Okay, het is dus weer prut met peren op m'n computer. Gisteren heb ik Windows SP2 geďnstalleerd. Na het installeren startte de computer gewoon op, niets aan de hand. Nadat vanmiddag even in m'n computerkast had gekeken hoeveel vrije PCI-sloten ik nog over heb wilde hij niet meer normaal opstarten. Hij komt tot het Windows XP laadscherm, de blauwe balkjes bewegen wat, maar daarna loopt hij vast en gaat hij absoluut niet verder. Gelukkig kon/kan ik nog wel in de veilige modus met netwerkmogelijkheden komen, dus ik zocht op internet naar oorzaken van dit probleem. Ik vond wat over SP2, dat je computer kan vastlopen in het laadscherm als je dat hebt geďnstalleerd. 'Okay, dan verwijder ik SP2 en installeer ik SP1' was mijn gedachte. Dat ging dus mooi niet door. Ook na het verwijderen van SP2 wil hij niet doorstarten. In Apparaatbeheer staan geen uitroeptekens, en ik heb Systeemherstel al geprobeerd - zonder resultaat.
Ik heb nu twee mogelijkheden:
- Windows XP over de bestaande installatie heen doen.
- Schijf formatteren en dan Windows XP installeren (met SP1)
- Nu SP1 installeren en hopen dat hij het dan wél doet (al lijkt me dat niet waarschijnlijk)
Wie weet een oplossing voor dit hardnekkige probleem? Alvast bedankt - Sylph.