Oud 31-05-2006, 10:13
Verwijderd
Ik zoek oefening om, nou die titel zegt wel genoeg neem ik aan. Ik heb twee dumbells dus, en train thuis. En nee, ik ga niet naar de sporthal of wat dan ook, daar begin ik niet aan. Het past ook niet echt in mijn budget. Hoe dan ook, wat zijn de beste posities? Want ik kan wel wat gaan klooien met die dingen, maar ik wil niet verkeerd trainen ofzo. Kan pijnlijk zijn.

Tot nu toe druk ik me een beetje op, en doe standaard oefeningetjes voor mijn armen met de dumbells.

Edit:

Owhja, en nog iets. Ikzelf ben niet dik, dat is niet mijn motivatie. Maar ik vind wel dat er wel wat kilos bij mogen. Probleem is alleen dat ik alles kan eten zonder aan te komen. Noem het maar op, ik krijg het weg. (Ik voel de jaloersie. ) Mijn broer dronk vroeger altijd van die eiwit shakes ofzo, die heel ranzig waren trouwens. Helpt dat? Ik moet toch wel wat massa hebben om spieren te kweken neem ik aan.

Bedankt alvast voor alle tips.

Laatst gewijzigd op 31-05-2006 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 10:42
Frostbite
Frostbite is offline
Voor je borstspieren kan je je armen bij het opdrukken het beste vrij wijd uit elkaar zetten. Voor buikspieren kan je natuurlijk gewoon sit-ups doen maar er zijn ook zat andere oefeningen waar de persoon onder mij je alles over gaat vertellen.

Over die eiwitshakes. Spieren zijn opgebouwd uit eiwitten, dus als je spieren gaat trainen maar geen eiwitten binnenkrijgt kunnen ze ook niet groeien want de bouwstoffen zijn er simpelweg niet. Dus zorg dat je voldoende eiwit binnenkrijgt, eiwitshakes kunnen daar wel handig voor zijn. Vet kan niet omgezet worden in spieren dus het is alleen maar beter dat je daar niet teveel van hebt, belemmert alleen maar het zicht op je sixpack.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 11:11
Verwijderd
Aha. Eiwitten dus. Flink veel eieren eten dus. Dat is mooi. Ik ben gek op eieren. Maar serieus, zijn er nog andere dingen zoals die shakes? Of was dit het wel?

Verder zou het fantastisch zijn als ik ergens oefening zou kunnen vinden voor de dumbells.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 11:21
adon1s
adon1s is offline
Ga naar de sportschool pik
Oud 31-05-2006, 11:38
GozerT
GozerT is offline
Citaat:
adon1s schreef op 31-05-2006 @ 12:21 :
Ga naar de sportschool pik
lees zn eerste post ff beter kutje....
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 15:19
Ndimension
Ndimension is offline
Ik heb duizenden malen gehoord van mensen dat ze kunnen eten wat ze willen, maar niks aan komen. En als ik dan doorvraag naar wat ze precies op een dag eten, blijkt vaakt dat die hoeveelheid min of meer gelijk is aan mijn ontbijt...

Eet veel eiwitten en goede vetten. Veel vis dus, eieren, whey shakes, melk, yoghurt, kwark, noten etc. Probeer 4 - 7 keer per dag te eten (houdt de stofwisseling hoog) en ga naar de sportschool of koop meer materiaal. Ik weet niet wat je doelen zijn, maar als je spiermassa wil winnen zijn een stel dumbbells niet genoeg.
Oud 31-05-2006, 18:25
perfectme
perfectme is offline
Voor alles wat je vraagt kan je terecht op bodybuilding.com
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:27
KiMZz
KiMZz is offline
Wat zijn dumbells?
Oud 31-05-2006, 18:45
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 31-05-2006 @ 19:27 :
Wat zijn dumbells?
omfg
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 31-05-2006 @ 16:19 :
Ik heb duizenden malen gehoord van mensen dat ze kunnen eten wat ze willen, maar niks aan komen. En als ik dan doorvraag naar wat ze precies op een dag eten, blijkt vaakt dat die hoeveelheid min of meer gelijk is aan mijn ontbijt...

