Oud 28-06-2005, 13:59
evanescence
evanescence is offline
Ik heb nu dik 1,5 jaar verkering met mijn vriend...
We zijn echt gek op elkaar en houden heel veel van elkaar...we kunnen lachen samen en we kunnen over alles praten. We zijn allebei eerlijk over vanalles en nog wat...

Ik ben iemand die redelijk wat aan de toekomst denk en hij wat minder...Hij woont al 10 jaar op zichzelf en is een moeilijk persoon...Hij is nu 3 jaar van de (soft)drugs af en pakt zijn leven weer op...hij heeft nu een vast contract en gaat in september weer intern studeren...ik ben echt trots op hem...
verder heeft hij 14.000 schuld waarvan hij maar 200 euro per maand kan aflossen omdat hij in het magazijn nie veel verdient...die 200 euro zijn zowat de rente die hij betaald maargoed, hij doet iig zijn best...
Hij is 28 en woont in zoetermeer..

Ik ben 20 en woon in nijmegen, de afstand is ongeveer 3 uur reizen van elkaar...we zien elkaar om het weekend, nu het vakantie is waarschijnlijk meer....
die afstand vind ik niet zo erg...

maar over 2 jaar ben ik als het goed is klaar met mijn studie en moet ik gaan kiezen....
of ik blijf in nijmegen en zoek daar werk (en eventueel een huurwoninkje) of ik ga naar zoetermeer (wat ik er wel voor over heb) om met hem samen te gaan wonen.
voor mij is over 2 jaar cruciaal wat ik ga doen, ik zal een nieuwe levensfase ingaan.
Het probleem is dat mijn vriend zo gewend is om alleen te zijn en echt hystericus is die veel tijd voor zichzelf nodig heeft...hij wil best samen wonen maar hij zegt dat hij het niet KAN...
Hij zegt dat we elkaar misc wel voor de gek houden dat we bij elkaar blijven...
Ik blijf steeds hopen dat het veranderd zijn idee met samenwonen en kinderen en een toekomst opbouwen...maar dat gebeurt niet zegt hij...
Als ik er niet over na denk geniet ik van nu...maar soms denk ik er opeens aan en praat ik erover met hem en wordt t weer een drama...dan ben ik er weer bewust van dat het zo uitzichtloos is

Als hij me nou zou kwetsen en niet zo lief zou zijn en vaak ruzie met mij zou maken etc etc zou het veel makkelijker zijn om het uit te maken en voor mezelf te kiezen...maar hij is zoooo lief en doet alles voor me...dat maakt het zo moeilijk...ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken

wat moet ik doen? gewoon doorgaan met de relatie en later maar kijken hoe het loopt? of nu gewoon een streep erachter zetten (wat ik nie gaan doen)?
Hoe kan ik dit oplossen? als hij zegt dat zijn gevoel met samenwonen (het benauwde etc) niet veranderd, ook niet over twee jaar zegt hij...
Oud 28-06-2005, 14:04
Cookie
Cookie is offline
Lastig

Aan de ene kant denk ik dat het beter voor jezelf is om het uit te maken, wat je dus niet gaat doen
Ik weet niet hoe goed jouw vriend zichzelf kent maar ik heb ook wel eens gezegt dat ik iets "NOOIT" zou doen en later gebeurde het toch.

Die opmerking van je vriend van elkaar voor de gek houden vind ik ook niet echt heel positief. Misschien moet hij eerst ff duidelijk voor jou op een rijtje zetten wat hij wil (NOOIT samenwonen of over 10 jaar, nooit een ander willen blaatieblaat) en kan jij daarna beslissen wat jij wil.

Als je nu al weet (of na dat rijtje van je vriend) wat je wil zou ik er niet te lang mee wachten. Dan doe je jezelf alleen maar onnodig pijn.

Succes
Oud 28-06-2005, 14:10
evanescence
evanescence is offline
Ik denk dat hij zich onderhand wel goed kent
Hij zit een beetje met zijn gevoelens in de knoop heb ik het idee...hij vind het best hoe hij nu zit....hij is zijn leven weer beetje aan het beteren en met mij erbij maakt het wel leuker, maar het is zo dat hij ook heel graag tijd aan zichzelf besteed wat ik volkomen begrijpt...

het is gewoon zo verwarrend voor mij dat ie zegt van me houdt bladiebla maar niet samen kan wonen, denkt ie...ik weet ook niet of hij het proberen waard vind...

Ik heb ook tegen hem gezegd: ipc heb je dus 3 keuzes..
- of je blijft bij me en gaan we over een paar jaar samen wonen etc etc en wordt je denk je blijkbaar ongelukkig...
- of je kapt er mee en ga je nog een relatie aan waarbij je weer iemand ontzettend kwetst en weer ongelukkig wordt...
- of je blijft je hele leven alleen en wordt je ook ongelukkig....
hoe dan ook hij zal ongelukkig worden als je het zo ziet!!!

voor hem is het dus ook niet makkelijk...hij heeft zo vaak gezegt: vond ik je maar nie leuk had ik het allang uitgemaakt....wat ik waardeer dat hij dat zegt...hij is wel eerlijk...

ik kan het gewoon niet bevatten waarom hij zo 'bang' is om ooit samen te gaan wonen en kinderen etc...kinderen is helemaal een issue....'als ik mezelf niet eens kan onderhouden, laat staan mijn kind' heeft ie ook gelijk in..maar mij gaat het niet om geld
maar dat gaat wel gebeuren zegt ie..
misc heeft ie gelijk
Oud 28-06-2005, 14:15
Verwijderd
Volgens mij zit hij nog steeds in de knoop met zichzelf en wil niet dat anderen daar onder (komen te) lijden. Ik zou zelf ook na een moeilijke tijd waarin ik flink met mn gevoelens overhoop heb gezeten niet willen samenwonen oid. Maar volgens mij heeft het gewoon tijd nodig en je weet niet wat er in die 2 jaar kan gebeuren. Ik zou gewoon met hem doorgaan en zien wat er van komt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 14:18
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Scordalus schreef op 28-06-2005 @ 15:15 :
Volgens mij zit hij nog steeds in de knoop met zichzelf en wil niet dat anderen daar onder (komen te) lijden. Ik zou zelf ook na een moeilijke tijd waarin ik flink met mn gevoelens overhoop heb gezeten niet willen samenwonen oid. Maar volgens mij heeft het gewoon tijd nodig en je weet niet wat er in die 2 jaar kan gebeuren. Ik zou gewoon met hem doorgaan en zien wat er van komt.
tnx dat is ook mijn bedoeling en ja hij wil nie dat ik er onder ga lijden...
een tijdje geleden was t bijna uit omdat hij niet wilde dat ik zoon kuttoekomst te gemoed zou gaan met hem, maar ik heb het er voor over!!! vanaf het begin worden we al tegengewerkt..we hebben een kutstart gehad...
maar we zijn nu nog steeds bij elkaar....
het enige wat mij pijn doet is dat ie niet eerlijk is geweest in het begin...hij wist dat hij niet echt serieus zou willen worden (samenwonen en kinderen enzo...maar waarom begon hij met mij een relatie?) ik heb t ook tegen m gezegt en hij zei dat ie niet wist wat het zou worden tussen ons en het ook leuk vond met mij anders had ie t nie gedaan....
Ik wil m ook nergens toe dwingen ofz...
Oud 28-06-2005, 14:22
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
- of je blijft bij me en gaan we over een paar jaar samen wonen etc etc en wordt je denk je blijkbaar ongelukkig...
- of je kapt er mee en ga je nog een relatie aan waarbij je weer iemand ontzettend kwetst en weer ongelukkig wordt...
Dus zal hij 1 van die 3 eigenlijk wel moeten kiezen.

Citaat:
voor hem is het dus ook niet makkelijk...hij heeft zo vaak gezegt: vond ik je maar nie leuk had ik het allang uitgemaakt....wat ik waardeer dat hij dat zegt...hij is wel eerlijk...
Dan denk ik niet dat de kans heel erg groot is dat hij bij je weg gaat.

Citaat:
maar dat gaat wel gebeuren zegt ie..
wat gaat wel gebeuren?
Oud 28-06-2005, 14:31
evanescence
evanescence is offline
Ik zeg dat het me niet om het geld gaat...en dat uiteindelijk zijn schulden ook mijnes worden, we zullen het daardoor niet breed krijgen snap je...

Dat accepteer ik..we zullen er heus wel uitkomen....kijk naar al die doorsnee gezinnen die kunnne ook nauwelijks rond komen tegenwoordig...

Hij is bang dat ik wel ga irriteren aan het weinige geld wat we zullen hebben dan etc etc...

hij is denk ik bang dat het er uiteindelijk wel om gaat draaien...en dat ik daarom niet meer verder zou willen.,.heeft ie misc wel gelijk in...maar op dit moment is he tniet zo..

ik wist waar ik aan begon...ik wist van zn schulden af..heb ik hem erop afgekeurd??? NEE
anders was ik allang weg geweest denk ik, als ik zoon snob was geweest...

hij wil me een goede zorgeloze toekomst geven denk ik..en dat kan nu eenmaal niet...
Oud 28-06-2005, 14:33
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
20V? Ongelofelijk, wie is er nu de hystericus? Hoe krampachtig wil je mensen met je mee je 'nieuwe levensfase' insleuren?
Laat staan dathet me leuk lijkt op deze manier onder druk gezet te worden.
Zoals je zegt heeft hij genoeg aan zijn hoofd. En dan ook nog een vrouwmens dat em onder druk zet om op mekaars lip te gaan zitten en over kinderen raaskalt.

No offence, but come on.
Oud 28-06-2005, 14:34
Cookie
Cookie is offline
Zeg hem dat dan. Als jij voor hem wil gaan doe dat dan ook en maak m dat dan duidelijk.
en wie weet wat er in de toekomst gebeurt.
Oud 28-06-2005, 14:36
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 28-06-2005 @ 15:33 :
20V? Ongelofelijk, wie is er nu de hystericus? Hoe krampachtig wil je mensen met je mee je 'nieuwe levensfase' insleuren?
Laat staan dathet me leuk lijkt op deze manier onder druk gezet te worden.
Zoals je zegt heeft hij genoeg aan zijn hoofd. En dan ook nog een vrouwmens dat em onder druk zet om op mekaars lip te gaan zitten en over kinderen raaskalt.

No offence, but come on.
ik zet hem niet onder druk...moet ik mijn gevoelens dan maar voor goed laten en door gaan?? zonder eerlijk te zijn wat ik voel en waar ik over denk...
hallo mijn toekomst is belangrijk en ik moet weten waar ik aan toe ben...en daar geeft hij mij gelijk mee....je moet het er over hebben of wil je soms je toekomstplannen niet facen dan????
het is iets wat je niet kan ontlopen....
ik heb al gezegt : ik wil hem nergens toe dwingen...
als hij niet wil samen wonen, fijn prima maar dan houdt t op...
het maakt alleen gecompliceerd dat hij wel wil maar niet kan zegt ie...hij moet duidelijker zijn naar mij toe...dat is het probleem...
Oud 28-06-2005, 15:01
Billy_bob
Billy_bob is offline
Zeg dan dat je duidelijkheid wil. En het is zo als je het zegt: Als hij het niet kan/wil dan houdt het op. Dat is dan maar zo, als hij zich niet aan jou kan aanpassen denk je niet?! Ik vind het best een moeilijke situatie waar je in verkeerd! En je bent nog maar 20?! Als het niet zo lekker loopt, en het zit jouw toekomst in de weg. Dan moet je toch voor jezelf gaan kiezen?! als je dat tenminste wilt. Als hij het niet wilt, en hij dat ook niet in de toekomst wilt?! Hoe wil je daar dan mee verder gaan?!

Als het je verder niet dwars zit! Dus dat het verder allemaal snor zit, behalve dan dat hij schulden heeft (waar je waarschijnlijk wel een keer overheen komt, en als ik het zo lees hij zijn uiterste best voor doet om vanaf te komen) en later (nog) niet met je wil samenwonen, zal ik gewoon kijken waar het schip strand, en toch gewoon de volle 100% achter je relatie zetten. Als jij zoveel van hem houdt, en je toekomst met hem ziet!

Ik vind het trouwens van je vriend heel goed dat hij zich bewust is van zijn 'problemen', en dat hij liever niet heeft dat jij daar ook in beland! Vind ik super!
Oud 28-06-2005, 15:09
evanescence
evanescence is offline
tnx voor je berichtje....erg lief...

Ik wil gewoon verder zoals het nu gaat alleen over 2 jaar moet ik gaan kiezen of het op deze manier verder moet gaan of een nieuwe start in zoetermeer met hem...

maja tis pas over 2 jaar alleen ik zit er nu ff weer mee in de knoop omdat we het er gister over hebben gehad...vandaar dat ik het ff kwijt moet....

tis gewoon zo moeilijk....echt een dillemma...ook voor hem....
Oud 28-06-2005, 15:23
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dus het duurt nog langer dan dat je nu al met hem hebt?

Wat let je dan de zaak voor nu blauwblauw te laten en je pas over een jaar daar je kop over te gaan breken?
Nu komt het meer uit op emotionele blackmailing dan wat anders...
Oud 28-06-2005, 15:42
Verwijderd
Ik zou het hoe dan ook niet nu al uitmaken, als het verder allemaal goed zit. Of je nu op dit moment uit elkaar gaat of over twee jaar, het doet ws. evenveel pijn.
Verder - tja, misschien verandert hij nog in die twee jaar. En anders, als jullie toekomstdromen, jullie wensen, te veel verschillen, dan zou ik er uiteindelijk toch een punt achterzetten. Ik vind niet dat je jouw verlangens opzij moet zetten voor hem, noch vind ik dat hij een leven moet leiden dat hij niet wil.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:04
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 28-06-2005 @ 15:33 :
wie is er nu de hystericus?
trouwens je snapt niet wat ik met hystericus bedoel...

lees eerst 'het wezen van de angst' van Fritz Riemann...
dan snap je wat er met hystericus wordt bedoelt...
Oud 28-06-2005, 19:05
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
evanescene schreef op 28-06-2005 @ 20:04 :
trouwens je snapt niet wat ik met hystericus bedoel...

lees eerst 'het wezen van de angst' van Fritz Riemann...
dan snap je wat er met hystericus wordt bedoelt...
haha misschien is het sneller als je het even uitlegt
Oud 28-06-2005, 19:11
evanescence
evanescence is offline
nou vooruit dan maar

In dit boek worden 4 persoonlijkheden uitgelegd...

- depressieve
- neurotische

- hysterische
- schizofrene

deze bewoordingen klinken erg extreem en psychologisch maar het zijn maar bewoordingen voor de persoonlijkheden die er beschreven worden....

de depressieve persoonlijkheid houdt kort gezegt in dat deze mensen bang zijn mensen kwijt te raken en in extreme gevallen claimen. hechten veel waarde aan zekerheid

de neurotische persoonlijkheid hecht veel waarden aan zijn/haar eigen ritueeltjes en wordt angstig wanneer iemand dit doorbreekt. wilt graag iedereen en alles laten doen op zijn of haar manier...vanwege zijn of haar ritueeltjes...

de hysterische persoonlijkheid hecht veel waarde aan vrijheid en is allergisch voor regeltjes en dingen die binden. men heeft veel tijd nodig voor zichzelf en is vrij koel en kil in relaties. lopen veel weg... hier gaat het vooral om de vrijheid die ze nastreven...

de schizofrene persoonlijkheid lijkt hierop...heeft moeite met intimiteit en binding...het gaat hierom niet om de vrijheid en allergie van regels maar meer om de angst lief te hebben en liefde te voelen. angst voor intimiteit...

en het grappige is dat ik de depressieve en neurotische ben en mijn vriend de schizofrene en hysterische
naja erop lijken, in zekere zin...we zijn tegenpolen..
Oud 29-06-2005, 02:10
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Citaat:
evanescene schreef op 28-06-2005 @ 14:59 :

wat moet ik doen? gewoon doorgaan met de relatie en later maar kijken hoe het loopt? of nu gewoon een streep erachter zetten (wat ik nie gaan doen)?
Hoe kan ik dit oplossen? als hij zegt dat zijn gevoel met samenwonen (het benauwde etc) niet veranderd, ook niet over twee jaar zegt hij...
Je vraagt ons 'wat je moet doen'. Maar je geeft aan dat de keuze min of meer al gemaakt is.

Citaat:
het is gewoon zo verwarrend voor mij dat ie zegt van me houdt bladiebla maar niet samen kan wonen, denkt ie...ik weet ook niet of hij het proberen waard vind...
Vragen..

Citaat:
- De situatie die hij schetst, ok.
- Zou hij snel aan een nieuwe relatie beginnen denk je?
- Wie zegt dat hij 'zijn hele leven' alleen blijft? Misschien heeft hij 'de komende tijd' slechts wat meer ruimte nodig. Tot hij weer met beide benen op de grond staat en z'n financiele situatie etc. weer verbeterd is.

Citaat:
hallo mijn toekomst is belangrijk en ik moet weten waar ik aan toe ben...
Zeker.. Maar je zegt ook dat je het er voor over hebt om het risico te nemen en samen te gaan wonen. Niks mis mee, maar dan heb ik weer het gevoel dat je keuze al is gemaakt, wat dit topic overbodig zou maken. Tenzij je bereid bent om je keuze te veranderen. Ben je dat?

Citaat:
als hij niet wil samen wonen, fijn prima maar dan houdt t op...
Houdt wat op, precies? De relatie? Het idee om samen te gaan wonen? In 2 jaar kan een hoop veranderen, uiteraard. Maar als hij nu al zegt moeite te hebben met samenwonen/kinderen etc. kan het zijn dat hij zich daar over 2 jaar nogsteeds zo over voelt als zijn situatie niet veranderd is.

Verder krijg ik het idee dat hij nogal een passieve en hulpeloze houding aanneemt tegenover jou. Kan zijn, kan ook niet zijn. Ik ken hem verder natuurlijk niet Zou je bij hem blijven als zijn situatie niet was zoals deze nu is? (Stel je voor: hij heeft geen financiele problemen, niks. Maar desondanks wil hij niet met je samenwonen. Zou je dan met hem verder willen gaan, alsnog?)

Goed, andere opties dan?

Samen blijven, en dan toch niet samenwonen?

Tot slot..

Citaat:
Verder - tja, misschien verandert hij nog in die twee jaar. En anders, als jullie toekomstdromen, jullie wensen, te veel verschillen, dan zou ik er uiteindelijk toch een punt achterzetten. Ik vind niet dat je jouw verlangens opzij moet zetten voor hem, noch vind ik dat hij een leven moet leiden dat hij niet wil.
Ik wens je veel succes toe, in ieder geval.
Oud 29-06-2005, 19:10
Akilina
Akilina is offline
Ik denk dat je je keuze moet baseren op het hier en het nu. Want beslissingen zoals willen samenwonen en kinderen willen krijgen over een paar jaar die kun je niet maken en vaststellen, alleen willen en wensen. Het probleem ligt in het hier en nu, dat je je vriend op dit moment (en voor in de komende toekomst) wilt binden aan jezelf en hij zijn vrijheid wil behouden (op dit moment en ook als hij nadenkt over de toekomst). Dus je moet het accepteren en het loslaten. Of je maakt het uit, waarna je wel weer iemand anders zal ontmoeten die misschien wel dezelfde verlangens heeft als jij.

Je moet gewoon eerder het probleem bij jezelf leggen en zaken afwegen en je afvragen waar jij bang voor bent en wat jij wilt en waarom en met wat jij vrede kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:35
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Akilina schreef op 29-06-2005 @ 20:10 :
Ik denk dat je je keuze moet baseren op het hier en het nu. Want beslissingen zoals willen samenwonen en kinderen willen krijgen over een paar jaar die kun je niet maken en vaststellen, alleen willen en wensen. Het probleem ligt in het hier en nu, dat je je vriend op dit moment (en voor in de komende toekomst) wilt binden aan jezelf en hij zijn vrijheid wil behouden (op dit moment en ook als hij nadenkt over de toekomst). Dus je moet het accepteren en het loslaten. Of je maakt het uit, waarna je wel weer iemand anders zal ontmoeten die misschien wel dezelfde verlangens heeft als jij.

Je moet gewoon eerder het probleem bij jezelf leggen en zaken afwegen en je afvragen waar jij bang voor bent en wat jij wilt en waarom en met wat jij vrede kunt hebben.
ik ben bang dat ik, als ik bij hem blijf, niet samen kan wonen en kinderen kan krijgen omdat hij het niet wil en kan...en hij geeft al aan dat dit komende jaren toch niet zal veranderen zijn gevoel..dus over 2 jaar zitten we nog in deze situatie..dat is het probleem....hij staat zowat vast met zijn gevoel...
Oud 29-06-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
evanescene schreef op 29-06-2005 @ 20:35 :
ik ben bang dat ik, als ik bij hem blijf, niet samen kan wonen en kinderen kan krijgen omdat hij het niet wil en kan...en hij geeft al aan dat dit komende jaren toch niet zal veranderen zijn gevoel..dus over 2 jaar zitten we nog in deze situatie..dat is het probleem....hij staat zowat vast met zijn gevoel...
Maar ja wat ik dan denk, hij kan toch niet echt weten of zijn gevoel in die 2 jaar niet veranderd?! Hij wordt toch ook volwassener, en zal waarschijnlijk toch ook die drang krijgen samen metiemand oud te worden?!
Kijk het kan voor hem nu wel zo voelen, maar eigenlijk geloof ik niet dat hij nu al kan voorspellen dat dit nog aan x aantal jaren zo blijft.

Ik denk verder dat dit idd erg lastig is. Ik heb dit zelf nu ook zo'n beetje (omtrent samenwonen na ik klaar in Nijmegen ben...), en ja het is dan toch wel een keuze die je gaat maken. Van de andere kant denk ik als jullie het nu nog leuk hebben, waar maak je je dan nu al druk over?! Kan je dit dan niet tegen die tijd nog eens bekijken. Je kan mijn inziens nu toch nog niet echt besluiten om samen te gaan wonen over 2 jaar, wie weet wat er allemaal gebeuren gaat.

Ik snap je gevoel, en dat dit je erg aan het piekeren zet. Wel denk ik dat je dit alle maar op je af moet laten komen; zeker nu je er nog weinig echt over kan zeggen.
Stertke ermee...

ps... ik weet niet hoor, maar mijn vriend woont ook in Zoetermeer, en ik in Nijmegen, maar 3 uur reizen... overdrijven is ook een vak apart ... Wel grappig de Z'meer- NIjmegen combinatie
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:17
Jolt
Jolt is offline
Misschien niet de geschikte partner?
Oud 29-06-2005, 20:20
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-06-2005 @ 21:16 :

ps... ik weet niet hoor, maar mijn vriend woont ook in Zoetermeer, en ik in Nijmegen, maar 3 uur reizen... overdrijven is ook een vak apart ... Wel grappig de Z'meer- NIjmegen combinatie
vaak doe ik er minstens 2,5 uur over...vanwege aansluiting...heb er zelfs een keer 4 uur over gedaan
maja zeker grappig
Oud 29-06-2005, 21:30
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
evanescene schreef op 29-06-2005 @ 20:35 :
Ja, maar dat is niet het directe probleem lijkt mij. Misschien wil je niet eens kinderen over 2 jaar en misschien kun je niet eens kinderen krijgen en misschien word je binnen nu en een jaar verliefd op iemand anders. Het is meer dat je je op dit moment op een bepaalde manier diep teleurgesteld en achtergesteld voelt, omdat je bijvoorbeeld het gevoel hebt dat jullie relatie altijd op deze manier zich zal voort blijven zetten en jij dit niet genoeg vindt en meer eist, vooral voor in de toekomst. Wat herkenbaar is. Maar ik bedoel maar te zeggen dat jij hem niet kan veranderen en dat je ook de toekomst niet kan voorspellen of vaststellen, maar dat je deze zelf voor een groot deel bepaalt. En dat het dus jouw dilemma is en jij moet bepalen of je bij hem blijft en gewoon van hem houdt en van de relatie geniet en probeert te denken en te leven in dit moment en de toekomst simpelweg afwacht of dat je op zoek gaat naar iets anders of meer. En ik denk dat als je deze keuze wil maken je gewoon goed moet onderzoeken hoe je je precies voelt, welke afwegingen je wilt maken, wat je belangrijker vindt en wat je echt wilt, zodat je uiteindelijk in staat ben te doen wat jou het beste lijkt en waar je je het gelukkigste bij voelt en wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten