Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
een tijdje geleden was t bijna uit omdat hij niet wilde dat ik zoon kuttoekomst te gemoed zou gaan met hem, maar ik heb het er voor over!!! vanaf het begin worden we al tegengewerkt..we hebben een kutstart gehad... maar we zijn nu nog steeds bij elkaar.... het enige wat mij pijn doet is dat ie niet eerlijk is geweest in het begin...hij wist dat hij niet echt serieus zou willen worden (samenwonen en kinderen enzo...maar waarom begon hij met mij een relatie?) ik heb t ook tegen m gezegt en hij zei dat ie niet wist wat het zou worden tussen ons en het ook leuk vond met mij anders had ie t nie gedaan.... Ik wil m ook nergens toe dwingen ofz...
|
Ik zeg dat het me niet om het geld gaat...en dat uiteindelijk zijn schulden ook mijnes worden, we zullen het daardoor niet breed krijgen snap je...
Dat accepteer ik..we zullen er heus wel uitkomen....kijk naar al die doorsnee gezinnen die kunnne ook nauwelijks rond komen tegenwoordig... Hij is bang dat ik wel ga irriteren aan het weinige geld wat we zullen hebben dan etc etc... hij is denk ik bang dat het er uiteindelijk wel om gaat draaien...en dat ik daarom niet meer verder zou willen.,.heeft ie misc wel gelijk in...maar op dit moment is he tniet zo.. ik wist waar ik aan begon...ik wist van zn schulden af..heb ik hem erop afgekeurd??? NEE anders was ik allang weg geweest denk ik, als ik zoon snob was geweest... hij wil me een goede zorgeloze toekomst geven denk ik..en dat kan nu eenmaal niet...
|
20V? Ongelofelijk, wie is er nu de hystericus? Hoe krampachtig wil je mensen met je mee je 'nieuwe levensfase' insleuren?
Laat staan dathet me leuk lijkt op deze manier onder druk gezet te worden. Zoals je zegt heeft hij genoeg aan zijn hoofd. En dan ook nog een vrouwmens dat em onder druk zet om op mekaars lip te gaan zitten en over kinderen raaskalt. No offence, but come on.
||
Citaat:
hallo mijn toekomst is belangrijk en ik moet weten waar ik aan toe ben...en daar geeft hij mij gelijk mee....je moet het er over hebben of wil je soms je toekomstplannen niet facen dan???? het is iets wat je niet kan ontlopen.... ik heb al gezegt : ik wil hem nergens toe dwingen... als hij niet wil samen wonen, fijn prima maar dan houdt t op... het maakt alleen gecompliceerd dat hij wel wil maar niet kan zegt ie...hij moet duidelijker zijn naar mij toe...dat is het probleem...
|
![]() |
Zeg dan dat je duidelijkheid wil. En het is zo als je het zegt: Als hij het niet kan/wil dan houdt het op. Dat is dan maar zo, als hij zich niet aan jou kan aanpassen denk je niet?! Ik vind het best een moeilijke situatie waar je in verkeerd! En je bent nog maar 20?! Als het niet zo lekker loopt, en het zit jouw toekomst in de weg. Dan moet je toch voor jezelf gaan kiezen?! als je dat tenminste wilt. Als hij het niet wilt, en hij dat ook niet in de toekomst wilt?! Hoe wil je daar dan mee verder gaan?!
Als het je verder niet dwars zit! Dus dat het verder allemaal snor zit, behalve dan dat hij schulden heeft (waar je waarschijnlijk wel een keer overheen komt, en als ik het zo lees hij zijn uiterste best voor doet om vanaf te komen) en later (nog) niet met je wil samenwonen, zal ik gewoon kijken waar het schip strand, en toch gewoon de volle 100% achter je relatie zetten. Als jij zoveel van hem houdt, en je toekomst met hem ziet! Ik vind het trouwens van je vriend heel goed dat hij zich bewust is van zijn 'problemen', en dat hij liever niet heeft dat jij daar ook in beland! Vind ik super! ![]()
|
tnx voor je berichtje....erg lief...
Ik wil gewoon verder zoals het nu gaat alleen over 2 jaar moet ik gaan kiezen of het op deze manier verder moet gaan of een nieuwe start in zoetermeer met hem... maja tis pas over 2 jaar alleen ik zit er nu ff weer mee in de knoop omdat we het er gister over hebben gehad...vandaar dat ik het ff kwijt moet.... tis gewoon zo moeilijk....echt een dillemma...ook voor hem....
|
Dus het duurt nog langer dan dat je nu al met hem hebt?
Wat let je dan de zaak voor nu blauwblauw te laten en je pas over een jaar daar je kop over te gaan breken? Nu komt het meer uit op emotionele blackmailing dan wat anders...
|
Verwijderd
|
Ik zou het hoe dan ook niet nu al uitmaken, als het verder allemaal goed zit. Of je nu op dit moment uit elkaar gaat of over twee jaar, het doet ws. evenveel pijn.
Verder - tja, misschien verandert hij nog in die twee jaar. En anders, als jullie toekomstdromen, jullie wensen, te veel verschillen, dan zou ik er uiteindelijk toch een punt achterzetten. Ik vind niet dat je jouw verlangens opzij moet zetten voor hem, noch vind ik dat hij een leven moet leiden dat hij niet wil. |
![]() |
||
Citaat:
lees eerst 'het wezen van de angst' van Fritz Riemann... dan snap je wat er met hystericus wordt bedoelt...
||
Citaat:
![]()
|
nou vooruit dan maar
![]() In dit boek worden 4 persoonlijkheden uitgelegd... - depressieve - neurotische - hysterische - schizofrene deze bewoordingen klinken erg extreem en psychologisch maar het zijn maar bewoordingen voor de persoonlijkheden die er beschreven worden.... de depressieve persoonlijkheid houdt kort gezegt in dat deze mensen bang zijn mensen kwijt te raken en in extreme gevallen claimen. hechten veel waarde aan zekerheid de neurotische persoonlijkheid hecht veel waarden aan zijn/haar eigen ritueeltjes en wordt angstig wanneer iemand dit doorbreekt. wilt graag iedereen en alles laten doen op zijn of haar manier...vanwege zijn of haar ritueeltjes... de hysterische persoonlijkheid hecht veel waarde aan vrijheid en is allergisch voor regeltjes en dingen die binden. men heeft veel tijd nodig voor zichzelf en is vrij koel en kil in relaties. lopen veel weg... hier gaat het vooral om de vrijheid die ze nastreven... de schizofrene persoonlijkheid lijkt hierop...heeft moeite met intimiteit en binding...het gaat hierom niet om de vrijheid en allergie van regels maar meer om de angst lief te hebben en liefde te voelen. angst voor intimiteit... en het grappige is dat ik de depressieve en neurotische ben en mijn vriend de schizofrene en hysterische ![]() naja erop lijken, in zekere zin...we zijn tegenpolen..
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
- Zou hij snel aan een nieuwe relatie beginnen denk je? - Wie zegt dat hij 'zijn hele leven' alleen blijft? Misschien heeft hij 'de komende tijd' slechts wat meer ruimte nodig. Tot hij weer met beide benen op de grond staat en z'n financiele situatie etc. weer verbeterd is. Citaat:
![]() Citaat:
Verder krijg ik het idee dat hij nogal een passieve en hulpeloze houding aanneemt tegenover jou. Kan zijn, kan ook niet zijn. Ik ken hem verder natuurlijk niet ![]() Goed, andere opties dan? Samen blijven, en dan toch niet samenwonen? Tot slot.. Citaat:
|
Ik denk dat je je keuze moet baseren op het hier en het nu. Want beslissingen zoals willen samenwonen en kinderen willen krijgen over een paar jaar die kun je niet maken en vaststellen, alleen willen en wensen. Het probleem ligt in het hier en nu, dat je je vriend op dit moment (en voor in de komende toekomst) wilt binden aan jezelf en hij zijn vrijheid wil behouden (op dit moment en ook als hij nadenkt over de toekomst). Dus je moet het accepteren en het loslaten. Of je maakt het uit, waarna je wel weer iemand anders zal ontmoeten die misschien wel dezelfde verlangens heeft als jij.
Je moet gewoon eerder het probleem bij jezelf leggen en zaken afwegen en je afvragen waar jij bang voor bent en wat jij wilt en waarom en met wat jij vrede kunt hebben. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk het kan voor hem nu wel zo voelen, maar eigenlijk geloof ik niet dat hij nu al kan voorspellen dat dit nog aan x aantal jaren zo blijft. Ik denk verder dat dit idd erg lastig is. Ik heb dit zelf nu ook zo'n beetje (omtrent samenwonen na ik klaar in Nijmegen ben...), en ja het is dan toch wel een keuze die je gaat maken. Van de andere kant denk ik als jullie het nu nog leuk hebben, waar maak je je dan nu al druk over?! Kan je dit dan niet tegen die tijd nog eens bekijken. Je kan mijn inziens nu toch nog niet echt besluiten om samen te gaan wonen over 2 jaar, wie weet wat er allemaal gebeuren gaat. Ik snap je gevoel, en dat dit je erg aan het piekeren zet. Wel denk ik dat je dit alle maar op je af moet laten komen; zeker nu je er nog weinig echt over kan zeggen. Stertke ermee... ps... ik weet niet hoor, maar mijn vriend woont ook in Zoetermeer, en ik in Nijmegen, maar 3 uur reizen... overdrijven is ook een vak apart ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maja zeker grappig ![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 | |
Psychologie |
wat vinden jullie van euthanasie? Verwijderd | 250 | 03-03-2007 14:16 | |
ARTistiek |
Kunstacademie etc rodina | 169 | 22-11-2004 20:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Eerste Bosnische moslims voor het Joegoslavie Tribunaal Gatara | 35 | 03-12-2003 21:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Een uitzichtloos bestaan sublime | 1 | 28-03-2003 09:27 | |
Seksualiteit |
Vingeren zonder klaarkomen zilverregen | 14 | 13-05-2002 16:47 |