Oud 27-06-2005, 17:03
Verwijderd
Bijna 4 jaar geleden is mijn moeder onverwachts overleden...
Mijn vader is toen helemaal ingestord....
Hij heeft een half jaar na mijn moeders dood een nieuwe vrouw leren kennen....
Ze zijn toen samen gaan wonen (ik ging bij ze wonen)
Ze waren dol gelukkig met elkaar....Tot op een dag ze haar spullen had gepakt en was weggegaan....
Mijn vader storte helemaal in.....Hij zei dat het voelde alsof hij weer zijn liefde had verloren....
Dat deed me zo'n zeer....Ik hou ontzettend veel van mijn vader...
Uiteindelijk hadden ze alles toch maar weer uitgepraat en gingen ze weer samen door het leven....
Ze hadden trouwplannen.....Tsjah wij vonden het wel errug vroeg...

Maar hij was zo dol op haar....Dus we vonden alles wel ok...
Tot op een gegeven moment, zei wilde terug naar haar eigen woonplaats.....Zoetermeer.....Ze kon niet wennen hier in Noord-Holland....Mijn vader heeft toen de keuze gesteld aan mij.....Ga je meej....Of blijf jij hier....

Ik vond dat verschrikkelijk hij koos voor haar.....En niet voor zijn kinderen.....
Ik ben toen bij mijn vriend gaan wonen....

Woensdag waren ze 1 jaar getrouwd.....Mijn vader belt gisteren op...."We zijn uit elkaar".....Ik weet niet meer hoe ik moet reageren of doen....
Ik vind het zo erg....Hij doet er heel koeltjes over....Maar ondertussen is zijn hart gebroken.....
Hij heeft vaker gezegd dat hij op het punt stond om zichzelf wat aan te doen.....
De scheiding is al in werking gezet.....
Wat moet ik nouw doen? Ik weet niet wat ik ermeej aan moet.....

Ik moest mijn verhaal gewoon even kwijt...

Veel liefs,

Jacqueline
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2005, 17:12
yapo
yapo is offline
hem zeggen dat je er altijd voor hem bent, hem zeggen wat ie voor jou betekent, hem laten merken dat je hem niet wilt missen. Wees een reden voor hem om voor te leven, zodat z'n aandacht een beetje wordt afgeleid van de scheiding. Zolang hij weet dat jij nog van hem houdt heeft hij toch een lichtpuntje in de ellende waarin ie nu zit. Hij kan en zal daar een hele goede steun aan hebben.

sterkte meid
Oud 27-06-2005, 17:12
Kreator
Kreator is offline
Ik denk niet dat een forum de plek is om je hart echt uit te storten, daar heb je vrienden/vriendinnen voor. Forum is onpersoonlijk enzo.
Oud 27-06-2005, 17:15
Myuki
Myuki is offline
Tsja, aardig zijn voor je vader en voor de rest gewoon doorgaan met je leven
Hij zal t toch echt zelf moeten doen
Oud 27-06-2005, 17:16
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 18:12 :
Ik denk niet dat een forum de plek is om je hart echt uit te storten, daar heb je vrienden/vriendinnen voor. Forum is onpersoonlijk enzo.
Blijkbaar is dit voor haar wel dé plek.
Oud 27-06-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 27-06-2005 @ 18:12 :
hem zeggen dat je er altijd voor hem bent, hem zeggen wat ie voor jou betekent, hem laten merken dat je hem niet wilt missen. Wees een reden voor hem om voor te leven, zodat z'n aandacht een beetje wordt afgeleid van de scheiding. Zolang hij weet dat jij nog van hem houdt heeft hij toch een lichtpuntje in de ellende waarin ie nu zit. Hij kan en zal daar een hele goede steun aan hebben.

sterkte meid
Ik probeer dat ook....Hij ging vandaag ook naar een woning zoeken....Ik zei al je kan altijd bij ons komen en bij mijn zus...
Maar dat wil hij allemaal niet....
Ik sta gewoon een beetje machteloos....Hij wil er niet over praten....
Hij houd de meeste dingen voor zichzelf....
Hij woont niet naast de deur ik zou nooit zo effe naar hem toe kunnen en dat vind ik gewoon heel erg.....

In ieder geval bedankt...

Liefs Jacqie
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 18:12 :

Ik kan hier makkelijk mijn hart luchten...EN bij mijn vrienden ook...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 17:37
Al Murphy
Al Murphy is offline
En wonen jij en je zus nu ver van waar jullie vroeger woonden?

Ik kan me trouwens ook niet inbeelden dat je vader tegen zijn kinderen heeft gekozen, maar daarover kan ik alleen maar veronderstellingen maken. Ik veronderstel bijvoorbeeld dat het voor hem ook niet gemakkelijk is om tot het besef te komen dat hij het onmogelijk is om én met jullie, én met zijn vrouw, én in hetzelfde huis te blijven wonen. Dan moet je sowieso gaan kiezen tegen je hard in. Maar sowieso, dat is verleden tijd, daar hoef je ook niet meer op terug te komen.

Maar maak het in elk geval wel maar terug gezellig samen. Als het voor jou te moeilijk is om tot bij hem te gaan, nodig je hem maar eens wat vaker bij jullie uit. Hem overhalen bij jou in de buurt een huis te zoeken kan heus geen kwaad.

Ik denk ook niet dat jij in een gemakkelijke positie zit om met je papa over zo'n dingen te praten. Daarvoor ben je (misschien) nog te veel zijn kleine meisje. En dat zal je misschien nog wel jaren blijven. Maar kleine, leuke gebaartjes naar hem toe kunnen denk ik wel een heel goede invloed op hem hebben.

Ook al kan je niet veel doen, machteloos sta je niet.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 19:52
JJ13
JJ13 is offline
Laat je vader weten dat je er voor hem bent en dat je hem zal steunen. iig heel veel sterkte
Oud 27-06-2005, 22:40
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
yapo schreef op 27-06-2005 @ 18:12 :

sterkte meid
Mooi gesproken Jasper
Oud 27-06-2005, 23:38
yapo
yapo is offline
Citaat:
Lievemeid schreef op 27-06-2005 @ 18:16 :
Ik probeer dat ook....Hij ging vandaag ook naar een woning zoeken....Ik zei al je kan altijd bij ons komen en bij mijn zus...
Maar dat wil hij allemaal niet....
Ik sta gewoon een beetje machteloos....Hij wil er niet over praten....
Hij houd de meeste dingen voor zichzelf....
Hij woont niet naast de deur ik zou nooit zo effe naar hem toe kunnen en dat vind ik gewoon heel erg.....

In ieder geval bedankt...

Liefs Jacqie
Een arm om iemand heen slaan is vaak genoeg om diegene een beetje op te beuren. Alleen laten merken dat je er voor hem bent kan meer betekenen dan hele gesprekken voeren over hoe en wat er nu gebeurd is en wat er gebeuren gaat. Als hij niet wil praten, dan hoeft dat ook niet, maar laat in ieder geval duidelijk merken dat jij er voor hem bent. Iedereen verwerkt z'n verdriet op z'n eigen manier, maar niemand houdt van bemoeizucht. Geef hem de ruimte om het te verwerken en als hij dan iets erover wil zeggen komt hij er wel mee naar jou toe. Als hij weet dat jij er voor hem bent, doe je alles wat je kunt, het verdriet moet ie zelf verwerken.
Oud 28-06-2005, 08:26
evanescence
evanescence is offline
Geef hem een mooi symbolisch kado'tje waarmee je hem ontroerd en vraag of hij weer bij jullie in de stad komt wonen, zodat jullie meer tijd met elkaar kunnen doorbrengen.
Geef hem bv. een sleutel in een doosje...
maja zo ben ik dan weer
Oud 28-06-2005, 09:36
Verwijderd
Bedankt allemaal...
Ik kon in ieder geval even mij ei kwijt

Nou ja.....Morgen komt ie hierheen en daan ge we effe praten
Over hoe en wat er allemaal verder gaat gebeuren....

Thanx....

Groetjes Jacqie
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:22
evanescence
evanescence is offline
laat hem iig duidelijk merken dat je hem graag om je heen hebt..zodat hij zich geliefd voelt..ondanks dat ie je misc pijn heeft gedaan met jou voor een keuze te stellen toen, dat mag hij trouwens best weten, alleen vergeef hem daarvoor...ik snap zijn actie eigenlijk best wel...tussen 2 vuren zitten is het moeilijkste wat er is...en ik ken t

veel succes/plz morgen!
Oud 28-06-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
evanescene schreef op 28-06-2005 @ 11:22 :
laat hem iig duidelijk merken dat je hem graag om je heen hebt..zodat hij zich geliefd voelt..ondanks dat ie je misc pijn heeft gedaan met jou voor een keuze te stellen toen, dat mag hij trouwens best weten, alleen vergeef hem daarvoor...ik snap zijn actie eigenlijk best wel...tussen 2 vuren zitten is het moeilijkste wat er is...en ik ken t

veel succes/plz morgen!
Dat zal ik ook zeker doen hoor.....
Dankjewel voor je reactie!!

Groetjes Jacqie
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:05
Verwijderd
Even voor de mensen die willen weten hoe het is afgelopen :

Mijn vader belde dinsdag avond op of hij asjeblieft bij mij kon slapen....
Want hij had ontzettend ruzie gekregen!

We hebben die avond lang zitten praten....
Het kwam erop neer dat mijn vader eigenlijk niet eens zelf wist wat er aan de hand is.....

Ze zei tegen mijn vader dat ze geen gevoelens meer voor hem had.....En dat ze zo niet verder wilde....

Maar 2 weken daarvoor (toen wij er ook waren) Wilde ze nog mijn vaders naam tatooeren op haar arm....

Dat soort dingen....Het klopt gewoon niet....Wij vermoeden dat ze een ander heeft.....Ze is weer begonnen met chatten....(daar hebben zij elkaar ook gevonden)En waarscheinlijk heeft ze een ander op die chatsite gevonden!

We vinden het allemaal maar raar....(zelfs mijn vader)....Wij begrijpen het gewoon niet....

Maar het leven gaat door.....Mijn vader is op zoek naar een huisje in Zaandam in Noord-Holland.....Hij werkt daar en wil daar zo dichtbij mogelijk wonen....Wij proberen hem daarbij te helpen
Hij blijft bij ons wonen totdat hij een leuk huisje heeft gevonden...
Ik ben blij dat ik wat kan doen....

Bedankt voor de reactie's

Liefs Jacqie
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 14:19
Shitonya
Shitonya is offline
Nederlands leren, minder punten gebruiken en vriendinnen zoeken en/of een dagboek bijhouden zoals elk ander sentimenteel meisje
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 14:19
Shitonya
Shitonya is offline
s
l
o
t
j
e
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 30-06-2005 @ 15:19 :
Nederlands leren, minder punten gebruiken en vriendinnen zoeken en/of een dagboek bijhouden zoals elk ander sentimenteel meisje
Waar bemoei jij je meej? Ik heb een hekel aan zulke mensen als jouw! Ga iemand anders lastig vallen!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 14:23
Estar
Estar is offline
Citaat:
Lievemeid schreef op 01-07-2005 @ 13:03 :
Waar bemoei jij je meej? Ik heb een hekel aan zulke mensen als jouw! Ga iemand anders lastig vallen!
Meissie, laat jezelf niet opjutten door een puberaal meisje dat zelf verdrinkt in de isseus en zichzelf ophemeld, daar heb je niks aan.

Ik vind het heel erg tof van je dat je zo voor je vader klaar staat, ondanks dat ie uit verliefdheid is verhuisd en jij het gevoel had dat hij jou in de steek liet.

Als ik jou verhaal lees denk ik dat jou vader zichzelf een beeld heeft proberen aan te praten zodat hij verliefd werd en zo zijn verdriet om jou moeder heeft kunnen vergeten/wegstoppen.

Veel kun je niet voor je vader doen denk ik, dan er zijn voor hem en dat doe je al!

Ik denk dat veel vaders jaloers zouden zijn op zo'n dochter!!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 01-07-2005 @ 15:23 :
Meissie, laat jezelf niet opjutten door een puberaal meisje dat zelf verdrinkt in de isseus en zichzelf ophemeld, daar heb je niks aan.

Ik vind het heel erg tof van je dat je zo voor je vader klaar staat, ondanks dat ie uit verliefdheid is verhuisd en jij het gevoel had dat hij jou in de steek liet.

Als ik jou verhaal lees denk ik dat jou vader zichzelf een beeld heeft proberen aan te praten zodat hij verliefd werd en zo zijn verdriet om jou moeder heeft kunnen vergeten/wegstoppen.

Veel kun je niet voor je vader doen denk ik, dan er zijn voor hem en dat doe je al!

Ik denk dat veel vaders jaloers zouden zijn op zo'n dochter!!!

Dankje!
Sorry maar ik moest dat even aan diegene kwijt....
Ja ons familie zijn er altijd voor elkaar ook al heb je de ergste dingen meej gemaakt of geflikt bij diegene....
Familie blijft familie.....

Ik ben blij dat ik hem hierbij kan helpen

Bedankt voor je reactie,

Liefs Jacqie
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:03
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 27-06-2005 @ 20:52 :
Laat je vader weten dat je er voor hem bent en dat je hem zal steunen. iig heel veel sterkte
Oud 03-07-2005, 23:02
maark
maark is offline
Citaat:
s
l
o
t
j
e
Je bent geen admin, daarvoor ben je te kinderachtig..

ontopic:

Idd, geef je vader houvast, een thuis, warmte, totdat hij zichzelf weer op de rails heeft
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Lievemeid schreef op 01-07-2005 @ 13:03 :
mee
jou
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 20:49
blupp
blupp is offline
De spelling kan idd wel beter maargoed, dat kan je aan 90% van de nederlandse jeugd zeggen...tis hopeloos.
Ontopic: Sterkte ermee. Je vader komt een beetje zwak over..maar wie zegt ook dat als je volwassen word, je ook wijzer word..dat komt erg weinig voor. Hij wou blijkbaar die leegte opvullen na het verliezen van zn liefde ofzo..maja t enige wat je kunt doen is hem troosten, er voor hem zijn en erover proberen te praten. Dat hij zo een beetje meer voor die vrouw koos dan zijn kinderen vind ik wel erg fout...slechte invloed ook op de kinderen. Hopelijk ben jij wat wijzer nu je deze dingen heb meegemaakt en kan jij hem wat leren als hij er al niet genoeg van heeft geleerd. Van je kinderen heb je (als het goed is..) onvoorwaardelijke liefde, van een vrouw die je een paar jaartjes kent niet
Ik woon trouwens ook in zoetermeer
Maargoed..succes ermee, zal wel lukken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2005, 21:11
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-07-2005 @ 11:28 :
mee
jou
jij
Oud 05-07-2005, 22:19
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
.

hoe bot kan je zijn....

ontopic:
wat de rest ook zegt, laten merken dat jij iig niet weggaat.

sterkte
Oud 05-07-2005, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 05-07-2005 @ 22:11 :
jij
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 02:11
probeer
probeer is offline
Citaat: