Oud 13-02-2006, 22:40
Verwijderd
Ik heb ruim een week geleden een zware verkoudheid gehad (flink koorts gehad e.d.). Daar heb ik een hoestje aan overgehouden en tot nu toe redde ik het aardig met tabletjes voor vastzittende hoest van het Kruidvat. Het probleem is dat ik er maar zes per dag mag en als ik er niet twee voor het slapengaan inneem, slaap ik niet.
Ik heb het benauwd en ik krijg het slijm maar niet los. Mijn keel doet pijn van het hoesten. Hij voelt niet rasperig, maar eerder beurs. Wat kan ik nu het beste doen om het slijm los te maken? Gewoon meer van die pilletjes slikken, ook al mag dat niet van de bijsluiter?

Ik wil graag tips om de nacht door te komen en hoestdrank/spul/pillen-aanraders.

Edit: wat wel een beetje helpt is hoesten met mijn oren dicht, maar misschien is dat juist heel erg ongezond?

Laatst gewijzigd op 13-02-2006 om 22:43.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 22:59
Verwijderd
Wat ik heb zijn de bruistabletten van bisolvon. Daarvan mag je er maar 1 per dag, maar ik heb gemerkt dat ze bij mij wel lang werken. Alleen 's nachts, ik neem altijd 's ochtends zo'n tablet, zijn ze dan rond een uur of 5 uitgewerkt. Maargoed, werkt dus wel lang. Misschien dat eens proberen?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 23:02
Verwijderd
Oh, ik zag helemaal niet dat het er niet duidelijk staat. Ik heb nu niets anders dan die tabletjes van het Kruidvat en ik heb het nu enorm benauwd. Weet jij nog een huismiddeltje om het slijm een beetje los te maken of kan ik gewoon over de dosis heengaan en wat extra innemen?

En ik ga morgen even kijken voor die bisolvon.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 23:09
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wat je nu moet doen weet ik niet, wel heel vervelend dat je er zo'n last van hebt.

Je hebt ook gewone tabletjes van Bisolvon, die moet je 2 of 3x per dag innemen. Je merkt na 2 dagen dat het helpt en het werkt echt prima! Bisolvon zorgt ervoor dat het slijm losraakt, zodat je het makkelijker kunt ophoesten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 23:13
rare kwast
rare kwast is offline
wordt t hoesten erger als je gaat liggen??

en wij gebruikte een sinasappel drankje voor de vastzittende hoest.. lekker en effectief..
Oud 13-02-2006, 23:19
Verwijderd
Ja. Ik heb al een extra kussen in bed, om rechterop te liggen, maar dat helpt niet zoveel. Maakte je dat drankje zelf of kocht je het (en hoe heet het?).
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 09:02
rare kwast
rare kwast is offline
ik zou voor de zekerheid ff naar de dokter gaan.
verkoudheid en koorst en nu vastzittende hoest lijkt beetje op longontsteking..
zeker omdat je ook al rechter op ben gaan liggen..
ik zou dus zeggen --> afspraak!
Oud 14-02-2006, 09:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bisolvonsiroop werkte bij mij erg goed. Daar komt het van los zodat je het op kan hoesten en dan gaat je keel ook niet zo'n zeer doen.
Oud 14-02-2006, 12:13
Verwijderd
Mijn vriend gebruikt altijd tussistin-zuigtabletten en tussistin-siroop wanneer hij last heeft van z'n jaarlijkse bronchitis-periode. Dat helpt altijd heel goed, 't verzacht en maakt los.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 12:18
Roos
Roos is offline
Heb je koorts? Zoja dan zou ik naar de huisarts gaan. Zonee dan heb ik helaas geen tips qua middeltjes. Wel een ding: vastzittende hoest moet niet gestopt worden, dus neem geen middeltjes die de hoestprikkel verminderen. Dat slijm moet uiteindelijk wel naar boven namelijk.
Succes!
Oud 14-02-2006, 12:19
Verwijderd
Die kruidvattabletten, zijn dat hoestprikkelremmers of slijmlosmaakdingen? Hoestprikkelremmers zijn alleen symtoomonderdrukkend, als je hoest door een geirriteerde keel en die geirriteerde keel hebt doordat je hoestte kan dat dus wel helpen, maar als je echt last hebt van slijm heeft het niet zo veel zin op lange termijn. Tips over slijmlosmakers staan hierboven wel

Ik elk geval nooit over de maximale dosering heen gaan, dat is niet voor niets een maximum.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 13:00
Lietje87
Lietje87 is offline
Hey!
Ik heb ff een vraagje over de diane35 pil. Ik slik deze nu bijna 3 weken. Ik heb 'm van de dokter gekregen omdat ik erg veel last van puistjes heb. Ik weet dat ik niet gelijk de beste resultaten moet verwachten op korte termijn, maar wat ik wel merk is dat m'n puistjes véél en veel erger zijn. Is dit normaal, dat het eerst erger word? En het daarna pas gaat werken?
xxx
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 13:02
Lietje87
Lietje87 is offline
Lekker stom, zit bij het verkeerde onderdeel!
Sorry mensen!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 19:06
amor
amor is offline
Wat al een paar keer genoemd is, Bisolvon vind ik erg goed helpen. Wel pas na een dag of 2.
Verder had ik laatst Fluimicil pastille gekocht. Nog niet uitgeprobeerd want je kan ze niet met een antibiotica kuur gebruiken en die had ik op dat moment. Fluimicil schijnt ook erg goed te werken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 19:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
amor schreef op 14-02-2006 @ 20:06 :
Fluimicil schijnt ook erg goed te werken.
Volgens mij hebben wij die al jaren in poedervorm. Erg vies, maar het werkt wel goed tot redelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 14:23
Divinityken
Divinityken is offline
Muco Rhinatiol maakt slijmen goed los.. bij mij toch alleszins.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 15:16
Verwijderd
Wat voor tabletjes heb je dan van de Kruitvat?

Bisolvon helpt het niet meteen, je moet er wel een paar dagen mee doorgaan en dan uiteindelijk wordt het beter.
Fluimicil werkt volgens mij sneller en heeft meer effect.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 12:27
OwL
OwL is offline
Ik zit nu ook thuis met koorts en hoest. Wat ik doe tegen die slijmhoest is voordat ik ga slapen stomen. dus bakkie kokend water en daar met kop 10 minuten boven hangen onder een handdoek. werkt wel goed.

ik heb alleen door dat hoesten een hele pijnlijke keel gekregen waardoor ik slecht slaap weet iemand hier iets tegeN?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten