Oud 03-09-2006, 21:33
In Your Room
In Your Room is offline

In het geval van "dat zegt me niks": Jess & Lisa Origliasso, 21-jarige identieke tweeling uit Brisbane, Australië. Een album vol met catchy pop-rock liedjes dat in hun thuisland 3x platina is gegaan en in de VS ook wel iets heeft gedaan, alhoewel nog niet zoals in Australia. Ze zingen vanaf hun 5e en zijn na hun allereerste demo prompt getekend bij Sire Records. Ik kende 3 van hun populaire liedjes en vond het wel erg lekker en catchy klinken, grote verslavingsfactor, maar meer ook niet. Maarrr ik moet zeggen dat ik steeds meer respect voor ze begin te krijgen (en de CD ook gekocht heb).

Niet dat ik wil beweren dat ze briljant zijn, maar in tegenstelling tot andere jonge pop-rock meisjes zingen ze wél live en klinkt het ook nog goed bij de meeste optredens (een Avril Lavigne bv zou het beter bij lipsynching kunnen houden), ze schrijven het grootste deel van hun liedjes zelf, Jess speelt gitaar en de liedjes blijven óók acoustisch overeind, niet alleen met de gelikte productie en een hele band erachter. En afgezien van de muziek: ik vind ze charmant, niet onprettig om aan te zien () en niet te vergeten: DAT AUSTRALISCHE ACCENT omg. <3 Bovendien doet Jess (die de beste stem heeft en het grootste bereik) een té gaaf semi-hardcore scream-iets in een aantal nummers als ze live spelen, wat best indrukwekkend klinkt voor een klein meisje (1.65 & petite). En een meisje uit een popgroepje dat op de vraag in welke band ze het liefst zou willen als ze niet in deze band zat, "Otep" antwoordt, scoort bij mij toch wel punten.

Goed, ja, ik weet dat dit topic vast niet leidt to waardering van alle true-e muziekfans hier, maar vooruit. Ik was benieuwd wat andere mensen vinden. Want het mag dan wel ontegenzeggelijk een mainstream-popalbum zijn, maar het is wel een van de betere in z'n soort die ik de laatste tijd heb gehoord en de recensies zijn overwegend positief.

---

http://www.myspace.com/theveronicas

http://youtube.com/profile_videos?us...aniac88&page=2 (onderste 5, Sessions @ AOL).

http://media.theveronicasonline.com/

Onder het motto: Topics zijn waardeloos zonder plaatjes en links.

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 21:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2006, 21:36
Carn
Carn is offline
beetje gemaakte artiesten maar ik zou ze wel doen. Als ze zelf al hun nummers schrijven dan zijn ze idd goed, zo niet dan is het gewoon de nieuwe alternatieve versie van whatever nu hip is.
Oud 03-09-2006, 21:41
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-09-2006 @ 22:36 :
beetje gemaakte artiesten maar ik zou ze wel doen. Als ze zelf al hun nummers schrijven dan zijn ze idd goed, zo niet dan is het gewoon de nieuwe alternatieve versie van whatever nu hip is.
4ever (de eerste single) is geschreven door Max Martin (maar ze hebben wel met hem samengewerkt daarvoor), Revolution door Chantal Kreviazuk + nog iemand, het laatste nummer Mother Mother is een cover van Tracy Bonham, maar voor de rest hebben ze alle nummers (mee)geschreven voorzover ik weet. (dat wil zeggen, 9 andere nummers op de CD en nog een zooi nummers die niet op 't album staan).
Oud 03-09-2006, 21:45
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-09-2006 @ 22:36 :
ik zou ze wel doen.
Oud 03-09-2006, 21:46
Blenderhead
Blenderhead is offline
Gelukkig heeft mijn afstandsbediening een mute-knop.
Oud 03-09-2006, 22:07
Otis
Otis is offline
ik vind ze dom maar wel hot
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 00:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 03-09-2006 @ 22:46 :
Gelukkig heeft mijn afstandsbediening een mute-knop.
hehe

ik zie het plaatje voor me. Sjoerd op de bank met een hand in zn broek, SOD op de stereo en de gemute Veronicas op tv.
Oud 04-09-2006, 03:39
Al Murphy
Al Murphy is offline
Blijkbaar is het toch dé Australische hype van het moment.

Mja, ze zijn leuk gestyled, het zijn wel twee poppetjes, en verder vind ik het maar platte kak.

Ik zie niet in waarom 'kunnen zingen' een meerwaarde is voor een bandje. Voor mij is het gewoon een vereiste. Dat ze hun liedjes zelf schrijven, is in hun geval ook geen verdienste. Dat zijn toch maar liedjes van 13 in een zijn. Leuke dinskes voor the kids, maar compleet inwisselbaar met de meeste hedendaagse pop en rock.

Vooral qua marketing doen ze uitstekend werk !
Oud 04-09-2006, 09:43
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 04-09-2006 @ 04:39 :
Blijkbaar is het toch dé Australische hype van het moment.

Mja, ze zijn leuk gestyled, het zijn wel twee poppetjes, en verder vind ik het maar platte kak.

Ik zie niet in waarom 'kunnen zingen' een meerwaarde is voor een bandje. Voor mij is het gewoon een vereiste. Dat ze hun liedjes zelf schrijven, is in hun geval ook geen verdienste. Dat zijn toch maar liedjes van 13 in een zijn. Leuke dinskes voor the kids, maar compleet inwisselbaar met de meeste hedendaagse pop en rock.

Vooral qua marketing doen ze uitstekend werk !
Niet iedereen die stijl heeft wordt gestyled. Maargoed, dat is bezijden het punt hier.

Natuurlijk is het een vereiste dat je kunt zingen, maar dat maakt het dan toch een positief iets, als zij - itt tot een hoop in hun genre - daar wel aan voldoen? Iig in mijn ogen.

En dat het zelf liedjes schrijven geen verdienste is omdat het "maar" catchy popliedjes zijn, ben ik het niet mee eens. Ik heb in de zomer een zomercursus gedaan en oa een cursus gevolgd over popmuziek, en heb geleerd dat er nog best veel is waar je aan moet denken als je een popliedje wilt schrijven dat goed klinkt en goed blijft hangen bij mensen, en of het nou jouw stijl is of niet, hun liedjes zijn wél perfect gestructureerde popliedjes. (Ik heb zelf lánge tijd niet echt naar popmuziek geluisterd, iig niet veel van 1 artiest, af en toe een los liedje. Maar dit is 't eerste waar ik weer eens enthousiast over ben. God, ik voel me net weer 10..)
Oud 04-09-2006, 10:51
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Otis schreef op 03-09-2006 @ 23:07 :
ik vind ze dom maar wel hot
Oud 04-09-2006, 11:29
innogen
innogen is offline
Mwah, ik vind er niets aan. Zag gisteren die videclip op TMF en ze hebben hippe kleding aan maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ashlee Simpson x2.
Oud 04-09-2006, 13:20
TLO
TLO is offline
Everything I'm Not is netjes gedaan
Oud 04-09-2006, 14:22
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
ik ken het niet dus kan niks zeggen over de muziek maar ik zou het e hard op kunnen

verder ben ik bang dat ik mijn ellebog gebroken heb
Oud 04-09-2006, 15:17
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
L_angel schreef op 04-09-2006 @ 12:29 :
Ashlee Simpson x2.
Maar dan wel aantrekkelijk.

Hun muziek ken ik niet maar ik heb ook het idee dat dat een beetje bijzaak is hier.
Oud 04-09-2006, 16:04
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 04-09-2006 @ 10:43 :
Niet iedereen die stijl heeft wordt gestyled. Maargoed, dat is bezijden het punt hier.

Natuurlijk is het een vereiste dat je kunt zingen, maar dat maakt het dan toch een positief iets, als zij - itt tot een hoop in hun genre - daar wel aan voldoen? Iig in mijn ogen. (1)

En dat het zelf liedjes schrijven geen verdienste is omdat het "maar" catchy popliedjes zijn, ben ik het niet mee eens. (2)

Ik heb in de zomer een zomercursus gedaan en oa een cursus gevolgd over popmuziek, en heb geleerd dat er nog best veel is waar je aan moet denken als je een popliedje wilt schrijven dat goed klinkt en goed blijft hangen bij mensen, en of het nou jouw stijl is of niet, hun liedjes zijn wél perfect gestructureerde popliedjes. (Ik heb zelf lánge tijd niet echt naar popmuziek geluisterd, iig niet veel van 1 artiest, af en toe een los liedje. Maar dit is 't eerste waar ik weer eens enthousiast over ben. God, ik voel me net weer 10..)
't Is maar dat het leuk te discussiëren is, zeker over muziek.
Maar je begrijpt me precies verkeerd (of je wil me niet helemaal goed begrijpen, dat laat ik in het midden).

(1) Ik denk niet dat er ooit één popidool is doorgebroken die niet kan zingen. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ook Avril Lavigne heeft een verdienstelijke stem. Maar met alleen een goede stem kom je er niet. Zonder goede stem kan je het helemaal vergeten.

(2) Als ik dat gezegd had, was ik het ook niet met mij eens. Het is niet omdat ze zogenaamd catchy popliedjes zingen, dat ik het minderwaardig vind. Wel omdat alles wat ik tot nu toe van hun gehoord heb onderling inwisselbaar is. M.a.w. ze hebben ondertussen al 15 keer datzelfde liedje geschreven (bij wijze van spreken), en het is - daar kunnen geen 20 cursussen tegenop - in mijn ogen een onooglijk niemendalletje.

Dat het mijn stijl niet is, doet er dan ook helemaal niet toe. Er zijn genoeg dingen die wel goed zijn, maar die ik compleet negeer omdat het mijn stijl niet is. Dit is én mijn stijl niet, én vederlicht, én is al door 100 andere tienerbandjes voorgedaan: het stelt erg weinig voor. Sorry, maar jouw zomercursus popmuziek kan daar weinig aan veranderen.

Ik gun je je favorieten wel, hoor, maar als je erover wil discussiëren moet je er tegen kunnen dat niet iedereen het met je eens is. Zo, en nu moet ik dringend naar t.a.t.u. gaan luisteren.
Oud 04-09-2006, 18:02
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 04-09-2006 @ 17:04 :
't Is maar dat het leuk te discussiëren is, zeker over muziek.
Maar je begrijpt me precies verkeerd (of je wil me niet helemaal goed begrijpen, dat laat ik in het midden).

(1) Ik denk niet dat er ooit één popidool is doorgebroken die niet kan zingen. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ook Avril Lavigne heeft een verdienstelijke stem. Maar met alleen een goede stem kom je er niet. Zonder goede stem kan je het helemaal vergeten.

(2) Als ik dat gezegd had, was ik het ook niet met mij eens. Het is niet omdat ze zogenaamd catchy popliedjes zingen, dat ik het minderwaardig vind. Wel omdat alles wat ik tot nu toe van hun gehoord heb onderling inwisselbaar is. M.a.w. ze hebben ondertussen al 15 keer datzelfde liedje geschreven (bij wijze van spreken), en het is - daar kunnen geen 20 cursussen tegenop - in mijn ogen een onooglijk niemendalletje.

Dat het mijn stijl niet is, doet er dan ook helemaal niet toe. Er zijn genoeg dingen die wel goed zijn, maar die ik compleet negeer omdat het mijn stijl niet is. Dit is én mijn stijl niet, én vederlicht, én is al door 100 andere tienerbandjes voorgedaan: het stelt erg weinig voor. Sorry, maar jouw zomercursus popmuziek kan daar weinig aan veranderen.

Ik gun je je favorieten wel, hoor, maar als je erover wil discussiëren moet je er tegen kunnen dat niet iedereen het met je eens is. Zo, en nu moet ik dringend naar t.a.t.u. gaan luisteren.
Ohh ik wil je best begrijpen, ik ben geen 16 meer. Ik vatte het alleen op die manier op (blijkbaar verkeerd, excuses) en was het dus niet met je eens. Nu nog steeds niet trouwens, ik vind niet dat Avril Lavigne kan zingen, maargoed daar ging het topic ook niet echt over. En na de hele CD + nog een paar liedjes herhaaldelijk gehoord te hebben, vind ik wél dat er duidelijk verschillende soorten liedjes tussen zitten, maargoed daar valt lang of kort over te twisten en daar worden we het toch niet over eens. En ja, natuurlijk is het soort muziek op zich niets nieuws, het is een genre waar al duiiiiizenden liedjes in geschreven zijn, maar áls ik het luister, hoor ik het liever van mensen die het op een goeie manier doen, fijne live-optredens geven en die het met emotie en overtuiging kunnen brengen.

Maargoed, zoals ik al zei, er niet tegen kunnen dat iemand het met me oneens is over zoiets ben ik onderhand wel overheen gegroeid. Discussies zijn alleen maar goed. En gelukkig heb ik een brede smaak en zijn er nog honderden andere dingen die de moeite van het luisteren waard zijn.
Oud 04-09-2006, 19:20
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik was al fan ver voordat er hier sh*t gereleased werd !!
Oud 04-09-2006, 19:23
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 04-09-2006 @ 20:20 :
WOW!
Oud 04-09-2006, 19:59
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Alleen hun kleren vind ik leuk. Ik houd niet van hun muziek, vind ze ook nogal gemaakt maar wel goed dat ze een beetje klinken live dan
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 21:10
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Ohja, ohja, jij bent stoer!
(Ja, het is m'n eigen topic, maar dan nog.)
Oud 04-09-2006, 21:20
CoalChamber
CoalChamber is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 03-09-2006 @ 22:33 :

En een meisje uit een popgroepje dat op de vraag in welke band ze het liefst zou willen als ze niet in deze band zat, "Otep" antwoordt, scoort bij mij toch wel punten.
Dat had ik echt niet verwacht... Maar

En ze zien er inderdaad niet verkeerd uit
Oud 04-09-2006, 21:22
Ann
Ann is offline
de teksten van de liedjes vind ik mooi, maar meer ook niet.
Oud 04-09-2006, 23:07
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
CoalChamber schreef op 04-09-2006 @ 22:20 :
Dat had ik echt niet verwacht... Maar

En ze zien er inderdaad niet verkeerd uit
Haha, Jess is vrij "hardcore", zoals ze zelf altijd zeggen. Ik vind het best grappig.

&Idd de heetheids&cuteheidsfactor draagt ook wel bij aan alles.
Oud 04-09-2006, 23:52
Carn
Carn is offline
Otep? Bestaan die nog?
Oud 05-09-2006, 00:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Toen ze nog underground waren.

Maar verder, hoezo weet jij nog niet dat jezelf censureren het lameste is wat er is?
Oud 05-09-2006, 00:24
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Carn schreef op 05-09-2006 @ 00:52 :
Otep? Bestaan die nog?
Jazeker!
Ze zijn bezig met een nieuw album, geloof dat het ergens begin 2007 moet uitkomen.
Oud 05-09-2006, 00:31
Carn
Carn is offline
ah, wel tof. Heb Sevas Tra nog ergens boven \m/
Oud 07-09-2006, 19:35
Fjall
Fjall is offline
Ik had deze plaat een paar maanden terug toevallig van het net geplukt. Is erg aanstekelijke muziek. Prima plaat, al zakt ie in het midden wat in.

Geen onaardige zangeresjes overigens.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 20:31
TL
TL is offline
Everything i'm not vind ik serieus goed! ^^
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 21:01
Welgemeend
Welgemeend is offline

_0_
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 21:39
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik vind het iets te glad en gestyled. Beetje Avril Lavigne-achtig. Er lopen betere Australische vrouwelijke artiesten rond op deze aardbol: Sarah Blasko, The Grates, Little Birdy, Missy Higgins...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 23:07
In Your Room
In Your Room is offline
Hm toch grappig hoe iedereen 't altijd weer over gestyled-heid en Avril-heid heeft enzo. Ik zie 't niet zo, eigenlijk. Maargoed, als je je er niet in verdiept hebt kan ik me wel voorstellen dat 't zo overkomt, met alleen de singles ed.

Maar ik blijf erbij dat ze goed zijn, liveoptredens zijn ook een stuk minder gepolijst dan op CD, op een goeie manier, rock-achtiger. Denk als ze meer hun eigen ding zouden mogen doen van Sire, op plaat dus, dat ze dan ook zeker een beter 2e album kunnen uitbrengen.
Oud 08-09-2006, 09:10
innogen
innogen is offline
Hoe kan je dat nu NIET zien?

Ze maken catchy liedjes, ze hebben een beetje een punky/emo achtige stijl en zijn jong en cute. En ze worden omarmd door alle Avril/Good Charlotte/Ashlee Simpson/ETC. fans.
Oud 08-09-2006, 11:24
In Your Room
In Your Room is offline
Ohh ik zie wel wat jij en veel andere mensen zien, ik denk alleen dat er méér is dan dat (aan de hand van alle dingen die ik heb gezien en gelezen). En dat dat punky gedoe (wat eigk vooral eentje van hun is, andere heeft n meer meisjesachtige stijl) niet half zo nep is als je misschien denkt. Maargoed, dat is míjn mening.
Oud 10-09-2006, 20:18
Hourglass
Hourglass is offline
T sprak me wel aan en heb t album net, ik vind het net even te standaard maar zeker wel goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 09:41
Stevill
Stevill is offline
Ja gaaf en ik zou ze zeker en vast wel doen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten