Oud 18-09-2005, 10:51
rodina
rodina is offline
Ik wil voor school, in een fotoreeks van 10 de vlucht van een suicidaal persoon weergeven.

Ik wil via m'n foto's een emotie uitdragen, van hoe een persoon steeds verder met zich zelf in de knoop raakt, dat ie steeds meer geisoleerd raakt en dat de oogkleppen van de persoon steeds groter worden.

Maar, ik wil dit alles op een hele subtiele manier weergeven, geen bloed, geen mesjes, geen pillen etc. Dat ligt er te dik boven op en is te cliche. Ik wil dus eerder de psyche, de angsten, de gevoelens ervan weergeven.

Mijn vraag hoe herken je iemand die suicidaal is?
Ik zat te denken aan een groep mensen, vrolijk, gezellig en een persoon die daar steeds verder van verwijderd raakt, als in een kooi van eigen emotie en dat ie niet meer doorheeft wat er om zich heen gebeurt, alleen maar verdrinkt in zich zelf..

Overigens ik hoef geen tips van hoe ik 't zou moeten uitbeelden, het gaat mij alleen om de emotie, en daar kan ik al genoeg mee.. Ben benieuwd
Oud 18-09-2005, 11:15
CSN
CSN is offline
Ik denk dat het is als je zo ontzettend hard probeert te vertellen wat er in je omgaat en wat je denkt en waar je aan denkt en wat je wil maar dat het uiteindelijk niet lukt, of wel lukt, maar niet genoeg, en dat het lijkt alsof er vergif door je aderen stroomt, een zenuwachtig, schuldig gevoel dat maar niet op lijkt te houden. Heel veel stilte van buitenaf en van binnen vooral geschreeuw dat ook niet ophoudt omdat je denkt en voor jou vooral weet dat niets meer op zal houden. Als je jezelf in al het slechte gaat herkennen, paranoide wordt, en iedereen heeft het over je of niemand heeft het ooit meer over je.

Ik heb wel eens gelezen dat de pupillen van een depressief/suicidaal persoon veel groter dan die van een 'gewoon' persoon zijn, maar of dat klopt weet ik niet zeker.
Oud 18-09-2005, 14:27
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
CSN schreef op 18-09-2005 @ 12:15 :

Ik heb wel eens gelezen dat de pupillen van een depressief/suicidaal persoon veel groter dan die van een 'gewoon' persoon zijn, maar of dat klopt weet ik niet zeker.
Whahaha

NEE

Dat kun je aan de buitenkant niet zien, alleen (soms) aan gedrag.
Oud 18-09-2005, 14:35
CSN
CSN is offline
Zeg, ga dat artikel uitlachen, ik heb het ook alleen maar gelezen.
Oud 18-09-2005, 19:24
Nona
Nona is offline
Ik heb ook weleens gelezen dat iemand die besloten heeft suïcide te plegen op dat moment veel rustiger en vrolijker wordt omdat hij eindelijk een vooruitzicht heeft (de dood). Dan lijkt het dus beter te gaan voor de buitenwereld, tot het gebeurt.
Oud 21-09-2005, 08:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
rodina schreef op 18-09-2005 @ 11:51 :
Ik wil via m'n foto's een emotie uitdragen, van hoe een persoon steeds verder met zich zelf in de knoop raakt, dat ie steeds meer geisoleerd raakt en dat de oogkleppen van de persoon steeds groter worden.
Je hebt de impulsieve (tentamen) suicide: vriend verbreekt relatie met vriendin, vriendin raakt helemaal confused en werpt zichzelf voor de trein.
En je hebt de meer geplande vorm; iemand is al weken in zijn/haar hoofd bezig met suicide, bedenkt een 'plan', schrijft afscheidsbrieven et cetera. Hoewel bepaalde mensen het allemaal uitgewerkt hebben hoe ze suicide willen plegen, is het op het moment zelf vaak toch nog vaak ongeplant.

Wat je vaak ziet bij mensen die suicide willen plegen, is dat ze van te voren dierbare spullen aan familie en vrienden gaan geven.

Er zijn verscheidene boeken geschreven over suicide, wellicht een idee dergelijke boeken te lezen?
Oud 21-09-2005, 14:09
Chill Out
Chill Out is offline
Het lijkt mij heel moeilijk om dat uit te beelden met foto's; daar moet je goed over nadenken. Uit eigen ervaring kan ik er wel iets over zeggen.

Foto's met andere mensen d'r op zou ik niet doen, misschien schimmen ofzo. Als je suicide wil plegen voel je je zo alleen en verlaten dat andere mensen er eigenlijk nauwlijks meer aan te pas komen. Ze zijn eerder een bedreiging dan een vriendengroep die langzaam weg gaat.

Verder is het zo een overweldigd donker en somber gevoel dat je er door in een soort van trance raakt. Het is niet een beetje 'depri' dus ik maak er maar een eind aan ofzo. Het is somberder dan je je voor kan stellen. En op het moment dat je denkt, erger dan dit kan het niet blijkt het nog erger te kunnen.

Veel mensen denken dat suicide associaal is of dat mensen maar 'even' beslissen er een einde aan te maken. Dat is dus totaal niet zo. Als je dit kan uitbeelden met foto's ben je erg knap en goed bezig.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:53
Roos
Roos is offline
Misschien heb je wat aan de search om meer te weten te komen over die gevoelens (serieus bedoeld hoor, niet lullig t.o.v. die mensen).
Oud 21-09-2005, 20:45
Verwijderd
Als je die fotoreeks gemaakt hebt, zou je die dan willen posten? Ik ben er wel benieuwd naar.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:07
Sime
Sime is offline
tenzij je iemand kent die suicidaal gaat worden gaat dit heeeeel moeilijk worden.
aan deze reactie heb je dus niets eigelijk...
Oud 28-09-2005, 21:04
ANGE
ANGE is offline
Ik wil eigenlijk alleen zeggen dat ik het heel mooi verwoord vind: De vlucht van....

Als je iets wilt weten, of ik je ergens mee kan helpen, pm maar. Ik ben erg geïnteresseerd in dit project.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten