Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vandaar dat ik vroeg of je dan bijvoorbeeld ook een baan in de boekhandel als werk kunt hebben.. ![]() Bedankt voor je reactie, ik zal Loontjuh proberen te contacten ![]() groetjess
||
Citaat:
PTP?? wat is dat dan? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ga ook maar zo'n 3 dagen gemiddeld naar school ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar als ik gewoon alleen het eerste jaar doe van de opleiding, dat is het propedeusejaar, dan komt dat toch ongeveer op hetzelfde neer?? Ik heb me er wel in verdiept, heb een voorlichting gehad op school, heb de studiegidsen en via NTI info, want die werken samen ofzo, maar ik vind het allemaal zo vaag ![]() xx
||
Citaat:
Ik heb mijn certificaat al gehaald op de HAVO, maar ik lees net dat je op VWO niveau nodig hebt ![]() Het NTI werkt indirect samen met Deventer, kweetnie precies hoe, maar het is iig zo dat wanneer je een module afsluit via het NTI, je hier vrijstelling voor krijgt en het lesgeld hiervoor niet hoeft te betaling..
|
http://www.saxion.nl/ptp/voltijd/deventer/kort
http://www.saxion.nl/ptp/voltijd/enschede/kort Ik begrijp niet helemaal wat je nu allemaal zegt. PTP is in Enschede en Deventer. Dat lijkt me niet zo heel ver weg? Het is iig in dezelfde stad als HBO Psychologie. PTP is bedoeld als opstap voor de universiteit of eventueel als orientatiejaar. Maar dat kan Chloe Siere je wat beter uitleggen. ![]()
||
Citaat:
Ik heb het idee dat je er erg makkelijk over denkt. Psychologie op universitair niveau is heel breed en ook eenzijdig: je hebt vakken als biologische, cultuur, klinische, verslagen/werkstukken maken, gerontologie, statistiek en methoden. Als je therapeut wilt worden, dan ben je in de meeste van de vakken niet eens echt geïnteresseerd. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zie trouwens www.saxion.nl voor informatie over PTP. Het is helemaal niet vaag. Je krijgt behoorlijk veel psychologie tijdens het eerste jaar zoals 2 kwartielen een inleiding in de psychologie, loopbaan psychologie, sociale psychologie en communicatie psychologie. Verder krijg je de eerste 2 kwartielen 2 orienterende vakken (waarbij je je verdiept in de vijf studierichtingen die je op kunt mbv colleges en casussen) en heb je 3 kwartielen lang communicatieve vaardigheidstraining waar je leert hoe je een intakegesprek moet houden (heel nuttig vak). Ook heb ik een onderzoeksvak en rapportage (eigenlijk gewoon Nederlands, je moet er artikelen voor schrijven). Ow en als laatste psychologie presentatie (waar je dus leert presenteren) en drama (niet heel belangrijk, maar wel heel leuk. Je hoeft niet te acteren maar je krijgt opdrachten waarbij je je verdiept in het denken van een mens). Dat is wat ik tot nu toe heb gehad ![]() Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 22:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En met universiteit kun je toch weer net iets meer. Ik heb vwo gedaan, maar moest wegens omstandigheden terug naar het havo, tis dus niet zo dat ik totaal niet kan leren ofzo ![]() Ik weet wel dat t een hele zware opleiding is, maar het lijkt me echt geweldig!
||
Citaat:
is idd logisch ja van dat certificaat ![]() ![]() Ik las op een ander forum een verhaal van iemand die ook PTP heeft gedaan, en die zegt dat het een slechte voorbereiding is op de universiteit, want ze gaan meer in de richting van arbeidspsychologie enzo, en de meeste die PTP hebben gedaan, komen op het SPH of MWD terecht zei ze.... ![]()
||
Citaat:
![]() Ik weet nog steeds niet wat ik nou precies wil, maar iig iets in die richting
|
![]() |
Het NTI heeft sindskort ook een orientatiejaar voor HBO Psychologie.
Ik heb er over gelogd: NTI HBO orientatiejaar |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
HBO Psychologie: Waar en welke opleiding? Nonexistinghero | 4 | 17-02-2009 10:41 | |
Studeren |
rechten,criminologie en psychologie mody | 1 | 15-12-2008 13:58 | |
Studeren |
psychologie, sociale wetenschappen, sociologie, theologie, humanistiek, enz? merrie_k | 8 | 19-03-2007 12:18 | |
Studeren |
HBO Psychologie Leeuwtje | 18 | 31-01-2007 09:50 | |
Studeren |
hbo psychologie Sparkles | 30 | 21-12-2004 19:38 | |
Algemene schoolzaken |
thuis-studie HBO ?? i'mstronger | 4 | 28-09-2003 20:10 |