Oud 27-07-2005, 13:15
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Zou jij je ogen laten laseren als je het geld had?

Persoonlijk zou ik het wél willen, alleen vraag ik me af of het wel zo verstandig is... en wat de complicaties kunnen zijn... enzo.
Die lenzen zijn irritant. Mijn ogen voelen droog aan, ik voel die lenzen constant zitten... en die bril staat gewoon voor geen meter... laseren 'lijkt' me een super oplossing, maar is dat het ook?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:20
Verwijderd
Ik zou het zeker doen als ik het geld had. Nooit meer wakker worden in een waas, nooit meer prutsen met die lenzen, altijd op mijn best zonder bril..

Waarom komt de postcode loterij nou niet langs?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:29
Verwijderd
Is laseren ondertussen al een erkende behandelingsmethode waarnaar je kunt worden doorverwezen door een reguliere arts, of zijn het alleen nog maar zelfstandige particuliere klinieken?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:51
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 27-07-2005 @ 14:20 :
Waarom komt de postcode loterij nou niet langs?
Hehe...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:53
Verwijderd
nee zou ik niet doen. Het risico dat je er blind van wordt is klein maar het bestaat wel en dat is geen risico dat ik wil nemen. Bovendien kan ik wel nuttigere en leukere dingen bedenken om te doen met een paar duizend euro.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:53
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-07-2005 @ 14:29 :
Is laseren ondertussen al een erkende behandelingsmethode waarnaar je kunt worden doorverwezen door een reguliere arts, of zijn het alleen nog maar zelfstandige particuliere klinieken?
Uhm... geen idee hoe dat zit..
Ik zal vandaag wel even gaan zoeken naar informatie, maar volgens mij... kun je niet doorverwezen worden, want het wordt niet vergoed... (klinkt dat logisch?!)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:57
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-07-2005 @ 14:53 :
nee zou ik niet doen. Het risico dat je er blind van wordt is klein maar het bestaat wel en dat is geen risico dat ik wil nemen. Bovendien kan ik wel nuttigere en leukere dingen bedenken om te doen met een paar duizend euro.
Stel dat het 900 euro is per oog...
Ik geeft normaal ook al een hoop geld uit aan lenzen en lenzenvloeistof (een bril is eenmalig). Bovendien heb ik maandlenzen...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 14:05
KMBA
KMBA is offline
Het zou een mooie oplossing zijn. Maar er zijn nog steeds complicaties. Ik had eens een keer gelezen, dat zo'n 40% over verscheidene jaren weer een bril moet. En zowiezo een leesbril als je ouder wordt.

Maar het is jouw keuze.. maar lees dit eerst wel even.

http://www.batesmethode.nl/vraag8.html
http://www.surgicaleyes.org/

KMBA
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 14:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk het wel

Weet alleen niet of dat kan met mijn ogen, want ik kan ook geen lenzen...

Het is wel duur, maar het is ook gewoon zó handig!
Oud 27-07-2005, 14:18
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Stel dat het 900 euro is per oog...
Ik geeft normaal ook al een hoop geld uit aan lenzen en lenzenvloeistof (een bril is eenmalig). Bovendien heb ik maandlenzen...
Ik draag ook maandlenzen. Ik krijg om de drie jaar ofzo het bedrag helemaal vergoed (het bedrag voor een half jaar maandlenzen). In de jaren daartussen krijg ik een groot deel vergoed en soms ook helemaal. Maar dit kan misschien komen door het inkomen van mn ouders.

Ik zou nooit mijn ogen laten laseren, lijkt me doodeng en het risico om blind te worden vind ik te groot. Ik heb geen last van mijn lenzen.
Oud 27-07-2005, 14:31
Verwijderd
prijs van een lasik/lasek behandeling: vanaf 1.190,00 per oog
prijs van een bioptics behandeling: vanaf 3.000,00 per oog
prijs van een epilasik behandeling: vanaf 2.990,00 per oog
prijs van een artisan lens behandeling: vanaf 3.000,00 per oog
prijs van een prk behandeling: vanaf 1.190,00 per oog
prijs van een monovision behandeling: vanaf 1.495,00 per oog.

Exclusief de kosten van het vooronderzoek.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 14:32
Heksjuh
Heksjuh is offline
Als ik zo naar die prijzen kijk, zou ik het nooit doen. Veel te duur om van mijn zakgeld te betalen
Oud 27-07-2005, 14:43
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
KMBA schreef op 27-07-2005 @ 15:05 :
Het zou een mooie oplossing zijn. Maar er zijn nog steeds complicaties. Ik had eens een keer gelezen, dat zo'n 40% over verscheidene jaren weer een bril moet. En zowiezo een leesbril als je ouder wordt.

Maar het is jouw keuze.. maar lees dit eerst wel even.

http://www.batesmethode.nl/vraag8.html
http://www.surgicaleyes.org/

KMBA
Klinkt allemaal eng! Dat is de negatieve kant ervan... het lijkt de ideale oplossing en ik zou ook dolgraag altijd en overal goed willen zien zonder hulpmiddelen, maar... er zitten risco's aan...

Ik heb ook zoiets gehoord van lenzen die je s'nachts draagt en die dan je oogbol veranderen waardoor je overdag goed kunt zien. Zou dat mss een oplossing zijn??
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
CalvinKlein schreef op 27-07-2005 @ 15:39 :
Hier zijn de prijzen véél goedkoper.

http://www.visionclinics.nl/contentp...px?path=kosten
Nee
2000-3700 euro is toch echt meer dan 1190-3000 euro
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 14:48
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-07-2005 @ 15:45 :
Nee
2000-3700 euro is toch echt meer dan 1190-3000 euro
Ow ja! Sorry hoor, ik ben blonT
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:28
juno
juno is offline
De ellende is, dat ze het niet zo precies kunnen uitmikken dat je op nul uitkomt. Je ogen worden wel beter, maar helemaal goed kunnen ze niet garanderen.

Handig als je van min tien terug kunt naar min een, maar je moet nog steeds een bril dragen. En 2 procent kans op blindheid, onomkeerbare blindheid.....ik doe het niet.

Dan maar min 5 en lenzen en wakker worden in een waas.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:54
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
CalvinKlein schreef op 27-07-2005 @ 15:43 :
Ik heb ook zoiets gehoord van lenzen die je s'nachts draagt en die dan je oogbol veranderen waardoor je overdag goed kunt zien. Zou dat mss een oplossing zijn??
De zogenaamde "nachtlenzen".

Dit lijkt mij persoonlijk een stuk prettigere optie dan laseren. Veiliger, goedkoper (hoewel ze geloof ik wel duurder zijn dan daglenzen) en niet zo onomkeerbaar.
En dan heb je ook nog zoiets als vormvaste lenzen; die schijn je jarenlang dag en nacht te kunnen dragen en je zou ze ook niet voelen.

Ik las laatst nog in de krant dat laseren op lange termijn ook schadelijke effecten zou hebben. Wat dat precies was weet ik helaas niet meer dus ik moet vaag blijven.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:00
Mingster
Mingster is offline
Misschien later, maar kan nu prima leven met lenzen, al moet je ze wel regelmatig onderhoud (wat ik niet altijd doe). Denk dat ik binnenkort voor de gein een bril neem.
Bovendien lijkt zo'n laserbehandeling mij vreselijk eng, ze zitten dan wel aan je ogen zonder narcose!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:16
KMBA
KMBA is offline
Maar voordat we hier verder.. ik weet dat sommigen mensen het iritant vind.. maar ik wil ook op de alternatieve hulpwijzen wijzen.

De batesmethode, deze methode gaat uit dat de lens van het oog [dat zicht bijstelt [accomadeert] zodat je goed kan ver/dichtbij zien] door de omringende oogspieren wordt bijgesteld.

En dat opgestapelde stress/angst etc bij sommigen mensen ook zichtsproblemen kan veroorzaken. Het schijnt dat brillen en lenzen je oog dwingen om steeds aan te passen op die sterkte.. waardoor er verzuring optreedt in de oogspieren enz.

De batesmethode gaat ervan uit, dat door middel van ontspannings oefeningen dit proces kan worden gestopt en omgekeerd. Ik weet, het klinkt heel erg hololistisch enz. maar lees het zelfs een.. het is toch wel een blik waard, want er zitten geen risico''s aan en het is natuurlijk!

Links:

*www.batesmethode.nl
*http://www.iblindness.org/books/bates/ [Online boek, van de oorspronkelijke grondlegger [William H Bates (oogchirurg in New York)]
*http://www.seeing.org/
*http://www.naturalvisioncenter.com/
*http://www.natuurlijkzien.nl/ [Nederlands-talig]
*http://nl.wikipedia.org/wiki/William_Bates [De grondlegger, die overigens oogchirurg]
*http://nl.wikipedia.org/wiki/Batesmethode

Kijk gerust.. het kan geen kwaad.

Greetz,

KMBA
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:33
Alonso
Alonso is offline
Citaat:
CalvinKlein schreef op 27-07-2005 @ 14:57 :
een bril is eenmalig
Dus echt niet hoor, weinig mensen lopen langer dan 10 jaar met een bril rond. Misschien wat bejaarden. Ikzelf doe iets van 3 jaar met een montuur. Bij een montuur moet je ook altijd nieuwe glazen kopen, de oude passen er bijna nooit in. Mijn vorige bril is trouwens vervangen omdat ik hem niet meer leuk vond, en ik ga waarschijnlijk als ik degene die ik nu heb ook wel over ongeveer twee jaar vervangen.

Brillen zijn ook duur, die van mij was 350 euro dacht ik, ik ga echt niet mer een lelijke hans anders bril rondlopen, die verkopen gewoon zooi.

Waarschijnlijk is laten laseren nog wel goedkoper op ten duur, als alles goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:14
K-pax
K-pax is offline
als ik geld had zou ik me ogen zeker laten laseren, mijn zicht is dit jaar zOOoooooooo achteruitgegaan
Oud 27-07-2005, 19:32
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
KMBA schreef op 27-07-2005 @ 17:16 :
De batesmethode
Moet je dan in een kliniek oogoefeningen doen en geen lenzen en/of bril meer dragen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 19:35
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
Alonso schreef op 27-07-2005 @ 17:33 :
Dus echt niet hoor, weinig mensen lopen langer dan 10 jaar met een bril rond. Misschien wat bejaarden. Ikzelf doe iets van 3 jaar met een montuur. Bij een montuur moet je ook altijd nieuwe glazen kopen, de oude passen er bijna nooit in. Mijn vorige bril is trouwens vervangen omdat ik hem niet meer leuk vond, en ik ga waarschijnlijk als ik degene die ik nu heb ook wel over ongeveer twee jaar vervangen.

Brillen zijn ook duur, die van mij was 350 euro dacht ik, ik ga echt niet mer een lelijke hans anders bril rondlopen, die verkopen gewoon zooi.

Waarschijnlijk is laten laseren nog wel goedkoper op ten duur, als alles goed gaat.
Maar over het algemeen kun je het aanschaffen van een bril als een eenmalige uitgave beschouwen. Het is niet noodzakelijk om steeds een ander montuur bril te kopen etc. Bij lenzen móet je eens in de zoveel tijd nieuwe lenzen kopen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 19:38
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
K-pax schreef op 27-07-2005 @ 19:14 :
als ik geld had zou ik me ogen zeker laten laseren, mijn zicht is dit jaar zOOoooooooo achteruitgegaan
En hoe kijk je dan tegen de risco's aan? Je zicht zou eventueel niet volledig zijn gecorriceerd, waardoor je alsnog een bril/lezen moet dragen. Je zou blind kunnen worden (maar bij elke operatie zitten natuurlijk risico's... laten we ervan uitgaan dat je niet bij die 2% hoort...). Er kan littekenweefsel ontstaan, waardoor je oog aangestast is en zelfs op den duur blindheid kan optreden. Vind je dat niet eng?? Ik twijfel daarom énorm! En zie er liever vanaf, dan dat ik zulke risico's neem... jij niet?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 19:40
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Citaat:
mingster schreef op 27-07-2005 @ 17:00 :
Misschien later, maar kan nu prima leven met lenzen, al moet je ze wel regelmatig onderhoud (wat ik niet altijd doe). Denk dat ik binnenkort voor de gein een bril neem.
Bovendien lijkt zo'n laserbehandeling mij vreselijk eng, ze zitten dan wel aan je ogen zonder narcose!
Binnen een kwartier sta je weer buiten (bij wijze van spreken). Je ogen zijn natuurlijk wel verdoofd en het is wrsch wel even eng enzo.... maar... de tandarts kan ook behoorlijk eng zijn. Ik ga ook een nieuwe bril kopen én vragen aan mijn opticien hoe het zit met nachtlenzen én ofcourse van de prijzen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 10:19
KMBA
KMBA is offline
Citaat:
Moet je dan in een kliniek oogoefeningen doen en geen lenzen en/of bril meer dragen?
Nee, die kun je gewoon thuis doen. Die vind je ook in Chi Kun, Yoga e.d Maar ook bijv. betere voeding, en sterkere bloedsomloop [je ogen zijn daar zeer van afhankelijk] kunnen ook helpen.

Zoek er maar eens info op.. het is veel veiliger dan een laser operatie en zelfs brillen..

KMBA
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 10:52
Verwijderd
nachtlenzen gaan ook maar tot een bepaalde sterkte helaas.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:38
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou best mijn ogen willen laseren, maar omdat er nog best wel veel complicaties aan en omdat het (nog) niet vergoed wordt, hou ik het wel bij mijn zachte lensen en mijn bril.
Oud 28-07-2005, 22:44
a girl
a girl is offline
Citaat:
CalvinKlein schreef op 27-07-2005 @ 14:15 :

Die lenzen zijn irritant. Mijn ogen voelen droog aan, ik voel die lenzen constant zitten...
heel wat mensen die een laseroperatie ondergaan zijn hebben last van droge ogen.

er bestaat een nieuw materiaal voor lenzen voor mensen met droge ogen, misschien moet je hier eens naar informeren. het is wel nog maar net nieuw dus misschien gaat je optieker het nog niet kennen. Ik heb nu zo'n lenzen en het is een stuk beter (in het begin wel ff wennen)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 22:47
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
K-pax schreef op 27-07-2005 @ 19:14 :
Ligt er ook aan hoe kippig je bent. Als je -10 of meer hebt is het technisch niet mogelijk.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 10:20
Billy_bob
Billy_bob is offline
ik laat het absoluut nooit doen. Ik kan prima leven met een bril, ze hebben tenslotte tegenwoordig super mooie monturen, en anders koop ik wel lenzen.
Oud 29-07-2005, 10:44
Lilium
Lilium is offline
Ik zou het best willen laten doen over een paar jaar. Dan is de techniek waarschijnlijk verbeterd en is er (hopelijk) minder kans op complicaties. Het lijkt me heerlijk om wakker te worden en de cijfers op mijn wekker te kunnen lezen. Tot ik genoeg geld heb, red ik me wel prima met lenzen.
Oud 29-07-2005, 18:02
KMBA
KMBA is offline
leest soms niemand?.... er zijn alternatieven!.. die veiliger en natuurlijker zijn!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 10:27
Ennareeg
Ennareeg is offline
Ik zou echt nooit mijn ogen laten laseren. Ik had laatst zo'n laserbehandeling op tv gezien. Nou, het zag er heel eng uit. Ze doen een soort klemmetjes in je oog, om je ogen open te houden. Enorm rotgevoel lijkt me dat. Vervolgens schrapen ze iets van je oog af en dan wordt je oog gelaserd.

Mij veel te eng
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 11:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ze zeggen toch dat je er op den duur nachtblind van wordt? Nou, dat zou ik dus never niet willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 11:23
Evaatje
Evaatje is offline
Zo duur is het niet.. na een paar jaar heb je het eruit: lenzen 125 euro per 6 maanden, 250 per jaar.. en laseren is iets van 1800 euro... dus na 7 jaar heb je het eruit.. terwijl je er levenslang plezier van hebt.. en tjah.. er blijft een natuurlijk een klein risico aan verbonden.. maar het kent wel erg veel voordelen..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 12:53
KMBA
KMBA is offline
Er zijn alternatieven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.. dammit.. waarom zoveel risicos nemen als je natuurlijk op een gezonde en veilige manier .. die wel beetje langer duurt.. je ogen kan genezen!!!

Citaat:
*www.batesmethode.nl
*http://www.iblindness.org/books/bates/ [Online boek, van de oorspronkelijke grondlegger [William H Bates (oogchirurg in New York)]
*http://www.seeing.org/
*http://www.naturalvisioncenter.com/
*http://www.natuurlijkzien.nl/ [Nederlands-talig]
*http://nl.wikipedia.org/wiki/William_Bates [De grondlegger, die overigens oogchirurg]
*http://nl.wikipedia.org/wiki/Batesmethode
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten