volgende:

Citaat:
Petit retour en arrière. Nous sommes fin 2001. Microsoft sort son nouveau système d'exploitation : Windows XP. Pour imposer son nouveau "bébé", firme de Redmond dispose d'un argument de poids qui se nomme Windows Media Player 8. Avec WMP 8, Windows disposait enfin d'un lecteur multimédia performant et convivial. Seulement voilà, il manque un petit détail à WMP, juste une fonction… Il ne peut pas lire les DVD. Le beau, le puissant, le merveilleux WMP, bref la fierté de MS était incapable de lire le moindre film sur DVD !

A cette époque, beaucoup pensaient qu'il s'agissait d'une erreur de jeunesse. Que les versions ultérieures corrigeraient ce manque. Deux versions plus tard, WMP 10 ne sait toujours pas lire les DVD. Une absence lourde de conséquences pour les clients qui utilisent leurs PC comme lecteur de DVD d'appoint (ou principal). Une tare incompréhensible pour le lecteur par défaut de Windows et que Microsoft positionne son produit comme système multimédia de référence.

* Vous voulez absolument regarder vos DVD avec WMP ?
* Vous souhaitez connaître les solutions, simples et efficaces pour palier à ce problème de lecture ?
* Vous voulez juste regarder des DVD avec votre PC sous Windows. Peu importe que Lecteur Windows Media fonctionne ou non ?

Vous avez répondu Oui à au moins une de ces trois questions ?
Alors vous êtes prêt pour lire ce PDF !
Voor degenen die het Frans niet zo machtig zijn: eventjes (nogal vrij) vertalen:
Citaat:
Laten we even in de tijd terugkeren: het is eind 2001 en MS brengt zijn nieuwe OS uit: Windows XP. Om zijn nieuw geesteskind op te dringen, werd een zwaar argument, WMP8 genaamd, gebruikt. Met WMP8 had Windows eindelijk een krachtige multimediaspeler. Maar er ontbrak één klein detail aan WMP: hij kon geen dvd's lezen. Het allerbeste en oppermachtige WMP, de grote trost van MS was niet in staat om een simpel dvd-filmpje te spelen.

Nu moeten we wel meegeven dat toendertijd velen dachten dat de dvd een hype van de jeugd was, die zou overwaaien. Een fout die in de opvolgende versies eigenlijk opgelost had moeten worden, maar bij versie 10 nog steeds bestaat. Dit is een gigantisch gebrek voor iedere gebruiker die zijn Windows-computer als dvd-speler. Dat is allemaal onbegrijpelijk vermits MS wilt laten uitschijnen dat Windows een multimedia-systeem is met zo'n gebrekkige standaard multimedia-speler.

- Wilt u absoluut dvd's bekijken met wmp?
- Wilt u oplossingen voor dit probleem kennen?
- Wilt u gewoon dvd's kijken op uw pc's, maar maakt de software waarmee dit gebeurt u niet uit?

Als u op minstens één van deze vragen ja heeft geantwoord, kunt u best het PDF-bestand eens lezen.
Op de site bieden ze ook een PDF'je aan met oplossingen:
- betalende pakketten van CyberLink (PowerDVD), InterVideo (WinDVD), ... downloaden
- alternatieven gebruiken: VLC of MPC (Media Player Classic, die zou het dus ook wel aankunnen)

Bij microsoft valt echter wel het volgende te vinden:
http://www.microsoft.com/windows/win...0/faq.aspx#4_9
Citaat:
There are several reasons why you might not be able to use Windows Media Player to play a DVD. The following are the most common reasons.
* A compatible DVD decoder is not installed on your computer.
* A DVD drive is not installed in your computer (most DVD drives have a DVD logo printed or embossed on the front of the drive).
* Windows XP is not installed on your computer.
* Windows Media Player 9 Series or later is not installed on your computer.
For more information about DVD decoders, see the DVD Support page.
Oud 29-05-2005, 17:11
freyk
freyk is offline
Offtopic: Ach, dat opdringen van programma's kennen we wel van microsoft.
Gelukkig zijn er genoeg goede (gratis) alternatieven voor de programma's van microsoft.

MS dringt bijvoorbeeld op om zijn middeleeuwse browser te gebruiken, terwijl dat ding veel handige dingen mist

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:18
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 29-05-2005 @ 17:47 :
Bekijk dat maar eens op een verse installatie van Windows, dan zul je het wel merken, hoor. Hoe het voor WMP10 zit weet ik niet, maar ik gok dat dat hetzelfde zal zijn als voor WMP8 (XP) en WMP9.
WMP10 speelt standaard gewoon DVD's, geloof me

Eerdere versies idd niet, maar ja, je moet wel met je tijd meegaan
Oud 29-05-2005, 20:46
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
M@rco schreef op 29-05-2005 @ 21:18 :
WMP10 speelt standaard gewoon DVD's, geloof me

Eerdere versies idd niet, maar ja, je moet wel met je tijd meegaan
Ik wou dat ik je kon geloven, maar na nog wat gezoek op die rotsite van MS, heb ik daar toch duidelijk het antwoord gevonden: bij het gebruik van WMP10 (dus heel recente informatie (februari 2005 stond vermeld)), staat het volgende:
http://www.microsoft.com/windows/win...ds_how_to.aspx
Citaat:
You can use Windows Media Player 10 to listen to CDs and play DVDs on your computer.

Note To play DVDs using the Player, you must have a DVD-ROM drive and a software or hardware DVD decoder installed on your computer. By default, Windows does not include a DVD decoder. For more information about DVD decoders, see the DVD Decoder Plug-ins Web page.
Vertaling zal ik deze keer maar achterwege laten.

Daaruit blijkt dus dat WMP10 ook geen dvd's kan afspelen op zich, maar dat je ofwel een hardware decoder (heeft bijna niemand nog) ofwel een software decoder (lees: PowerDVD / WinDVD / ... ) nodig hebt. Bij de meeste moderne computers met een dvd-rom-drive wordt die weliswaar meegeleverd, zo ook in dit geval maar hij kan niet installeren. Zoals ik al zei: op een kale Windows zal het niet werken (op Windows MCE zou ik niet weten wat hij doet eigenlijk, daar lijkt het me een gigantisch probleem zonder dvd-decoder).

Ik ga trouwens wel met mijn tijd mee: ik heb WMP10 hier wel staan, maar ik gebruik het nooit(veel te bloat/traag/lelijk; geef mij maar foobar2000 met een resem andere programma's) (ik kan het overigens ook niet uittesten omdat ik PowerDVD geïnstalleerd heb staan en die integreert zich hier helemaal in WMP (heb ik wel getest)).
Oud 29-05-2005, 21:55
M@rco
M@rco is offline
Dat vind ik raar, weet je dat... ik heb geen PowerDVD oid, nooit gehad, en toch kan ik DVD's afspelen met WMP10.

Ik heb wel ffdshow en AC3Filter, misschien dat er iets mee te maken heeft.
Oud 30-05-2005, 01:59
Verwijderd
Als je je PC een tijdje gebruikt is de kans heel groot dat je inderdaad al een keer een DVD codec hebt geïnstalleerd zodat je met WMP10 DVDs kunt afspelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten