Oud 11-06-2006, 12:51
Verwijderd
Heeft iemand van jullie dit wel eens gedaan?
Per bus naar londen of parijs, waar je dan de hele dag tijd hebt om zelf rond te kijken. In geval van Londen is het vertrek om 01.00 's nachts, en dan kom je 's morgens vroeg aan, heb je de hele dag daar, en 's avonds rond 19.00 weer terug naar huis, en dan kom je om 03.00 aan..

Ik wil zoiets graag aan mn vriend kado geven voor zn verjaardag, maar ik weet niet of het eigenlijk wel leuk is. Misschien word je te moe door het reizen op rare tijdstippen, heb je te weinig tijd om londen goed te verkennen ofzo.

Ik ben al eens een week in londen geweest, dus ik heb alles wel een hoop al gezien. En ik denk ook wel dat je de belangrijkste dingen wel in 8 uur kunt bezichtigen..

Nja, eigenlijk zoek ik dus gewoon meningen en ervaringen
Advertentie
Oud 11-06-2006, 13:16
Verwijderd
Ik heb het wel eens gedaan, 's nachts om 2 uur weg, vroeg in de ochtend aankomen en in de avond weer weg. Naar Parijs. En je hebt dan ruim genoeg tijd om (heel basis weliswaar) rustig van de stad te genieten. En persoonlijk zou ik sneller naar Parijs gaan.
Oud 11-06-2006, 13:37
Verwijderd
Parijs zijn we allebei al vaker geweest, vorige zomer ook nog samen 5 dagen, en hij is nog nooit in Londen geweest, vandaar

Maar fijn om te horen dat het dus wel te doen is
Oud 11-06-2006, 15:21
Verwijderd
het is inderdaad wel te doen. Maar Londen is volgens mij nog een stukje verder weg. Je zal daar een uur of 6 hebben denk ik, dus echt genoeg om eventjes te shoppen en een paar dingen te bekijken. Wel leuk voor een cadeautje!
Oud 11-06-2006, 15:55
Verwijderd
Op de site stond dat je sowieso minstens 8 uur zou hebben om zelf in Londen rond te kijken
Oud 11-06-2006, 16:31
Kali
Kali is offline
waarom niet 1e en laatste eurostar nemen? misschien iets duurder maar volgens mij heb je dan meer tijd in londen zelf ...
Oud 11-06-2006, 16:48
Verwijderd
heb net eens op de site gekeken, maar niet iedereen woont in Brussel
We zouden nooit vanuit hier naar daar kunnen komen en weer terug, en dan kost het ook nog eens extra geld voor de trein om daar te komen..
Oud 11-06-2006, 19:52
Verwijderd
Ik zou niet zo snel met de eurostar gaan voor 1 dag, dat is te duur. Maar 8 uur in Londen lijkt me al hardstikke mooie tijd voor 1 dagje. Maar hou er dus rekening mee dat je echt heeel lang in de bus zit.
Oud 11-06-2006, 20:14
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik ben wel eens met mijn werk een dagje naar Londen geweest. Of nou ja, een dagje...tegen die tijd dat ik er was, was het al na 12 uur, en volgens mij moesten we rond 1600/1700 alweer terug naar Harwich.

Wel heel leuk gehad, en je kan toch wel leuke dingen zien, alleen echt uitgebreid de tijd voor een van de vele musea heb je natuurlijk niet.

Wij zijn toen met de boot gegaan, dat is 's morgens om 6:00 ongeveer vertrekken uit Hoek van Holland, en 's avonds om 0:00 uur ongeveer weer terug. Als je meer tijd wil hebben kun je denk beter met het vliegtuig gaan, dat is tegenwoordig ook niet eens meer zo duur!
Oud 13-06-2006, 12:28
CosmicStar
CosmicStar is offline
Parijs is volgens mij goed te doen, ik ga binnenkort een dagje met de Thalys, en dan kom ik om 9 uur in Parijs aan en om 8 uuur 's avonds vertrekt de trein weer terug. Ik ga dan wel vanuit Belgie, dus dat is maar 3 uur met de trein.
Oud 16-06-2006, 08:48
Breg
Breg is offline
Ik heb zelf meerdere keren dagtrips naar Londen gemaakt, maar dat was altijd met het vliegtuig. Rond 9 uur 's ochtends in Londen aankomen en dan aan het einde v/d middag of begin v/d avond weer terug.

Zelf vind ik dagtripjes eigenlijk alleen leuk als je al eerder in een plaats geweest bent, want vind het een vervelend idee om na 1 dag alweer de stad te moeten verlaten met het idee dat ik nog zo veel meer had willen zien. Nu heb ik veel van de toeristenattracties wel gezien en gaik eigenlijk vooral terug om te winkelen en 'minder belangrijke' toeristenattracties te bezoeken.
Oud 16-06-2006, 22:31
September
September is offline
ik ben laatst naar parijs geweest, rond 5 uur 's ochtends ofzo weg, rond 3 uur weer thuis. ben je daar van 11 tot 9 ofzo, kostte vanuit nijmegen 35,- p.p per retour en ik vond het zeer tof! je hebt dan echt wel rustig de tijd om de stad te bekijken, alleen een museum met een wachtrij van 2 uur ofzo is niet handig.
Oud 23-06-2006, 12:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik weet niet hoe duur jouw dagtripje is, maar je hebt ook van die boottochtjes van 3 of 4 dagen (overnachten op de boot). Dan kun je vanaf daar ook naar Londen gaan. Maar ben je ook weer geld aan de trein kwijt.

Met Easyjet heb je voor 60 euro een retourtje Londen
Oud 26-06-2006, 10:07
Streepjescode
Streepjescode is offline
zonde van je geld - of je rent de hele dag rond, of je ziet en proeft niets van de stad en de sfeer. Maak er een weekendje van, dan heb je de tijd om lekker te dwalen en te snuffelen. Met Ryanair en een hostel hoeft dat helemaal niet zo duur te zijn.
Oud 26-06-2006, 14:29
Bente Nerwanen
Bente Nerwanen is offline
Ik en mijn vriend zijn een keer met zo'n busreis 2 dagen meegeweest. Dan vertrokken we ook 's avonds en kwamen we daar 7 uur 's ochtends aan en dan gingen we de volgende dag 8 uur 's avonds weer weg. Maar ik vond dat al erg kort en wij waren ook doodop, omdat we helemaal niet hadden geslapen tijdens de heenreis door alle controles en in/uit de busstappen en op/van de boot etc.
Het was wel super, maar als ik nog eens zou gaan, zou ik met het vliegtuig gaan en dan minstens 3 of 4 dagen.

Edit: wij gingen toen trouwens met Eurolines, dan boek je los je heen- en terugreis (per bus dus), dus dan kan je als je wil ook meedere dagen blijven en zoals wij hadden gedaan een goedkoop hostel erbij boeken.
Oud 04-07-2006, 19:15
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vertrek vanavond voor een dagje naar Parijs. Eurolines, 71 euro

Om 22:00 hier weg, om 6:00 daar. Dan om 23:00 weer terug en 's ochtends weer in Nederland
Oud 08-07-2006, 10:50
Marloeske
Marloeske is offline
Wat toevallig, ik wil dat ook kado doen aan mijn vriend.
3 dagen naar Londen.
Ik heb op www.effeweg.nl gekeken. JE kunt kiezen voor een compleet verzorgde reis (lijkt me niet leuk) of de autoreis. Dan is alles geregeld, maar mag je gewoon doen wat je zelf wil, voor 185 euro p.p.
Als je dat teveel vind kun je vragen of je mannetje iets bij wil betalen.
Oud 08-07-2006, 11:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben wel eens een dagje naar Parijs geweest, heen en weer met de Thalys. Dat was wel de moeite waard als je ' ochtends vroeg vertrekt en 's avonds laat weer thuis aankomt heb je echt wel de tijd om daar rond te lopen enzo
Oud 10-07-2006, 10:26
Blubje
Blubje is offline
Ik heb het wel eens gedaan. Vond het vrij vermoeiend en echt veel tijd heb je niet. Daarbij komt nog eens dat ik zo'n dagtrip vrij duur vind, kost vaak zo'n 80 euro, terwijl je voor 180 euro 3 dagen in Londen kunt zitten. Ok, dat scheelt wel 100 euro, I know, maar dan heb je tenminste wel lekker rustig de tijd om alles te doen en zien
Oud 10-07-2006, 10:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Londen zou ik ook niet zo snel een dagje doen, Parijs vond ik wel goed te doen.
Oud 14-07-2006, 20:01
Verwijderd
london in 8 uur bezichtigen lijkt me onmogelijk
Oud 06-08-2006, 12:09
Verwijderd
Citaat:
September schreef op 16-06-2006 @ 23:31 :
ik ben laatst naar parijs geweest, rond 5 uur 's ochtends ofzo weg, rond 3 uur weer thuis. ben je daar van 11 tot 9 ofzo, kostte vanuit nijmegen 35,- p.p per retour en ik vond het zeer tof! je hebt dan echt wel rustig de tijd om de stad te bekijken, alleen een museum met een wachtrij van 2 uur ofzo is niet handig.
waarmee was dat??
welke organisatie?
oad reizen ofzo? gebo tours?
Oud 19-08-2006, 18:25
Sartre
Sartre is offline
Als ik jou was zou ik gewoon een romantisch nachtje hotel eraan vast plakken, anders ben je erg veel aan het reizen. Van centrum Londen naar het vliegveld is al meer dan een uur.
Oud 19-08-2006, 18:34
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben een keer een dag naar Parijs geweest, en ik vond het verschrikkelijk. Een uur in het Louvre en de Eiffeltoren, veel meer hebben we niet gedaan. Je hebt geen tijd om de leuke dingen goed te zien, het gaat allemaal veels te snel. Ik vind het het echt niet waard.
Oud 22-08-2006, 10:39
Balance
Balance is offline
Parijs wel, Londen niet. Londen lijkt me vrij onmogelijk.
In Parijs kwam ik om 11.00 uur aan en om 21.00 uur vertrokken we weer. 10 uur dus, daarin kan je echt héél veel zien. Eigenlijk alles gezien wat ik wilde zien.
Oud 01-09-2006, 13:56
zeep007
zeep007 is offline
1 dag Parijs is te kort vind ik. Ik ben zelf op een camping gaan staan boven Parijs die busreizen had naar de stad zelf voor een aantrekkelijk e prijs.
Maar op een gegeven moment werden we gewoon chagerijnig halverwege de dag omdat we nog zoveel wilden doen en zien, en we zo weinig tijd hadden, dat we de hele planning hebben opgegeven en ergens hebben zitten chillen in die tuinen bij het Louvre.
Oud 03-09-2006, 14:45
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ik ben weleens een dagje in Londen geweest, maar toen waren we al in Engeland op vakantie. We hebben best veel gezien, je hebt alleen niet zoveel tijd om overal in te gaan.

Een goede tip: wij hadden toen een buspasje gekocht waarmee je op allerlei toeristische dubbeldekkers kon die routes reden langs alle bezienswaardigheden, waar je ook weer kon in en uit stappen. Duurder dan de metro, maar het is zeer makkelijk, je ziet veel van de stad en je hebt ook nog een gids die vanalles vertelt!

Met school was ik ook een dagje naar Parijs geweest, goed te doen hoor, maar zelf vond ik het wel fijn dat ik er al eens eerder was geweest, dus dat ik de stad al een beetje kende. Als je in de Randstad of bij Roosendaal ofzo woont zou ik naar Parijs gaan met de Thalys, volgens mij is dat hardstikke snel, sneller dan een bus, maargoed... woon in Twente dus van hier naar Roosendaal duurt even lang als van Roosendaal naar Parijs
Oud 05-09-2006, 17:07
200E
200E is offline
Ben wel eens een dagje naar Parijs geweest. Ben hier vandaan om ca. 1 uur weggereden, veel te vroeg aangezien er geen hond op de weg was. Reed dan ook om kwart voor 5 bij de Porte de Clignancourt Parijs binnen. Wel leuk om te zien hoe de stad langzaam ontwaakt Ben toen om een uur of 9 's avonds weer gaan rijden en was net na 1 uur weer thuis
Oud 07-09-2006, 14:26
zeep007
zeep007 is offline
owja; tip: neem anders zo'n dubbeldekkerdagkaart. Iemand zei het al over London, maar in Parijs hebben ze dat ook. Kan je overal komen, wat een beetje bijzonder is om te zien, en ja kan zo weer instappen.
Oud 26-09-2006, 22:15
Sade
Sade is offline
Ik heb op de middelbare school met m'n kunstgeschiedenisklasje weleens een dagje Parijs gedaan, erg slopend maar zeker de moeite waard...

We zijn toen 's avonds in Rotterdam op de bus gestapt (Eurolines) en kwamen toen rond 6 uur 's morgens in Parijs aan. Toen eerst een stukje door de stad gewandeld en de metro naar Place Pigalle gepakt en daar lekker in een café'tje ontbeten met koffie en croissantjes. Daarna een beetje rondgelopen in Montmartre en even langs de Sacre Coeur natuurlijk. Verder is iedereen een beetje zijn eigen gangetje gegaan, we zijn naar het Louvre geweest en verder een beetje rondgelopen door de tuinen bij het Louvre, langs Les Invalides, de Eiffeltoren en verder een beetje geshopt rond de Champs-Elysees. 's Avonds met z'n allen gegeten in Quartier Latin en een boottocht gedaan over de Seine langs de rest van de hotspots zoals de Notre-Dame. Al met al dus een druk maar welbesteed dagje
Oud 12-10-2006, 11:10
September
September is offline
Citaat:
Jonijntje schreef op 06-08-2006 @ 13:09 :
waarmee was dat??
welke organisatie?
oad reizen ofzo? gebo tours?
toonen, een reisbureau in nijmegen.
Oud 12-10-2006, 15:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Londen in een dag lijkt mij een verspilling van je geld. Je zou dan te gehaast door de stad moeten. Neem 2 of 3 overnachtingen en kijk op je gemak rond.
Oud 13-10-2006, 20:20
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben deze vakantie een dagje naar Parijs geweest. We kwamen om 8 uur 's morgens aan en gingen 's avonds om 7 uur weer weg.

Je kan niet zo heel veel doen. Wij zijn naar de Notre Dame, de Eiffeltoren en l'arc de triomphe geweest.

Ik zou Parijs wel geldverspilling om even heen en weer te gaan. Het was dat wij toevallig op doorreis waren
Oud 04-11-2006, 18:01
Anaïs
Anaïs is offline
Waarom overnacht je niet? Er zijn toch heel wat aanbiedingen die echt niet veel geld kosten?

3 dagen parijs (vervoer, logement, ontbijt) kost bij Neckermann tegenwoordig 95€.

En als je zelf je hotel zoekt via internet, en reist met Eurolines (www.eurolines.be) komt het nog goedkoper uit.
Oud 06-11-2006, 11:44
Crimson
Crimson is offline
Ik ben een keer met een groep leerlingen (je mocht je random opgeven) naar London geweest. Je vertrekt dan 's avonds / 's nachts en komt 's ochtends vroeg in London aan. Daar vertrek je 's avonds weer en je komt weer vroeg aan in NL.

Ik vond het erg gezellig, maar bijna niet te doen. In de bus heen heb ik amper geslapen, dus in London was ik echt een wrak. Niet zo fijn als je met twee levenslustige vriendinnen op stap bent.

Ben ook een keer naar Cambridge geweest, en dat beviel me een stuk beter, waarschijnlijk omdat ik in de bus heen toen wel geslapen heb.

Maargoed, als je met school gaat en dus veel vrienden / vriendinnen om je heen hebt, is gaan slapen veel lastiger dan als je met zn 2en bent.
Oud 06-11-2006, 11:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sade schreef op 26-09-2006 @ 23:15 :
Ik heb op de middelbare school met m'n kunstgeschiedenisklasje weleens een dagje Parijs gedaan, erg slopend maar zeker de moeite waard...
Hehe, grappig
Wij hebben dat met Frans 1 toen gedaan. Was een idee van een paar klasgenoten. Blijkbaar zijn ze daar dus mee door gegaan, maar dan voor ckv2

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten