Ik studeer Spaanse taal en cultuur aan de UU. Beviel wel goed, het tempo ligt erg hoog (in 10 weken jaag je er een lesboek doorheen waar je op de middelbare school ruim een jaar over doet), dus je moet het wel goed bijhouden. Hou er wel rekening mee dat taal een klein onderdeel is van de studie, je krijgt er namelijk een hele hoop algemene vakken en literatuur en geschiedenis bij. Ik vond de verhouding taal/de rest niet optimaal, maar goed, ik interesseer me dan ook héél erg voor de taal en minder voor het gezeur eromheen. Oh, en als je een taal écht goed wil leren spreken is een stage geen overbodige luxe.
De UU is trouwens niet de best georganiseerde universiteit. Vooral het computertekort is compleet belachelijk.

De gebouwen zijn erg mooi, dat is dan wel weer een pluspunt. De letterenbieb is een doolhof en wel érg oud, maar ze hebben er wel heel veel. (Het computersysteem is wel onhandig, maar dat kan ook aan mij liggen.)
Kortom, als je naar een andere universiteit zou kunnen gaan zou ik dat vooral doen.