Oud 03-03-2006, 22:05
Verwijderd
Ik heb vandaag de uitslag gehad van een bloedonderzoek. Hieruit kwamen een aantal dingen naar voren waaronder dat ik waarschijnlijk ontsteking na ontsteking in mn lichaam heb,maar niet precies definerbaar enhet enige advies wat ik daarop kreeg was dat ik mn weerstand moest verhogen, geen enkele tip of wat dan ook hoe ik dat kan en moet doen, dus ik zou graag tips krijgen.

Verder was er onder andere getest op diabetes. Dit bloedonderzoek heeft plaatsgevonden op nuchtere maag en op dat moment lag mijn waarde daarvan op 10,1 (dus 0,1 hoger dan wat eigenlijk mag.) Ik vroeg mij af of die waarde hoger komt te liggen wanneer je wel iets gegeten zou hebben, en zo ja hoeveel punten verschilt dit over het algemeen? (ik ben al aan het googlen, maar kan tot nocht toe niet echt antwoord kunnen vinden).

alvast bedankt voor antwoorden
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 22:25
Verwijderd
1) Hoe je je weerstand verhoogt: zorg dat je gezond bent en gezond leeft. Slaap genoeg, eet gezond (groente + fruit), vitamine c, zorgen dat je geen stress hebt/ krijgt. Nou ja een beetje de standaard dingen dus.
Ik vind nog een stuk:
**Weerstand is belangrijk. Het is een schild dat ongewenste virussen en bacteriën buiten de deur houdt. Weerstand bouw je op. Door gezond te leven, evenwichtig te eten, veel fruit te eten en de stress binnen de perken te houden. Goede nachtrust is ook een uitstekende bouwsteen voor een goede weerstand. Dat je een griepje of en verkoudheid hebt, is een teken dat je weerstand even wat minder is. Ook als het achter de rug is, verdient je weerstand extra aandacht, want die moet je dan weer opbouwen.
Vitamine C is echte 'boost' voor de weerstand. Maar ook wanneer je lichaam een inspanning moet leveren. Bij intensieve sport, bij een stressvolle periode, tijdens menstruatie of zwangerschap, of wanneer je nog erg jong bent, of juist een respectabele leeftijd hebt.
Vitamine C kun je op verschillende manieren innemen, namelijk via kauwtabletten of bruistabletten, door vitaminedrankjes, door voeding en natuurlijk via het drinken van vruchtensappen ***Bron . Nou ja wat ik dus al getikt had.

2) Had je wel gegeten voor dat onderzoek dan? Want ja dan verschilt die waarden dus zeker wel. De bloedsuikerwaarde is goed als hij tussen de 3,1 en 5,6 mmol/liter zit, vóór een maaltijd. Als je net gegeten hebt wordt de bloedsuikerspiegel hoger. 1 uur na een maaltijd hoort hij 8,1 of lager te zijn en 2 uur na het eten dan hoort hij 6,1 of lager te zijn.
Maar ja die waarden kunnen schommelen. Heb je net iets ergs zoet gegeten (bijvoorbeeld peperkoek en jam) dan kan die omhoog schieten. Heb je brood op met vlees dan zal dat wat minder gebeuren. Je kan dus niet precies zeggen hoeveel die verschilt. 10.1 is wel wat verhoogd. Maar dat kan bijvoorbeeld ookal komen door spanning en zenuwen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 23:27
Verwijderd
MevrouwM bedankt voor je uitgebreide reply Hier heb ik echt iets aan!

Alleen wat betreft mn weerstand opbouwen: Ik eet gezond, veel groente en fruit. Ik eet gevarieerd, sport voldoende en leef gezond. Daar kan ik vrij weinig meer aan veranderen ben ik bang

Voor het bloedonderzoek had ik nog niets gegeten of gedronken. Ik was niet zenuwachtog of iets dergelijks (heb niet zo een probleem met bloedprikken enzovoorts). Ik ga het denk ik dan toch aankaarten bij mn huisarts en ik bel aanstaande maandag toch nog maar een keertje omdat ik ben nu naar mijn idee weer van het kastje naar de muur gestuurd door mn huisarts...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten