|
|
Bekijk resultaten poll: Op wie heb jij gestemt? | |||
SP |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 23.81% |
Groen Links |
7 | 16.67% |
PvdA |
6 | 14.29% |
CDA |
2 | 4.76% |
VVD |
8 | 19.05% |
D66 |
2 | 4.76% |
Partij voor de dieren |
2 | 4.76% |
Groep Wilders |
2 | 4.76% |
Overig |
3 | 7.14% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb overigens CU gestemd, en die staat er dus niet bij. (en partij voor de dieren wel ![]() ik geef dat wel aan zodra hier een fatsoenlijke poll bij staat. Je eigen voorkeur blijkt ook nogal uit het feit dat je de linkse rakkers bovenaan hebt staan. De meeste mensen houden OF een lijstvolgorde aan (zoals op de kieslijst), OF een alfabetische volgorde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Daar is echt heel heel heel veel lef voor nodig ![]() ont: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
De partij van Geert Wilders is bij deze parlementsverkiezingen zonder meer de meest radicale partij op de rechterflank. Niet alleen in woord en geschrift, maar ook in personele bezetting. Veel mensen met een extreemrechtse achtergrond, of een verleden in extreemrechtse partijen zijn betrokken bij de verkiezingsdeelname.
Bedreigingen Als je Geert Wilders zegt, komen direct de associaties naar boven van de vele bedreigingen en de persoonsbeveiliging die de man moet ondergaan. Sommige tegenstanders denken politiek te moeten bedrijven door het zenden van doodsbedreigingen en haat-mails. Dit soort praktijken verharden het debat en roepen veel verontwaardiging op. Het verbaast ons dan ook zeer om een tweetal mannen bij Wilders tegen te komen die recent voor dit soort praktijken veroordeeld zijn. Beiden zetten een ondersteunende handtekening om de deelname van de Partij voor de Vrijheid mogelijk te maken. Het lijkt er zo op dat Wilders met twee maten meet en dat bedreigers uit het rechtse kamp welkom zijn bij zijn partij. Wim van Laarhoven (1967) uit Den Bosch is een fervente Fortuynaanhanger. Nadat de rechter Fortuyns moordenaar Volkert van der Graaf in april 2003 tot achttien jaar gevangenisstraf veroordeeld, wil Van Laarhoven zijn boosheid uiten over de strafmaat. Die is in zijn ogen te laag en hij stuurt een persoonlijke dreigmail naar de rechter. Hij wil "jachtgeweren leegschieten" op de rechter en hoopt dat de familie van rechters wordt uitgeroeid door de moordenaars die weer vrijkomen. Ook wil Van Laarhoven aanzetten tot "haat en moord" tegen "Rösenmuller, Bolkestein, van Dam". Bij de e-mail voegt hij een afbeelding met daarop twee vuurwapens. Justitie neemt de bedreiging in die gespannen tijd uitermate serieus en spoort Van Laarhoven op. In december 2003 wordt hij veroordeeld tot een maand voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete van 900 euro. Wim van Laarhoven is een man die meer stevige taal via het internet verspreidt. Vlak na de moord op Fortuyn schrijft hij een woedend complotartikel waarin hij GroenLinks als schuldige aanwijst. Ook is hij na zijn veroordeling deelnemer aan een discussielijst van rechtse Fortuynisten. Van Laarhoven gaat er de laatste tijd nog altijd tekeer tegen alles wat links is, de pers en ontwikkelingshulp. Hij zegt een lichte vorm van racisme te hebben en ziet Filip de Winter als een spreekbuis die onderdrukt wordt. Als een groep allochtonen in juni 2006 een misdrijf pleegt schrijft hij "Op transport naar Birkenau! Als ik dit zou roepen dan discrimineer ik en krijg ik justitieel gezien flinke problemen. Nee, dan maar gewoon doodschoppen die handel." De afgelopen tijd stuurt Wim van Laarhoven ook berichten naar Wilders persoonlijk. Hij benadert de parlementariër met zinnen als "ik ben me rot geschrokken van de allochtonen op komst in Nederland", "Ik discrimineer niet. Maar Geert, Nederland wordt van de Allochtoon" en "Het moslimwereldje tussen onze kaaskoppen in. Met of zonder bedreigingen. U toon van moed inspireert mijn gewoon. Maar de martelaar voor onze Hollanders krijgt van mij me stem". Wilders weet dus wat voor vlees hij in de kuip heeft. Nekschot Ook de tweede veroordeelde bedreiger bij de Partij voor de Vrijheid opereert vooral op internet. Onder zijn pseudoniem Graver post hij al jaren berichten op extreemrechtse fora als Polinco, Stormfront, Nieuw Rechts en zijn eigen sites Vrijspraak en Graverdammer. Jan Landman (1954) uit Groningen laat zich hier kennen als een felle rechtsextremist. In februari 2005 bedreigt hij de directeur van vluchtelingenorganisatie Inlia met de dood: "Het wordt nu echt tijd voor een nekschot" schrijft hij, om te vervolgen met de mededeling dat minister Verdonk de executie wel mag voltrekken. In juli 2006 laat de rechter hem er met een boete van 220 euro mee wegkomen. Jan Landman is de voorzitter van de Stichting Tot Bevordering Van De Vrijheid Van Meningsuiting. Hij begint zijn politieke carrière als actief lid van de LPF, maar wordt via Nieuw Rechts steeds radicaler. Vooral op de internetfora laat hij zijn ideologie zien. In april 2004 spreekt hij, nadat drie Marokkanen zijn neergeschoten door een gabber, zijn hulde uit voor de schutter. Verder waarschuwt hij dat er teruggeschoten wordt als de regering de "kakkerlakken" niet uit Nederland verwijdert. Hij plaatst dit radicale bericht op het forum van Nieuw Rechts. Hier laat hij zich in 2003 ook positief uit over het Vlaams Blok. Op het POLINCO-forum (POlitiek INCOrrect) zegt hij in een discussie over een brandbom op een moskee te dromen van een tankwagen vol varkensbloed. Als er in 2005 een moskee in brand is gestoken in Rotterdam mengt hij zich in de discussie of Ben van der Kooi de dader zou kunnen zijn. (.)( http://kafka.antifa.net/wilders.pvdv.htm ) rest van het artikel |
![]() |
||
Citaat:
Maar, ontopic, ik heb gestemd op de VVD. Op het laatste moment toch van kandidaat veranderd. Ik ga voor Frans Weekers omdat zijn plaats in de 2e kamer op het randje balanceerd en omdat hij zich zelfs tegenover een coalitie met het CDA sterk maakt voor een permanente oplossing van de drugscriminaliteit door legalisering van wietteelt. Iemand die taboes durft te bespreken dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @T_ID, accepteert, je bent de taal en bijbehorende grammatica niet machtig, dus wegwezen! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat de TS haar voorkeur verwerkt heeft in de lijst lijkt m duidelijk. Dat een poll waar lang niet alle partijen in staan, geen poll is waar je wat aan hebt, is nog veel duidelijker. Ik snap niet waarom iemand de moeite neemt om een poll op te zetten, en vervolgens slechts een handvol van het totale aantal van 24 partijen te melden. (24 is inclusief de partijen die slechts in enkele kieskringen deelnemen).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() *Firdaus handkus geeft*
||
VVD. ik heb liever ditzelfde kabinet dan een "linkse lente". CDA stemmen gaat mij iets te ver, dus dan blijft de VVD over.
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 65 Tink* | 500 | 13-01-2010 21:00 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #60 Allure | 500 | 28-06-2009 22:16 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #59 deel 2 Verwijderd | 500 | 02-06-2009 20:51 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #51 #2 TopDrop | 500 | 26-09-2008 09:53 | |
De Kantine |
stem, op wie? twinkebel | 170 | 03-12-2006 20:34 | |
Films, TV & Radio |
HET IDOLS TOPIC! (als in: het enige idols topic!) pimomes1987 | 505 | 10-03-2003 16:40 |