Oud 20-06-2002, 16:43
Ilona1
Ilona1 is offline
Iemand hier weleens 2x blijven zitten???! En zo ja, wat hebben jullie toen gedaan? Ook wil ik weten of iemand weleens mavo heeft gedaan en daarna havo. En kan havo4+5 in 1 jaar gedaan worden?Thanx
Oud 20-06-2002, 17:39
Verwijderd
Ik ben nog nooit blijven zitten En je kan 4 en 5 havo in een jaar doen.
Een jongen uit m'n klas is dit jaar voor het tweede achtereenvolgende jaar blijven zitten, en moet dus van school. Nu wil hij in de zomervakantie 4VWO inhalen en in het jaar daarna 5 en 6 VWO doen. Dit kan op de stebau ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:27
Balance
Balance is offline
je kan 4 en 5 havo in één jaar doen, maar als je van de mavo komt zou ik het je niet aanraden
Oud 21-06-2002, 05:34
diamonde
diamonde is offline
Heyzzz...

Ik ben 1 keer blijven zitten. Een jongen uit mijn vorige klas is 2 x achter elkaar blijven zitten en moest dus officieel van school af...
Maar volgens mij heeft de school hem gematst want hij loopt er nog steeds rond...

Soms hoor je wel eens dat er mensen na de mavo nog naar de havo gaan, maar meestal valt dit hen wel erg tegen...
Want na 3 jaar havo krijg je al een mavodiploma dus ze hebben toch een jaar meer gedaan die een mavoleerling niet heeft...

Havo4 en Havo5 kun je in 1 jaar doen op een speciale school...
Ik weet zo niet welke dat zijn maar in Emmen zit er 1... Ik weet natuurlijk niet waar jij precies woont maar zulke scholen zijn vast wel op internet te vinden..

Succes ermee!!

Adieu,
diamonde
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 07:04
pietdepiet
pietdepiet is offline
Iemand die vorig jaar bij mij in de klas zat (3 VWO) was ook 2 keer blijven zitten in die klas, toen moest hij van school. Aan het begin van dit jaar zat hij inderdaad niet meer op deze school, maar na een maandje was hij terug, hij ging op onze school 4 MAVO doen, hij is nu geloof ik gelaagd
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 08:12
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
pietdepiet schreef:
Iemand die vorig jaar bij mij in de klas zat (3 VWO) was ook 2 keer blijven zitten in die klas, toen moest hij van school. Aan het begin van dit jaar zat hij inderdaad niet meer op deze school, maar na een maandje was hij terug, hij ging op onze school 4 MAVO doen, hij is nu geloof ik gelaagd
Dat is precies mijn verhaal..alleen moet ik nog slagen.
Ik kom ook van het vwo dus ik voel me best stom dat ik naar mavo moet. Ik weet dat ik vwo kan, dus havo 4+5 in een jaar moet me zeker weten lukken!
Thanx voor de reacties alvast!
Oud 21-06-2002, 15:46
Sommetje
Sommetje is offline
Nee, ik ben nog nooit blijven zitten en was niet het eerlijk gezegd ook niet van plan.

Je kunt wel 4 en 5 havo in één jaar doen. Ik denk zelf dat het na de mavo best te doen is.

Ik ken iemand bij ons op school die twee keer in 4vwo is blijven zitten (wat ik nog een prestatie vind, hoe kun je twee keer in hetzelfde leerjaar met de vakken blijven zitten). Nu doet hij 4 havo. Ik ben erg benieuwd of hij overgaat. `t Lijkt me grappig als hij dan nog blijft zitten.

Zo, heb ik je vragen nu beantwoord!
Oud 21-06-2002, 17:30
zeep007
zeep007 is offline
om mijn ervaring even simpeler te maken dan dat het is geweest komt het erop neer dat ik eerst de mavo heb gedaan, daarna naar de havo gegaan -----> blijven zitten in H4... nog een keer gedaan en nu havo 5. Ik ben de oudste van het hele zooitje en dat maakt me helemaal niets uit want ik ga alleen maar voor dat papiertje en met die mensen heb ik toch niets.

Je kan sprinthavo doen maar of het de juiste keus is, is per mens verschillend. Er zijn mensen die makkelijk slagen maar ook mensen die het teveel in 1 jaar vinden en er alsnog 2 jaar overdoen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 22:17
pietdepiet
pietdepiet is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
`t Lijkt me grappig als hij dan nog blijft zitten.
is echt niet leuk hoor, blijven zitten
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:16
Ilona1
Ilona1 is offline
Had nog even een question:
Wie weet er een school waar je havo 4+5 in een jaar kan doen. Ik kan het niet vinden. Wel een school waar je vwo 5+6 in een jaar kan doen, maar dat ga ik daarna nog doen. Eerst me havo maar eens. Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!
Oud 26-06-2002, 20:02
Miess
Miess is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
`t Lijkt me grappig als hij dan nog blijft zitten.

Zo, heb ik je vragen nu beantwoord!
Wat is daar zo grappig aan?? Ik vind het eerder triest..

Ik ken wel iemand die dit jaar voor de vierde achtereenvolgende keer gezakt is voor haar HAVO examen...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 21:06
Paige
Paige is offline
Citaat:
diamonde schreef:
Want na 3 jaar havo krijg je al een mavodiploma dus ze hebben toch een jaar meer gedaan die een mavoleerling niet heeft...
Huh?!? Hier klopt iets niet..De havo'ers kunnen als ze een overgangsbewijs van 3 naar 4 hebben een mavo-diploma krijgen..Mavo'ers krijgen hun diploma na 4 jaar..Ze stromen dan in de 4e klas havo in..Duss ik snap niet wat je bedoeld?!?!..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 07:23
heumen
heumen is offline
Ik vond MAVO naar HAVO goed te doen. Als je MAVO met je vingers in je neus hebt gehaald moet het kunnen. Scholen waar je twee jaar in een kan doen:

Luzac: duur (eeerug duur!), goede begleiding (meestal), wel hard werken (verplicht).

Boerhaave: geen ervaring mee maar geloof dat het ook duur is....

R.O.C??:weet ik niet zeker maar dacht dat het daar ook kon.

LOI: Ja, ja, ook met de LOI kom je er wel. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat iemand thuis, ganz alleen, in een jaar zijn havo diploma haalt: de mogelijkheid is er.

Kleine instellingen:Er zijn ook scholen(weet nie waar ze bij horen) waar je twee jaar in een kan doen. Zo zit bij ons in alphen het Gouwe college.

Internet: kijk bij volwassenen onderwijs, prive onderwijs etc., etc.

Succes
Oud 27-06-2002, 08:31
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef:

Je kan sprinthavo doen maar of het de juiste keus is, is per mens verschillend. Er zijn mensen die makkelijk slagen maar ook mensen die het teveel in 1 jaar vinden en er alsnog 2 jaar overdoen.
Idd en dan dus ook enorm veel geld kwijt zijn, want het is vaak peperduur, omdat het heel vaak particuliere scholen zijn.

Ik heb eerst mavo gedaan, ben daarna naar 4 havo gegaan en daarna 5 havo, dat was goed te doen, hoewel je vaak wel een achterstand hebt als je van de mavo komt.

Kan mavo-havo-vwo nog wel met het studiehuis? De overstap mavo-havo kon makkelijker dan havo-vwo, dat was nog behoorlijk ingewikkeld, heb ik me laten vertellen.

Vraag op de school waar je nu zit om adressen, die hebben ze vast wel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:28
Verwijderd
Het luzak is een school waarin je 2 jaar in 1 jaar kan doen...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:12
lgee
lgee is offline
gegroet,

ik ben toch wel de zittenblijver in zijn uiterste vorm. Luister, het sprookje begon op HAVO/VWO brugklas, vervolgens 2 Gymnasium jaja , echter hierna kwam ik terecht in de spreekwoordelijke neerwaartse spiraal, ik ging naar 3 Ahteneum. Dit jaar wist ik op het randje te halen. Vervolgens kwam ik in 4 Atheneum en hier werd mijn laksheid rijkelijk beloond door de woorden; je bent niet bevordert. Vervolgens kwam ik op 4 Havo terecht, dit jaar dus. En ook gisteren was het zover; Hallo, hier spreekt Mr. ..... Ik wilde even zeggen dat je niet bent bevorderd. Okee, ik ben dus simpelweg de lul. Jaja, k hoor de critici onders on als hun oordeel schennen; dom, sukkel, je moeder zuigt blablbalab . Maar ik vraag bij deze dus om een advies; gezien mijn voormalige prestaties en verborgen vaardigheden ben ik wel van plan om strax een opleiding op HBO-niveau te volgen. Ik wil graag Havo 4 en 5 in 1 jaar doen. Ik zag al verscheidene berichten waarin scholen genoemd werden waarop dit kon dussssss, thnx... dat wilde ik ff kwijt... mzzl
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 12:41
Ilona1
Ilona1 is offline
Je bent al net zo als mij . Ik bevorder ook nooit haha.maar even serieus. Je kan nu denk ik VMBO4 gaan doen, net als ik> daarna ga ik naar het luzac voor een jaar waarschijnlijk om daar havo4+5 in een jaar te fiksen. Daarna snel daar weg..en naar het horizon college om daar Vwo5+6 in een jaar te doen. Vind het raar dat havo niet in een jaar gedaan kan worden op het horizon maarja.. Luzac is duur en voor rijkeluiskindjes hoorde ik. Maar ik kan me ook vergissen.. Goed..eerst maar eens slagen voor me examens! laat even weten wat je gaat doen! Waar woon je btw? xxx
Oud 04-07-2002, 19:02
nouk16
nouk16 is offline
Als je is wist hoeveel er bij ons blijven zitten dit jaar in 4 vwo. van ongeveer 60, zo''n stuk of 8/9. Das toch best veel. gelukkig ben ik zelf wel over want het lijkt me niet echt leuk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:48
Verwijderd
Misschien een hele domme vraag: Waarom moet iemand in godsnaam van school af als hij/zij twee keer is blijven zitten? Dat is bij ons ook het geval. Ik vind het maar raar. Heeft het misschien met de "goede" naam van de school te maken of staat dat in de wet? Best vaag IMO.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 13:35
lgee
lgee is offline
heej mensen,

k schreef een bericht of 3 naar boven ook al hier.... nou, een dag nadat ik dat bericht had gepost ging ik naar school mijn rapport halen. Zegt die leraar, komt strax maar terug. Dus ik wat later alleen terug, had die mij gematst met een punt. Nou ben ik dus bevorderd naar Havo 5, hehe dusss mijn pilsje zal deze vakantie toch iets beter smaken dan dat ik had durven drome. Nou de groeten, en ja, over dat Luzac... Is inderdaad duizenden en duizenden euro's. Dat gaat volgens mij per vak. Zoveel euro of zoveel euro per vak en ja, is echt f*cked up duur. Maar daar hoef ik nou niet meer druk om te maken. Woon trouwens Venlo.
De groeten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten