Oud 03-10-2006, 17:58
turtlez
turtlez is offline
Hallo,
Ik heb volgende week een PTA maatschappijleer, maar ik weet dus echt niet wat ik kan verwachten..Ik heb het al aan de leraar gevraagd, die zegt dat er veel "inzichtsvragen" zijn, meer wil hij er niet over kwijt. Mensen die al maatschappijleer gehad hebben weten het ook niet echt meer..Dus ik vraag me af, wat dan voor inzicht? (inzicht is niet bepaald mijn sterkste punt, bij geen enkel vak, dus..) We hebben het nu vooral over sociale problemen, de trias politica, en de invloed van de media gehad. Komt er dan bijvoorbeeld een sociaal vraagstuk, en moet je dan het probleem analyseren ofzo? Of moet je juist veel je eigen mening (met argumenten) over bepaalde vraagstukken geven? Iemand een idee? Alvast bedankt, want het zou me echt enorm helpen!
(Ik weet natuurlijk ook wel dat elk PTA anders is, en dat het van de school afhangt, maar toch)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2006, 10:36
Balance
Balance is offline
Je leraar is zelf degene die de vragen maakt. Mensen van dit forum kunnen dus onmogelijk weten wat voor vragen jouw leraar verzonnen heeft. Je zou toch beter oudere leerlingen kunnen vragen wat voor vragen zij kregen. Ik kan me niet voorstellen dat zij dat niet weten.
Oud 08-10-2006, 17:22
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
toen ik mpl had kregen we vragen over het onderwerp
je hebt er niet bij gezet welk onderwerp het over ging
maar als het hoofdstuk gewoon goed doorleest en snapt waar het overgaat moet het goed komen
en als je je eigenmening moet geven staat dat er bij

suc6 met je pta
Oud 12-10-2006, 16:28
turtlez
turtlez is offline
Dankjewel!
Heb het pta morgen. Het probleem is dus, dat mijn boek niet zo super duidelijk is. Maar ik heb nu al een beetje een idee, ik heb oude examens gedownload, en dat helpt wel aardig, moet ik zeggen En ik heb ook nog even verder gevraagd naar mensen die het al vorig jaar hebben gehad, en die zeggen ook "inzicht", en weinig vragen over de stof zelf. Maar goed, ik neem aan dat de inzicht vragen wel op de stof zelf berust moeten zijn, zo is het in die oude examens in ieder geval wel...Ik ben nu hopelijk goed voorbereid, en als het misgaat, ach dan lever ik maar alvast 1 herkansing in
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:48
naam ingebruik
Citaat:
turtlez schreef op 12-10-2006 @ 17:28 :
Dankjewel!
Heb het pta morgen. Het probleem is dus, dat mijn boek niet zo super duidelijk is. Maar ik heb nu al een beetje een idee, ik heb oude examens gedownload, en dat helpt wel aardig, moet ik zeggen En ik heb ook nog even verder gevraagd naar mensen die het al vorig jaar hebben gehad, en die zeggen ook "inzicht", en weinig vragen over de stof zelf. Maar goed, ik neem aan dat de inzicht vragen wel op de stof zelf berust moeten zijn, zo is het in die oude examens in ieder geval wel...Ik ben nu hopelijk goed voorbereid, en als het misgaat, ach dan lever ik maar alvast 1 herkansing in

okeey

morgen wel vertellen og het goed gegaan is he
Oud 13-10-2006, 17:34
turtlez
turtlez is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 12-10-2006 @ 21:48 :
okeey

morgen wel vertellen og het goed gegaan is he
Hm denk het opzich wel.. Werd niet echt veel naar je eigen mening gevraagd, maar wel gewoon nzicht, en de meeste problemen kwamen mij wel bekend voor, en alle begrippen ook, dus heb maar gewoon wat gekletst, en hopen maar dat het goed is! Ben iig blij dat ik het (voorlopig) achter de rug heb, en nu ga ik dus mooi even van mn vrije tijd genieten
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 17:35
naam ingebruik
Citaat:
turtlez schreef op 13-10-2006 @ 18:34 :
Hm denk het opzich wel.. Werd niet echt veel naar je eigen mening gevraagd, maar wel gewoon nzicht, en de meeste problemen kwamen mij wel bekend voor, en alle begrippen ook, dus heb maar gewoon wat gekletst, en hopen maar dat het goed is! Ben iig blij dat ik het (voorlopig) achter de rug heb, en nu ga ik dus mooi even van mn vrije tijd genieten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten