Ik ken dat probleem wel een beetje. Ik ben namelijk ook een tijdje depressief geweest.
Als ik er nu op terugkijk (en hoor wat anderen erover zeggen), merk ik wel dat ik het zelf een beetje afstootte. Het is een beetje een vicieuze circel, je voelt je al niet zo goed, en dat straal je ook uit. Dat pikken andere mensen ook wel op, en dan blijven ze liever uit je buurt. Niet omdat ze je 'raar' vinden, maar omdat ze denken dat je geen behoefte aan hun hebt.
Je kan het beste proberen om dat beeld een beetje te veranderen. Glimlach af en toe eens naar iemand, ga eens naast een willekeurig iemand zitten, laat merken dat je meeluisterd met hun gesprekken.
Het is wel belangrijk om te onthouden dat dit niet zo eentweedrie gebeurd. Het zal waarschijnlijk tijd kosten om vrienden te 'vinden'. Je moet dus niet al te hoge verwachtingen hebben, want dan raak je misschien teleurgesteld en voel je je alleen maar slechter. Neem eerst genoegen met kleine vooruitgangen.
En inderdaad, wat al eerder gezegd is, via internet kan je ook intressante mensen ontmoeten
Misschien kan je en ook bijbaantje nemen? Dan heb je meteen een gemeenschappelijk 'klaagpunt'
Veel succes in ieder geval!