Ik moet mijn ei kwijt, dit lijkt me de geschikte plek.
Ik bezoek weinig subfora, maar dit is er een van. Ik vind de taalkundige onderwerpen, als het 'Hoeveel Talen Beheers Je' onderwerp en topics over het vertalen van een enkel zinnetje erg interessant. Ik ben een fan van talen, daarom kom ik hier.
Edoch; er is iets wat ik niet begrijp. Er zijn mensen die hier systematisch elke dag een onderwerp plaatsen, waarin zij verzoeken gehele schoolopdrachten te maken. Mensen van de hoogste middelbare schoolopleiding, het VWO, die bedelen om antwoorden van luistertoetsen. Mensen uit dezelfde categorie, vragende om een onderwerp voor een discussie!
Ik snap dit niet. We hebben van onze lieve, al dan niet denkbeeldige, Heer toch godverdomme hersenen gekregen? Wat doe je in de eerste plaats op een Moderne Talen-subforum, als je in 'breezerschrift' je vragen stelt? Wat doe je op een opleiding als VWO, als je niet eens weet dat het 'het wordt', in plaats van 'het word' is?
Schaam je je, als VWO-leerling, niet enorm diep als mensen van een soms lagere leeftijd of lager niveau jouw opdrachten moeten maken of nakijken? Heb je geen schuldgevoel tegenover jezelf, wanneer je de meest simpele vragen op een forum moet stellen?
Voel je je niet enorm klote, als je als 18-jarig meisje Engelse opdrachten met een vertaalmachine maakt? Is het niet extreem frustrerend de meeste simpele grammaticale regels van het Engels niet te weten, terwijl je sinds de 11-jarige leeftijd al onderwezen wordt in dit vak?
Om af te sluiten vraag ik mezelf nog af, hoe je jezelf over 10 jaar ziet als je zo veel mogelijk schoolopdrachten wilt uitpluizen via fora. Zit je later, achter je bureau op kantoor, ook achter Scholieren.com om te vragen hoe je bepaalde dingen moet oplossen? Met als enige reden, dat je je examens hebt gemaakt door te vragen of anderen de antwoorden willen onthouden?
Sterf, verdomde kleuters.
Laatst gewijzigd op 08-01-2006 om 19:39.
|