Eet veel eiwitten en goede vetten. Veel vis dus, eieren, whey shakes, melk, yoghurt, kwark, noten etc. Probeer 4 - 7 keer per dag te eten (houdt de stofwisseling hoog) en ga naar de sportschool of koop meer materiaal. Ik weet niet wat je doelen zijn, maar als je spiermassa wil winnen zijn een stel dumbbells niet genoeg.
Noten? Goh dat wist ik niet. Grappig. =)

Met dumbells plus situps and pushups krijg ik genoeg resultaat. Meer wil ik niet. Ik wil gewoon een fit lijf hebben. Geen bouwvakker postuur.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 22:57
squat
squat is offline
Van naar een sportschool gaan krijg je geen bouwvakkersfiguur. Ik weet niet of jij wel eens een bouwvakker hebt gezien, of een sportschool, maar ik heb nog nooit een bouwvakker in een sportschool gezien. En van thuistrainen met dumbells zal het resultaat nihil zijn. Als het zo makkelijk zou zijn om een mooi lichaam te hebben zou iedereen het wel hebben. Het kost training en doorzettingsvermogen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 00:24
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 31-05-2006 @ 22:26 :
Noten? Goh dat wist ik niet. Grappig. =)

Met dumbells plus situps and pushups krijg ik genoeg resultaat. Meer wil ik niet. Ik wil gewoon een fit lijf hebben. Geen bouwvakker postuur.
Uh *knock* *knock*... Als jij denkt dat je met die miezerige kilo'tjes enigszins een beetje borst kunt kweken dan zit je er goed naast. Tot hoe ver gaan die dingen, 15kg?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 01-06-2006 @ 01:24 :
Uh *knock* *knock*... Als jij denkt dat je met die miezerige kilo'tjes enigszins een beetje borst kunt kweken dan zit je er goed naast. Tot hoe ver gaan die dingen, 15kg?
Volgens mij wil je niet luisteren.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 11:07
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 01-06-2006 @ 01:24 :
idd borst zit je al snel aan de 45 kilo per dumbell.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 11:33
Hulk
Hulk is offline
om spiermassa te kweken zul je inderdaad met gewichten moeten werken die je maximaal 12 keer omhoog kunt krijgen.. met opdrukken bereik je echt niks, heb ik jaren gedaan. je kunt wel steeds vaker opdrukken, maar spieren krijg je er niet van, al helemaal niet met een ectomorphe lichaamsbouw die jij hebt. (=snelle stofwisseling, weinig opbouw van spieren en vet)
Oud 01-06-2006, 23:56
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 01-06-2006 @ 11:47 :
Volgens mij wil je niet luisteren.
Nee, volgens mij begrijp jij het hier even niet goed. Luister gewoon even naar mensen die er wčl verstand van hebben, ipv zelf te denken dat je het allemaal zo goed weet. Waarom kom je anders met dit topic? Luister nou gewoon wat ik zeg. Die mini gewichtjes bereik je niks mee, ook niet 'fit' worden. Je bent een kerel, en een echte kerel wil op den duur gewoon meer gewicht eraan, geloof dat nou maar.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 02-06-2006 @ 00:56 :
Nee, volgens mij begrijp jij het hier even niet goed. Luister gewoon even naar mensen die er wčl verstand van hebben, ipv zelf te denken dat je het allemaal zo goed weet. Waarom kom je anders met dit topic? Luister nou gewoon wat ik zeg. Die mini gewichtjes bereik je niks mee, ook niet 'fit' worden. Je bent een kerel, en een echte kerel wil op den duur gewoon meer gewicht eraan, geloof dat nou maar.
Ik heb echt anti-fit hoor, dus ik denk wel dat voor mij het enige resultaten gaat opleveren. Had ik ook toen ik begon met alleen die dingen optillen. Mijn armen zijn een stukje dikker dan vroeger. Efin, ik heb nooit gezegt dat ik het allemaal beter weet. Maar ik weet wel beter dan jullie wat ik wil. En dat is niet naar de sportschool gaan... op het moment teminste. Ik weet best dat je meer resultaat bladiebla krijg op een sportschool. Maar ik kan het niet betalen. En ik vind het gewoon super relax om thuis te trainen. En kom niet met die "echte kerels" crap. Dat sloeg echt nergens op.

En je vraag waarom ik anders dit topic maak? Nou veel mensen lezen blijkbaar mijn eerste post niet in deze thread, want ik stel toch duidelijk mijn eisen waarmee ik wil trainen, en dáárover wil ik tips. Niet duizend posts met "ga naar de sportzaal", vooral omdat al duidelijk heb vermeld dat ik het niet wil/kan betalen. Puntje.

Bedankt voor de tips. En als er nog meer mensen zijn met tips, don't be a stranger.

En niet te serieus op mijn posts ingaan btw. Ik heb de beste bedoelingen met mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 10:29
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 02-06-2006 @ 11:14 :
Ik heb echt anti-fit hoor, dus ik denk wel dat voor mij het enige resultaten gaat opleveren. Had ik ook toen ik begon met alleen die dingen optillen. Mijn armen zijn een stukje dikker dan vroeger. Efin, ik heb nooit gezegt dat ik het allemaal beter weet. Maar ik weet wel beter dan jullie wat ik wil. En dat is niet naar de sportschool gaan... op het moment teminste. Ik weet best dat je meer resultaat bladiebla krijg op een sportschool. Maar ik kan het niet betalen. En ik vind het gewoon super relax om thuis te trainen. En kom niet met die "echte kerels" crap. Dat sloeg echt nergens op.

En je vraag waarom ik anders dit topic maak? Nou veel mensen lezen blijkbaar mijn eerste post niet in deze thread, want ik stel toch duidelijk mijn eisen waarmee ik wil trainen, en dáárover wil ik tips. Niet duizend posts met "ga naar de sportzaal", vooral omdat al duidelijk heb vermeld dat ik het niet wil/kan betalen. Puntje.

Bedankt voor de tips. En als er nog meer mensen zijn met tips, don't be a stranger.

En niet te serieus op mijn posts ingaan btw. Ik heb de beste bedoelingen met mensen.
Hoho, ik heb nergens gezegd dat je naar de sportschool moet he Ik zei alleen dat je gewoon met die gewichtjes die je meestal thuis hebt niet zoveel kunt. Ik kan natuurlijk niet zien welke gewichten jij hebt, maar meestal halen ze net de 15kg per dumbbel. Daar zit je dadelijk snel genoeg aan en dan wil je eigenlijk gewoon meer gewicht wegdrukken. Vroeg of laat kom je gewoon op een punt dat je dat gewicht saai en makkelijk gaat vinden. En het zit nu eenmaal in mannen om meer gewicht eraan te willen kletsen Ik begon 3 jaar geleden met 12kg dumbbell drukken ofzo, terwijl ik nu op 36kg zit. In het begin gaat het heel vlug allemaal, daarom kom je snel genoeg op een punt waarbij je meer wil. Echt veel dikkere armen en borst ga je er op den duur niet door krijgen, omdat je simpelweg dadelijk te sterk bent om massa te kunnen kweken met die lichtgewichtjes. Dadelijk zit je op minimaal 15 herhalingen per set en dan train je je spier conditioneel en zal de spier niks groeien qua grootte. Grote kans ook dat je nu zegt dat je het zo wel goed vindt, maar dat je dadelijk in de spiegel kijkt en zegt: Hmmm, iets meer mag toch wel.

En neem mijn posts ook niet te serieus, ik heb ook gewoon goede bedoelingen

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: Zorg dat je ergens gewichten op de kop tikt die je op kunt schroeven tot zo'n 30kg. Dan kun je echt legio's aan oefeningen doen. Borst, rug, armen, eventueel zelfs benen. Allemaal met 2 dumbbells. Ik zou zeggen, kijk ff of je ze ergens vandaan kunt halen, want dan heb je echt meer mogelijkheden
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 12:27
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 31-05-2006 @ 19:45 :
omfg
Leg het liever uit ipv een negatieve post te maken!
Oud 02-06-2006, 12:46
Ndimension
Ndimension is offline
Euh...google?

Oud 02-06-2006, 20:37
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 02-06-2006 @ 13:27 :
Leg het liever uit ipv een negatieve post te maken!
Type het zelf ff in bij google, echt wat kom je ons daar mee lastig vallen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 21:01
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 02-06-2006 @ 21:37 :
Type het zelf ff in bij google, echt wat kom je ons daar mee lastig vallen.
Hehe idd. Niet te geloven dat mensen zo lui zijn om niet ff met google te zoeken. Maar tegelijkertijd posten ze wel een bericht hier om het te vragen. Gewoon domheid?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:08
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 02-06-2006 @ 22:01 :
Hehe idd. Niet te geloven dat mensen zo lui zijn om niet ff met google te zoeken. Maar tegelijkertijd posten ze wel een bericht hier om het te vragen. Gewoon domheid?
sinds wanneer mag je niks meer aan mensen vragen...
Oud 03-06-2006, 16:32
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Myuki schreef op 03-06-2006 @ 17:08 :
sinds wanneer mag je niks meer aan mensen vragen...
sinds september 1998
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:46
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 03-06-2006 @ 17:32 :
sinds september 1998
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 17:08
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 03-06-2006 @ 17:32 :
sinds september 1998
Dat antwoord verwachtte ik al
Oud 03-06-2006, 17:33
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 02-06-2006 @ 22:01 :
Nou nee eigenlijk niet aan gedacht.
En ik heb nooit geweten dat dát dumbells waren, ik noemde ze altijd gewoon gewichten
Oud 03-06-2006, 18:13
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 03-06-2006 @ 18:33 :
Nou nee eigenlijk niet aan gedacht.
En ik heb nooit geweten dat dát dumbells waren, ik noemde ze altijd gewoon gewichten
Yup, kan ook. Of sommigen noemen het halters.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 02-06-2006 @ 11:29 :
Hoho, ik heb nergens gezegd dat je naar de sportschool moet he Ik zei alleen dat je gewoon met die gewichtjes die je meestal thuis hebt niet zoveel kunt. Ik kan natuurlijk niet zien welke gewichten jij hebt, maar meestal halen ze net de 15kg per dumbbel. Daar zit je dadelijk snel genoeg aan en dan wil je eigenlijk gewoon meer gewicht wegdrukken. Vroeg of laat kom je gewoon op een punt dat je dat gewicht saai en makkelijk gaat vinden. En het zit nu eenmaal in mannen om meer gewicht eraan te willen kletsen Ik begon 3 jaar geleden met 12kg dumbbell drukken ofzo, terwijl ik nu op 36kg zit. In het begin gaat het heel vlug allemaal, daarom kom je snel genoeg op een punt waarbij je meer wil. Echt veel dikkere armen en borst ga je er op den duur niet door krijgen, omdat je simpelweg dadelijk te sterk bent om massa te kunnen kweken met die lichtgewichtjes. Dadelijk zit je op minimaal 15 herhalingen per set en dan train je je spier conditioneel en zal de spier niks groeien qua grootte. Grote kans ook dat je nu zegt dat je het zo wel goed vindt, maar dat je dadelijk in de spiegel kijkt en zegt: Hmmm, iets meer mag toch wel.

En neem mijn posts ook niet te serieus, ik heb ook gewoon goede bedoelingen

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: Zorg dat je ergens gewichten op de kop tikt die je op kunt schroeven tot zo'n 30kg. Dan kun je echt legio's aan oefeningen doen. Borst, rug, armen, eventueel zelfs benen. Allemaal met 2 dumbbells. Ik zou zeggen, kijk ff of je ze ergens vandaan kunt halen, want dan heb je echt meer mogelijkheden
Ik heb ze niet echt zwaar. De schijven zijn per dumbell 5 kilo. Ik weet niet hoeveel die staaf weegt. Mare, dat vind ik nu wel prima. 30k is echt vies veel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 02-06-2006 @ 11:29 :
Ik wil toch nog eventjes weer reageren op dit ouwe topic, ik was eigenlijk vergeten dat ik hier een post had gemaakt. Kijk, uiteraard komt ik op een punt dat ik meer gewicht eraan wil. Maar je hebt het nu over oefeningen die je kan doen met twee dumbbells. Ik heb gezocht hoor, met google, daar niet van. Maar als je, of iemand anders, een goeie site weet ofzo dan hoor ik het graag. Want vaak staan er alleen maar wat plaatjes zonder de juiste beweging te demonstreren. Ik wil mezelf niet verwonden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 01:12
Hulk
Hulk is offline
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Oud 28-06-2006, 09:18
Vip3r
Vip3r is offline
Yup, wat hij zegt

Of: http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

En op de spiergroep klikken die je wilt trainen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten