Oud 08-06-2002, 20:31
Gaia
Gaia is offline
Jippie ik ben dus heel erg blij! Want dit is wat ik altijd al wilde.

nou is mijn vraag: Volgen jullie ook een opleiding die met je lifestyle te maken heeft? En in hoeverre heeft dit invloed op je dagelijkse leven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2002, 20:38
Verwijderd
Nou, het gevolg van mijn studie rechten is dat ik elke situatie door een juristenoog bekijk. Maar het heeft niet zoveel invloed op m'n lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:04
Roos
Roos is offline
Origineel topic wel.

Ik doe op dit moment 5 gymnasium. Deze opleiding heeft niet zozeer iets te maken met mijn lifestyle en beinvloed deze ook niet.
Misschien kan je zeggen dat ik geen typische "hanggroepjongere" ben, zoals je die wel meer ziet op het vmbo. Nou ja, ik hoop niet dat ik zo was, als ik wel vmbo deed.

Eigenlijk kan ik het me niet goed voorstellen, ik op het vmbo. Ik denk ook niet dat mensen op het vmbo het zich goed kunnen voorstellen dat ze gymnasium doen. Je merkt toch meestal vrij snel aan iemand of hij hoog opgeleid is, aan zijn manier van spreken, doen, zijn uitdrukkingen, manier van relativeren etc.

Nou ja
Oud 08-06-2002, 21:45
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Ik zit nog gewoon opt voortgezet onderwijs, 3ath. Ik denk niet dat dat nu zoveel invloed heeft op mijn lifestyle. Iedereen zal toch tot zijn 16e (of was het nou 18e?) verplicht naar school moeten. Misschien dat mijn vervolgopleiding wel wat invloed zal hebben op mijn lifestyle, maar dat duurt nog wel ff voordat ik daarachter kom.
Oud 08-06-2002, 21:56
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
rosi schreef:
Origineel topic wel.

Ik doe op dit moment 5 gymnasium. Deze opleiding heeft niet zozeer iets te maken met mijn lifestyle en beinvloed deze ook niet.
Misschien kan je zeggen dat ik geen typische "hanggroepjongere" ben, zoals je die wel meer ziet op het vmbo. Nou ja, ik hoop niet dat ik zo was, als ik wel vmbo deed.

Eigenlijk kan ik het me niet goed voorstellen, ik op het vmbo. Ik denk ook niet dat mensen op het vmbo het zich goed kunnen voorstellen dat ze gymnasium doen. Je merkt toch meestal vrij snel aan iemand of hij hoog opgeleid is, aan zijn manier van spreken, doen, zijn uitdrukkingen, manier van relativeren etc.

Nou ja
Ik doe zelf ook 5 gym, en ik geloof dat ik het hier wel mee eens ben .
Oud 09-06-2002, 10:43
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Nuck schreef:

Ik doe zelf ook 5 gym, en ik geloof dat ik het hier wel mee eens ben .
Me too

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ik echt drastisch anders zou zijn als ik vmbo deed...
Oud 09-06-2002, 11:19
Synonym
Synonym is offline
Ik doe de opleiding Vormgever Reclame, Presentatie en Communicatie en tja... ik weet niet of mijn lifestyle er door zou veranderen ofzo... Niet echt.

Wat wel opvalt is dat er op alle afdelingen bij ons op school (techniek, horeca, beeld & media en toerisme) overal ander soort types zitten...

Op 'mijn' afdeling (beeld & media) zitten de meeste 'alternatieve' mensen, of juist hele hippe, trendy lui. Dat zal wel komen omdat het een crea opleiding is met veel ontwerpen enzo.

En op horeca zitten juist heel veel nette luitjes, met polo's enzo!

(Oja, en Vmbo/Mavo zijn niet allemaal hanglui, ik zat ook op de mavo )
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 11:32
Verwijderd
Ik ga psychologie studeren komend jaar.. maar ik denk niet dat dat zoveel met mijn lifestyle te maken heeft..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 11:53
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Esmée schreef:

Me too

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ik echt drastisch anders zou zijn als ik vmbo deed...
Nee, dat niet, maar je zou waarschijnlijk wel met een ander soort mensen omgaan...denk ik, tenminste. Ik kan het ook gigantisch verkeerd hebben natuurlijk .
Oud 09-06-2002, 12:13
KazzZ
KazzZ is offline
gefeliciteerd
kwil ook naar de HKU over een jaartje.. beeld en mediatechnologie doen! als dat me ooit mag lukken..
Oud 09-06-2002, 12:20
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Origineel topic wel.

Nou ja
Ook 5 gym ^_^ Mh, het heeft wel invloed op je gedrag en zo. Ik heb nogal de neiging neer te kijken op vmbo en zo omdat ik ze gewoon zo dom vind. Slecht van mij, ik weet het, maar ik doe het wel (niet iedereen is dom trouwens, ik heb zat vrienden die van de mavo komen en helemaal niet dom zijn, maar het merendeel is dat wel). Je kunt het ook heel goed zien. Grote groepen jongeren, met hele 'stoere' scooters, die staan te schreeuwen en opmerkingen maken over iedereen die voorbij komt. De meisjes het liefst geblondeerd en met van die afschuwelijk lelijke bruinige lippenstift (afgemaakt met een zwarte lijn om de lippen), de jongens met hele stoere leren jassen en ook geblondeerd haar...

Mh, als ik vmbo dee was ik vast ook zo, maar ik ben ontzettend blij dat ik dat niet ben (en zij denken waarschijnlijk hetzelfde over mij ).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:24
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Coel!

Ik doe nu 3 vwo...maar door problemen ben ik dit jaar amper een maandje op school geweest,dus ga ik het volgend jaar nog een keer over doen.
Op dit moment is het nod niet helemaal duidelijk voor mezelf wat voor opleiding ik hierna wil gaan doen,ik weet wel dat het iets moet zijn waar ik me echt in interseer zodat het goed gaat.
Dit jaar is mede fout gegaan omdat de stof me totaal niet boeit en ik geen zelfdiscipline meer had om naar school te gaan en wat te doen.

Zodra ik mn diploma heb zou ik graag naar een theaterschool gaan,maar ik denk dat ik eerst even tijd voor mezelf neem en ga rondreizen.

Ik denk dat de opleiding wel met jouw lifestyle te maken heeft,je kiest iets omdat het bij je past je je er intereseert en het je leuk lijkt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 13:29
boardbabe
boardbabe is offline
ik doe nu 3gym en ik wil graag binnenhuisarchitect of ontwerper ofzo willen worden, dat lijkt me aardig iets met lifestyle
Oud 09-06-2002, 16:11
konflict
konflict is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:
gefeliciteerd
kwil ook naar de HKU over een jaartje.. beeld en mediatechnologie doen! als dat me ooit mag lukken..

misschien kom ik je nog tegen... ben van plan over een jaar naar muziektechnologie te gaan (zit in hetzelfde gebouw dacht ik, daar in hilversum)

en in hoeverre beinvloedt dit mijn lifestyle; tsja, als je sowieso een kans wilt maken om op die opleiding te komen moet muziek je leven zijn, dus het heeft wel wat te maken met lifestyle. bovendien heb ik een voorliefde voor 'alternatieve' muziek met 'soul' erin, maakt me niet uit wat voor stijl het is... zowel electronisch als met gitaren of wat dan ook.
m'n kleding is er ook wel op afgestemd. niet in de zin van dat ik alleen bandshirts draag (ik heb er niet 1), maar ik draag wel vaak oldschool en alternatieve (geen gothic/skate, maar meer vage design t-shirts e.d.) kleding, wat nu ook wel een rage is geworden (b.v. pumajasjes).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:21
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
leuk

ik doe op dit moment nog havo en volgens jaar ga ik ene lerarenopleiding engels doen, ik denk niet echt dat, dat een invloed gaat hebben op mijn lifestyle..
Oud 09-06-2002, 16:32
Verwijderd
wow koewl!! *jaloers*

Ik doe Communicatie, ga de richting Creatief doen denk k...

Hmzz tjah ik internet wel veel(communicatie? ) maar t heeft verder niej echt bijzonder veel met men lifestyle te maken ofzow..
Men opleiding heeft maybe een beetje als gevolg dat ik wat beter leer presenteren, praten, vergaderen, etc, somige dingen daarvan merk je dan wel in et dagelijks leven..maar k ben niej onwijs veranderd ofzow, en men leven ook niej
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:38
shanli
shanli is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Coel!

,maar ik denk dat ik eerst even tijd voor mezelf neem en ga rondreizen.

Ik denk dat de opleiding wel met jouw lifestyle te maken heeft,je kiest iets omdat het bij je past je je er intereseert en het je leuk lijkt.
Oud 09-06-2002, 20:29
gigigirl
gigigirl is offline
ey!! Heel tof voor je joh! Gefeliciteerd!!
Maar ik wil ook nog ff wat vragen aan jou? Wat moest je doen met je audities daarvoor, wat vragen ze ervoor en waar moet je aan voldoen, moet je echt in alles goed zijn enz. En voor dansen, moet je dan al een split en spagaat enzo kunnen , ik bedoel dat je zo lenig moet zijn al? En moet je al veel ervaring hebben of is 2 jaar dansen ook goed? nou, ik hoop dat je mij wat kunt vertellen erover, want ik wil er ook heel graag heen!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 23:18
Chelsea
Chelsea is offline
tis zeker te merken dat ik vbo heb gedaan
Oud 10-06-2002, 10:47
Verwijderd
ik doe nu 5havo en heb vrijdag toelatingsdag voor kunstacademie in utrecht hoop maar dat ik er doorheen kom heeft dus veel te maken met lifestyle
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:47
It
It is offline
[QUOTE]AnzjeboowN schreef:
[B]Ik doe de opleiding Vormgever Reclame, Presentatie en Communicatie en tja... ik weet niet of mijn lifestyle er door zou veranderen ofzo... Niet echt.

Welke school/niveau(mbo,hbo...) is die opleiding??? Ben nog steeds zoekende en klinkt leuk...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:51
Goldfinger
Goldfinger is offline
[QUOTE]It schreef:
[B]
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
Ik doe de opleiding Vormgever Reclame, Presentatie en Communicatie en tja... ik weet niet of mijn lifestyle er door zou veranderen ofzo... Niet echt.

Welke school/niveau(mbo,hbo...) is die opleiding??? Ben nog steeds zoekende en klinkt leuk...
Volgens mij Utrecht, Nimeto, MBO.. of niet? vriendin van mij gaat dat misschien ook doen..

en ja, ik denk dat mijn toekomstige opleiding wel bij mijn lifestyle past, ik heb nu net mn havo diploma gehaald, en ben toegelaten aan de kunstacademie Rotterdam, ga autonome kunst doen.. *jeu*
Oud 11-06-2002, 17:42
Gaia
Gaia is offline
Citaat:
gigigirl schreef:
ey!! Heel tof voor je joh! Gefeliciteerd!!
Maar ik wil ook nog ff wat vragen aan jou? Wat moest je doen met je audities daarvoor, wat vragen ze ervoor en waar moet je aan voldoen, moet je echt in alles goed zijn enz. En voor dansen, moet je dan al een split en spagaat enzo kunnen , ik bedoel dat je zo lenig moet zijn al? En moet je al veel ervaring hebben of is 2 jaar dansen ook goed? nou, ik hoop dat je mij wat kunt vertellen erover, want ik wil er ook heel graag heen!!!!!

Dansen???? Ik hoef geen dans te doen? Het is meer tekenen en handvaardigheid...
Ik had twee opdrachten: Allemaal schetsen maken van dingen die aan de muur hingen. En daarna moesten we assosieren en dat gaan schilderen, tekenen, krijten enz. Maar ik werk heel graag 3d, maar we moesten echt de hele school door om maar iets te vinden waar ik mee kon werken. Dat ging dus helemaal niet goed. Het lukte helemaal niet.
Maar daarna kreeg ik twee gesprekjes:
eerst moest ik m'n meegebrachte werk laten zien... Was gewoon heel gezellig... Ze vroegen hoe m'n wek tot stand komt en waar ik alles vandaan haal. Of ik wellus naar musea ga enz.
Daarna moest ik gaan zitten en kwam het motivatiegesprekje. Ook heeeeeel gezellig gewoon. Ze stellen je heel erg gerust. Ze vroegen wat ik van het docentschap vind enzo. En waarom ik naar deze school wil enz. En ze bekeken het blad wat ik moest invullen.
Toen moesten we zitten wachten tot de uitslag kwam...een uurtje ofzo..ik was vrij vlug met de gesprekjes. Continu waren er studenten die je hielpen en in de weg liepen.
't Was heel gezellig! Jammer genoeg zijn er wel meisjes afgewezen... Dan heb je altijd zo'n dubbel-gevoel: je bent blij dat jij het hebt gered, maar baalt dat het een ander niet gelukt is...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:50
Mindfields
Mindfields is offline
Ik ga naar 3gymnasium volgend jaar en wil graag Nederlands of Politicologie studeren..volgens mij heeft dat helemaal NIKS met mijn lifestyle te maken
Oud 11-06-2002, 17:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik zit momenteel op gymnasium, maar ga van school switchen, omdat ik t gymnasium niet bijzonder interressant vind.
Ik ga nu waarschijnlijk naar t Sisa in Antwerpen, omdat ik verder wil met creatieve vakken, en op de school waar ik nu zit besteden ze daar bijna geen aandacht aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2002, 23:52
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
TRUT!!! daar had ik ook eens geprobeerd op te komen!
nah, k ben dus niet aangenomen...

en nu ben ik werkloos

en dat heeft aardig wat met me lifestyle te maken, jah...
Oud 12-06-2002, 00:09
Gaia
Gaia is offline

Ikkuh geen trut..... ik ben eerst ook in Amsterdam afgewezen howr...
bedoel het niet rot......
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 00:17
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
Gaia666 schreef:

Ikkuh geen trut..... ik ben eerst ook in Amsterdam afgewezen howr...
bedoel het niet rot......
ik ook niet
is grappig bedoeld...
Oud 12-06-2002, 00:56
Gaia
Gaia is offline
Okiedokie dan!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 09:18
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Goldfinger schreef:

Volgens mij Utrecht, Nimeto, MBO.. of niet? vriendin van mij gaat dat misschien ook doen..

Nee ik denk ROC Beeld en Media in Almelo (Deva)
Doe ik namelijk ook, ik doe medewerker toegepaste vormgeving (mtv).
Wat AnzjeboowN zij over die opleiding ben ik het wel mee eens. Bij mij heefd het eigenlijk niks aan mijn lifestyle veranderd behalve dan dat ik nu vaker ergens rondhang en moet treinen, maarja...
De meesten bij beeld en medie hebben wel een wat "alternatievere" lifestyle maar anderen ook weer helemaal niet. Blijft aan de persoon liggen he
Oud 18-06-2002, 14:00
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
~ BlackCat ~ schreef:
ik doe nu 5havo en heb vrijdag toelatingsdag voor kunstacademie in utrecht hoop maar dat ik er doorheen kom heeft dus veel te maken met lifestyle
daar loop ik lekker elke dag langs en tis ech teen hele leuke school.. iedereen zit er altijd buiten te relxen op t gras hihi.. de bastards
Oud 18-06-2002, 18:26
poki
poki is offline
Ik doe pabo... het heeft niet echt invloed op mijn lifestyle. ik moet alleen uitkijken dat als ik voor de klas sta geen te laag uitgesneden truitjes o.i.d. aandoe.. nietdat ik die zoveel heb maar toch..
Oud 18-06-2002, 18:27
FullMoon
FullMoon is offline
Gaia666: gefeliciteerd (en veel succes!)

Citaat:
AnzjeboowN schreef:

Wat wel opvalt is dat er op alle afdelingen bij ons op school (techniek, horeca, beeld & media en toerisme) overal ander soort types zitten...

Op 'mijn' afdeling (beeld & media) zitten de meeste 'alternatieve' mensen, of juist hele hippe, trendy lui. Dat zal wel komen omdat het een crea opleiding is met veel ontwerpen enzo.

En op horeca zitten juist heel veel nette luitjes, met polo's enzo!

(Oja, en Vmbo/Mavo zijn niet allemaal hanglui, ik zat ook op de mavo )
zit je in Utrecht op school (nimeto)? daar was ik vorig jaar ook aangenomen, maar toen ben ik uiteindelijk toch maar naar boxtel gegaan (st. lucas); was dichterbij. (dat is een school voor reclame.)
ik den btw wel dat er bij mij op school meer wat "apartere" en trentgevoeligere mensen zitten; je moet ècht je best doen om daar nog een beetje origineel te zijn...
het heeft voor zóverre invloed op mijn dagelijks leven, dat ik me nu (nog) minder aantrek van wat andere mensen vinden van mijn uiterlijk (ik krijg nogal eens negatieve reacties via via te horen, of dat er mensen me nastaren of naroepen... de mensen hier zijn echt NIKS gewend...!!!) en dat ik steeds op zoek ben naar nieuwe en originele dingen...
Oud 18-06-2002, 19:14
2young2live
2young2live is offline
ik ga als t goed is over 2 jaar (kblijf zitten ...) kunstgeschiedenis studeren, das aan de Reinwardt acedemie aan de hogeschool van de kunsten in Amsterdam (zo das en hele mond vol) en mijn liefde voor oude schilderijen heb zeker wel invloed op mijn lifestyle, nouja tenminste op hoe ik eruit zie, ik probeer die ingewikkelde kapsels na ta maken enzow...tja ik weet niet echt hoe iets van invloed kan zijn op je lifestyle...
Oud 18-06-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
poki schreef:
Ik doe pabo... het heeft niet echt invloed op mijn lifestyle. ik moet alleen uitkijken dat als ik voor de klas sta geen te laag uitgesneden truitjes o.i.d. aandoe.. nietdat ik die zoveel heb maar toch..
Is misschien wel een probaat middel om een klas vol puberende jochies stil te krijgen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:00
Slither
Slither is offline
Aankomend schooljaar begin ik met Sociaal-Juridische Dienstverlening... 'k ben benieuwd in hoeverre 't mijn lifestyle beïnvloed

't Jaar daarop begin ik met rechten, ik ben benieuwd in hoeverre 't mijn lifestyle aantast
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:02
Slither
Slither is offline
Citaat:
2young2live schreef:
ik ga als t goed is over 2 jaar (kblijf zitten ...) kunstgeschiedenis studeren, das aan de Reinwardt acedemie aan de hogeschool van de kunsten in Amsterdam (zo das en hele mond vol) en mijn liefde voor oude schilderijen heb zeker wel invloed op mijn lifestyle, nouja tenminste op hoe ik eruit zie, ik probeer die ingewikkelde kapsels na ta maken enzow...tja ik weet niet echt hoe iets van invloed kan zijn op je lifestyle...
Zou 't dan ook invloed hebben op je manier van typen?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:57
acid-star
acid-star is offline
Ja, Ik ga een makeup opleiding volgen aan House of Orange in Amsterdam... Hoeveel lifestyle wil je? *grinnik*
Oud 18-06-2002, 23:25
poki
poki is offline
Citaat:
nare man schreef:

Is misschien wel een probaat middel om een klas vol puberende jochies stil te krijgen
De kinderen van 8 puberen nog niet zo hard... Nouja wie weet als ik verder ga als lerares Nederlands.. het is het proberen waard hè
Oud 18-06-2002, 23:41
Gaia
Gaia is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Ja, Ik ga een makeup opleiding volgen aan House of Orange in Amsterdam... Hoeveel lifestyle wil je? *grinnik*

Serieus? WOUW!!!!! Dat wilde ik nou ook doen. Ik denk dat ik het na mijn opleiding nog ga doen.

Trouwens is de toelating erg zwaar? Ik heb gehoord dat je je al twee jaar van te voren moet inschrijven en dat je al een gigantische portfolio moet hebben......Is dat waar, of zijn dat gewoon vage roddels???
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 18:07
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
Slither schreef:

Zou 't dan ook invloed hebben op je manier van typen?
sorry? kon je het niet lezen? 't stond er toch best wel duidelijk volgens mij...
Oud 20-06-2002, 18:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Parallel schreef:
Ik ga naar 3gymnasium volgend jaar en wil graag Nederlands of Politicologie studeren..volgens mij heeft dat helemaal NIKS met mijn lifestyle te maken
Denk je niet dat je anders zou zijn als je in 3vbo zou zitten? Ik denk van wel
Oud 20-06-2002, 18:35
Slither
Slither is offline
Citaat:
2young2live schreef:

sorry? kon je het niet lezen? 't stond er toch best wel duidelijk volgens mij...
...ach...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 18:38
acid-star
acid-star is offline
Citaat:
Gaia666 schreef:

Serieus? WOUW!!!!! Dat wilde ik nou ook doen. Ik denk dat ik het na mijn opleiding nog ga doen.

Trouwens is de toelating erg zwaar? Ik heb gehoord dat je je al twee jaar van te voren moet inschrijven en dat je al een gigantische portfolio moet hebben......Is dat waar, of zijn dat gewoon vage roddels???
OOOOOOOOOH

dat zijn allemaal roddels!

Ik heb me een jaar van tevoren ingeschreven en ik heb nog helemaal geen portfolio... John zegt zelf dat hij het liefste heeft dat je nog nooit een oogpotlood hebt vastgehouden zodat hijhet je dan juist GOED kan leren.

De toelating is helemaal niet zwaar. Je moet alleen zorgen dat je er echt superveel zin in hebt en dat je dat ook laat merken,, Ze pikken je er gewoon tussenuit.
Oud 20-06-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
~ BlackCat ~ schreef:
Laat jij je art maar eens zien, meisje

*wil in geval van nood ook naar de kunstacademie*
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:49
Floosje
Floosje is offline
Ik zit nu in 4 gymnasium. Ik denk wel dat je vervolgopleiding veel te maken heeft met je lifestyle: je gaat wel iets doen waar je je voor interesseert. Ook ga je veel om met de mensen van dezelfde soort opleiding (ik in ieder geval wel) en dat vormt je toch ook voor een groot deel.

Ik wil denk ik iets in de richting van sociologie ofzo gaan studeren. En anders iets "creatiefs". Maar dat zie ik allemaal nog wel, eerst maar een overgaan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 08:20
Dwarfie
Dwarfie is offline
Volgend jaar ga ik BIT doen in Enschede. Ik hoop niet dat dat invloed zal hebben om m'n lifestyle, het nerd gehalte is bij die technische studies namelijk best wel hoog.
Ik blijf gewoon lekker uitgaan, ik ga tennissen en ik wil bij een studentenvereniging
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten