Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2) 19 3) BioMedische Technologie 3) protestants christelijk 5) ja 6) ik zit bij een christelijke studentenvereniging waarbij ik wekelijks een bijbelstudiekring volg, ga wekelijks naar de kerk en in mijn dagelijks leven interesseer ik me voor vrijwel alles dat iets met het christendom te maken zou kunnen hebben. 7) Dat christus voor onze zonden gestorven is en dat wij door zijn dood verlost zijn van de zonden en dankzij hem weer met het goddelijke kunnen communiceren. (te kort) 8) zie 7. Als je gelooft dat Jezus voor je zonden is gestorven is zondigen nogsteeds vervelend (je hebt immers er jezus lijden mee veroorzaakt) maar het is niet meer van belang voor hemel/hel omdat er vergeving is. 9) Zich bekeren tot het christendom. 10) Ik ben gedoopt dus God kent mij als een van zijn kinderen. Ik heb nog geen beleidenis van mijn geloof gedaan voor een kerk omdat ik nog niet bij één specifieke kerk zit. Verder voel ik mij meestal wel verlost. 11) God accepteert de mensen, de mensen niet God. Het feit dat ik christen ben geworden is dus een geschenk van God en niet iets waar ik zelf trots op hoef te zijn. 12) Voor mij wel. 13) Dat weten we niet. Ik vermoed dat er in buiten jezus geen redding is, hoewel de joden wat dat betreft een twijfelgeval zijn. Ga je zelf de vragen ook nog beantwoorden? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2)17 3)middelbare school 4)Christendom 5)Ja 6)zo af en toe naar de kerk, naar een celgroep (huisgroep), binnenkort de alpha-cursus, bidden, Bijbel-lezen, preken beluisteren. 7)Zelfde als Cartman, dat inderdaad wel erg kort is, maar wel helder. 8)Bekeer je! (doop in HG en water) 9)Door Jezus aan te nemen als zijn of haar verlosser en zich te laten dopen. 10)Jezus aannemen. Het Evangelie vertellen aan anderen zodat zij ook verlossing ontvangen. 11)Het vergeven van zonden en het reinigen van je 'hart' (wel erg traditioneel...). En als je de HG hebt onvangen kun je ook zelf demonen uitwerpen in de naam van Jezus. 12)Als je Jezus aanneemt wel. 13)Daar heb ik nog geen openbaring van gezien.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik geloof in de Islam. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan van gemaakte zondes afkomen door vergiffenis te vragen aan Allah (zonder tussenkomst van een imam, gewoon rechtstreeks) Alleen moet je wel echt spijt hebben van je zonden en ze nooit meer overdoen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik weet niet of je zo af en toe christelijke cd's luistert (zoals Hillsong, Soul Survivor etc), maar zo af en toe hoor je daar ook iemand uit het publiek gillen; die demoon trekt het niet meer ![]()
||
Citaat:
![]()
||
OFFTOPIC:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Misschien heeft hij wel last van ekster-ogen en staat zijn buurman erop. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(sorry ik kon het niet laten. Een lage streek....)
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wie ben je?
Bart Hoe oud ben je? 20 dacht ik zo Welke opleiding doe je? niveau 4 politieopleiding Welke godsdienst heb je? christelijk (ga naar de gereformeerde (vrijgemaakte) kerk Ben je actief met je geloof bezig? nogal ja Zo ja; waarmee dan precies? Zit in het bestuur van de jeugdkerk hier (uplink.nu), en probeer mijn persoonlijke relatie met God zoveel mogelijk te onderhouden en het in mijn dagelijks leven te weerspiegelen Wat geloof jij in het kort? Dat God alles wat wij kennen gemaakt heeft. Wij zijn zondige mensen, maar dankzij Jezus, de zoon van God, die naar ons is toegekomen om voor onze zonden te sterven zijn we vrij, zonder daar zelf iets voor te hoeven doen. Hoe denk jij/ jouw godsdienst over zonde en schuld? In principe is de mens een wezen dat alles wil doen wat God verboden heeft, we zijn vooral bezig voor ons eigen hachje. Hoe kan jij/iemand van jouw godsdienst verlossing bereiken? Door vergeving te vragen aan God en zijn leven proberen te beteren Wat is je eigen rol hierin? proberen heilig te leven. Niet haalbaar voor ons, maar het kan zeker geen kwaad om zoveel mogelijk je best te doen! Wat is de rol van de Goden/God hierin? Mentale hulp is de beste omschrijving denk ik... Is er zekerheid over verlossing? Voor mij wel, dat kan ik namelijk zo in de bijbel lezen Zijn er ook andere manieren tot verlossing? Dat denk ik niet. Hoe het met jonge kinderen gaat enzo zou ik echt niet weten en daar laat ik me dan ook niet verder over uit (MIETJE! Tja, ach...)
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Stel NU al je vragen aan Tom Boonen Johan1988 | 14 | 30-12-2005 10:52 | |
Werk, Geld & Recht |
Stel NU al je vragen aan Tom Boonen Johan1988 | 2 | 29-12-2005 18:58 | |