Oud 12-11-2005, 14:49
Spiteful
Spiteful is offline
Gisteren bij mijn oma in een of ander boekje iets gelezen over knuffelparty's. Dat zijn feestjes die in Amerikaanse grootsteden ontstaan zijn, waar een vijfhonderdtal mensen samenkomt in pyama of joggingpak om mekaar aan te raken, te strelen en te zoenen. Er worden wat regels uitgelegd, wat gedanst, in groepjes knuffelspelletjes gespeeld en op het einde is er een grote groepsknuffel. Nogal vreemd allemaal, maar blijkbaar zijn er niets dan positieve reacties. Een dergelijk feestje in Brussel is afgelast wegens gebrek aan belangstelling...
Volgens de bijbehorende (pseudo-)wetenschappelijke uitleg heeft de gemiddelde mens een enorme behoefte aan affectie, die in onze maatschappij van geen kanten ingevuld wordt, tenzij binnen relaties. Knuffelen zou ook directe fysieke gevolgen hebben (duh). Er komen endorfines vrij en vooral bij vrouwen komt oxytocine (of zoiets) vrij in de hersenen, waardoor ze vrolijker worden en nog meer willen knuffelen. Vrouwen zouden dus een grotere behoefte aan affectie hebben dan mannen.
En ik heb al zo'n onstuitbare behoefte! Ik kan er letterlijk niet te veel van krijgen, heel anders dan sex, daar kan ik wel eens genoeg van hebben. Als het bij mij al zo erg is, hoe zit dat dan met vrouwen?
En hebben de mannen hier idd wat minder behoefte aan knuffels e.d?
Wat vinden jullie van die knuffelparty's?
Ik vind het er wel wat over, kvind het meer een teken dat er op gebied van affectie en aandacht wat scheelt aan onze maatschappij dan dat het een oplossing is. Kheb al wel vaker gezegd dat ik idd vind dat mensen nog te gesloten zijn, angstig bijna, lang niet alleen op gebied van affectie, maar ik zal me hier beperken tot knuffelen.
Meningen graag, vooral dan over affectie buiten relaties.
Oud 12-11-2005, 15:48
akumabito
akumabito is offline
Heheh, ik had er nog nooit van gehoord...
Kan wel grappig zijn denk ik, maar niets voor mij... ik vind het een beetje een raar idee om wildvreemde mensen te gaan knuffelen enzo... maar wellicht zal iedereen dat wel hebben en is het iets waar je jezelf ff overheen moet zeten?
Oud 12-11-2005, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik hou ook heel erg van knuffelen en kan er ook geen genoeg van krijgen. Maar ik moet er niet aan denken om dit met allerlei vreemde (en zelfs lelijke) mensen te moeten doen. Zeker dat zoenen niet. Bah.

Ik knuffel mn vriend gewoon continu En gelukkig houdt hij daar ook van.
Oud 12-11-2005, 16:00
T!ne
T!ne is offline
Ik ben een vrouw en heb wel redelijk veel nood aan affectie. Die krijg ik vaak van mijn vriend. Maar je vroeg naar buiten relaties dus..
Op het zwemmen geven we iedereen altijd een zoen. Is een gewoonte van iedereen zo te begroeten. Knuffels worden er vaker gegeven als we zien dat er iemand zich niet zo goed voelt. Mijn trainer die pakt wel al vaker eens iemand vast.. Zonder reden. En doet mij vaak deugd . Mijn beste vriendin pakte ik vroeger wel vaak vast en gaf haar dan soms een zoen. Ik doe dit ook nogal rap bij andere vriendinnen, gewoon om ze een prettig gevoel te geven.
Eigenlijk knuffel ik mensen gewoon omdat het me een 'warm' gevoel geeft..
Oud 12-11-2005, 16:15
Verwijderd
Ga eens naar een onzinmeeting.

Ik hou wel van knuffelen, maar dan wel met personen die ik mag (dat hoeven echt niet mijn beste vrienden te zijn maar wel gewoon personen waar het mee klikt).
Oud 12-11-2005, 16:29
coopergirl
coopergirl is offline
Ja, ik heb wel eens van die knuffelmeetings gehoord Ikzelf heb er niet de intense behoefte aan allemaal wildvreemde mensen in mijn armen te sluiten. Daarbij ben ik nog wel eens een 'sociofoob' wat een erg ongelukkige combinatie is. Daarbij denk ik dat het knuffelen voornamelijk zin heeft als het gebeurd door iemand waar jij om geeft. Een onbekende knuffelen is toch altijd anders dan een goede vriend/ vriendin een knuffel geven. Indien mensen er (in de USA) baat bij hebben, is het prima
Oud 12-11-2005, 16:43
Verwijderd
Mensen hebben warmte en aanraking nodig, da's duidelijk. Alleen ik betwijfel of het ook echt zoveel nut heeft om het met wildvreemden te doen. Iemand die zal klagen dat hij te weinig warmte heeft, het soort mens dat naar zo'n knuffelparty gaat, zal over het algemeen een eenzamer type zijn. Als je immers wel genoeg vrienden hebt kun je daar best een keer mee knuffelen. Als je weer naar huis gaat na zo'n knuffelparty word je toch wel weer met je neus op de feiten gedrukt dat je geen vrienden hebt, dus ik zie het heil er niet van in. Wel een gat in de markt, natuurlijk.
Oud 12-11-2005, 16:53
dwight88
dwight88 is offline
zo'n knuffelparty hoeft van mij écht niet.

Ben zelf wel erg knuffelachtig, of dat nu met mijn vriendin is, of niet. Het moet wel een bekende zijn met wie ik een goede vrienschappelijke band heb. Het is voor mij dan een soort uitting van "ik mag je/hou van je/etc/", maar dan puur op vriendschappelijk gebied.
Oud 12-11-2005, 17:15
Louel
Louel is offline
Ja, ik ben heel erg knuffelig. De laatste tijd wel minder, maar wel met mensen die ik heel goed ken. (M'n vriend houdt er alleen minder van.. ) Soort van manier om te laten zien dat ik ze graag bij me heb . Maar met vreemden, nee bedankt.
Oud 12-11-2005, 17:18
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik ben helemaal niet knuffelig.
Alleen als ik mensen goed ken "mogen" ze me knuffelen.
Maar ik vind het gewoon niet prettig om aangeraakt te worden door vreemden, ik vind het ook niet fijn als mensen dichtbij me komen staan als ze tegen me praten.
Dus zo'n knuffelparty is voor mij dus niks.
Oud 12-11-2005, 17:21
Iduna
Iduna is offline
Ik heb er van gehoord ja, het kost je alleen wel entree. Toch denk ik dat de drempel nog redelijk hoog ligt. Maar wie weet is de drang naar aanraking en warmte zo hoog, dat je wel bereid bent je bedenkingen opzij te zetten.

Zelf houd ik erg van knuffelen, het liefst met een bepaald persoon.
Oud 12-11-2005, 18:44
Spiteful
Spiteful is offline
Hm blijkbaar vindt iedereen knuffelen buiten relaties vrij normaal. Ik voel mij nu ineens abnormaal
Begrijp me niet verkeerd, ik vind er niets mis mee. Integendeel zelfs. Maar het komt in mijn omgeving nauwelijks voor, tenzij een klein beetje bij vriendinnen onderling.
Oud 12-11-2005, 19:01
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 12-11-2005 @ 19:44 :
Hm blijkbaar vindt iedereen knuffelen buiten relaties vrij normaal. Ik voel mij nu ineens abnormaal
Voel je absoluut niet abnormaal.. Er zijn zoveel mensen die knuffel-graage (of hoe ik het ook moet schrijven ) mensen met een scheef gezicht bezien.. Als ik zo bedenk, ben ik eigenlijk een van de enige in mijn vriendenkring die zo aanhankelijk is..
Oud 12-11-2005, 20:17
Verwijderd
Knuffelen doe je met de mensen waar je meer-dan-normaal voor voelt, knuffelen met vreemden doe je toch op een andere manier dunkt me. De een kruip je bijna ín, de ander vooral het bovenlichaam met een losse omhelzing.
Oud 12-11-2005, 20:24
Muchacha
Muchacha is offline
Ik knuffel enkel 'makkelijk' met mijn vriendje, daar kan ik helemaaaaaal inkruipen, geweldig vind ik dat en ik heb er dan ook een grote behoefte aan (heel rot als ik zoals nu geen vriendje heb...) Tegen een goede vriend aankruipen kan ik ook, maar dat gaat allemaal niet zo vlotjes, word er gauw verlegen van enzo Iemand omhelsen kan ik wel makkelijk, daar voel ik me niet onwennig bij. Zo'n knuffelparty's zeggen met echt niks, moet er niet aan denken een vreemde aan te raken Ook niet als ik vrijgezel ben, nee. Mijn kat daarentegen is wel een goed surrogaat

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 20:27.
Oud 12-11-2005, 20:47
Roosje
Roosje is offline
Ik knuffel met toffe mensen en ik vind het zalig.

En af en toe, op motivatietrainingdagen van school, en tijdens de verzorgingslessen van afgelopen jaar, als het moet, dan doe ik het ook. Maar vaak met tegenzin.

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 20:50.
Oud 12-11-2005, 20:48
Nyawa
Ik ben echt extreem gevoelig voor knuffelen, vind 't heerlijk . Zo'n knuffelparty hoeft voor mij niet zo. Ik moet wel meer voor diegene voelen of hem/haar heel goed kennen.
Oud 12-11-2005, 20:52
WolterB
WolterB is offline
Knuffelen is heerlijk

Knuffel vooral met mensen waar ik goed mee overweg kan en het ligt aaan hoe goed in met die persoon overweg kan hoe heftig de knuffel is, ofzo
Oud 12-11-2005, 22:22
Verwijderd
Mij moet je dus echt niet op zo'n party neerzetten, denk dat ik er gillend wegren

Ik knuffel graag, maar dan ook maar met een select groepje mensen, niet met anderen, en al helemaal niet met vreemden.
Oud 12-11-2005, 23:37
akumabito
akumabito is offline

hahah, iedereen, lees voor de gein het topic nog eens door... lijkt wel of de heren meer pro-knuffel zijn als de dames...

Humor...
Oud 13-11-2005, 01:50
Nebula
Nebula is offline
Ik ben bij vlagen wel knuffelig (en dan net als velen alleen met een zeer select groepje mensen met wie ik erg close ben).
Maar wanneer ik mensen niet behoorlijk goed ken, word ik er al naar van als ze mij alleen maar aanraken. Geen groepsknuffels met vreemden voor mij dus.
Oud 13-11-2005, 11:15
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
ik ben nu al bijna een week knuffelig Met name met mijn knuffel en vriendin, verder? Neu
Oud 13-11-2005, 11:24
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
T!ne schreef op 12-11-2005 @ 20:01 :
Voel je absoluut niet abnormaal.. Er zijn zoveel mensen die knuffel-graage (of hoe ik het ook moet schrijven ) mensen met een scheef gezicht bezien.. Als ik zo bedenk, ben ik eigenlijk een van de enige in mijn vriendenkring die zo aanhankelijk is..
Ik bekijk ze niet met een scheef gezicht hoor. Kzou het zelf ook graag doen. Als mensen mij dan niet scheef bekijken .
Gelukkig heb ik een kat. Dat beest krijgt er nu eens écht nooit genoeg van, ze krabt als je je hand wegtrekt
Oud 13-11-2005, 15:21
Nona
Nona is offline
Zo'n knuffelparty lijkt me niets (iets met selectiereflex komt in me op, blabla), maar ik knuffel wel graag met mijn vriend of goede vriend(inn)en. Dat geeft gewoon een goed gevoel en je kunt elkaar op die manier ook laten weten dat je om elkaar geeft en elkaar zult steunen zonder daar tekst en uitleg bij te hoeven geven. Knuffelen is gaaf.
Oud 13-11-2005, 20:02
Verwijderd
Ik duld geen mensen aan mijn lichaam. Daar kan ik niet mee overweg. en helemaal niet zoveel en allemaal tegelijk.
Advertentie
Oud 13-11-2005, 21:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
******** schreef op 12-11-2005 @ 17:15 :

Ik hou wel van knuffelen, maar dan wel met personen die ik mag (dat hoeven echt niet mijn beste vrienden te zijn maar wel gewoon personen waar het mee klikt).
Oud 13-11-2005, 21:19
darkfairy
darkfairy is offline
Oud 13-11-2005, 21:24
Romie
Romie is offline
ik vind t werkelijk belachelijk eigenlijk zo`n knuffelparty, wat bezielt je om allerlei vreemden te gaan knuffelen, heb je dan geen vrienden ofzo waar je mee kunt knuffelen? zelf ben ik sowieso niet zo`n knuffeler, misschien af en toe maar dat is meer voor de gein.
Oud 13-11-2005, 21:42
Verwijderd
Nog nooit van gehoord van dat soort party's.
Ik hou ook wel van knuffelen maar dan alleen met iemand die speciaal voor mij is, m'n vriendin bijvoorbeeld (waneer ik die dan heb natuurlijk ) maar met wildvreemden lijkt het me echt niks. En ik denk dat nare man wel gelijk heeft, als je niemand hebt en je komt dan terug van zo'n party (waarom zou je er anders heen gaan?) voel je je alleen maar eenzamer als tevoren denk ik.
Oud 13-11-2005, 22:24
Verwijderd
Ik heb er laatst ook iets over gelezen inderdaad.
Nou, ik moet geen vreemden die mij knuffelen. Knuffelen is iets persoonlijks, met mensen die je kent en waar je om geeft. Niet zomaar met iedereen omdat het goed is voor je. Ik heb wel behoefte aan affectie, maar niet met mensen die ik toch niet ken.
Oud 13-11-2005, 23:25
LostInTime
LostInTime is offline
Ik hou van knuffelen, maar alleen met mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze geen andere bedoelingen hebben...
Anders kan ik er echt niet tegen en heeft het het tegenovergestelde effect.
Bij ons in de vriendengroep knuffelen we elkaar als we elkaar zien en als we weggaan, gewoon als groet
Oud 14-11-2005, 08:04
Verwijderd
Ik ben heel erg knuffelig, maar ik moet er echt niet aan denken om met wildvreemden te knuffelen. Ik knuffel alleen met mijn vriendje en met zijn hond en mijn hond. Honden zijn daar echt ideaal voor.
Oud 14-11-2005, 14:05
Spiteful
Spiteful is offline
Die knuffelparty's lijken mij ook wel iets vreselijk, een hoop eenzame handtastelijke mensen bijeen... Maar kheb er eig helemaal geen probleem mee om wildvreemden vast te pakken of zo, veel heeft het dan wrs wel niet te betekenen. Maar kan wel eens leuk zijn, afhankelijk van de persoon
Oud 14-11-2005, 16:40
Raven
Raven is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-11-2005 @ 09:04 :
Ik ben heel erg knuffelig, maar ik moet er echt niet aan denken om met wildvreemden te knuffelen. Ik knuffel alleen met mijn vriendje en met zijn hond en mijn hond. Honden zijn daar echt ideaal voor.
*SJLURPS*
Oud 14-11-2005, 16:41
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-11-2005 @ 16:21 :
Zo'n knuffelparty lijkt me niets (iets met selectiereflex komt in me op, blabla), maar ik knuffel wel graag met mijn vriend of goede vriend(inn)en. Dat geeft gewoon een goed gevoel en je kunt elkaar op die manier ook laten weten dat je om elkaar geeft en elkaar zult steunen zonder daar tekst en uitleg bij te hoeven geven. Knuffelen is gaaf.
keertje knuffelen dan
Oud 14-11-2005, 18:14
Verwijderd
Ik heb er van gehoord, en het lijkt me niets. Op Spunk.nl ( http://www.spunk.nl/articles/view_ar...=1128941437334 ) Staat een artikeltje erover.

Het lijkt me niet echt een fijn iets, ik hou het liever op mijn vrienden dan totale onbekenden..
Oud 14-11-2005, 18:25
Al Murphy
Al Murphy is offline
Van knuffelen met mensen (buiten relatie) voel ik me vooral snel ongemakkelijk. Knuffelen met vreemden... ik zou er vooral nerveus van worden.

Yippee, groepsknuffelknuffel !
Oud 14-11-2005, 21:22
Optima
Optima is offline
ik knuffel alleen mensen waar ik affectie voor voel, ik ga niet een wildvreemde knuffelen simpelweg omdat ik verslaafd ben aan affectie. Nee ik krijg pas de behoefte als ik iemand mag, ik heb niet van nature de behoefte van "he gossie ik heb nu wel zin om iemand te knuffelen". Dat wekken mensen in me op.

Ik knuffel wel vaak met mijn vader, dan kruip ik bij hem in zijn grote luie stoel, iets wat ik vroeger ook al deed. maar een tijdje terug is de poot waarop die stoel rust een beetje. eh gebroken. Ben in de tussentijd wel verdriedubeld qua gewicht dan toen ik 9 jaar oud was .

En ik knuffel soms wel eens met een vriend van me, puur platonisch, omdat het fijn is, en ik hem vertrouw.

Met minnaars knuffel ik niet zo vaak, omdat...tja....waarom niet eigenlijk? Pas als ik ze een jaar ken ofzo...erg vreemd...
Oud 16-11-2005, 14:16
Nona
Nona is offline
Citaat:
Raven schreef op 14-11-2005 @ 17:41 :
keertje knuffelen dan
Tsk, gaat fietsen jij.
Oud 16-11-2005, 14:56
Verwijderd
Ik hou helemaal niet van knuffelen, maar ik vind het sowieso niet fijn als mensen (bekend of vreemd) me aanraken, word daar een beetje bang van ofzo
Oud 16-11-2005, 15:01
Ruudje
Ruudje is offline
lol... dè manier om herpes simplex te verspreiden
Oud 16-11-2005, 15:17
Astuanax
Astuanax is offline
Ik hou veel van knuffelen met vrienden/-innen, het geeft je een warm en veilig gevoel. Kussen en strelen daarentegen vind ik wel iets dat meer in een relatie thuishoort dus zo'n knuffelparty gaat iets te ver voor mij...
Oud 16-11-2005, 16:41
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-11-2005 @ 15:16 :
Tsk, gaat fietsen jij.
da's wel ver naar papytown
Oud 16-01-2012, 03:02
janplanplam
janplanplam is offline
Citaat:
Een dergelijk feestje in Brussel is afgelast wegens gebrek aan belangstelling...
Weet er iemand soms wie dat feestje organiseerde?
Ik zou graag met die mensen in contact komen.

Thanks!
Oud 16-01-2012, 07:09
Verwijderd
Aangezien dit een up van ruim 6 jaar en Spiteful al een tijd niet meer op het forum is geweest, gaat deze topic op slot.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten