Oud 04-09-2006, 19:27
griliej
griliej is offline
Hallo iedereen!

Ik heb al een aantal maanden een vriendje. Ik hou ook ontzettend veel van hem, en andersom hopelijk ook. Hij heeft mij vaker gezegd dat hij heel erg van me houd, en dat hij de rest van zijn leven samen met me wil zijn enz. Maar de laatste tijd gedraagt hij zich nogal vreemd. Vanaf het schooljaar ongeveer begon (we zitten beiden in de 4e klas).
We zien elkaar soms nog in lessen en na schooltijd spreken we natuurlijk ook wel af, dus we zien elkaar vaak genoeg. Maar de laatste tijd krijg ik het gevoel dat hij liever niet heeft dat ik in de buurt ben ofzo? Op school zelf lijkt het soms dat ik niet eens besta, en hij is bijna alleen maar bezig met zijn vrienden of met school zelf. Als ik dan gewoonweg heel ontschuldig zijn hand pak dan wilt hij dat niet. Of als ik een kus geef reageert hij er helemaal niet op. In sommige lessen zitten we ook naast elkaar, maar zelfs dan heb ik niet eens veel aandacht.
Het is dan ook weer niet zo dat ik al zijn aandacht wil, maar een beetje zou fijn zijn. Dat gevoel hebben dat ik nog leef zeg maar...
Is dit gedrag normaal bij jongens?
Of heeft het misschien iets met de puberteit te maken?
Want op sommige momenten kan hij ontzettend lief zijn, en nu kan hij me juist heel boos maken, of kwetsen. Dus wie kan mij dit uitleggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2006, 19:31
stout!
stout! is offline
Ik weet het niet, heb je het al eens aan hem gevraagd?
Oud 04-09-2006, 19:38
I C U
I C U is offline
De enige die het kan uitleggen, is hij. Dus praat er over.
Oud 04-09-2006, 19:55
Verwijderd
in de lessen heeft hij aandacht voor de les, neem ik aan>??
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 20:21
NiinO
NiinO is offline
Mijn vriendje wil ook nog wel eens raar doen.. pas nog:

we gingen zijn boeken ophalen (ik zit op een andere school), bij zijn school en wij zijn normaal nogal klef, maar toen we bij zijn school aankwamen wou hij niet eens simpel mijn hand vasthouden! maarja ik heb het nog wel een keer geprobeert, maar hij wou het niet. dusja toen heb ik het maar genegeerd! Ik vond het niet zo leuk, maar hij wou het niet dus niets aan te doen. en als hij dit vaker doet, moet je het gewoon vragen, zeggen dat je dat niet leuk vindt.
Oud 04-09-2006, 20:53
Shredder
Shredder is offline
Waarschijnlijk stelt het niet veel voor, hij wil gewoon ook nog wat tijd voor zichzelf en zijn vrienden hebben en dat moet je respecteren. Je wilt zelf toch ook wel eens dingen alleen of met vriendinnen doen zonder je vriend?

Verder kan het nog wel eens lastig zijn om bij elkaar in de klas te zitten, zeker naast elkaar, maar daar valt weinig aan te doen. Je zit dan gewoon constant bij elkaar op de lip, dus de tijd die hij dan nog wel even met zijn vrienden kan zijn op school wil hij dan ook daarvoor gebruiken.

Je kunt goed van elkaar houden en elkaar een beetje ruimte geven, laat hem ook gewoon zijn contacten onderhouden met andere mensen, en jij zou net zo goed jouw contacten met jouw vriendinnen goed moeten onderhouden.

Vraag het anders gewoon aan hem als je er echt mee zit, dan weet je wat hij wil en wat er precies is.
Oud 04-09-2006, 21:58
stout!
stout! is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 04-09-2006 @ 20:55 :
in de lessen heeft hij aandacht voor de les, neem ik aan>??
Haha, dat is niet hoe ik me mijn middelbare schooltijd herinner
Oud 04-09-2006, 22:15
Orpheo
Orpheo is offline
wat ik denk is dat hij zich nog geen houding weet met jou.

'oh damn, kheb een vriendin! oh wel leuk, maar hoe ga ik daarmee om op t schoolplein en op school?! ik kan niet teveel handje vast houden en zoenen, want dan ben ik klef en papperig en niet stoer!'

zoiets kan t goed zijn. Heel geod zijn zelfs. Of bang dat ie voor sissy uitgemaakt word door zijn vrienden.
Oud 05-09-2006, 06:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik denk dat hij 'zakelijk' en 'privé' gescheiden wil houden.
Op school zijn jullie dus gewoon twee klasgenoten, en thuis zijn jullie een stelletje

Ik vind dit niet heel vreemd. Ik werk af en toe ook wel eens op het kantoor waar mijn vriend werkt. Daar moeten we ook een strikt zakelijke relatie aanhouden (daar zit je dus ook nooit te kleffen) en ik vind dat ook logisch

Ik denk dat het met jouw vriend ook meer een kwestie is van puberonzekerheid (zoals Orpheo al zei). Gewoon het stoer willen zijn en het bij zijn eigen groepje horen (jouw vriendinnen zouden het ook niet leuk vinden al zit je elke pauze met je vriend te kleffen).

Ik zou eens met hem gaan praten, maar ik zou je verder geen grote zorgen maken
Oud 09-09-2006, 13:11
madelief21
madelief21 is offline
In het begin wil je vaak van alles. Na een tijdje trek je jezelf iets meer terug. Je kunt ook niet altijd zin hebben om elkaars handje vast te houden of altijd klef te zijn. Soms voel je daar gewoon even de behoefte niet toe. Je kan het wel zeggen tegen hem dat je je afgewezen voelt. En het is aan hem daarmee rekening te houden als hij er dan ongevoelig mee omgaat kan je altijd wel weer iets bedenken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 20:09
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 04-09-2006 @ 23:15 :
wat ik denk is dat hij zich nog geen houding weet met jou.

'oh damn, kheb een vriendin! oh wel leuk, maar hoe ga ik daarmee om op t schoolplein en op school?! ik kan niet teveel handje vast houden en zoenen, want dan ben ik klef en papperig en niet stoer!'

zoiets kan t goed zijn. Heel geod zijn zelfs. Of bang dat ie voor sissy uitgemaakt word door zijn vrienden.
Zo is het wel!!
Oud 13-09-2006, 09:05
Trinity
Trinity is offline
toen ik 16 was zei ik ook dat ik van iemand hield, en dat ik voor altijd bij hem wilde zijn.

dat was mijn eerste relatie, ik zit nu op nummer 3......

ofwel: blijf realistisch
Oud 13-09-2006, 09:09
snoopy
snoopy is offline
Je zegt dat het iets is van de laatste tijd. Deed hij eerst dan anders, ook op school?
Oud 13-09-2006, 15:37
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
gewoon beetje onzeker tegenover andere mensen bij jullie op school...

zoiets van het is niet stoer als....
Oud 13-09-2006, 17:44
Verwijderd
Mijn indruk is dat ie je alleen als zijn vriendin beschouwt als het hem uitkomt. Dat hij een beetje egocentrisch is ingesteld en geen rekening houdt met jouw gevoelens. Als ie je op sommige momenten gewoon glashard negeert en er niet eens over praat of het nader toelicht, dan is het gewoon een sukkel.

Overigens zijn de woorden 'ik wil voor altijd bij je zijn' op zo'n leeftijd (15, 16?) meestal weinig betekenend. Klamp je er niet te hard aan vast, is mijn advies.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:21
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb ook drie jaar lang bij mijn vriendje op school gezeten, we gingen op school gewoon met elkaar om als vrienden. Het is ook een beetje irritant voor jou en zijn vrienden als je de hele tijd klef aan elkaar zit. Ik denk dat hij naast jullie relatie ook wel gewoon een eigen school/vrienden-leven wil hebben. Naast school heb je toch tijd genoeg om aan elkaar te zitten.
Je kan denk ik beter gewoon school en prive gescheiden houden. Dat betekent niet dat hij niet van je houd. Ik denk dat het juist heel positief is, hij heeft misschien het idee dat het toch wel gewoon goed gaat tussen jullie en dat hij niet de hele dag het verliefde stelletje hoeft uit te hangen.

Mijn vriend en ik zijn inmiddels al weer 5 jaar samen.
Dus het kan best..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten