Oud 19-07-2006, 16:25
Verwijderd
http://exodus.interoutemediaservices...elivery=stream

Linkje naar de nieuwe single ''The Reincarnation of benjamin Breeg''.
Vrij simpel nummer, rustig intro waarna hij een met langzaam doorkabbelende gitaarchops doorgaat.
Klinkt imo anders dan de laatste 2 albums, doch niet veel 'spektakel' maar ligt desondanks wel lekker in het gehoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 17:17
uptheirons3
uptheirons3 is offline
geweldig nummer!
Oud 19-07-2006, 18:27
Uice
Uice is offline
Niet erg verassend of wereldschokkend, wel leuk. Dat album ga ik waarschijnlijk wel weer kopen. Wie weet bezoek ik ze live nog een keer, om wat nieuwere nummers te horen, want op de vorige tour zag ik ze alleen maar oud spul spelen.

Goed. We zien wel.
Oud 19-07-2006, 18:54
Verwijderd
Mja, die stond dan ook in het teken van de 1e 4 albums

Anyhoe, deze keer zal de tour om het alum draaien dus zullen ze waarschijnlijk op z'n minst 5 á 6 nieuwe nummers daarvan spelen tijdens de tour.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 19:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-07-2006 @ 19:54 :
Mja, die stond dan ook in het teken van de 1e 4 albums
Ik weet, ik weet.
Oud 20-07-2006, 00:09
niamen
niamen is offline
daar is trouwens ook een video van

http://www.metalrage.com/news/13664
Oud 20-07-2006, 09:08
Verwijderd
Mja, dit is de 2e link die genoemd staat in je link
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 09:50
86dagreed
86dagreed is offline
ik was laatst door alcohol beneveld wat aan het downloaden. toen ik wakker werd had ik de complete discography van Iron Maiden op mijn pc staan...
Oud 22-07-2006, 22:56
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 20-07-2006 @ 10:50 :
ik was laatst door alcohol beneveld wat aan het downloaden. toen ik wakker werd had ik de complete discography van Iron Maiden op mijn pc staan...
Is dát even kek.
Oud 23-07-2006, 00:46
Jelmer
Jelmer is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 20-07-2006 @ 10:50 :
Goede zaak
Oud 23-07-2006, 01:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Juice schreef op 19-07-2006 @ 19:27 :
want op de vorige tour zag ik ze alleen maar oud spul spelen.
<3

Ontopic: Nieuwe en oude Maiden moet je niet met elkaar vergelijken. Ik heb ze nu zes keer live gezien en in dat opzicht bevalt de nieuwe Maiden mij wel. Een hele professionele live-uitstraling met de beste show die er in de metalwereld nog bestaat. Het puberale van vroeger is er wel een beetje vanaf, maar ik krijg er nu waarschijnlijk veel meer kippenvel van

De nieuwe platen echter... Ja, ze zijn anders dan de oude. Wat gelikter, als ik het een naam moet geven. Dickinson is fantastisch, echt veel beter geworden, zowel wanneer het gaat om bereik als om helderheid. Drie gitaren hebben is leuk, maar ik snap vaak niet wat het nou écht toevoegt aan Iron Maiden. De stijl is minder provocerend, op plaat zijn het tegenwoordig meer oude lullen die proberen met de tijd mee te gaan. Live knallen ze dat idee overigens nog steeds ouderwets overhoop.

Dance of Death en Brave New World staan zeer zeker niet in mijn top-3. Slechte platen zijn het ook allerminst.

De plaat A Matter of Life and Death voorspelt qua naam weinig goeds (een beetje cliché). Dit nummer ("The reïncarnation of Benjamin Breeg") borduurt eigenlijk een beetje voort op het principe van het nummer Dance of Death; rustige intro met zang, een enigszins "progressief" gitaarriffje, een geinig stuk muziek en weer een rustige outro. Niets wereldschokkends dus.

Eigenlijk zou je de heren willen verzoeken gewoon lekker oud spul live te spelen en te stoppen nieuw materiaal te maken, maar dan vergeet je dat de nieuwe albums ook nummers meedragen die nu al klassiek zijn. The Nomad, Dream of Mirrors, Paschendale et cetera, ik vind het fantastisch.

Ik hoop oprecht dat deze plaat ook weer wat leuks meebrengt, dit nummer is me te veel van hetzelfde, als ik heel eerlijk ben. Maar als enorm Maiden fan koop ik ook deze plaat en draai ik hem grijs. En 27 november ben ik er gelukkig ook bij, voor mijn zevende Maiden avond alweer
Oud 24-07-2006, 23:08
Orpheo
Orpheo is offline
ik vind maiden's algehele oevre steeds saaier worden. totaal niet de power die ik graag heb. het is distortion, maar niet 'the brown sound'. het is HARD, maar geen power. das t verschil. jammer. maar ja, smaken veranderen na verloop van tijd.
Oud 25-07-2006, 12:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-07-2006 @ 02:53 :
<3
Wat?
Oud 25-07-2006, 12:48
XIII
XIII is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-07-2006 @ 13:40 :
Wat?
Dat moet een hartje voorstellen, als in, liefde.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 13:39
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 25-07-2006 @ 13:40 :
Wat?
De vorige tour was écht geil.

Vrijwel elke grote Iron Maiden fan zal roepen dat de eerste twee (of vier) platen veruit de vetste waren. En als je ze die live hebt zien spelen met Dickinson kun je dat al helemaal niet ontkennen. Toch, Di'anno heeft met die enorm sterke platen wel een plaatsje in het hart van de meeste Maiden fans, hoewel Dickinson wat mij betreft de man is.
Oud 25-07-2006, 13:39
Gimme more beer
Citaat:
XIII schreef op 25-07-2006 @ 13:48 :
Dat moet een hartje voorstellen, als in, liefde.
Echt?
Oud 25-07-2006, 13:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2006 @ 14:39 :
De vorige tour was écht geil.

Vrijwel elke grote Iron Maiden fan zal roepen dat de eerste twee (of vier) platen veruit de vetste waren. En als je ze die live hebt zien spelen met Dickinson kun je dat al helemaal niet ontkennen. Toch, Di'anno heeft met die enorm sterke platen wel een plaatsje in het hart van de meeste Maiden fans, hoewel Dickinson wat mij betreft de man is.
Ah.

Ik dacht, misschien is het hartje bedoeld omdat je dacht dat ik niet wist dat de vorige tour in het teken stond van de eerste vier albums en dat aandoenlijk vond ofzo.

Hoe dan ook,
Citaat:
Vrijwel elke grote Iron Maiden fan zal roepen dat de eerste twee (of vier) platen veruit de vetste waren.
dit is gewoon niet waar. Zat fans die Powerslave, Somewhere in time of Seventh son als favoriet hebben.
Oud 25-07-2006, 13:55
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 25-07-2006 @ 14:49 :
Hoe dan ook, dit is gewoon niet waar. Zat fans die Powerslave, Somewhere in time of Seventh son als favoriet hebben.
Ik zou ook Seventh Son of a Seventh Son als een van de favorieten noemen, hoor, maar ik begon Maiden pas te luisteren toen ik een jaar of 12 was, met The Evil That Men Do. Ik ken Maiden als Maiden met Dickinson. De meeste mensen van 40 jaar en ouder, die Maiden nog écht in een NWOBHM context kunnen zien, zullen de eerste paar platen per definitie als sterkste platen zien. Zo simpel is het.

En de échte Maiden fanbase bestaat toch wel voornamelijk uit die mensen, moet ik helaas toegeven, hoewel ik mezelf toch ook wel als echte fan zie.
Oud 25-07-2006, 14:01
testement
testement is offline
vette shit.. klinkt wel goed. vond dance of death stukken minder dan brave new world. goed gitaarwerk bij deze.
oja en mn favorieten zijn nog steeds de s/t, number of the beast, piece of mind en 7th son.
Oud 25-07-2006, 14:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2006 @ 14:55 :
Ik zou ook Seventh Son of a Seventh Son als een van de favorieten noemen, hoor, maar ik begon Maiden pas te luisteren toen ik een jaar of 12 was, met The Evil That Men Do. Ik ken Maiden als Maiden met Dickinson. De meeste mensen van 40 jaar en ouder, die Maiden nog écht in een NWOBHM context kunnen zien, zullen de eerste paar platen per definitie als sterkste platen zien. Zo simpel is het.

En de échte Maiden fanbase bestaat toch wel voornamelijk uit die mensen, moet ik helaas toegeven, hoewel ik mezelf toch ook wel als echte fan zie.
Dan is het dus niet zo dat vrijwel elke grote fan de eerste twee (of vier) de beste vinden, aangezien mensen van onze leeftijd ook meegerekend mogen worden.
Oud 25-07-2006, 14:07
testement
testement is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2006 @ 14:55 :

mwah denk dat dat wel meevalt. ik ken er genoeg die de periode van de 1e platen hebben meegemaakt, maar gaan toch allemaal voor piece of mind e.d. + vinden ze bruce een veel betere zanger dan d'ianno, wat ook zo is !
Oud 25-07-2006, 14:37
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 25-07-2006 @ 15:04 :
Dan is het dus niet zo dat vrijwel elke grote fan de eerste twee (of vier) de beste vinden, aangezien mensen van onze leeftijd ook meegerekend mogen worden.
Agreed
Oud 25-07-2006, 14:41
Gimme more beer
Citaat:
testement schreef op 25-07-2006 @ 15:07 :
mwah denk dat dat wel meevalt. ik ken er genoeg die de periode van de 1e platen hebben meegemaakt, maar gaan toch allemaal voor piece of mind e.d. + vinden ze bruce een veel betere zanger dan d'ianno, wat ook zo is !
Piece of Mind (de vierde plaat, dus daar doel ik óók op) is dan ook de sterkste plaat die ze hebben uitgebracht, alleen al door de grote hoeveelheid superbekende nummers die erop staan. Ik moet alleen wel zeggen dat de eerste twee platen een speciaal plekje hebben bij mij. En live zijn de eerste vier gewoon de beste platen om te spelen. 5 t/m 8 zal beduidend minder ontvangen gaan worden, puur omdat de krakers er niet bij zitten, uitzonderingen daargelaten.

Ik heb de vorige tour Fear of the Dark niet gemist, terwijl ik dat wel een beetje verwacht had. Ik ga heel veel nummers van de eerste vier wel missen bij 5 t/m 8.
Oud 25-07-2006, 15:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2006 @ 15:41 :
Piece of Mind (de vierde plaat, dus daar doel ik óók op) is dan ook de sterkste plaat die ze hebben uitgebracht, alleen al door de grote hoeveelheid superbekende nummers die erop staan.
De enige echt superbekende nummers zijn volgens mij Flight of Icarus en The trooper. Dan heeft The number of the beast er meer, met 22 Acacia Avenue, The number of the beast, Run to the hills en Hallowed be thy name.

Citaat:
Ik moet alleen wel zeggen dat de eerste twee platen een speciaal plekje hebben bij mij. En live zijn de eerste vier gewoon de beste platen om te spelen. 5 t/m 8 zal beduidend minder ontvangen gaan worden, puur omdat de krakers er niet bij zitten, uitzonderingen daargelaten.
Ik wist niet dat er 5 t/m 8 tour ging komen, maar dat lijkt me anders wel echt vet. Ik hoor liever Rime of the ancient mariner en Seventh son of a seventh son dan Prowler of Another life.
Oud 25-07-2006, 15:58
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 25-07-2006 @ 16:19 :
De enige echt superbekende nummers zijn volgens mij Flight of Icarus en The trooper. Dan heeft The number of the beast er meer, met 22 Acacia Avenue, The number of the beast, Run to the hills en Hallowed be thy name.
Jij vergeet voor het gemak even Die with your boots on, Revelations en Where eagles dare?

Citaat:
Ik wist niet dat er 5 t/m 8 tour ging komen, maar dat lijkt me anders wel echt vet. Ik hoor liever Rime of the ancient mariner en Seventh son of a seventh son dan Prowler of Another life.
Nou ja, Rhime of the Ancient Mariner zullen ze live niet spelen en Seventh Son of a seventh son lijkt me ook sterk. Prowler en Another life zijn ten eerste niet de sterkste nummers van 1 t/m 4 en zijn ten tweede erg vette nummers live.
Oud 25-07-2006, 16:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2006 @ 16:58 :
Jij vergeet voor het gemak even Die with your boots on, Revelations en Where eagles dare?
Ach, Die with your boots on, natuurlijk. De andere twee zijn bekend, maar niet superbekend.

Ik vind overigens Piece of mind als geheel minder sterk dan Seventh son, omdat er met Quest for fire en Sun and steel nogal vervelende fillers op staan. Daar heeft Maiden wel vaker last van, maar op Seventh son is er behalve Can I play with madness geen zwakke schakel te bekennen.

Citaat:
Nou ja, Rhime of the Ancient Mariner zullen ze live niet spelen en Seventh Son of a seventh son lijkt me ook sterk.
Hoezo dat? Beide nummers zijn geliefd en Rim of the ancient mariner is op twee tour live gespeeld.

Citaat:
Prowler en Another life zijn ten eerste niet de sterkste nummers van 1 t/m 4
Het waren maar voorbeelden.

Citaat:
en zijn ten tweede erg vette nummers live.
Dat ontken ik niet.
Oud 25-07-2006, 19:04
Verwijderd
Idd, Rime of the Ancient Mariner gaan ze echt wel spelen op de volgende albumserie toer. Dat is een van de toppers van die tijd.
Als het door de lengte komt, mwoah Sign of the Cross is ook best lang en die schudden ze ook vrolijk uit de mouw. Plus dat er een rustmoment van een minuut ofzo in RotAM zit.
Hoop eigelijk ook wel The Duelists live te horen, al zal ik een van de weinigen zijn
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 19:17
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 25-07-2006 @ 17:12 :
Ach, Die with your boots on, natuurlijk. De andere twee zijn bekend, maar niet superbekend.
Toch is het vaste hap, live. Iedereen die Maiden live ziet, kent de nummers.

Citaat:
Ik vind overigens Piece of mind als geheel minder sterk dan Seventh son, omdat er met Quest for fire en Sun and steel nogal vervelende fillers op staan. Daar heeft Maiden wel vaker last van, maar op Seventh son is er behalve Can I play with madness geen zwakke schakel te bekennen.
Daar ben ik het mee eens

Citaat:
Hoezo dat? Beide nummers zijn geliefd en Rim of the ancient mariner is op twee tour live gespeeld.
Indertijd is gezegd dat die niet meer live gespeeld gaat worden. Misschien halen ze hem voor de tribute nog eens van stal, maar ik heb serieus mijn twijfels. Het zou wel vet zijn, ja. En wie weet, ze hebben ook Phantom of the Opera nog gedaan, terwijl dat ooit toch ook een nono was.

Citaat:
Het waren maar voorbeelden.
Neemt niet weg dat je ook vette nummers als The Trooper, Revelations, Iron Maiden, Wrathchild en Number of the Beast had kunnen noemen, wat toch wat mij betreft wel must-haves zijn op elke tour. Elke vaste Maiden ganger gaat die gewoon missen. Met name de mensen die al sinds de jaren '80 naar elke show gaan.

Wat mij betreft was 1 t/m 4 om die reden écht vetter. Die albums hebben toch echt Maiden gedefinieerd en hoewel ik het pas vanaf No Prayer for the Dying écht achteruit vind gaan, over het de hele plaat genomen, vind ik toch Powerslave "and on" minder dik gedrukt op de discography mogen staan.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle Maiden platen en ik ben al acht jaar onvoorwaardelijk fan, heb ze nu zes keer gezien en kan echt ruzie maken met mensen die er niet van houden, toch ben ik wel in staat dat onderscheid te maken. Ook al ben ik een jonge fan.

Citaat:
Dat ontken ik niet.
Dat weet ik, daar zijn we fan voor hè

Dat gedoe over dat niet-masteren en al die bullshit vind ik overigens ook een beetje een matige actie, zeker alleen omdat Dance of Death uiteindelijk niet geremastered is. De eerste platen werden in een paar minuten gemastered en dat is vet en rauw, tegenwoordig wordt dat gewoon niet meer gedaan. Je kunt wel de rauwe bink uit gaan hangen, dat zijn ze gewoon al zeker tien jaar niet meer.
Oud 25-07-2006, 19:22
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 25-07-2006 @ 20:04 :
Idd, Rime of the Ancient Mariner gaan ze echt wel spelen op de volgende albumserie toer. Dat is een van de toppers van die tijd.
Als het door de lengte komt, mwoah Sign of the Cross is ook best lang en die schudden ze ook vrolijk uit de mouw. Plus dat er een rustmoment van een minuut ofzo in RotAM zit.
Hoop eigelijk ook wel The Duelists live te horen, al zal ik een van de weinigen zijn
Ik hoop alles live te horen, maar dat zit er gewoon niet in. Mochten ze Seventh Son of a Seventh Son doen, dan doen ze Rime of the Ancient Mariner volgens mij niet. En ik heb zo'n gevoel dat ze liever Seventh Son of a Seventh Son doen.

Het pijnlijke is gewoon dat de shows korter aan het worden zijn en daar baal ik goed van, maar het is niet anders. Ze houden het gewoon niet zo gemakkelijk meer vol.
Oud 25-07-2006, 19:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2006 @ 20:17 :
Toch is het vaste hap, live. Iedereen die Maiden live ziet, kent de nummers.
The Trooper is het enige nummer van Piece of mind dat altijd live gespeeld wordt.
Oud 25-07-2006, 20:34
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 25-07-2006 @ 20:42 :
The Trooper is het enige nummer van Piece of mind dat altijd live gespeeld wordt.
Revelations en Die With your Boots on zijn de laatste drie tours ook altijd gespeeld. Het zijn ook enorm vette live nummers.

De door jou genoemde 22 Acacia Avenue bijvoorbeeld is de laatste tour niet gespeeld. Run to the hills stond in eerste instantie ook niet op de lijst op de Brave New World tour, maar daar zijn ze op speciaal verzoek op terug gekomen. Toen is hij in de toegift gegooid.
Oud 26-07-2006, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2006 @ 20:22 :
Ik hoop alles live te horen, maar dat zit er gewoon niet in. Mochten ze Seventh Son of a Seventh Son doen, dan doen ze Rime of the Ancient Mariner volgens mij niet. En ik heb zo'n gevoel dat ze liever Seventh Son of a Seventh Son doen.

Het pijnlijke is gewoon dat de shows korter aan het worden zijn en daar baal ik goed van, maar het is niet anders. Ze houden het gewoon niet zo gemakkelijk meer vol.
Och, voor een stel 'ouwe knarren' waarvan er minstens 2 over de 50 vind ik een show van zo'n 2 uur vrij indrukwekkend
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 11:08
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 26-07-2006 @ 10:34 :
Och, voor een stel 'ouwe knarren' waarvan er minstens 2 over de 50 vind ik een show van zo'n 2 uur vrij indrukwekkend
Hij was 1 uur en 28 minuten.
Oud 26-07-2006, 11:15
Verwijderd
Huh, welke show heb je het nu over? Laatste (en eerste, hehe) was vorig jaar op graspop met zo'n 2 uur.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 12:02
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 26-07-2006 @ 12:15 :
Huh, welke show heb je het nu over? Laatste (en eerste, hehe) was vorig jaar op graspop met zo'n 2 uur.
Nee, op Graspop speelden ze 1 uur en 28 minuten

Iedereen was ook fucking teleurgesteld toen ze niet voor de tweede keer terugkwamen, zoals ze dat altijd deden. Bruce was ziek, dus ik hoopte dat ze een week later op Bospop wel wat langer zouden spelen, maar nee
Oud 13-08-2006, 16:26
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
op www.ironmaiden.com

kun je nu ook: Different World & Brighter Than A Thousand Suns beluisteren.

Vooral die tweede geeft toch wel aan dat de heren nog wel enigszins bestaansrecht op cd hebben
Oud 13-08-2006, 17:02
Uice
Uice is offline
Best progressief nog, dat Brighter than a thousand suns. Gaaf nummer.
Oud 14-08-2006, 10:42
Gimme more beer
Het blijft een voortborduring op Dance of Death. Ik heb de plaat inmiddels ook al in z'n geheel gehoord en er zitten meer progressieve geluiden in, maar het idee blijft hetzelfde. Het spreekt me absoluut niet aan als een Maiden plaat, maar hij is niet slecht.
Oud 14-08-2006, 15:56
Verwijderd
Hmm, das jammer. Ik vond Dance of Death an sich een sterke plaat, maar hij deed me gewoon helaas niet zo veel. Zal nu dan wel niet veel beter worden
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 09:51
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 14-08-2006 @ 16:56 :
Hmm, das jammer. Ik vond Dance of Death an sich een sterke plaat, maar hij deed me gewoon helaas niet zo veel. Zal nu dan wel niet veel beter worden
Ach ja, je moet gewoon geen Iron Maiden of Piece of Mind verwachten, dan is het best te behappen
Oud 15-08-2006, 10:00
enema abortion
enema abortion is offline
Ik zou toch wel behoorlijk sikey zijn voor een 5 t/m 8 tour, vooral aangezien Powerslave mijn favoriete Maiden album is (Hoewel... misschien is Live After Death wel mijn favoriet).

Brave New World vind ik nog steeds erg cool en ik vind ook dat hij zich absoluut kan meten met pre-Blaize platen. Dance of Death... ik weet het niet, ik heb hem een paar keer geluisterd maar ik kon er niet echt in komen.

Dickinson is mijn favoriete Maiden zanger maar Women in Uniform mijn favoriete nr (nouja, samen met Aces High dan) dus het oude werk kan ik ook zeker waarderen.

W.b.t. show is het zeker een van de beste livebands die ik ooit gezien heb.
Oud 15-08-2006, 11:00
Gimme more beer
Citaat:
enema abortion schreef op 15-08-2006 @ 11:00 :
Ik zou toch wel behoorlijk sikey zijn voor een 5 t/m 8 tour, vooral aangezien Powerslave mijn favoriete Maiden album is (Hoewel... misschien is Live After Death wel mijn favoriet).
Ja, ik word sowieso wild bij elk tourplan van Maiden, no matter what. Persoonlijk ben ik echter wel van mening dat in die serie de Early Days tour niet meer te evenaren is, vooral niet als het gaat om gaafheid on-stage. In dat opzicht was natuurlijk de Give me Ed 'til I'm Dead tour uit 2003 de gaafste tour die de nieuwe Maiden ooit gedaan heeft.

Citaat:
Brave New World vind ik nog steeds erg cool en ik vind ook dat hij zich absoluut kan meten met pre-Blaize platen. Dance of Death... ik weet het niet, ik heb hem een paar keer geluisterd maar ik kon er niet echt in komen.
Couldn't agree more. The Nomad, Ghost of the Navigator, Dream of Mirrors en eventueel zelfs The Mercenary zijn gruwelijk sterke nummers. Absoluut een sterke plaat. In dat opzicht was Dance of Death ook extra tegenvallend. Het had weinig echte knallers en voelde iets te "doordacht". Net als de nieuwe plaat, eigenlijk.

Citaat:
Dickinson is mijn favoriete Maiden zanger maar Women in Uniform mijn favoriete nr (nouja, samen met Aces High dan) dus het oude werk kan ik ook zeker waarderen.
Dickinson is voor mij ook dé zanger van Maiden. Ik ben natuurlijk pas 20, dus kwam eigenlijk op m'n 13e, 14e pas in aanraking met de muziek. De eerste keer dat ik ze live zag was op Dynamo 2000, waar ze me na 10 minuten simpelweg overtuigd hadden. Dan leer je Maiden dus kennen als Maiden met Dickinson. M'n eerste platen waren ook Seventh Son of a Seventh Son en Brave New World, later ben ik pas meer gaan kopen en bijvoorbeeld Di'anno gaan waarderen. Nummers van de eerste twee platen met Dickinson vind ik overigens ook verschrikkelijk sterk.

Citaat:
W.b.t. show is het zeker een van de beste livebands die ik ooit gezien heb.
Oud 15-08-2006, 11:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-08-2006 @ 12:00 :
Couldn't agree more. The Nomad, Ghost of the Navigator, Dream of Mirrors en eventueel zelfs The Mercenary zijn gruwelijk sterke nummers.
Het titelnummer anders ook. En The Wicker Man vind ik één van de beste en meest opzwepende Maiden-plaatopeners ooit.
Oud 15-08-2006, 11:13
enema abortion
enema abortion is offline
Eerste twee albums van Maiden die ik leerde kennen waren Seventh Son... en Somewhere in Time toen ik 10 was. Ben ze pas een paar jaar later echt gaan waarderen though.
Oud 15-08-2006, 14:28
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 15-08-2006 @ 12:10 :
Het titelnummer anders ook. En The Wicker Man vind ik één van de beste en meest opzwepende Maiden-plaatopeners ooit.
Mja, maar ik vind de vier genoemde er meer uitspringen. The Wicker Man heb ik gewoon te vaak gehoord
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten