Oud 09-09-2006, 21:56
*naso*
*naso* is offline
hoi allemaal,
ik ben dit jaar begonnen met nieuwe studie bio-medische wetenschappen, ik moet een essay schrijven en het algemeen onderwerp is "evolueert de mens nog" ?
mijn mening is dat de mens steeds evolueert, vooral in de derde wereld landen, virussen en ziektes evolueren nog steeds, er komen steeds nieuwe ziektes en virussen bij enzo...dus waarom de mens niet....

maar ik weet niet echt veel , ik wilde jullie mening vragen en vragen of iemand van jullie iets meer over dit onderwerp weet en of jullie wat ideeën hebben. ik moet, zeg maar, een onderwerp hebben, binnen dit onderwerp, daar kom ik ook niet echt uit...kan iemand van mij helpen aub? uiteindelijk moet je een stelling hebben en die stelling beargumenteren (1500 woorden)

alvast bedankt

groetjes,

Naso

Laatst gewijzigd op 09-09-2006 om 23:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 22:05
Keith
Keith is offline
Ik vermoed dat je bedoelt "evolueert" de mens nog. Mij lijkt het verstand om eens in te gaan op de tijdsspan waar je over praat als het om evolutie gaat, want volgens mij valt de tijdsperiode van de geschiedenis daarin erg klein uit.

Of misschien is het een vraag of interraciale menging bijdraagt tot de evolutiesnelheid.
Oud 09-09-2006, 22:18
sdekivit
sdekivit is offline
zeker weten dat de mens nog evolueert, alleen gaat dat zo langzaam dat we het zelf niet merken. Om je goed te verdiepen in dit onderwerp raad ik aan om een een boek over evolutie op te zoeken in de bibliotheek.

Het boek dat ze voor de cursus evolutiebiologie gebruiken bij biomedische wetenschappen in Utrecht (waar jij niet zit omdat je in de eerste week begint met een introweek een celbiologie) is 'Evolutionary Analysis' door S. Freeman & J.C. Herron 3e editie.

Hint: Misschien kun je in je essay de evolutie op DNA-niveau betrekken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 22:51
*naso*
*naso* is offline
Citaat:
Keith schreef op 09-09-2006 @ 23:05 :
Ik vermoed dat je bedoelt "evolueert" de mens nog. Mij lijkt het verstand om eens in te gaan op de tijdsspan waar je over praat als het om evolutie gaat, want volgens mij valt de tijdsperiode van de geschiedenis daarin erg klein uit.

Of misschien is het een vraag of interraciale menging bijdraagt tot de evolutiesnelheid.
ja idd, ik bedoelde evolueert en niet evalueert..sorry voor spelfout..!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 22:58
*naso*
*naso* is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 09-09-2006 @ 23:18 :
zeker weten dat de mens nog evolueert, alleen gaat dat zo langzaam dat we het zelf niet merken. Om je goed te verdiepen in dit onderwerp raad ik aan om een een boek over evolutie op te zoeken in de bibliotheek.

Het boek dat ze voor de cursus evolutiebiologie gebruiken bij biomedische wetenschappen in Utrecht (waar jij niet zit omdat je in de eerste week begint met een introweek een celbiologie) is 'Evolutionary Analysis' door S. Freeman & J.C. Herron 3e editie.

Hint: Misschien kun je in je essay de evolutie op DNA-niveau betrekken
heel erg bedankt voor je info en hint, ik zal ff kijken of ik wat kan vinden over evolutie op DNA-niveau. ik studeer aan Vrij Universiteit Amsterdam, wij beginnen dus met het onderwerp "mens en evolutie" en we gebruiken het boek"How humans envolved" door Robert Boyd en Joan B. Slink, 4de editie...

........
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten