Oud 11-06-2005, 16:13
Ambivalence
Ambivalence is offline
Sinds 2 maanden heb ik nu iets met mijn vriend.

De laatste 2 weken zijn niet zo leuk geweest, want hij was telkens ziek, had last van zijn maag, werd misselijk, kreeg het benauwd en moest overgeven. Ik maakte me daar zorgen over en spoorde hem aan om naar de dokter te gaan. Dit is niet gebeurd, want gisteren heeft hij mij uitgelegd waar het volgens hem aan ligt.

Onze relatie benauwd hem, hij voelt teveel verplichtingen. Langer dan 2 maanden heeft hij nog nooit met iemand gehad, hij vond zijn leven voor mij ook gewoon leuk, maar nee, het ligt niet aan mij want hij vind me echt superleuk. Hij wil het 'spontaan' houden, en geen dingen vooruit plannen, wanneer we elkaar zien bijv.
Door zijn gebrek aan vrijheid dus en zijn gevoel dat onze relatie hem teveel verplichtingen geeft is hij ziek.

Wat moet ik hier in hemelsnaam mee? Ik ben stapelgek om hem, hij ook op mij (zo zegt hij) maar hij wordt er tegelijk ziek van.

Ruimte geven ok, maar wat als het niet veranderd? Ik wordt gek!
Oud 11-06-2005, 16:19
little nemo
little nemo is offline
ik zou m toch maar naar een dokter sturen, voor een doorverwijzing naar een therapeut of iets dergelijks. een beetje moeite hebben met je binden, ok ... maar er zijn grenzen

nouja, tenzij hij er zelf van overtuigd is dat het op redelijk korte termijn beter wordt ofzo ... het idee van hem dat het spontaan moet blijven enzo is gewoon niet haalbaar, je kan een relatie nooit zo houden zoals het in het begin is... dat legt alleen maar ontzettend veel druk op de relatie en dus op jou
Oud 11-06-2005, 16:48
juno
juno is offline
Je kunt best gek zijn op iemand, maar tegelijk nog niet toe zijn aan een relatie. Je vriend is daar het levende bewijs van. Jammer, die ben je kwijt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 21:46
WolterB
WolterB is offline
Hij is ws niet in staat om een relatie te hebben op deze manier.
Als hij dat wil veranderen moet je m idd een keer naar een dokter oid sturen, want ws zal dit terug blijven komen
Oud 11-06-2005, 22:48
evanescence
evanescence is offline
okay mijn vriend heeft ook moeite met verplichtingen en ernstig ook, maar dat jouw vriend ook ECHT lichamelijk ziek wordt..jees dat is ernstig, ik denk dat dit een signaal is voor jou om hem met rust te laten en hem geen verplichtingen op leggen..anders raak je m kwijt vrees ik...gewoon ff rustig aan doen...hij is niet de enige in de wereld, je hebt ook nog je familie en vrienden...besteed daar eens meer tijd aan zodat je het ook leuk hebt en je vriend wat meer vrijheid....succes...
Oud 12-06-2005, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Ambivalence schreef op 11-06-2005 @ 17:13 :
Dit is niet gebeurd, want gisteren heeft hij mij uitgelegd waar het volgens hem aan ligt.

Door zijn gebrek aan vrijheid dus en zijn gevoel dat onze relatie hem teveel verplichtingen geeft is hij ziek.
Dat zou kunnen.... Maar het is ook goed mogelijk dat dit helemaal niet het geval is. Ik zou hem dus überhaupt even naar de HA sturen. Of hij is gewoon echt ziek, of hij hij kan misschien wat hulp van een maatschappelijk werker gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 09:57
MMariska
MMariska is offline
Ik vind niet dat je hem naar de dokter moet sturen,
maar hem moet laten nadenken en ruimte moet geven,
zodat hij kan bepalen wat ie wil

Ik heb aan het einde van een lange relatie ook gewoon zoveel stress gehad door alle verplichtingen enz dat ik er ook gewoon letterlijk ziek van werd.
Ik heb toen besloten dat als ie me niet meer ruimte kon geven, het maar over moest zijn.
Ben daarna nog een maand echt superverdrietig en half ziek geweest, maar daarna is het alleen maar beter geworden.

Dit is vast niet leuk voor je om te horen,
maar geef hem gewoon wat ruimte en laat hem zelf beslissen wat het beste voor hem is
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 10:13
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Ambivalence schreef op 11-06-2005 @ 17:13 :
Sinds 2 maanden heb ik nu iets met mijn vriend.

De laatste 2 weken zijn niet zo leuk geweest, want hij was telkens ziek, had last van zijn maag, werd misselijk, kreeg het benauwd en moest overgeven. Ik maakte me daar zorgen over en spoorde hem aan om naar de dokter te gaan. Dit is niet gebeurd, want gisteren heeft hij mij uitgelegd waar het volgens hem aan ligt.

Onze relatie benauwd hem, hij voelt teveel verplichtingen. Langer dan 2 maanden heeft hij nog nooit met iemand gehad, hij vond zijn leven voor mij ook gewoon leuk, maar nee, het ligt niet aan mij want hij vind me echt superleuk. Hij wil het 'spontaan' houden, en geen dingen vooruit plannen, wanneer we elkaar zien bijv.

Wat moet ik hier in hemelsnaam mee? Ik ben stapelgek om hem, hij ook op mij (zo zegt hij) maar hij wordt er tegelijk ziek van.

Ruimte geven ok, maar wat als het niet veranderd? Ik wordt gek!
Ik heb het ook gehad bij mijn laatste vriendje, we zijn overigens nu alweer een beetje een stel aan het vormen , maar ik werd inderdaad veel misselijk, het zweet brak me af en toe uit etc. Dit was wel in combinatie met een overspannenheid en allerlei andere klachten die ik al anderhalf jaar heb. Daarbuiten voelde ik me best onderdruk gezet en niet vrij in de relatie en daardoor kreeg ik dat allemaal. Ik heb me erg moeten forceren in die relatie en dat heeft tot veel spanning en nog meer stress geleid boven op als die spanning en stress die ik al had en tja, toen kreeg ik dat.

Maar ik het zo het idee, dat er of iets heeeeeel fout moet zitten tussen jullie, of er zijn meer dingen die hem stress opleveren. Dat in combinatie met die relatie kan misschien tot misselijkheid etc. leiden. Maar k kan me niet voorstellen, als er nooit hele vreemde dingen tussen jullie zijn gebeurd, dat dit alleen komt door jullie verhouding. Er zal vast meer aan de hand zijn en ik zou hem ook vragen wat dat dan is en ga desnoods voor jezelf na wat hem allemaal dwars zou kunnen zitten in jullie relatie.

Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 13:26
Ambivalence
Ambivalence is offline
Bedankt iedereen, voor jullie reacties.

Gisteren was hij bij mij en hebben we het erover gehad. Hij gaat deze week naar de dokter, hij denkt dat het misschien ook nog iets anders kan zijn (hij had veel stress voor school in de afgelopen periode). Ook legde hij nogmaals de nadruk op hoe belangrijk ik voor hem was, dat hij dat echt niet zomaar op wilde geven.
Ik was erg opgelucht toen hij dat zei, kun je je voorstellen. Zoals het vrijdag, toen hij zijn probleem met mij deelde, verschrikkelijk moeilijk was om nog toekomst te zien voor ons samen, zo zie ik het nu weer zonnig in. Ik moet me wel wat aanpassen, proberen wat minder claimerig te zijn en hem af en toe wat ruimte gunnen. Dit wil ik graag doen, heb het er zeker voor over en vond mezelf toch al wat overdrijven in contact met hem zoeken
Ik wacht af, doktersadvies en we hebben tijd genoeg om uit te zoeken hoe en wat werkt tussen ons.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten