Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie heb jij gestemt?
SP 10 23.81%
Groen Links 7 16.67%
PvdA 6 14.29%
CDA 2 4.76%
VVD 8 19.05%
D66 2 4.76%
Partij voor de dieren 2 4.76%
Groep Wilders 2 4.76%
Overig 3 7.14%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2006, 09:29
Supersuri
Supersuri is offline
Op wie heb jij gestemd?

(hopelijk niemand van belang vergeten)

Laatst gewijzigd op 22-11-2006 om 09:35.
Advertentie
Oud 22-11-2006, 09:36
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 22-11-2006 @ 10:29 :
Op wie heb jij gestemd?

waarom bijv. d66 wel en CU niet?
Oud 22-11-2006, 09:37
EggeD
EggeD is offline
gestemd, en zet alle partijen erbij
Oud 22-11-2006, 10:00
Verwijderd
doe dan alle partijen
Oud 22-11-2006, 10:01
Verwijderd
heb btw pvda gestemd
Oud 22-11-2006, 10:02
Verwijderd
oh, gestemd is met een d
Oud 22-11-2006, 10:06
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
EggeD schreef op 22-11-2006 @ 10:37 :
gestemd, en zet alle partijen erbij
Ik heb op Boris van der Ham gestemd.
Oud 22-11-2006, 10:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 22-11-2006 @ 10:29 :
Op wie heb jij gestemd?

denk jij nou echt dat dit alle partijen zijn ?
Ik heb overigens CU gestemd, en die staat er dus niet bij. (en partij voor de dieren wel )

ik geef dat wel aan zodra hier een fatsoenlijke poll bij staat. Je eigen voorkeur blijkt ook nogal uit het feit dat je de linkse rakkers bovenaan hebt staan. De meeste mensen houden OF een lijstvolgorde aan (zoals op de kieslijst), OF een alfabetische volgorde.
Oud 22-11-2006, 10:15
Verwijderd
MightyMarcel, zeik niet en draaf niet door in je samenzweringstheorieën. En ik ben geen rakker, dankje.

Ik heb op GroenLinks gestemd, zonder spatie bitte.
Oud 22-11-2006, 10:18
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Volgens mij was dit trouwens de zesde keer dat ik heb gestemd, terwijl ik toch nog niet zo heel lang stemrecht heb. En dan het ik een plaatselijk referendum en de waterschapsverkiezingen overgeslagen

(Ik vind dat dit topic een betere openingspost verdient.)
Oud 22-11-2006, 10:20
Verwijderd
Dit zijn mijn tweede verkiezingen, maar het blijft leuk.
Oud 22-11-2006, 10:59
Verwijderd
volgens mij heb ik drie keer voor iets mogen stemmen ofzo
Oud 22-11-2006, 11:16
mjk
mjk is offline
Eesrte keer voor de kamerverkiezingen. Hiervoor voor gemeente en de grondwet mogen stemmen. Dit was toch leuker
Oud 22-11-2006, 11:30
Verwijderd
Citaat:
mjk schreef op 22-11-2006 @ 12:16 :
Eesrte keer voor de kamerverkiezingen. Hiervoor voor gemeente en de grondwet mogen stemmen. Dit was toch leuker
dit ja, dacht ik
Oud 22-11-2006, 11:36
PGWR
PGWR is offline
Het was de eerste keer dat ik voor de Tweede Kamerverkiezingen mocht stemmen. Het duurde, net als bij het referendum en de gemeenteraadsverkiezingen, te kort. Ik wil nog een keer.

Ik heb op Verdonk gestemd.
Oud 22-11-2006, 11:44
DvoorA
DvoorA is offline
Groep Wilders die overigens al enige tijd Partij voor de Vrijheid heet.
Ik kan wel janken over de hoeveelheid SP-stemmers volgens rtlnieuwspoll. Moeten mensen uit protest nou op een former-communistische partij stemmen, die sympathieen heeft (gehad) voor massamoordenaar Mao die een minimum van 20 miljoen uitlopend tot 48000000 doden op zijn geweten heeft. Die flirt met Che Guevara, eveneens een moordenaar? Als de SP veel macht krijgt wordt Nederland daar voor afgestraft over 4 jaar, want gratis en uitdelen klinkt heel leuk maar alles wat gratis is wordt door een ander betaald, en in de praktijk door de mensen met een baan die wel gewoon werken voor hun centjes en al het meest moeten afstaan.
Mensen die hard voor hun succes hebben gewerkt, in zichzelf hebben geinvesteerd, en die daar nu de vruchten van plukken worden daarvoor gestraft met hogere belastingen als het aan de SP ligt.
Jaloeziebelasting, zoals Rutte het gister al noemde.
Oud 22-11-2006, 11:51
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
DNMB schreef op 22-11-2006 @ 12:44 :
Ik kan wel janken over de hoeveelheid SP-stemmers
Maar wij lachen
Oud 22-11-2006, 11:52
Verwijderd
Oh, was Wilders niet degene die wel heel erg smakeloos werd (smakelozer dan hij al was) met zijn 'tsunami van islamieten'?

De definitie van jankbaar verschilt blijkbaar nogal.
Oud 22-11-2006, 11:54
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Ik kan wel janken over de hoeveelheid SP-stemmers volgens rtlnieuwspoll. Moeten mensen uit protest nou op een former-communistische partij stemmen, die sympathieen heeft (gehad) voor massamoordenaar Mao die een minimum van 20 miljoen uitlopend tot 48000000 doden op zijn geweten heeft. Die flirt met Che Guevara, eveneens een moordenaar? Als de SP veel macht krijgt wordt Nederland daar voor afgestraft over 4 jaar, want gratis en uitdelen klinkt heel leuk maar alles wat gratis is wordt door een ander betaald, en in de praktijk door de mensen met een baan die wel gewoon werken voor hun centjes en al het meest moeten afstaan.
Mensen die hard voor hun succes hebben gewerkt, in zichzelf hebben geinvesteerd, en die daar nu de vruchten van plukken worden daarvoor gestraft met hogere belastingen als het aan de SP ligt.
Ik vind het heel heel heel erg moedig van je om dit te posten.

Daar is echt heel heel heel veel lef voor nodig

ont:
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 22-11-2006 @ 12:53 :
SP. Gewoon nummer op de grote leider
Oud 22-11-2006, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Omg, nu moet dit topic helemaal deud. :')
Oud 22-11-2006, 11:56
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 12:55 :
Zoveel stupiditeit is gewoon om je een breuk te lachen enne lachen is gezond dus dit meisje heeft het gewoon goed met ons voor
Oud 22-11-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 22-11-2006 @ 12:56 :
Zoveel stupiditeit is gewoon om je een breuk te lachen enne lachen is gezond dus dit meisje heeft het gewoon goed met ons voor
Ja, vooral voor jou als allochtone moslima!
Oud 22-11-2006, 12:03
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 12:57 :
Ja, vooral voor jou als allochtone moslima!
Ik vind het trouwens wel belachelijk dat de o zo bedreigde wilders gewoon twee mensen die veroordeeld zijn voor doodsbedreigingen in zijn lijst heeft. Het is echt het meest trieste bijeen geraapte zooitje ooit, maar he daar staan Wilders stemmers natuurlijk niet bij stil, die stemmen op zijn hoog staande ideeen!
Oud 22-11-2006, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 22-11-2006 @ 13:03 :
Ik vind het trouwens wel belachelijk dat de o zo bedreigde wilders gewoon twee mensen die veroordeeld zijn voor doodsbedreigingen in zijn lijst heeft. Het is echt het meest trieste bijeen geraapte zooitje ooit, maar he daar staan Wilders stemmers natuurlijk niet bij stil, die stemmen op zijn hoog staande ideeen!
Serieus?
Advertentie
Oud 22-11-2006, 12:08
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 13:05 :
Serieus?
Ja, ik zal even het artikel eens opsnorren, de meeste zijn iig uit extreem rechtse kring en van die werkeloze nietsnutten die schreeuwen dat de buitenlanders hun baantjes inpikken
Oud 22-11-2006, 12:09
Twanos
Twanos is offline
Mariko Peters van Groenlinks Vanochtend op het station in Tilburg
Oud 22-11-2006, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 22-11-2006 @ 13:08 :
Ja, ik zal even het artikel eens opsnorren, de meeste zijn iig uit extreem rechtse kring en van die werkeloze nietsnutten die schreeuwen dat de buitenlanders hun baantjes inpikken
Hahaha, had niet meer verwacht.
Oud 22-11-2006, 12:19
Melpomene
Melpomene is offline
De partij van Geert Wilders is bij deze parlementsverkiezingen zonder meer de meest radicale partij op de rechterflank. Niet alleen in woord en geschrift, maar ook in personele bezetting. Veel mensen met een extreemrechtse achtergrond, of een verleden in extreemrechtse partijen zijn betrokken bij de verkiezingsdeelname.

Bedreigingen
Als je Geert Wilders zegt, komen direct de associaties naar boven van de vele bedreigingen en de persoonsbeveiliging die de man moet ondergaan. Sommige tegenstanders denken politiek te moeten bedrijven door het zenden van doodsbedreigingen en haat-mails. Dit soort praktijken verharden het debat en roepen veel verontwaardiging op.
Het verbaast ons dan ook zeer om een tweetal mannen bij Wilders tegen te komen die recent voor dit soort praktijken veroordeeld zijn. Beiden zetten een ondersteunende handtekening om de deelname van de Partij voor de Vrijheid mogelijk te maken. Het lijkt er zo op dat Wilders met twee maten meet en dat bedreigers uit het rechtse kamp welkom zijn bij zijn partij.

Wim van Laarhoven (1967) uit Den Bosch is een fervente Fortuynaanhanger. Nadat de rechter Fortuyns moordenaar Volkert van der Graaf in april 2003 tot achttien jaar gevangenisstraf veroordeeld, wil Van Laarhoven zijn boosheid uiten over de strafmaat. Die is in zijn ogen te laag en hij stuurt een persoonlijke dreigmail naar de rechter. Hij wil "jachtgeweren leegschieten" op de rechter en hoopt dat de familie van rechters wordt uitgeroeid door de moordenaars die weer vrijkomen.
Ook wil Van Laarhoven aanzetten tot "haat en moord" tegen "Rösenmuller, Bolkestein, van Dam". Bij de e-mail voegt hij een afbeelding met daarop twee vuurwapens. Justitie neemt de bedreiging in die gespannen tijd uitermate serieus en spoort Van Laarhoven op. In december 2003 wordt hij veroordeeld tot een maand voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete van 900 euro.

Wim van Laarhoven is een man die meer stevige taal via het internet verspreidt. Vlak na de moord op Fortuyn schrijft hij een woedend complotartikel waarin hij GroenLinks als schuldige aanwijst. Ook is hij na zijn veroordeling deelnemer aan een discussielijst van rechtse Fortuynisten. Van Laarhoven gaat er de laatste tijd nog altijd tekeer tegen alles wat links is, de pers en ontwikkelingshulp. Hij zegt een lichte vorm van racisme te hebben en ziet Filip de Winter als een spreekbuis die onderdrukt wordt. Als een groep allochtonen in juni 2006 een misdrijf pleegt schrijft hij "Op transport naar Birkenau! Als ik dit zou roepen dan discrimineer ik en krijg ik justitieel gezien flinke problemen. Nee, dan maar gewoon doodschoppen die handel." De afgelopen tijd stuurt Wim van Laarhoven ook berichten naar Wilders persoonlijk. Hij benadert de parlementariër met zinnen als "ik ben me rot geschrokken van de allochtonen op komst in Nederland", "Ik discrimineer niet. Maar Geert, Nederland wordt van de Allochtoon" en "Het moslimwereldje tussen onze kaaskoppen in. Met of zonder bedreigingen. U toon van moed inspireert mijn gewoon. Maar de martelaar voor onze Hollanders krijgt van mij me stem". Wilders weet dus wat voor vlees hij in de kuip heeft.

Nekschot
Ook de tweede veroordeelde bedreiger bij de Partij voor de Vrijheid opereert vooral op internet. Onder zijn pseudoniem Graver post hij al jaren berichten op extreemrechtse fora als Polinco, Stormfront, Nieuw Rechts en zijn eigen sites Vrijspraak en Graverdammer. Jan Landman (1954) uit Groningen laat zich hier kennen als een felle rechtsextremist. In februari 2005 bedreigt hij de directeur van vluchtelingenorganisatie Inlia met de dood: "Het wordt nu echt tijd voor een nekschot" schrijft hij, om te vervolgen met de mededeling dat minister Verdonk de executie wel mag voltrekken. In juli 2006 laat de rechter hem er met een boete van 220 euro mee wegkomen. Jan Landman is de voorzitter van de Stichting Tot Bevordering Van De Vrijheid Van Meningsuiting. Hij begint zijn politieke carrière als actief lid van de LPF, maar wordt via Nieuw Rechts steeds radicaler. Vooral op de internetfora laat hij zijn ideologie zien. In april 2004 spreekt hij, nadat drie Marokkanen zijn neergeschoten door een gabber, zijn hulde uit voor de schutter. Verder waarschuwt hij dat er teruggeschoten wordt als de regering de "kakkerlakken" niet uit Nederland verwijdert. Hij plaatst dit radicale bericht op het forum van Nieuw Rechts. Hier laat hij zich in 2003 ook positief uit over het Vlaams Blok. Op het POLINCO-forum (POlitiek INCOrrect) zegt hij in een discussie over een brandbom op een moskee te dromen van een tankwagen vol varkensbloed. Als er in 2005 een moskee in brand is gestoken in Rotterdam mengt hij zich in de discussie of Ben van der Kooi de dader zou kunnen zijn.

(.)( http://kafka.antifa.net/wilders.pvdv.htm ) rest van het artikel
Oud 22-11-2006, 12:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 12:55 :
Dat jij anderen niet accepteerd is niet het probleem van de rest van het forum.

Maar, ontopic, ik heb gestemd op de VVD. Op het laatste moment toch van kandidaat veranderd. Ik ga voor Frans Weekers omdat zijn plaats in de 2e kamer op het randje balanceerd en omdat hij zich zelfs tegenover een coalitie met het CDA sterk maakt voor een permanente oplossing van de drugscriminaliteit door legalisering van wietteelt. Iemand die taboes durft te bespreken dus.
Oud 22-11-2006, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 22-11-2006 @ 13:19 :
De partij van Geert Wilders is bij deze parlementsverkiezingen zonder meer de meest radicale partij op de rechterflank. Niet alleen in woord en geschrift, maar ook in personele bezetting. Veel mensen met een extreemrechtse achtergrond, of een verleden in extreemrechtse partijen zijn betrokken bij de verkiezingsdeelname.
..... (de rest)
Hahaha, verdikkie.

@T_ID, accepteert, je bent de taal en bijbehorende grammatica niet machtig, dus wegwezen!
Oud 22-11-2006, 12:32
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 13:27 :
Hahaha, verdikkie.
Kansloosheid ten top dus, jammer dat, dat soort tuig straks op belastingcenten hun vuilnis mag spuien
Oud 22-11-2006, 12:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sylph schreef op 22-11-2006 @ 11:15 :
MightyMarcel, zeik niet en draaf niet door in je samenzweringstheorieën. En ik ben geen rakker, dankje.

Ik heb op GroenLinks gestemd, zonder spatie bitte.
dan mag jij OF opzoeken wat een samenzwering is, OF mij vertellen waar je het in godsnaam over hebt.

dat de TS haar voorkeur verwerkt heeft in de lijst lijkt m duidelijk. Dat een poll waar lang niet alle partijen in staan, geen poll is waar je wat aan hebt, is nog veel duidelijker. Ik snap niet waarom iemand de moeite neemt om een poll op te zetten, en vervolgens slechts een handvol van het totale aantal van 24 partijen te melden. (24 is inclusief de partijen die slechts in enkele kieskringen deelnemen).
Oud 22-11-2006, 12:38
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-11-2006 @ 13:37 :
dan mag jij OF opzoeken wat een samenzwering is, OF mij vertellen waar je het in godsnaam over hebt.

dat de TS haar voorkeur verwerkt heeft in de lijst lijkt m duidelijk. Dat een poll waar lang niet alle partijen in staan, geen poll is waar je wat aan hebt, is nog veel duidelijker. Ik snap niet waarom iemand de moeite neemt om een poll op te zetten, en vervolgens slechts een handvol van het totale aantal van 24 partijen te melden. (24 is inclusief de partijen die slechts in enkele kieskringen deelnemen).
ik heb een volledigere geopend
Oud 22-11-2006, 12:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb op SP gestemd Ik vond Marijnissen sterker in het debat dan Halsema en Rouvoet en ik vind de SP sowieso een goede partij. Wat voor sympathiën Marijnissen vroeger heeft gehad, kan me niets schelen. En hij is een Brabander en dat is goed, er moeten meer Brabanders in de Tweede Kamer
Oud 22-11-2006, 12:39
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-11-2006 @ 13:37 :

Ja, het is een slechte poll, maar zeur verder niet.
Oud 22-11-2006, 12:42
Blood Fire Rage
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 13:27 :

@T_ID, accepteert, je bent de taal en bijbehorende grammatica niet machtig, dus wegwezen!
Hij waarschuwt hier notabene voor in zijn sig. Spellingsnazisme is sowieso kut, maar bij T_ID is het helemaal uit den boze.
Oud 22-11-2006, 12:43
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik ken trouwens iemand die Wilders stemt omwille van het milieu.
Oud 22-11-2006, 12:44
Verwijderd
Dat is net zo ironisch als Rutte die zegt dat meer wegen leiden tot een beter milieu.
Oud 22-11-2006, 12:46
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Als er meer mensen binnenkomen, moeten er ook meer huizen gebouwd worden. Dat was de redenering.
Oud 22-11-2006, 12:47
Verwijderd
Oud 22-11-2006, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 22-11-2006 @ 13:42 :
Hij waarschuwt hier notabene voor in zijn sig. Spellingsnazisme is sowieso kut, maar bij T_ID is het helemaal uit den boze.
Hij zou zich moeten schamen voor dergelijke basisschoolfoutjes. En ook zou het hem sieren niet in te gaan op een post waar ik duidelijk niet serieus ben. Dat hij alles aangrijpt om mij te bashen is me wel al duidelijk, maar dat hij zo diep is gezonken om meteen een eigen, onjuiste conclusie te trekken na een reactie van mij waarbij ik de " :') " plaats is toch wel erg laag. Zelfs voor hem.
Oud 22-11-2006, 12:49
Blood Fire Rage
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 13:48 :
Hij zou zich moeten schamen voor dergelijke basisschoolfoutjes. En ook zou het hem sieren niet in te gaan op een post waar ik duidelijk niet serieus ben. Dat hij alles aangrijpt om mij te bashen is me wel al duidelijk, maar dat hij zo diep is gezonken om meteen een eigen, onjuiste conclusie te trekken na een reactie van mij waarbij ik de " :') " plaats is toch wel erg laag. Zelfs voor hem.
In dat geval zou het jou sieren niet tot 'hetzelfde niveau af te dalen'.
Oud 22-11-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 22-11-2006 @ 13:49 :
In dat geval zou het jou sieren niet tot 'hetzelfde niveau af te dalen'.
Je dwong me er indirect toe, maar ok.
Oud 22-11-2006, 12:53
Verwijderd
Wel lief blijven hè.
Oud 22-11-2006, 12:55
Blood Fire Rage
Citaat:
Sylph schreef op 22-11-2006 @ 13:53 :
Wel lief blijven hè.
Ok, je dwingt me ertoe

*Firdaus handkus geeft*
Oud 22-11-2006, 12:55
Verwijderd
Oud 22-11-2006, 14:53
Korsakoff
Korsakoff is offline
VVD. ik heb liever ditzelfde kabinet dan een "linkse lente". CDA stemmen gaat mij iets te ver, dus dan blijft de VVD over.

Citaat:
...
mocht de SP in de regering komen dan kunnen we over 1 jaar toch weer stemmen.
Oud 22-11-2006, 15:11
McCaine
McCaine is offline
Laten we het bij één zo'n thread houden ok
Oud 22-11-2006, 15:14
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Deze thread is uitgebreider en heeft al meer stemmen ontvangen.

EDIT: Te laat.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten