Hoi,
Pff, eindelijk m'n laptop weer aan de praat gekregen alles opnieuw geinstalleerd maar nu het internet nog. Normaal gesproken sluit mijn broer al die ongein aan, maar aangezien hij nu in Thailand zit valt dat deze keer niet mee. Ik ben echt een onbenul op dit gebied - dat zal zometeen ook wel blijken

-, maar hopelijk is er iemand die me even opweg kan helpen.
Normaal gesproken hebben we het complete netwerk draadloos, echter is de hele boel een keer gecrasht en omdat er niemand in de buurt was die verstand had van draadloze netwerken of in iedergeval wist hoe hij deze moest aanleggen besloten we de belangrijkste laptop (#1) maar gewoon in een directe verbinding met het modem te zetten doormiddel van een kabeltje. De andere laptop (#2) begon kort daarna nogal wat kuren te vertonen waardoor ik uberhaupt geen poging meer heb gedaan hem op internet aan te sluiten, die belandde dus onderin de kast.
Inmiddels is alles weer gerepareerd, zit laptop #1 nog steeds op een directe verbinding met het modem en moet nu ook laptop #2 worden aangesloten, DRAADLOOS ja. Het probleem is dat ik maar een select aantal gegevens heb, en totaal niet weet waar ik beginnen moet.
Het voorkeursnetwerk en bijbehorende netwerksleutel en wachtwoorden zijn inmiddels wel ingevoerd, alleen verbinding maken doet hij niet (Ligt me iets bij dat ik laptop #2 dan eerst bij laptop #1 - welke de hostcomputer is zegmaar - moet aanmelden, om het internet te kunnen delen... maar uhh ja... )
Bij welke stap begin ik? Waar eindig ik? en wat zit er tussenin?
Goed, ik geloof dat iedereen blij moet zijn dat ik de ICT niet inga.
Alvast bedankt,
Kelz!