Oud 12-08-2001, 12:49
Bird in a box
Bird in a box is offline
Altijd leuk om te horen, blunders enzzzz. ben je van het toneel gedonderd, vergat je je tekst, kreeg je een lachkick, tell me tell me!!
Oud 14-08-2001, 12:54
angely
angely is offline
-We hadden een toneelvoorstelling, georganiseerd door mijn school. Ze gingen het twee keer uitvoeren, en een jongen die de hoofdrol had vergat ongeveer 5 keer zijn tekst. EN IK WAS ER NATUURLIJK WEER NIET BIJ!!!

-vorig jaar was er weer een toneelvoorstelling dat georganiseerd was door mijn school en een groepje meisjes moesten rennen in een scene, maar een viel. EN IK WAS ER WEER NIET BIJ!!!!!!@#%$&!
Oud 15-08-2001, 21:40
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
hehe mijn meest recente, khad me net opgeladen voor mijn solo, loop naar voren, ga vol overtuiging staan, hoor ik een vriendin helemaal slap van het achen:"je moet hierna pas" dus ik draai me om, stampvoet:"Nou dan niet hoor" kwam er echt zo boos uit
Oud 15-08-2001, 21:44
Hannibal
Hannibal is offline
Ik speelde dit jaar in India in een schaduwspel het 'vogeltje' in Peter en de Wolf en toen donderde ik door het doek heen. Die hebben we op video.
Ik ben een keer van een musical afgestapt omdat ik de rol kreeg waarin ik de 'goeierik' uiteindelijk dood moest slaan.
Oud 16-08-2001, 11:56
Woodstock
Woodstock is offline
we hadden een Wagenspelweek met een soort levende-poppenkast voorstelling, en het decor op een wagen achter een trekker. nou, de eerste voorstelling was de wagen er niet, dus toen moesten we zonder decor spelen... was wel koel opzich
en bij een andere voorstelling liep een groot deel van het publiek halverwege gewoon weg. tja, dat is het nadeel van openluchtvoorstellingen op veldjes. maar het waren toch allemaal vervelende pubers dus het boeide niet echt.
ook leuk: spelen in de gloeiende hitte met dikke lagen schmink op je gezicht. en maar zweten!
Oud 20-08-2001, 18:51
Bird in a box
Bird in a box is offline
en dan nu mijn eigen anekdote:....het was een hele serieuze en zware scene en ik vergat m'n tekst... Niet zo erg, dat weet het publiek niet, maar toen ik (in de microfoon) "shit" zei had ik het toch goed verpest, > Iedereen begon te lachen en die hele scene viel in duigen. "Dames en heren het spijt me, we beginnen even overnieuw" En toen het me die tweede keer wel lukte kreeg ik toch nog een vet applaus!
Oud 24-08-2001, 18:45
Verwijderd
Echt veel fouten heb ik in mijn toneel verleden niet gemaakt (hooguit zinnetjes omgedraaid of bij vergeten tekst iets-in-de trant-van improviseren)
Maar bij mijn grp. 8 Musical was ik al vet serieus bezig met toneel enzo en moest ik met (voor mij dan) zo'n stelletje amateurs spelen. En dan was er zo'n stom mens dat terwijl ze moest janken ze in een lachbui schoot.... (grrrrrr) en daar ging MIJN scene. Ik ben achteraf nog heeeel boos op d'r geworden. Eigenlijk best kinderachtig...
Oud 26-08-2001, 19:43
Tampert
Tampert is offline
Ik ben een ramp op het toneel. Het lukt me altijd me zo in zinnen te vergissen dat er de grootste onzin uitkomt . En natuurlijk vergeten op te komen, materieel dat niet werkt, scenes overslaan, verkeerde kostuum aanhebben, decor vergeten weg te halen> Ach er kan zoveel misgaan .
Oud 27-08-2001, 12:51
angely
angely is offline
ik heb er nog een: Ik ging met mijn familie naar de musical sneeuwitje ( ) en aan het eind gingen 4 vrouwen met hoepel- rokken aan met 4 mannen dansen, maar bij 1 vrouw was een stukje stof van haar hoepelrok los gegaan, en die man waarme ze danste stapte er steeds op zodat ze steeds verkeerd uitkwamen! Het was niet opvallend, maar ik zag het wel!
Oud 29-08-2001, 22:18
Verwijderd
ik werkt in het Sprookjespaleis (nu falliet) dat was een kinderrestaurant/theater. Ik was de molenaarsdochter in het sprookje Repelsteeltje. De zaal zat vol mensen toen struikelde ik over een meubelstuk....vreselijk.
mijn medespeler kreeg de slappe lach dus t ging helemaal kut.

[Dit bericht is aangepast door Naojan (29-08-2001).]
Oud 01-09-2001, 15:45
*Floortje*
*Floortje* is offline
In de musical van school twee jaar geleden (deed ik ook in mee), was een soort oud-oosters balletachtig stukje (hoe bedoel je vaag omschreven?) waarin ook een 'koning' meedanste met goudgespoten rubberen handschoenen. En net voordat ik op moest vanuit de coulisse waar hij net in kwam 'gesprongen', struikelde hij en viel ie met z'n - bleek toen - ontzettend afgevende gouden handschoenen op mijn zwarte pakkie. Daar zaten dus echt twee van die stomme handafdrukken op. Iedereen op het toneel kreeg meteen een stuip bij die aanblik. Nee, was niet de sterkste voorstelling...
Oud 29-09-2001, 17:03
*Floortje*
*Floortje* is offline
Én in de musical van groep 8 kon ik even niet op m'n tekst komen, dus verzon ik het eerste dat in me opkwam: "Ja, hola! Wat dacht u daar te gaan doen?!" terwijl het gewoon "En wat dacht u daar te gaan doen?" was.. Nja, dat kwam er nogal vaag uit en iedereen op het podium vond dat zo grappig dat ze allemaal in lachen uitbarstten. En het publiek lachte weer omdat 'de cast' slap lag, en nou ja, het is de meest gezellige voorstelling geworden...
Oud 29-09-2001, 17:26
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
mm even denken of ik een leuke anekdote weet.
jah wel maar dat was eigenlijk niet echt tijdens een toneelstuk,,
dat was tijdens de voorbereiding ervan.
floor daar was jij toch ook bij?
of niet met tristan die van het podium was afgepleurd

naja in iedergeval. we deden een musical op school...
en der was zo'n stukje dat een jongen op een skateboard. en die ging zo voordoen hoe hij op zijn skateboard moest staan (machoootje) en toen was ie van het podium (lees best hoog) afgepleurd.
en toen viel de box ook nog om best wel lachen
Oud 29-09-2001, 17:28
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
of ik een keer tijdens een improvisatie stuk,,

tekst die ik zei :ik haal gewoon wat oude truucjes uit mijn toverdoos die is groot genoeg daar past een hele stellingkast in

hahahahaha ik had een beetje te laat door wat ik zei en kwam duzz niet meer bij .. helaas was doorspelen genoodzaakt en was het duzz een grote kwelling
Oud 13-10-2001, 18:00
elsbizkit
elsbizkit is offline
ik dee mee aan een musical waar we ons best wel strikt aan de tekst hielden. Ik ston dook op het podium toen een jongen tegen een andere jongen moest zeggen: sigaartje op, pantoffeltjes aan, secretaressen op schoot...
Maar hij zei (en wel met een zeer komische kop): sigaartje op, pantoffeltjes aan, Lewinski op schoot...
Nou ja ik herinner me der niet zo veel mee rvan maar dat dus wel omdat ik helemaal niet meer bijkwam...
Oud 13-10-2001, 18:17
stalkgirl
stalkgirl is offline
we speelden een begrafenis scene
iedereen liep met kaarsen enzo
t was een beetje een klassiek toneelstuk dus er stonden allemaal van die zuilen
toen viel er zon zuil om
Oud 13-10-2001, 18:40
scala
scala is offline
we hadden es een toneelstukje tussen een jongen en een meisje, die omste beurt iets tegen elkaar moesten zeggen. Het ging over dat ze onzeker waren etc.

Nah ik was aan de beurt en had et idee dat die jongen moest beginnen....ik liep wat rond, hij keek me telkens aan en et bleef stil....en stil

wat bleek,IK moest beginnen whaah de leraar moest erg lachen maar zei dat hij het een erg mooie scene vond, omdat zowel ik als die jongen onzeker waren(omdat we allebei d88, waarom begint hij/zij niet?! )en dat was de bedoeling en wij kregen et zelfs voor elkaar zonder tekst was wel grappig=)
Oud 15-10-2001, 12:46
metzondernix
metzondernix is offline
Ik was voor de eerste keer gevraagd bij het wagenspel. Twee jaar geleden. Ik speelde een clown (alle spelers) en ik had een haarband met een veer eraan. Ik liep het toneel af, daarvoor moest ik door een doek, en die veer bleef eraan haken! Ik geloof dat het er wel grappig uitzag, misschien dachten de mensen dat het zo ingestudeert was, ik hoop het maar, hihi!

[Dit bericht is aangepast door metzondernix (15-10-2001).]
Oud 28-10-2001, 17:45
*Floortje*
*Floortje* is offline
Citaat:
klein gek geitje schreef:
mm even denken of ik een leuke anekdote weet.
jah wel maar dat was eigenlijk niet echt tijdens een toneelstuk,,
dat was tijdens de voorbereiding ervan.
floor daar was jij toch ook bij?
of niet met tristan die van het podium was afgepleurd

Haha, ja, daar was ik bij!

Oud 28-10-2001, 17:53
*Floortje*
*Floortje* is offline
Nog één: tijdens de dansvoorstelling van vorig jaar moest 'mijn groep' achter een soort 'geïmproviseerde' coulisse (lees: een enorme ijzeren toren met een doek tot aan de zijkant van het podium) vandaankomen. Dat moest allemaal best snel en toch goed gebeuren, en aangezien iedereen op sokken liep, grepen we ons gewoon om de beurt aan de paal vast, om er zeg maar omheen te draaien (wegens uitglijd-risico). Maar goed, we hadden ook nog van die lange handschoenen aan, dus wat gebeurt er als ik om die paal wil draaien? Ik blijf haken met dat ding! Dus ik vlieg half uit de bocht (de mensen voor mij lachen, natuurlijk), en moet het eerst helemaal lospeuteren, en... Nou ja, het was behoorlijk dom!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten