Oud 20-07-2006, 13:35
Verwijderd
Gewoon even uit nieuwsgierigheid:

Stel dat je je pinpas wil laten blokkeren: welke gegevens moet je opgeven aan de bank?

Want het lijkt mij dat elke onbenul andermans pinpas kan blokkeren Hoe kan er aangetoond worden dat de beller idd de rechtmatige eigenaar is/was van de pas?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2006, 13:50
dwight88
dwight88 is offline
waarschijnlijk vragen ze al je persoongegevens, en wat data.

Ik heb bij de ABN AMRO destijds de geboortedatum van mijn moeder ook "moeten" geven, als soort wachtwoord. Laatst had ik ook een akkefietje, en vroegen ze er ook naar .

Zal wel per bank verschillen denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 15:38
Mori
Mori is offline
Voor zover als ik weet nemen ze bij de Rabobank (waar ik nu werk) zo'n dingen niet telefonisch aan en moet je je aan de balie legitemeren of het schriftelijk/via mail/fax doen met een copy van je legitimatiebewijs erbij.

Telefonisch kun je geloof ik alleen je pas laten blokkeren als ie gestolen is en dan krijg je dus ook meteen een hele nieuwe pas.
Oud 20-07-2006, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Heartworm schreef op 20-07-2006 @ 16:38 :
Voor zover als ik weet nemen ze bij de Rabobank (waar ik nu werk) zo'n dingen niet telefonisch aan en moet je je aan de balie legitemeren of het schriftelijk/via mail/fax doen met een copy van je legitimatiebewijs erbij.

Telefonisch kun je geloof ik alleen je pas laten blokkeren als ie gestolen is en dan krijg je dus ook meteen een hele nieuwe pas.
Zijn er mensen die hun pas willen laten blokkeren zónder dat deze gestolen/verdwenen is dan?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 15:55
Verwijderd
Rabobank:

Hoe kan ik mijn pas of card laten blokkeren?
- Bij verlies of diefstal van uw pas of card is één telefoontje naar Interhelp, +31 (0)499 – 499 112, genoeg. Uw pas of card wordt dan meteen geblokkeerd. En als u wilt, vraagt Interhelp een nieuwe pas of card voor u aan. Interhelp is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

ABN-Amro:

Directe hulp bij verlies of diefstal
- De Stand-By Service biedt hulp bij verlies of diefstal van voorwerpen die u niet kunt missen, zoals uw bankpas, creditcard, paspoort of mobiele telefoon. U hebt genoeg aan één telefoontje om al uw passen te blokkeren en nieuwe exemplaren aan te vragen. Ook kunt u met één telefoontje uw mobiele telefoon laten blokkeren. Als u door verlies of diefstal van uw passen of cards zonder geld komt te zitten, kan de Stand-By Service voor een voorschot zorgen. Het alarmnummer van de Stand-By Service is 24 uur per dag voor u bereikbaar, 365 dagen per jaar. Hierdoor kunt u in geval van nood altijd alles met één telefoontje regelen.

Eén telefoontje is dus in ieder geval genoeg. Maar ja, wat vragen ze... Ik denk een paar nummers; geboortedatum, mogelijk sofi-nummer dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 15:58
Mori
Mori is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-07-2006 @ 16:51 :
Zijn er mensen die hun pas willen laten blokkeren zónder dat deze gestolen/verdwenen is dan?
Jup. Als ze een en/of rekening hebben en bang zijn dat de ander de rekening gaat leegplukken
Oud 20-07-2006, 17:57
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 20-07-2006 @ 16:58 :
Jup. Als ze een en/of rekening hebben en bang zijn dat de ander de rekening gaat leegplukken

je rekening is niet geblokeert als je je bankpasje laat blokeren
en als ze dat met je bankpasje gaan doen
hebben is hij dus gestolen
Oud 20-07-2006, 18:52
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 20-07-2006 @ 16:38 :

Ik was vroegah bij de Rabobank en heb telefonisch mijn pas kunnen laten blokkeren. Ik geloof dat ze naar mijn straat, postcode en geboortedatum vroegen.
Oud 29-07-2006, 09:58
Verwijderd
Ze vragen bij de postbank ook van waar en wanneer je voor het laatst heb gepind en wat voor bedrag enzo, telefonisch.
Ik wist dat niet precies en toen wilde dat achterlijke wijf m'n pas niet blokkeren
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 10:10
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 20-07-2006 @ 16:58 :
Dan heeft pas blokkeren geen zin...je kunt immers dan nog gewoon geld opnemen.
Oud 29-07-2006, 17:21
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 29-07-2006 @ 11:10 :
Dan heeft pas blokkeren geen zin...je kunt immers dan nog gewoon geld opnemen.
jah persoonlijk met je legetimatie en bankrekening nummer bij de bank aan het loket
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten