Oud 01-12-2001, 12:13
wanrecords
wanrecords is offline
hoi,

onderstaande vraag zou vrij simpel te beantwoorden moeten zijn, maar ik kan het nergens vinden... kan iemand mij helpen?

wanneer ik een DELETE query uitvoer op een MySQL database, waarmee wordt de resultset dan gevuld wanneer deze succesvol is, en waarmee wanneer deze niet succesvol is?

ik moet namelijk checken voor een script of een record wel of niet gedelete is ...

iemand enig idee hoe ik dat doe zonder met een tweede query te kijken of de record nog bestaat?
Oud 01-12-2001, 14:09
Chimera
Chimera is offline
Je krijgt geen resultset terug, maar kunt met mysql_affected_rows() kijken hoeveel rows beinvloed zijn. Dit zal 0 zijn als er geen rows verwijderd zijn. Check de docs voor meer info.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 09:44
wanrecords
wanrecords is offline
hmm... ja, maar dat is dus ook niet 100% foutbestendig.

want wanneer het emailadres in combinatie met de opgegeven naar (gaat om emailadressenbestand voor een nieuwsbrief) niet bestaat in de tabel, dan geeft ie ook 0 aan. maar dan is de persoon die zich afmeld alsnog niet afgemeld.

naja, het moet zo maar even, want de site moet online. but the quest for the perfect solutions continues....
Oud 02-12-2001, 10:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
wanrecords schreef:

want wanneer het emailadres in combinatie met de opgegeven naar (gaat om emailadressenbestand voor een nieuwsbrief) niet bestaat in de tabel, dan geeft ie ook 0 aan. maar dan is de persoon die zich afmeld alsnog niet afgemeld.
[/i]
Als mensen verkeerde informatie kunnen invoeren zul je wel eerst een select moeten doen. Kan gewoon niet anders.

Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 12:51
wanrecords
wanrecords is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Als mensen verkeerde informatie kunnen invoeren zul je wel eerst een select moeten doen. Kan gewoon niet anders.

hmm... naja, het werkt nu wanneer ze goeie informatie invoeren. als ze zelf verkeerde informatie invoeren is het hun probleem, daar ga ik niet moeilijk voor doen dan
Oud 03-12-2001, 12:55
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
wanrecords schreef:
hmm... naja, het werkt nu wanneer ze goeie informatie invoeren. als ze zelf verkeerde informatie invoeren is het hun probleem, daar ga ik niet moeilijk voor doen dan
Hoe bedoel je Quick 'n' Dirty?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 12:59
wanrecords
wanrecords is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hoe bedoel je Quick 'n' Dirty?

hey, ik heb de hele website gratis gecode ... dan moet ik er maar voor betaald krijgen hoor

hier op mijn werk zou ik het inderdaad zeker niet zo moeten oplossen, zou ik meteen problemen krijgen .... maar voor de site die ik voor een vriend programmeer moet het kunnen hoor

site in kwestie was overigens www.ambientlive.com
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten