Oud 08-05-2006, 19:10
blurred
blurred is offline
Het is misschien een beetje een lang verhaal, daarom aan het einde kort en bondig de vraag geformuleerd.

Eind januari heb ik voor het eerst drugs gebruikt, hasj in een spacecake. Dat is de enige keer dat ik drugs heb genomen, als je alcohol niet als drug rekent. Zoals alle onervaren gebruikers heb ik (en met mij een aantal anderen) de fout gemaakt om teveel te nemen. Die avond ben ik dan ook geflipt, het was niet aangenaam. De dag erna was ik ook nog vrij zweverig, maar daarna voelde ik er niets meer van. Op mijn mondeling tentamen 4 dagen later werd ik wel zomaar ineens acuut extreem zenuwachtig, dat schrijf ik toe aan de hajs, een nawerking daarvan oid. Daarna heb ik nergens meer last van gehad. Dacht ik.

Een tijdje terug kreeg ik ineens het gevoel alsof er een brokje in mijn keel vastzat, een gevoel dat ik ook kreeg na het eten van de spacecake. Ik legde de link met de hasj niet, omdat het al een tijdje later was, en ik in de tussentijd nergens last van heb gehad. Na ongeveer een week was dat gevoel weg, maar sinds toen heb ik me niet meer helemaal lekker gevoeld. Ik heb vaak het gevoel dat er iets vastzit in mijn borstkas, soms aan de kant waar m'n hart zit, soms aan de andere kant. Ik ben daar 2 keer zo van in paniek geraakt (je hart is immers niet onbelangrijk) dat ik er 's avonds voor naar de huisartsenpost ben gegaan. Ik dacht niet aan de drugs, ik dacht dat het een lichamelijk probleem was. De twee keer bij de huisartsenpost werd de conclusie getrokken dat ik voor 100% gezond ben, dat de klachten niet te verklaren zijn. Dat brengt me tot mijn eigen conclusie.

Volgens mij ligt het aan de hasj. Een week terug kreeg ik zomaar ineens precies hetzelfde gevoel als op de avond dat ik het gebruikt heb, en dat ging ook vanzelf weer over. Vanmorgen ben ik naar de huisarts gegaan, en die zei dat hasj niet zo lang na kan werken in je lichaam. Ze zei dat dit soort middelen wel invloed hebben op mensen die aanleg hebben voor psychische problemen, een depressie oid. Voor mij klinkt dit heel raar, omdat ik alleen lichamelijke klachten heb. Die niet lichamelijk verklaarbaar zijn, dus zit het misschien wel in de geestelijke hoek.

Nu dus mijn vraag: Komt dit verhaal iemand bekend voor? Zijn er meer voorbeelden van mensen die ooit eens één keer wat drugs gebruikt hebben, en daar op de lange termijn last van hebben? Kan het zo zijn dat wat ik zo nu en dan voel nog steeds van die hasj komt, of is dat onzin en is het wel iets lichamelijks?

Laatst gewijzigd op 08-05-2006 om 19:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2006, 19:16
Project 50
Project 50 is offline
Nee, dit komt me absoluut niet bekend voor. Ook denk ik dat je jezelf alleen maar een beetje op loopt te naaien door te denken dat dit door de hasj komt.

'Zweverigheid' of iets dergelijks ( ik weet niet precies wat jij ervaarde tijdens je trip ) kan door ongelofelijk veel dingen veroorzaakt worden zoals hitte, te weinig eten/drinken en dat soort dingen. Die 'steken' bij je hart kan ik niet verklaren, maar om dit nou in verband met hasj te brengen vind ik een beetje vreemd. Misschien zijn er mensen met hartklachten in je familie? Sport je (erg) veel?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 19:39
blurred
blurred is offline
Citaat:
Project 50 schreef op 08-05-2006 @ 20:16 :
Misschien zijn er mensen met hartklachten in je familie? Sport je (erg) veel?
Op allebei de vragen is het antwoord nee.

Ik weet niet of het met de hasj te maken heeft, maar als iets niet lichamelijk verklaarbaar is, dan ga ik al gauw hier aan denken. Ook omdat de klachen toenemen als ik alleen ben, en vlak voordat ik ga slapen. Als ik overdag bezig ben heb ik nergens last van. De afgelopen 3 dagen ben ik constant bij mijn vriend geweest, en toen voelde ik ook niets. Maar zodra ik weer alleen op m'n studentenkamertje zit, begin ik weer dingen te voelen. Daarom leg ik de link met iets psychisch, en niet met iets lichamelijks.
Oud 08-05-2006, 19:42
Verwijderd
Deze klachten hebben denk ik niet direct iets met de hasj te maken in de zin van dat die substantie nog in je lichaam zit of iets heeft beschadigd in je lichaam. Ik denk eerder dat deze klachten geestelijk zijn en zijn ontstaan nadat je een erg heftige ervaring hebt meegemaakt (flippen op hasj). Je linkt nu (vaak ook onbewust) allemaal dingen naar die hasjervaring en omdat je je er zo druk over maakt blijft het hangen en wordt het erger. Met onbewust dingen linken bedoel ik dat je in eenzelfde soort situatie terechtkomt of eenzelfde iets meemaakt/ziet/ruikt/hoort wat je ook tijdens de bad trip had en je daardoor weer slecht gaat voelen (terug naar die bad trip). Dit gebeurd wel vaker na een intense ervaring. Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel.. Ik weet niet of dit de verklaring is, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ik ken natuurlijk verder ook niet je (medische) achtergrond ed.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 19:45
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2006 @ 20:39 :
Op allebei de vragen is het antwoord nee.

Ik weet niet of het met de hasj te maken heeft, maar als iets niet lichamelijk verklaarbaar is, dan ga ik al gauw hier aan denken. Ook omdat de klachen toenemen als ik alleen ben, en vlak voordat ik ga slapen. Als ik overdag bezig ben heb ik nergens last van. De afgelopen 3 dagen ben ik constant bij mijn vriend geweest, en toen voelde ik ook niets. Maar zodra ik weer alleen op m'n studentenkamertje zit, begin ik weer dingen te voelen. Daarom leg ik de link met iets psychisch, en niet met iets lichamelijks.
Na dit te lezen denk ik helemaal dat wat ik zei best eens zou kunnen kloppen. Afleiding helpt zoals je zelf al merkt. Maak je vooral niet te druk, trekt vanzelf weer weg.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:01
blurred
blurred is offline
Citaat:
Oma schreef op 08-05-2006 @ 20:42 :
Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel...
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Dit is eigenlijk precies wat ik zelf ook denk, alleen dan goed verwoordt. Ik heb helemaal geen ervaring met drugs, ik gebruik het zelf dus nooit en mensen in mijn omgeving ook niet echt. Voor mij klinkt het heel raar om te horen dat ik onbewust terug kan gaan naar die trip, dat ik dezelfde lichamelijke gevoelens kan krijgen als toen, ook al zit de hasj niet meer in mijn lichaam, en is er verder ook niets lichamelijks dat kan maken dat ik me zo voel. Dat een onderbewust gevoel lichamelijke effecten kan hebben vind ik vreemd, en daarom moeilijk te geloven. Omdat het zo onregelmatig en plotseling voorkomt vind ik het ook een beetje eng. Je zegt dat het vanzelf over gaat, maar als ik eind januari hasj gebruik, en daar in mei nog effecten van heb, hoe lang kan dat dan nog duren? Hangt dat af van hoe ik er zelf me omga, in hoeverre ik er (al dan niet onderbewust) mee bezig ben? Want hoe meer je ergens niet mee bezig probeert te zijn, hoe meer je er mee bezig bent...
Oud 08-05-2006, 23:28
Verwijderd
Ik zou erg voorzichtig zijn met dit aan een dosis hasj toeschrijven. In de medische literatuur is er volgens mij nooit over dit soort dingen geschreven. Als je lichaam normaal werkt zouden praktisch alle werkzame stoffen verwerkt moeten zijn. Ik vind het dapper dat je dit aan een arts hebt voorgelegd, maar op een gegeven moment moet je zo'n idee los kunnen laten. Het is vervelend als je geen 'kapstokje' voor lichamelijke klachten hebt, dat is logisch.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 23:43
Risce
Risce is offline
Ik denk dat Oma gelijk heeft.

Je gaat terug naar de trip omdat het zo heftig was en zolang je dat niet verwerkt ga je hier nog een tijdje last van houden.
Oud 10-05-2006, 15:55
Verwijderd
ik denk dat niet dat dit door de hash komt maar mischien omdat je het zo'n verschrikkelijke ervaring vond(flippen, bad gaan) dat die ervaring in je hoofd is blijven hangen(niet letterlijknatuurlijk) en dat je daarom onderbewust/bewust hash als de rede voor sommige nare gevoelens/rare dingen..(ja ik herhaal soortevan oma)

het zit waarschijnlijk gewoon in je hoofd, zoals met je hart, het lijkt me sterk/onmogelijk dat een stukje hash of whatever fvoor vast iets dat via je mond door naar je slokdarm ook maar in de buurt van je hart komt, behalve natuurlijk de stoffen die in je bloed komen, maar die zijn niet meer vast en zowiezo geen grote massa..

ik heb wel een keer een stukje shag/wiet meegekregen door de tip tijdens het roken en dat kwam denk ik in mijn longen terecht maar dat voelde wel soortevan aaan als een stukje iets wat bij mijn hart zat, deed vrij pijn voor een paar minuten en het gehele gevoel ervan was na een uurtje ofzo weg, maar daarna geen last meer van gehad
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 17:50
zeehond23
zeehond23 is offline
ik denk dat je niet lang meer hebt
Oud 10-05-2006, 18:47
Verwijderd
Misschien dat hij nog net zijn verjaardag haalt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 19:41
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Mentu schreef op 10-05-2006 @ 19:47 :
Misschien dat hij nog net zijn verjaardag haalt.
Het is een meisje
Oud 10-05-2006, 20:39
zeehond23
zeehond23 is offline
dat denk hij maar!
Oud 10-05-2006, 22:04
blurred
blurred is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 10-05-2006 @ 21:39 :
dat denk hij maar!
Nee, dat is dan weer één van de dingen waar ik wél heel zeker van ben.
Oud 10-05-2006, 22:47
My Info
My Info is offline
Heb je al een uitvaart verzekering afgesloten? Misschien wel handig?
Oud 11-05-2006, 00:31
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
blurred schreef op 10-05-2006 @ 23:04 :
Nee, dat is dan weer één van de dingen waar ik wél heel zeker van ben.
zonder bewijs geloof ik je niet
Oud 11-05-2006, 10:25
sjakodrako
sjakodrako is offline
BOEHAHAHAHABOEHAHAHA BOEHAHAHAHA wat een topic!

ja het gaat wel weer
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 22:49
My Info
My Info is offline
Citaat:
sjakodrako schreef op 11-05-2006 @ 11:25 :
BOEHAHAHAHABOEHAHAHA BOEHAHAHAHA wat een topic!

ja het gaat wel weer
Oud 13-05-2006, 18:45
blurred
blurred is offline
Citaat:
My Info schreef op 11-05-2006 @ 23:49 :
Fijn dat men mensen die niet zoveel verstand van drugsgebruik hebben serieus nemen... sarcasme
Oud 13-05-2006, 19:13
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 13-05-2006 @ 19:45 :
Fijn dat men mensen die niet zoveel verstand van drugsgebruik hebben serieus nemen... sarcasme
hear hear
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 20:45
My Info
My Info is offline
Citaat:
blurred schreef op 13-05-2006 @ 19:45 :
en wie zegt dat dat het geval is?
Oud 13-05-2006, 21:30
Verwijderd
Citaat:
My Info schreef op 13-05-2006 @ 21:45 :
en wie zegt dat dat het geval is?
Als je even 4 of 5 posts naar boven leest, staat daar een reactie van iemand waarin in mega letters: BOEHEHAHAHAHAAHHA staat geloof ik? Nogal vrij jammere reactie.
Dat wordt ermee bedoelt, dat er op serieus bedoelde vragen dergelijke antwoorden komen, antwoorden die eigenlijk zelfs raar zouden staan in het IZSADCT
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 02:24
My Info
My Info is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-05-2006 @ 22:30 :
Als je even 4 of 5 posts naar boven leest, staat daar een reactie van iemand waarin in mega letters: BOEHEHAHAHAHAAHHA staat geloof ik? Nogal vrij jammere reactie.
Dat wordt ermee bedoelt, dat er op serieus bedoelde vragen dergelijke antwoorden komen, antwoorden die eigenlijk zelfs raar zouden staan in het IZSADCT
You are right.

Laatst gewijzigd op 14-05-2006 om 02:49.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 02:33
boxx
boxx is offline
Citaat:
My Info schreef op 14-05-2006 @ 03:24 :
You're right.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 11:34
zeehond23
zeehond23 is offline
ga je nou een iers meisje verbeteren in der engels?
Advertentie
Oud 15-05-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 14-05-2006 @ 12:34 :
ga je nou een iers meisje verbeteren in der engels?
en het is nog niet eens een verbetering!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 14:28
zeehond23
zeehond23 is offline
ja, ik bedoelde ook een poging tot Maar goed, you're is een samentrekking, en niet verplicht, dus niet zeiken, anders ga ik je les geven!
Oud 15-05-2006, 17:25
wann
wann is offline
Ik wil wel les van je hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 18:02
My Info
My Info is offline
Citaat:
wann schreef op 15-05-2006 @ 18:25 :
Ik wil wel les van je hebben.
pas op met wat je zegt voor je het weet sta je in het hoekje met een puntmuts op.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten