![]() |
|
![]() In het geval van "dat zegt me niks": Jess & Lisa Origliasso, 21-jarige identieke tweeling uit Brisbane, Australië. Een album vol met catchy pop-rock liedjes dat in hun thuisland 3x platina is gegaan en in de VS ook wel iets heeft gedaan, alhoewel nog niet zoals in Australia. Ze zingen vanaf hun 5e en zijn na hun allereerste demo prompt getekend bij Sire Records. Ik kende 3 van hun populaire liedjes en vond het wel erg lekker en catchy klinken, grote verslavingsfactor, maar meer ook niet. Maarrr ik moet zeggen dat ik steeds meer respect voor ze begin te krijgen (en de CD ook gekocht heb). Niet dat ik wil beweren dat ze briljant zijn, maar in tegenstelling tot andere jonge pop-rock meisjes zingen ze wél live en klinkt het ook nog goed bij de meeste optredens (een Avril Lavigne bv zou het beter bij lipsynching kunnen houden), ze schrijven het grootste deel van hun liedjes zelf, Jess speelt gitaar en de liedjes blijven óók acoustisch overeind, niet alleen met de gelikte productie en een hele band erachter. En afgezien van de muziek: ik vind ze charmant, niet onprettig om aan te zien ( ![]() ![]() Goed, ja, ik weet dat dit topic vast niet leidt to waardering van alle true-e muziekfans hier, maar vooruit. Ik was benieuwd wat andere mensen vinden. ![]() --- ![]() ![]() ![]() http://www.myspace.com/theveronicas http://youtube.com/profile_videos?us...aniac88&page=2 (onderste 5, Sessions @ AOL). http://media.theveronicasonline.com/ Onder het motto: Topics zijn waardeloos zonder plaatjes en links.
Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 21:46. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
ik zie het plaatje voor me. Sjoerd op de bank met een hand in zn broek, SOD op de stereo en de gemute Veronicas op tv.
||
Citaat:
![]() Natuurlijk is het een vereiste dat je kunt zingen, maar dat maakt het dan toch een positief iets, als zij - itt tot een hoop in hun genre - daar wel aan voldoen? Iig in mijn ogen. En dat het zelf liedjes schrijven geen verdienste is omdat het "maar" catchy popliedjes zijn, ben ik het niet mee eens. ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Hun muziek ken ik niet maar ik heb ook het idee dat dat een beetje bijzaak is hier.
||
Citaat:
Maar je begrijpt me precies verkeerd (of je wil me niet helemaal goed begrijpen, dat laat ik in het midden). (1) Ik denk niet dat er ooit één popidool is doorgebroken die niet kan zingen. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ook Avril Lavigne heeft een verdienstelijke stem. Maar met alleen een goede stem kom je er niet. Zonder goede stem kan je het helemaal vergeten. (2) Als ik dat gezegd had, was ik het ook niet met mij eens. Het is niet omdat ze zogenaamd catchy popliedjes zingen, dat ik het minderwaardig vind. Wel omdat alles wat ik tot nu toe van hun gehoord heb onderling inwisselbaar is. M.a.w. ze hebben ondertussen al 15 keer datzelfde liedje geschreven (bij wijze van spreken), en het is - daar kunnen geen 20 cursussen tegenop - in mijn ogen een onooglijk niemendalletje. Dat het mijn stijl niet is, doet er dan ook helemaal niet toe. Er zijn genoeg dingen die wel goed zijn, maar die ik compleet negeer omdat het mijn stijl niet is. Dit is én mijn stijl niet, én vederlicht, én is al door 100 andere tienerbandjes voorgedaan: het stelt erg weinig voor. Sorry, maar jouw zomercursus popmuziek kan daar weinig aan veranderen. Ik gun je je favorieten wel, hoor, maar als je erover wil discussiëren moet je er tegen kunnen dat niet iedereen het met je eens is. Zo, en nu moet ik dringend naar t.a.t.u. gaan luisteren.
||
Citaat:
![]() ![]() Maargoed, zoals ik al zei, er niet tegen kunnen dat iemand het met me oneens is over zoiets ben ik onderhand wel overheen gegroeid. Discussies zijn alleen maar goed. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
(Ja, het is m'n eigen topic, maar dan nog.)
||
Citaat:
![]() ![]() En ze zien er inderdaad niet verkeerd uit ![]()
||
Citaat:
![]() &Idd de heetheids&cuteheidsfactor draagt ook wel bij aan alles. ![]()
||
Citaat:
![]() Maar verder, hoezo weet jij nog niet dat jezelf censureren het lameste is wat er is?
|
![]() |
||
Citaat:
Ze zijn bezig met een nieuw album, geloof dat het ergens begin 2007 moet uitkomen. ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Favoriete Artiest(en) Knovlook | 32 | 01-09-2010 19:42 | |
Psychologie |
Muziektopic #6 rare kwast | 494 | 26-06-2007 18:19 | |
Muziek |
Zomerse liedjes!? Jessikaas | 89 | 20-06-2007 22:57 | |