Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
Vorig jaar ben ik naar een meeloopdag Nederlands geweest aan de RU en daar kreeg ik dus een college over wat een boek nu literatuur maakt. De globale conclusie was toch wel dat, mensen die 'geacht' verstand ervan te hebben (recensent, of zoals zij toen zeiden 'iemand die Nederlands heeft gestudeerd, of een andere letteren studie) de conclusie heeft getrokken 'Hmm, dit is toch eigenlijk wel literatuur'. liˇteˇraˇtuur (de ~ (v.), -turen) 1 het geheel van de schriftelijke overlevering van een volk of een tijd => bellettrie, de schone letteren, letteren, letterkunde Eigenlijk zouden alle geschriften een vorm van literatuur te noemen zijn, het is alleen meer de hierarchie die beslist wat wij het 'waard' vinden om te lezen. Tenminste, zo denk ik er over.
||
Citaat:
![]() @guevernery: dit is Zijne Hoogheids vakgebied, als je hem waagt uit te dagen overrompelt hij je zo ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Het punt is alleen dat literatuur geen toepasbare definitie kent en dat die er ook niet zal komen. En dat is nu wat ik juist zo mooi vind aan het begrip literatuur. Maar goed, *buigt voor Zijne Hoogheid* 'Foe' was inderdaad een prachtig boek. Zeker half zo mooi als wanneer je het orgineel niet kent.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Een boek voor Nederlands Nick!! | 9 | 17-06-2009 12:48 | |
Verhalen & Gedichten |
[ Nederlandse schrijvers overgewaardeerd ] Verwijderd | 62 | 19-07-2006 19:37 | |
Films, TV & Radio |
Cultfilms Myuki | 123 | 01-03-2005 18:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Wanneer is Literatuur Literatuur? Vlooienband | 27 | 09-01-2003 03:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Lord of the Rings / In de ban v.d. Ring: Literatuur of niet? Flexus | 45 | 07-10-2002 15:46 |