Oud 14-01-2002, 11:01
Vinzz
Vinzz is offline
Heej, ik zat 'r aan te denken om weeres windows 2000 te installeren.. alleen de vorige keer liep ik toen ook al tegen een probleempje aan. Ik draai nu namelijk gewoon win98 op mijn eerste partitie (kep 'r 2 op die schijf) en wil daar voor in de plaats win2000.. dus ik boot naar dos .. verwijder \program files en \windows en alles in de root.. (de rest wil ik houden)

als ik daarna de win2000 setup opstart zegt ie dat hij vrijwel gelijk dat ie de boot bestanden niet kan kopieeren en dat de hardeschijf geformatteerd moet zijn (wat ik dus niet wil).. hoe kan ik dit oplossen (behalve eerst win98 te installeren.. en dan win2000 wat wel werkt ) is hier een makkelijke oplossing voor?

alvast bedankt

[Dit bericht is aangepast door Alkahol!K (14-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 11:39
Verwijderd
Wat ik ervan begrijp, is dat Windows 2000 kijkt of er een ander OS zit, dan gaat de procedure door. Vind hij géén ander OS maar wél data, dan gaat 't proces *niet* door. M.a.w. wanneer je nou gewoon IO.SYS, MSDOS.SYS en COMMAND.COM van Windows 98 laat staan in je root, fop je 'm? Misschien is dat wat?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 11:39
Verwijderd
P.S. Krijg je wel een dualbootsysteem, maar dat kun je later altijd domweg weer erafkieperen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 11:53
Vinzz
Vinzz is offline
hm.. dat kan ik idd 's proberen.. want eerst weer win98 installeren dan duurt echt iets te lang
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:53
pietje63
pietje63 is offline
als je eerst ff dos installeert
of op de andere partitite
Oud 15-01-2002, 16:06
Vinzz
Vinzz is offline
^^ up.. als ik mijn huidige w98 enzo laat staan.. boot naar dos en start dan de install op krijg ik ook de melding: could not install bootloader..

vanuit w98 werkt ie wel.. maar die wil ik niet eerst installeren als ik overnieuw begin (en er moet teveel bewaard blijven om te formatteren ) misschien dat iemand ooit 't zelfde heeft gehad?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:07
Vinzz
Vinzz is offline
en als 'r echt geen manier is.. tja dan install ik wel weer eerst w98 (kan'r echt niet tegen haha)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:13
ET203
ET203 is offline
dude waarvoor dual boot met win98 dat is meer ellende op je nek halen ga over op linux of schrijf je eigen 0s in linux kan je dat allemaal lekkur aanpasen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten