wij doen onze PWS over eetpatronen in Nederland. We zouden het heel erg op prijs stellen als jullie deze vragen willen beantwoorden.
leeftijd: 22
lengte: 1.68 m
gewicht: 55 kg
-Beschrijf wat je zoal eet op een gemiddelde dag
4 boterhammen, sultana's, crackertjes of iets-anders-vullends-tussendoor, avondeten (ongeveer de voorgeschreven hoeveelheden, geloof ik; groente, vlees, aardappels/pasta/bladerdeeg/rijst, geen toetje). Wisselend tussendoor: noten, chocola, pepernoten, yoghurt, appels, worteltjes. Het een sluit het ander niet uit
-Ben je bewust bezig met de schijf van vijf?(dus elke dag voldoende fruit, zuivel, groente etc)
Redelijk bewust - dat wil zeggen, ik doe m'n best om in ieder geval genoeg groente binnen te krijgen. Ik haal echt geen gemiddelde van 2 stukken fruit op een dag. De rest klopt denk ik wel redelijk.
-Volg je op dit moment een dieet? Heb je ooit een dieet gevolgd? Was het een zelfbedacht dieet of een officiele?
Of eet je juist gewoon waar je zin in hebt en ben je niet zo bezig met je voeding?
Ik volg geen dieet en heb ook nog nooit een dieet gevolgd. Ik eet waar ik zin in heb, maar ik let er dus wel op of het tenminste redelijk gezond is (ik ken twee jongens die Pfeifferachtige verschijnselen begonnen te vertonen en dus gewoon te weinig voedingsstoffen binnen bleken te krijgen, die aten echt vooral slecht voer

) en ik eet niet te veel chips en zoetigheid.
-Doe je aan balansdagen en wat vind je ervan?
Eigenlijk wel, maar per ongeluk

Als ik op een avond een halve zak chips leegeet, voel ik me wel een beetje schuldig en probeer ik de volgende dag wat meer te bewegen. Aangezien chips meestal voorkomt op zaterdagavond, wordt het vooral een stevige wandeling maken met moeder en hond de volgende dag
-Sport je? Zo ja, hoeveel?
Jup, ik klim (op zo'n muur, meestal binnen). Dat doe ik meestal twee keer per week, in totaal denk ik een uur of vier. Daarnaast fiets ik door de week elke dag een half uur, rij ik eens in de maand ofzo een half uurtje op een geleend paard en wandel ik in het weekend dus minstens een uur, maar dat tel ik niet echt mee als sport...