Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
Bekijk resultaten poll: Koop jij een reisboek?
Ja, het geeft me zekerheid als ik op reis ben 10 43.48%
Nee, ik ga liever zelf op ontdekkingstoch 4 17.39%
Nee, die boeken zijn te duur 6 26.09%
Nee, tenzij ik korting krijg natuurlijk 3 13.04%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2006, 10:38
Denkie
Denkie is offline
-

Laatst gewijzigd op 22-12-2010 om 13:20.
Advertentie
Oud 04-08-2006, 11:03
Verwijderd
Ik ben nu een maand door Europa aan het interraillen. Heb zelfs niks gekocht van tevoren, tot nu toe ook nog niks nodig gehad.

Elke stad (behalve Wenen, na 3 uur rondlopen nog niet gevonden ) heeft een tourist office op het treinstation waar je alles wel kan vinden. En verder hoort een stad er zelf ontdekken ook bij vind ik.

Alleen een timetable boekje zou achteraf wel handig zijn geweest (alleen die moest je dan weer online bestellen en ik kwam er te laat achter). Ook een jeugdberhergenboekje bleek vrij nutteloos (via hostelbookers heb je in 1 klik een overnachting en zelfs heel veel keuzes, veel meer dan het boekje).

Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 17:13.
Oud 06-08-2006, 16:51
Verwijderd
Dat boek ben ik ook wel benieuwd naar. Het is wel handig dus?

Ik heb juist van mensen die lange tijd gereisd hebben gehoord dat het wel handig is om een Lonely Planet oid te hebben, en ik ben ook van plan om er een of meerdere te kopen. Niet om mijn route van te voren helemaal uit te stippelen, maar het lijkt me wel handig om op terug te vallen als ik ergens ben en het even niet weet ofzo. Je kunt toch gewoon je eigen route volgen met zo'n boek, maar slaapplaatsen ofzo daarin op zoeken?
Oud 07-08-2006, 10:23
Cartosa
Cartosa is offline
Ik vind Rough Guide goeie gidsen maken. Lonely Planet had vroeger een goeie reputatie omdat het vaak de enige gidsen waren over bepaalde landen, nu nog zijn er paar bestemmingen zo. De meest goeie dingen hoor ik nu over Footprint.

Het gevaar is dat zo'n gids een paar jaar oud is en dat de toplocaties om te slapen slordig geworden zijn, dat is vooral een probleem als je als vrouw reist. In Azie bv is het klassiek geworden dat de backpackerhostels erg vrouwonvriendelijk worden na een tijdje, tot gevaarlijk toe.

In meestel hostels heb je gastboeken waar reizigers tips en hostels in schrijven.
Oud 07-08-2006, 15:11
Roxy
Roxy is offline
Ik ben nu in bulgarije en gebruik mn trotter boekje regelmatig. Adressen voor de overnachtingen en soms een restaurant proberen wat goedkoop is en aangeraden word. En daarnaast ongeveer bekijken wat voor een culturele dingen er zijn, ik vind het handig dat van de meeste grote steden een plattegrondje staat zodat ik die niet overal los hoef te kopen en ze geven wat informatie over gewoontes, geld, eten en nu was het cyrilish alfabet weer erg handig.
Oud 07-08-2006, 22:52
Verwijderd
Lonely Planet en Time Out, beide goede ervaringen mee
Oud 02-09-2006, 12:49
Verwijderd
Capitoolgids van de bieb geleend, die is wel okee. Maar de wat&hoe boekjes zijn leuker
Oud 02-09-2006, 19:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, daar heb ik geen behoefte aan.
Oud 02-09-2006, 22:37
akumabito
akumabito is offline
...ik ben net terug van een half jaartje Thailand dus kun je wel stellen dat ik behoorlijk Lonely Planet moe ben ondertussen.. hordes en hordes backpackers die zichzelf heel erg origineel vinden lopen allemaal over dezelfde attracties te sjouwen die misschien tig jaar terug nog ontzettend mooi waren, maar ondertussen zwaar verneukt worden door alle mensenmassa's en de daardoor aangetrokken winkeltjes en andere onzin.

Joh, ik altijd maar denken dat backpacken erom ging om iets nieuws te zien, of om op plaatsen te komen waar vrijwel niemand anders komt..?

TIP: Vergeet al die toeristenboekjes en dergelijke. Ga ergens naar toe en leg contacten met de lokale bevolking en vraag waar zij graag naartoe gaan. Wedden dat je zo op vele mooiere plaatsen komt, en veel interessantere dingen tegenkomt?

Ik heb tempels gezien die in geen enkel boekje te vinden zijn, ik ben in bergdorpjes geweest waar de kinderen nog achter je aanlopen omdat ze nog bijna nooit een westerling 'in het wild' gezien hebben, ik heb onder een waterval gezwommen zonder constant getetter en gekakel van hordes toeristen, ik heb op een boerderij geslapen zonder stromend water of electriciteit, ik ben aanwezig geweest bij een traditionele crematie ceremonie, ik ben een dag meegeweest met de werk-olifanten van de Royal Thai Forest Service, etc., etc..

Kan geen Lonely Planet tegen op..
Oud 03-09-2006, 01:03
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
akumabito schreef op 02-09-2006 @ 23:37 :
...ik ben net terug van een half jaartje Thailand dus kun je wel stellen dat ik behoorlijk Lonely Planet moe ben ondertussen.. hordes en hordes backpackers die zichzelf heel erg origineel vinden lopen allemaal over dezelfde attracties te sjouwen die misschien tig jaar terug nog ontzettend mooi waren, maar ondertussen zwaar verneukt worden door alle mensenmassa's en de daardoor aangetrokken winkeltjes en andere onzin.

.....
Als je een half jaar gaat is het natuurlijk ook een heel ander verhaal dan als je 2 weken ergens heen gaat. Dan wil je toch iedere dag zo goed mogelijk vol proppen met ervaringen en als je een half jaar hebt dan heb je gewoon meer tijd om een beetje in te burgeren en daardoor de tijd om de 'gewone' dingen op te zoeken.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten