Oud 18-12-2005, 14:18
Verwijderd
Ik wil gebruik gaan maken van WOL. Het opstarten en gebruiken van mijn pc vanaf een andere locatie gaat goed. Het afsluiten verwacht ik ook wel op te kunnen lossen.

Het probleem is dat als mijn pc uitstaat, en de WOL functie is geactiveerd, dat mijn pc op een gegeven moment opstart doordat deze een pakketje van een andere computer ontvangt.
Hoe kan ik die voorkomen, is dit te beveiligen met een wachtwoord, of is er een andere oplossing?

systeem:
WinXP pro
WOL with PME
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2006, 12:10
hemhemhem
hemhemhem is offline
Heb ik ook weleens mee zitten klooien, maar niet meer doorgezet..

Misschien handig om hier even naar te kijken...

This type of remote wake-up call is special, because it allows for more control over who and when can trigger WOL on a certain machine.

The Magic Packet is an UDP network packet, which contains a certain header, the MAC address of the targeted network card (repeated 16 times), plus optionally a password. If you know the MAC and the password you can crafta Magic Packet.

http://xlife.zuavra.net/index.php/60/
Oud 26-12-2006, 23:01
phoxetis
phoxetis is offline
ik geloof dat je de mogelijkheden en al je beveiligingsideologieën schromelijk overschat bij het gebruik van WOL.

WOL kan aan en uit. Staat het aan, en komt het pakket, dan gaat de PC aan. Staat het uit, blijft-ie uit.

meer techniek zit er niet in... hoezo, ben je bang dat iemand je PC aan zou zetten ?

ik snap je probleem niet. Als je je PC niet aan wilt, dan stuur je toch géén pakketje naar dat MAC ?
Oud 28-12-2006, 11:33
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 27-12-2006 @ 00:01 :
ik geloof dat je de mogelijkheden en al je beveiligingsideologieën schromelijk overschat bij het gebruik van WOL.

WOL kan aan en uit. Staat het aan, en komt het pakket, dan gaat de PC aan. Staat het uit, blijft-ie uit.

meer techniek zit er niet in... hoezo, ben je bang dat iemand je PC aan zou zetten ?

ik snap je probleem niet. Als je je PC niet aan wilt, dan stuur je toch géén pakketje naar dat MAC ?
Niet bang. Maar het is overbodig. Als ik bijvoorbeeld een tijd niet thuis ben en af en toe mijn computer op afstand wil gebruiken, dan hoeft mijn pc niet constant aan te staan.

Ik stuur dan inderdaad geen pakketjes. Maar er 'zwerven' pakketjes rond waardoor die pc toch wel aangaat, ongeacht of ik dat pakketje verzend.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
hemhemhem schreef op 26-12-2006 @ 13:10 :

This type of remote wake-up call is special, because it allows for more control over who and when can trigger WOL on a certain machine.

The Magic Packet is an UDP network packet, which contains a certain header, the MAC address of the targeted network card (repeated 16 times), plus optionally a password. If you know the MAC and the password you can crafta Magic Packet.

http://xlife.zuavra.net/index.php/60/
Dankje. Ik zal het binnenkort eens doorlezen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 21:18
Verwijderd
Citaat:
hemhemhem schreef op 26-12-2006 @ 13:10 :

Dat doe ik ook maar.
Ik heb niet de indruk dat mijn netwerkkaart zo'n wachtwoord ondersteunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten