Oud 30-06-2006, 16:26
Pruts0r
Pruts0r is offline
Effe een vraagje hier, hoe span je je spieren aan, door wat te doen?

De armen, de quadriceps, buikspieren en de kuiten lukken me wel, maar de hamstrings, de rug, de borst en de schouders niet. Weet iemand hoe je die spieren kunt spannen? Lijkt me wel belangrijk als ik aan fitness ga doen, en dat heb ik wel in de planning
Oud 30-06-2006, 17:10
coopergirl
coopergirl is offline
Ga je de boel niet forceren als jij op jou manier spieren aanspant tijdens het fitnissen? Vraag gewoon aan zo'n instructeur of je goed bezig bent..

Misschien reageer ik wat kort door de bocht maar ik zie de meerwaarde er niet van in, tegengestelde..
Oud 30-06-2006, 17:44
vosje16
vosje16 is offline
Ik begrijp de vraag niet helemaal...je wilt gewoon rug/borst/schouderspieroefeningen weten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 18:18
Hulk
Hulk is offline
volgens mij bedoelt TS hoe hij zn spieren aanspant zonder ze verder te belasten.. Ik kan me wel herinneren dat ik een paar jaar geleden mn linkerbiceps wel aan kon spannen en mn rechterbiceps niet... (tenzij ik er spanning opzette natuurlijk)

Die controle krijg je in feite door er een beetje op te oefenen.. sommige mensen kunnen bijvoorbeeld hun oren laten bewegen, terwijl veel mensen die spieren niet afzonderlijk aan kunnen sturen.

Ik denk dat die mind-muscle connectie makkelijker is te krijgen als je je er tijdens het trainen ook een beetje op focust.

maar als je gaat bankdrukken spannen je borstspieren echt wel aan hoor daar hoef je niet bang voor te zijn
Oud 01-07-2006, 22:32
Verwijderd
Ik kan m'n borsten bewegen door m'n borstspieren aan te spannen, maar ik heb geen idee hoe je dat moet uitleggen Maar ik heb geen idee waarom je dat nodig denkt te hebben voor fitness? Aangezien je dan een handeling uitvoert waarbij die spieren gebruikt worden, gaat dat allemaal heus vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 22:53
Roos
Roos is offline
Als je bepaalde bewegingen maakt met apparaten of halters, dan spant die spier vanzelf wel aan.

Aangezien je naar een sportschool gaat, zou ik me er nu niet te druk over maken, en gewoon de oefeningen correct uitvoeren.

De rug bijvoorbeeld bestaat uit zoveel spieren, dat je die niet makkelijk "geisoleerd" nu ff kan aanspannen. Maar op zo'n apparaat gaat het vanzelf
Oud 01-07-2006, 23:33
Vip3r
Vip3r is offline
Idd, boeiend. Als je de oefening goed doet span je ze vanzelf wel aan. Wat jij bedoelt is denk ik musclecontrol. Dit leer je op den duur vanzelf wel. Hoe groter je spieren hoe makkelijker het ook gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 16:51
Stevill
Stevill is offline
Musclecontrol mindmuscle spiercontact etc. als dat is wat je bedoelt wil het vaak helpen om tijdens een oefening van een spiergroep te gaan schommelen met het positieve negatieve en moment van aanspannen mbt de tijd die je erover doet. Bv iets langer vasthouden meer accent leggen op het aanspannen en iets langzamer terug.
Varieatie kort en lange beweging wil ook goed helpen.
Verder als laatste oefening een oefening te kiezen waarmee je spier goed kunt volpompen.
Oud 06-07-2006, 15:19
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Hulk schreef op 30-06-2006 @ 19:18 :
volgens mij bedoelt TS hoe hij zn spieren aanspant zonder ze verder te belasten.. Ik kan me wel herinneren dat ik een paar jaar geleden mn linkerbiceps wel aan kon spannen en mn rechterbiceps niet... (tenzij ik er spanning opzette natuurlijk)

Die controle krijg je in feite door er een beetje op te oefenen.. sommige mensen kunnen bijvoorbeeld hun oren laten bewegen, terwijl veel mensen die spieren niet afzonderlijk aan kunnen sturen.

Ik denk dat die mind-muscle connectie makkelijker is te krijgen als je je er tijdens het trainen ook een beetje op focust.

maar als je gaat bankdrukken spannen je borstspieren echt wel aan hoor daar hoef je niet bang voor te zijn
Ik denk dat mind muscle idd is wat ik bedeol, maar hoe kun je op die dingen oefenen ?

Btw, dat van die oren bewegen is dan wel weer iets wat mij lukt
Oh sorry, dat was offtopic

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten