Oud 15-05-2006, 11:02
Damiet
Damiet is offline
Ik heb een probleem. Een vriend van mij heeft gisteren foto's op mijn USB stick gezet. Ik heb die gisteravond gekeken en er twee verwijderd, vervolgens mijn USB stick er uit gehaald en laptop afgesloten. Vanochtend wilde ik mijn USB stick gebruiken voor een presentatie maar mijn laptop herkent em ineens niet meer ofzo. Ik krijg het bericht dat ik een schijf of een ander geschikt medium in station E: moet plaatsen. Ik ben toen met de probleemoplossing aan de slag gegaan maar daar kan ik niets mee. Ik heb ook al berichten in beeld gehad dat ik de schijf moest formatteren met meteen daarna dat dat niet kan.

Ok, ik ben vreselijk als het om computertechnische dingen gaat en ik weet echt niet wat ik fout gedaan kan hebben of wat ik moet doen om dit weer te laten werken dus ik hoop dat er iemand is die weet wat ik kan doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2006, 13:59
phoxetis
phoxetis is offline
- USB stick in je PC,
- wachten tot je een letter hebt gekregen voor dat ding (E: ofzo),
- vervolgens naar " deze computer "
- rechtsklikken op je E:
- Eigenschappen
- schijfcontrole
- vinkje zetten bij automatisch herstellen
- starten
(eventueel PC opnieuw opstarten als-ie dat graag wil)

werkt dit?
Oud 15-05-2006, 14:23
Damiet
Damiet is offline
Nee, het scherm springt dan meteen weg als ik de schijfcontrole wil starten. Als ik al bij 'eigenschappen' kom gaat er volgens mij iets mis. Hij geeft aan dat er niets op staat maar dat er ook niets bij op kan. Dit kan niet want er staat toch wel degelijk iets op... (als het goed is tenminste... )Alles is 0% en ik moet ook iets invullen naast het plaatje van de verwisselbare schijf dat daar aan de bovenkant staat (er flikkert in ieder geval een cursordingetje) alsof het ding geen naam heeft...

Sorry, hoop dat het verhaal niet te onduidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 15:09
phoxetis
phoxetis is offline
okay, nouja je krijgt in ieder geval een letter toegewezen, dat is al weer wat.

volgende wat je kunt proberen:

- stop USB stick erin
- ga naar je Start-knop
- kies Uitvoeren
- vul in: CMD en druk op Enter
- je krijgt een zwart schermpje met een zogenaamde opdrachtregel
- vul in: FORMAT E: /X en druk op Enter
- bevestig eventueel
- met het commando EXIT kun je het opdrachtvenster weer sluiten

werkt dit nu wel?
zorg er wel voor dat je achter Format de juist letter invult!
anders formatteer je wat anders namelijk

als het de vorige keer niet werkte zou het kunnen dat er nog een bestand open stond, en dan mag je niet formatteren.
Oud 15-05-2006, 15:26
Damiet
Damiet is offline
Ik heb het geprobeerd. Ik krijg dan in beeld dat er een fout in de IOCTL-aanroep zit. Als het goed is stonden er geen bestanden open toen ik het vorige probeerde.

Ik bedenk me net dat ik gisteren wel veel haast had en heb de USB stick niet veilig verwijderd. Tot nu toe ging dat gewoon goed. Kan het zijn dat er iets mis is gegaan toen ik die foto's verwijderd heb en vervolgens gewoon de stick eruit gehaald heb?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 15:38
phoxetis
phoxetis is offline
yup. zou thuis even andere mogelijkheden uit moeten proberen met m'n USB stick ... heb 'm nu niet bij me ... misschien iemand anders in de tussentijd een oplossing?
Oud 15-05-2006, 17:12
Verwijderd
Geen oplossing, maar wel oorzaak:
Als ik mijn MP3-speler/USB-ding er zonder pardon uithaal, raakt hij ook over de zeik. Je moet dat netjes doen. Als je hem erin doet, verschijnt er rechtsonderaan een icoon met een groene pijl en een grijs ding. Heeft het label 'Hardware verwijderen of ontkoppelen'. Daar moet je met de rechtermuisknop op drukken en op die manier kun je hem software-matige stoppen en verwijderen. Zodra dat icoon weg is, denkt je computer dat die stick er niet meer in zit en kun je hem er veilig uithalen.

Als je dat niet doet, heb je het risico dat je dat ding eruit haalt terwijl je computer er nog gezellig mee aan het klesten heeft, wat resulteert in iet als een plotseling doorgehakte ruggengraat voor de USB-stick.

Wat voor merk/type is het? Dat zoekt wat makkelijker naar een oplossing.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 17:19
Damiet
Damiet is offline
Verdorie... Moet mezelf eens aanleren dat ik niet met mn vingers aan dingen moet zitten waar ik geen verstand van heb... Naja, het merk is Dane-Elec, het is een USB stick van 1 Gb en mijn laptop geeft aan dat het een USB Flash Memory USB Device is (natuurlijk is het dat). Hij is vrij nieuw, mooi blauw enzo.
Oud 15-05-2006, 19:03
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 15-05-2006 @ 18:12 :
Geen oplossing, maar wel oorzaak:
Als ik mijn MP3-speler/USB-ding er zonder pardon uithaal, raakt hij ook over de zeik. Je moet dat netjes doen. Als je hem erin doet, verschijnt er rechtsonderaan een icoon met een groene pijl en een grijs ding. Heeft het label 'Hardware verwijderen of ontkoppelen'. Daar moet je met de rechtermuisknop op drukken en op die manier kun je hem software-matige stoppen en verwijderen. Zodra dat icoon weg is, denkt je computer dat die stick er niet meer in zit en kun je hem er veilig uithalen.

Als je dat niet doet, heb je het risico dat je dat ding eruit haalt terwijl je computer er nog gezellig mee aan het klesten heeft, wat resulteert in iet als een plotseling doorgehakte ruggengraat voor de USB-stick.

Wat voor merk/type is het? Dat zoekt wat makkelijker naar een oplossing.

LUH-3417
nog nooit last mee gehad ? zolang je t maar niet doet tijdens data-transfer iig, is t bij mij nog nooit mis gegaan.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 19:27
Verwijderd
Ik heb er mijn MP3-speler een paar keer mee in de war gemaakt waardoor ik de firmware opnieuw erop moest zetten. Maar misschien was ik wel te snel en deed ik het tijdens dat hij aan het transferren was. Het kan in ieder geval geen kwaad om een officieel 'All clear!' teken van je computer te vragen voor je hem eruit haalt, lijkt me.

Als niemand nog met een oplossing komt, zou je in ieder geval nog kunnen proberen om wat te rommelen met drivers of om te zien of er programma's staan op de CD die eventueel meegeleverd werd. Ik weet niet zeker of USB-sticks ook firmware hebben, maar je zou ook kunnen proberen dat opnieuw te installeren.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 19:49
Damiet
Damiet is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 15-05-2006 @ 20:03 :
nog nooit last mee gehad ? zolang je t maar niet doet tijdens data-transfer iig, is t bij mij nog nooit mis gegaan.
Maar wat als je dat wel gedaan hebt? Ik deed het ook nooit hoor maar nu ging het dus mis. Denk ik. Er zat verder niets bij de stick. Echt, de nood is hoog, er staat een deel van mijn scriptie op dat nog niet was opgeslagen op mijn laptop, dus als iemand iets weet zou dat mijn grote redding zijn en ik ben diegene eeuwig dankbaar
Oud 15-05-2006, 20:29
Engadin
Engadin is offline
Misschien kun je proberen je data te recoveren met GetDataBack fat http://www.runtime.org/products.htm ofzo.
Oud 15-05-2006, 21:26
Damiet
Damiet is offline
Dat zou ik ook kunnen proberen, dank je wel! Ik probeer denk ik eerst nog even of het lukt zonder, het kost toch wat en ik ben maar een arme student In ieder geval erg bedankt voor de tip!
Oud 15-05-2006, 22:35
Verwijderd
Er zijn vast wel gratis data recovery programma's te vinden als je met Google zoekt, denk ik. Ik gok ook wel dat die even goed hun werk doen.

Ik vrees alleen dat je er niet zoveel aan gaat hebben als je computer niet kan bevatten dat je een USB-stick hebt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 13:04
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Damiet schreef op 15-05-2006 @ 20:49 :
Maar wat als je dat wel gedaan hebt? Ik deed het ook nooit hoor maar nu ging het dus mis. Denk ik. Er zat verder niets bij de stick. Echt, de nood is hoog, er staat een deel van mijn scriptie op dat nog niet was opgeslagen op mijn laptop, dus als iemand iets weet zou dat mijn grote redding zijn en ik ben diegene eeuwig dankbaar
oh, dat zei je er niet bij. ik dacht dat je gewoon je stick weer bruikbaar wilde maken.
Oud 16-05-2006, 14:42
Engadin
Engadin is offline
Ik weet dat er voor unix vrij veel gratis tools zijn. FF zoeken op freshmeat.net. Dan even een livecd downloaden en branden (zoeken op ubuntu dacht ik, anders ff knoppix ergens vandaan halen)
Oud 16-05-2006, 15:28
Damiet
Damiet is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 16-05-2006 @ 14:04 :
oh, dat zei je er niet bij. ik dacht dat je gewoon je stick weer bruikbaar wilde maken.
Klopt inderdaad maar als er niets anders mogelijk is zonder alles kwijt te raken dan is dat maar zo... Ik wil hem graag weer kunnen gebruiken en als dat zonder scriptie is dan moet ik maar twee weken harder doorwerken.

De vraag dus maar gewoon: hoe kan ik mijn usb stick weer gebruiken? Evt. zonder te bewaren wat er op stond.
Oud 18-05-2006, 11:00
Damiet
Damiet is offline
Ok, het lag niet aan mij, het was iets technisch. Heb dus een nieuwe gekregen maar mn data is weg, helaas. In ieder geval heel erg bedankt voor de geboden hulp en moeite!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten