![]() |
||
Citaat:
Wat is de definitie van vroeger. Over hoeveel jaren terug praat je als je vroeger zegt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik vroeger zeg, dan bedoel ik minimaal iets van 50 jaar geleden. Jij? |
![]() |
||
Citaat:
@ts: Het is niet raar dat er nog steeds (nogeboren) of jonge kinderen dood gaan hoor.
Laatst gewijzigd op 18-01-2006 om 16:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tegenwoordig zijn veel ziektes uitgesloten en komt kanker steeds meer aan de orde. Natuurlijk komt het ook door onze lifestyle. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bijvoorbeeld bij mannen komt prostaatkanker gewoon heel vaak voor boven een bepaalde leeftijd. Als je door andere omstandigheden die leeftijd niet haalt blijft die vorm van kanker op latere leeftijd dus onopgemerkt, en zie je die ook niet terug in de statistieken. En als je nog verder terug kijkt vroeger, echt tot het punt waarop de medische wetenschap nog nauwelijks serieus ontwikkeld was, dan kun je vast ook wel een hoop 'natuurlijke overlijdens' achteraf terugvoeren tot een vorm van kanker, alleen kon het destijds niet gediagnosticeerd worden. |
![]() |
||
Citaat:
Bang zijn voor de dood of voor een ziekte is overigens niet abnormaal, dit hebben meer mensen dan je denkt. Misschien stelt het je wat gerust dat maar weinig mensen op jouw leeftijd kanker krijgen. Zolang je geen klachten hebt, is er eigenlijk geen reden om je zorgen te maken. (overigens studeer ik Geneeskunde, dus tijdens sommige blokken zeg ik wel 50x per dag kanker, niet op een scheldende manier overigens ![]() En nare, uitstekende uitleg, had het niet beter kunnen doen, weet je zeker dat je toch geen junior docent wilt worden? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die fouten kan je triggeren (door roken bijv), maar kunnen ook spontaan ontstaan (DNA replicatie is nooit foutloos) of zelfs al aanwezig zijn bij geboorte. Je kan een zo danige afwijking hebben in een bepaald gen dat je als kind al onder de kanker zit, maar ook een mutatie wat ervoor zorgt dat er minder mutatie's nodig zijn om tot kanker te lijden, maar opzichzelf geen kanker veroorzaakt. Hoe ouder je bent hoe slechter je cellen zijn. Hoe meer DNA schade je hebt en hoe slechter je die kan repareren. Uberhaupt kan niet alle schade gereapereed zijn, dus de kans dat je verkeerde mutatie's hebt is als je 70 bent veel groter dan als je 20 bent. Kanker is daarom absoluut een ouderdomsziekte. Heel erg veel oude mensen hebben ook kanker, maar wat lang niet altijd gemerkt wordt. Bij oude mensen is het vaak wat rustiger. De cellen delen langzamer en de mensen zijn al dood voordat ze er last van gehad hebben. Dat het een ouderromsziekte is wil dus absoluut niet zeggen dat jonge mensen of zelfs kinderen het niet kunnen hebben. Het zou ook onlogisch zijn gezien hoe de ziekte in elkaar zit. Maar dat maakt het ook logisch dat de grotste prevalentie van kanker in zijn algemeenheid bij ouderen voorkomt.
||
Citaat:
Ik persoonlijk heb wel sterk het vermoeden dat zaken als milieuvervuiling en "rommel" in voedsel wel eens een grotere rol zouden kunnen spelen dan men wil toegeven. Om over de diskussie over electromagnetische straling maar te zwijgen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik zei: als je ouder bent heb je een groter risico om kanker te krijgen, maar er zijn zoooo veel jonge mensen die kanker hebben. Ik ben het er dus niet helemaal mee eens. |
![]() |
||
Citaat:
Verder zoals Ieke verteld over het ouderdomverhaal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vooral adt mensen ongezonder leven maar toch oud kunnen worden. Hoe vaak zie je wel niet dat er ongezond wordt gegeten of nauwelijks bewogen wordt. MI is dit erger geworden sinds de laatste jaren. Daarnaast ouderdom zorgt voor kanker. Mensen worden ouder en er zijn dus meer patienten met kanker. |
![]() |
||
Citaat:
Laat zei mijn docente die met zieke kinderen werkt dat ze het hele gedoe rond kinderen met kanker te overdreven komt. Kanker bij kinderen is natuurlijk ook verschrikkelijk, maar deze kinderen hebben vaak een goede prognose. Dat in tegenstelling tot andere (bijvoorbeeld spierziektes) ziektes, die veel minder in the picture staan. Geef het beestje een naam zeg maar ![]() Maar om even terug te komen op de vraag TS, het verhaal van experiment is een van de redenen waardoor het meer voorkomt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Iemand Aub??? Samar | 6 | 19-10-2008 20:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |