Oud 17-10-2005, 15:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sinds een poosje wil mijn computer niet meer goed afsluiten. Soms doet ie het nog wel goed maar vaak gebeurt het dat als ik wil afsluiten het goed gaat tot ik het scherm 'windows is bezig met afsluiten' krijg. Daar blijft ie vervolgens mee bezig maar hoe lang ik ook wacht, echt afsluiten doet ie niet. Ook is het zo dat àls ie dan wel eens een keer goed afsluit, de stroom nog een poosje er op blijft staan voor ie echt uit is. Het klinkt vaag maar ik kan dat dan gewoon nog horen, hij 'zoemt' dan nog.

Specs van mijn pc:
333 Mhz
Pentium 2
128 MB Ram
Twee harde schijven in gebruik, een van 8 GB en een van 2 GB
Windows 98

Okee, ik weet dat het een oud beestje is maar ik werk er al jaren probleemloos mee en ik hoop dat ik het gewoon nog op kan lossen want ik heb verder gewoon geen nieuwe pc nodig. Deze voldoet nog prima dus als ik het op zou kunnen lossen dan zou ik het erg fijn vinden.

Ik heb zelf al een aantal pogingen ondernomen om het op te lossen, onder andere schijfcontrole, daar kwam uit dat er een fout zat in de opstartsector maar nadat ik die fout gerepareerd had bleef ie slecht afsluiten. Ik heb ook al gedefragmenteerd, gescand op virussen en een Hijackthislog gemaakt maar daar kwam (voor zover ik kan zien, ben geen expert) niets raars uit. Ik heb het vermoeden dat het iets te maken kan hebben met mijn tweede harde schijf want het probleem is pas opgetreden nadat die werkzaam is (maar het probleem kwam ook niet gelijk nadat die schijf werkzaam was).

Ik hoop dat iemand een oplossing weet want de enige oplossing die ik nu heb is gewoon de stroom er af halen en dat doe ik liever niet want ik ben toch bang dat mijn harde schijven het op die manier echt niet lang meer volhouden.

Als iemand nog meer info nodig heeft, vraag er dan gerust naar. Ik weet wel redelijk wat van pc's maar ben geen expert dus liefst niet al te ingewikkeld antwoorden.